|   15:07:40
דלג
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

מכתב גלוי לפרוגרסיבים הדמוקרטים בארה"ב

ישראל לא מה שחשבתם <span style='font-weight:normal;'>[חלק א']</span> <br>

בניגוד לפלשתינים, ליהודים יש היסטוריה ארוכה של חיים בארץ ישראל שבטים עבריים נדדו והתנחלו בארץ החל מהמאה ה-18 לפנה"ס
26/09/2021  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שיירת מכוניות אבלים יהודים מלווה בהשגחת רכב עם חיילים בריטים, חוזרת מטקס הקבורה בהר הזיתים של יהודי שנרצח בתקופת הפרעות ביהודים בירושלים [צילום: אריק מטסון/פלאש 90]

אזרחי ישראל נדהמו לגלות שחברי קונגרס דמוקרטים הצביעו נגד מתן עזרה לישראל ברכישת ציוד הגנתי - לא התקפי - על-מנת להגן על אזרחים - גברים, זקנים, נשים וילדים - בפני ירי טילים על-ידי ארגוני טרור בעזה. ארגונים אלה אינם מעוניינים במו"מ עם ישראל על פתרון של 2 מדינות אלא בחיסולה. ולידיעת הפרוגרסיבים: למעלה מ-50% מהיהודים תומכים בחלוקה ל-2 מדינות אבל רוב הפלשתינים תומכים בחמאס שמטרתו חיסול המדינה היהודית והקמת מדינה מוסלמית-פלשתינית על חורבותיה.

והרי כמה עובדות:

א. מתי התיישבו הערבים בארץ

בניגוד לאג'נדה הפלשתינית המוצגת בפני כל העולם, הפלשתינים אינם תושביה הוותיקים של ישראל, היא פלשתין, לגירסתם, והיהודים אינם גוזלי אדמתם.

נא לעיין במחקרים על הרכב האוכלוסייה בישראל-פלשתין -

640 לס' - בארץ היו במאה ה-7 כ-3 מיליון תושבים. רובם היו נוצרים - פגאנים לשעבר, שהובאו לארץ על-ידי הכובשים ההלניסטים והרומים. עם כיבוש הארץ על-ידי הערבים שפלשו מחצי האי ערב התיישבו בארץ ערבים מעטים- כ-30,000 בלבד. הם התיישבו בערים הגדולות והיוו דרג מינהלי ואנשים המקורבים לשלטון.

1099 - הכיבוש הצלבני. בארץ נותרו רק כ-500,000 תושבים ורק כ-150,000 מתוכם היו מוסלמים (העדפת השימוש במונח דתי ולא אתני החלה בימי השושלת העבאסית).

1516 - הכיבוש העות'מאני. בארץ היו רק כ-123,000 תושבים שכ-80,000 מתוכם היו מוסלמים.

1917/8 - הכיבוש האנגלי. בארץ היו כ-525,000 מוסלמים ש-50% מהם היו מהגרים ופליטים מוסלמים שהשלטון העותמ'אני קלט ואף חילק להם אדמות.

1948 - עם סיום שלטון המנדט הבריטי היו בארץ 1,200,000 מוסלמים, גידול של 700,000 תוך פחות מ-30 שנה שלפחות מחציתם היו מהגרי עבודה מארצות ערב שהיסתננו לארץ באופן בלתי חוקי תוך העלמת עין של השלטון הבריטי.

לסיכום, הפלשתינים משקרים. הם אינם התושבים הוותיקים של ישראל/פלשתין.

ב. הזכות ההיסטורית של העם היהודי בארץ ישראל

בניגוד לפלשתינים, ליהודים יש היסטוריה ארוכה של חיים בארץ ישראל. שבטים עבריים נדדו והתנחלו בארץ החל מהמאה ה-18 לפנה"ס. במאה ה-10 קמה בארץ ממלכת ישראל שהתפלגה לשתי ממלכות: ממלכת ישראל בצפון וממלכת יהודה בדרום. האימפריאליזם האשורי חיסל את ממלכת ישראל בשלהי המאה ה-8 לפנה"ס והיגלה חלק מהאוכלוסייה לאשור (עירק בימינו). ממלכת יהודה חוסלה על-ידי האימפריאליזם הבבלי בשלהי המאה ה-6 לפנה"ס וחלק מתושביה הוגלה לבבל (עירק כיום).

אך כבר ב-538 לפנה"ס, בעקבות הכרזת כורש, חזרו חלק מגולי יהודה והביאו להתחדשות היישוב היהודי. בעקבות הצלחת מרד יהודה המכבי השתחררו היהודים מהכיבוש ההלניסטי והקימו את מדינת החשמונאים ב-147 לפנה"ס. ממלכת החשמונאים חוסלה על-ידי האימפריאליזם הרומי ב-70 לס'. מכ-3 מיליון יהודים - חלקם נהרגו במרידות, חלקם נטבחו וחלקם ברחו - נותרו מעטים. מאז שלטו בארץ ביזאנטים, ערבים, צלבנים, ממלוכים ועות'מאנים עד שבריטניה הכירה ב-1917 בהכרזת בלפור, בזכותם ההיסטורית של היהודים על הארץ ובזכותם להקים בה בית לאומי. הכרה זו אושרה על-ידי חבר הלאומים ובריטניה קיבלה מנדט על הארץ והוטל עליה להניח את היסודות לבית לאומי בארץ ישראל. הערבים שהיו בארץ הוכרו כבעלי זכויות של מיעוט.

ג. הפלשתינים דחו לפחות 6 הצעות להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל

הערבים, כך נקראו ערביי ארץ ישראל עד שנות ה-60 למאה ה-20 כאשר הכריזו על עצמם כבעלי זהות לאומית, כפלשתינים. המנהיגות הערבית סירבה להכיר בהחלטות חבר הלאומים וניהלה מאבק ואף מרד נגד ממשלת המנדט והיישוב היהודי ההולך וגדל ובעד ביטול החלטות חבר הלאומים. המרד הערבי שהחל ב-1936 שכנע את בריטניה שהמצב אינו יכול להימשך וועדת פיל שהוקמה ב-1936 הציעה לחלק את הארץ ל-2 מדיניות, יהודית וערבית. היהודים קיבלו את ההצעה ואילו הערבים דחו אותה על הסף. זאת הייתה ההצעה ה-ראשונה.

בזמן מלחה"ע השנייה כרתו הערבים ברית עם השלטון הנאצי ועשו מאמצים לחסל את היישוב היהודי על-ידי ניסיון שסוכל להרעלת בארות גוש-דן. כמו-כן, תכננו הערבים בשיתוף עם השלטון הנאצי להקים מחנה ריכוז בארץ בו ירוכזו ויחוסלו היהודים לאחר שרומל ינצח את מונטגומרי ב-1942 באל-עלמין. למגינת ליבם מונטגומרי ניצח והניסיון להביא לשואת יהודי הארץ נכשל.

לאחר סיום מלחמת העולם השנייה חידשו הערבים את מאבקם ביישוב היהודי בגיבוי של מדינות ערב. הנושא הועלה בפני ארגון האומות המאוחדות שירש את חבר הלאומים ובנובמבר 1947 החליט האו"ם על חלוקת הארץ לשתי מדינות, יהודית וערבית. היהודים קיבלו את ההצעה ואילו הערבים דחו אותה על הסף והתארגנו מייד לחיסול היישוב היהודי או כפי שהתוכנית נקראה בפי הערבים "לזרוק את היהודים לים". זאת הייתה ההצעה השנייה.

[המשך יבוא]

תאריך:  26/09/2021   |   עודכן:  26/09/2021
רבקה שפק-ליסק
+חוליית המחבלים תכננה פיגועי חטיפה וירי בשטחים
20:54 26/09/21  |  עידן יוסף
חוליית המחבלים שחוסלה הלילה תכננה פיגועי חטיפה וירי בשטחים יום אחר יום. עם זאת, לחוליה לא הייתה תשתית לביצוע פיגועי ראווה גדולים (חדשות 13).
+נבדק: הלוחמים נפגעו מאש כוחותינו
16:39 26/09/21  |  עידן יוסף
בצה"ל מעריכים לאחר תחקיר ראשוני כי הלוחמים בג'נין נפגעו מאש כוחותינו ולא מאש המחבלים.
+למצוא מהלכים ללב כמעט כולם
11:54 26/09/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
לא מעט מחברות וחברי הקונגרס (תשעה בסך-הכל לעומת למעלה מארבע מאות בעד) שדחו את אישור הסיוע ביומיים עושים זאת משיקולים אלקטוראליים
(דוחים את האישור [צילום: AP])
+אני מודה באשמה
10:45 26/09/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מודה באשמות הרבות שמוטחות כלפי  ▪  כן, אני מודה בגאווה רבה באשמה, שאני שייך לאלו, שהחלוקה הקובעת עבורם אינה בין יהודים וערבים בארץ הזו, אלא בין מי שיש לו אינטרס בשיטה המעמדית הקיימת לבין מי שיש לו אינטרס לשנותה
(תלמידה יהודיה ותלמידה ערביה [צילום: פלאש 90])
+קצין ולוחם נפצעו באורח קשה במבצע בשומרון
08:05 26/09/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השניים נפצעו בהתקלות עם מחבל כחלק ממבצע בכפר בורקין  ▪  הפצועים פונו במסוק לבית החולים  ▪  צה"ל ביצע מעצרים ב-5 מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה  ▪  דובר צה"ל: כולם קשורים לאותה תשתית של פעילי חמאס  ▪  רה"מ בנט: "כוחות הביטחון פעלו נגד מחבלים שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח המיידי"
(פעילות מעצרים. ארכיון [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל לא מה שחשבתם [חלק א']
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
28/09/21 10:21
2
שיפון
28/09/21 14:14
3
חזקי שנאן
28/09/21 19:47
4
עמי שחר
3/10/21 02:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
קצין ולוחם בדובדבן נפצעו באורח קשה (יום א', 26.9.21) במהלך התקלות עם מחבל כחלק ממבצע בכפר בורקין בגזרת יהודה ושומרון. הם פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים והודעות נמסרו למשפחותיהם.
26/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
נאומו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בעצרת הכללית של האו"ם, באמצעות סרטון שהוקלט מראש, התקבל באדישות ברחוב הפלשתיני, מבחינת הפלשתינים לא היה בו שום חידוש ושום בשורה. הנאום שודר בשעה שמעמדו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נמצא בשפל חסר תקדים ברחוב הפלשתיני, על-פי סקר דעת קהל פלשתיני לפני כמה ימים כ-80 אחוזים מהפלשתינים דורשים את התפטרותו המיידית של מחמוד עבאס מתפקידו.
שני נושאים לבירור המבוססים על שיכחה: עמית סגל כתב כי "הצורך בכיפת ברזל נולד מהפקרת חבל ארץ... לחסדי ההזייה שרוצחים שאנחנו חימשנו יעשו איתנו מזרח תיכון חדש". וגם הזכיר כי לעגו לליכוד באופוזיציה, שטען כי עם ההינתקות מגוש-קטיף נחווה ירי קטיושות על ישראל (אגב, ממשלת העבודה החלה את ההתיישבות חסרת התבונה והסיכוי בגוש-קטיף). נכון? כן ולא.
23/09/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מסקר שפורסם אתמול (ג') בשטחים, של המרכז למחקרים מדיניים ברמאללה, עולה כי 81% מהפלשתינים סבורים שתנועת חמאס תצליח בקרוב לעשות עסקת חילופי שבויים חדשה עם ישראל. אולם ההערכה במערכת הביטחון הישראלית היא אחרת. אין שום פריצת דרך במשא-ומתן העקיף עם חמאס. הדרך לעסקה חדשה עדיין ארוכה למרות שראש הממשלה נפתלי בנט העלה את הנושא בפגישתו בשארם א-שיח' עם נשיא מצרים א-סיסי.
בפרוס ראש השנה של שנת השמיטה תר"ע (1910), התפייט מרן הראי"ה קוק: "שבת הארץ הולכת ופורשת את כנפיה על אדמת הקודש, ונכנסת ברוח חרישית בלב עם ד' היושב עליה". שירה חדשה שיבחו גאולים! גם בשנת השמיטה הנוכחית, תשפ"ב, 112 שנה מאוחר יותר, מקבל עם ישראל את פני שנת השמיטה ברוח 'ועמך כולם צדיקים': יש שסומכים על היתר המכירה, יש שמעדיפים שיטת אוצר בי"ד, או משלבים ביניהן; יש המחזרים אחר יבולי הערבה הדרומית שמחוץ לתחומי קדושת הארץ; וישנם גם רשעים גמורים, המצפצפים על כל ההיתרים הקיימים, ודווקא במקום שיש להקל נוהגים לחומרא, וששים ושמחים לפרנס את צועקי 'אידבח אל יאהוד!' - עזתים מגדודי חללי אל-אקצה, כפריים אש"פ'ניקים שסיסמתם 'ברוח ובדם נפדיך יא פלשתין' מיו"ש וירדן, וכן הלאה על זו הדרך. החומרע שלהם היא גידולי נוכרים, מגואלים בדם יהודי. כאילו לפרנסת אויבינו כיוונה תורה.
21/09/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
יואב יצחק
יואב יצחק
החל שלב ההוכחות בקובלנה שהגיש ליברמן נגד כמיסה    כבר עתה נראה: טיעוניו של כמיסה, לפיהם ליברמן הזמין כביכול רצח של סנדו מזור, ייוותרו בגדר סיפורי בדים    האמת הפשוטה: כמיסה ניסה להוצ...
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
חיים נוי
חיים נוי
יומן חוף ברייטון - תיאטרון בית ליסין - מחזהו הנודע של ניל סיימון - חוויה תיאטרלית מרגשת    יומן חוף ברייטון הועלה על במות ברחבי העולם, הופק לסרט וגם בארץ הועלה בבית צבי, בהבימה ובקא...
לאכול בריא [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
דנית אטרי
בחרו מזון איכותי והימנעו מג'אנק פוד - העדיפו מזונות עשירים בחלבונים, סיבים תזונתיים וחומרים מזינים, שגם ישמרו על רמת שובע גבוהה וגם ימנעו זלילה בלתי נשלטת
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il