איש העסקים לב לבייב ובכירי חברותיו מתחילים להשתמש בימים אלו במטוס המנהלים החדש של הקבוצה, בומברדיר 5000. זאת, זמן קצר לאחר שלבייב מכר לאיש העסקים נעם לניר את מטוס המנהלים שלו, מדגם גלקסי.
בומברדיר 5000 הוא אחד ממטוסי המנהלים החדישים בעולם. יש בו מקום ל-15 נוסעים, וכן אנשי צוות. טווח הטיסה שלנו הוא 8,500 ק"מ. דבר זה יאפשר ללבייב ולבכירי חברותיו להגיע במהירות וללא חניות בינים כמעט לכל מרכזי הפעילות של הקבוצה - ישראל, אנגליה, רוסיה, מדינות אחרות בחבר העמים, מזרח אירופה והודו.
בסיסו של המטוס יהיה בלונדון. הוא נמצא בבעלות חברת אפי-רוסיה. אם ימריא לבייב מלונדון, הוא יוכל להגיע בעזרת המטוס החדש, תוך שעות מספר, לעסקיו בניו-יורק ובמדינות אחרות בארה"ב. לוא היה טס עם הבומברדיר מישראל לארה"ב, היה נאלץ לעשות חנית בינים באירופה. אחד מיתרונותיו - הוא יכול להמריא ולנחות ממסלולים קצרים, דבר שיאפשר לו להגיע גם לערים נידחות ברוסיה ובהודו.
המטוס מיועד לשימושם של לבייב, בתו צבייה לבייס-אלאזרוב,מ"מ מנכ"ל אפריקה-ישראל אבינדב גרישפון, מנכ"ל דניה-סיבוס עופר קוטלר ובכירים אחרים בקבוצה. קבוצת אפריקה-ישראל מסבירה כי המטוס יאפשר לבכירים להגיע תוך זמן קצר לאתרי הפעילות העיקריים, ובכך יחסוך זמן וכסף.
אחזקת המטוס תעלה, על-פי הערכה נוכחית, 7.4 מיליון דולר לשנה. כל חברה שתשתמש במטוס תשלם לבעלים, אפי רוסיה, 5,000 דולר לשעה טיסה ועוד 2,000 דולר ליום, וכן כיסוי הוצאות. ההערכה היא, שבסיכום שנתי תתחלק ההוצאה כך: אפריקה-ישראל תשלם 4 מיליון דולר, אפריקה-נכסים 2 מיליון דולר, אפריקה-תעשיות 300 אלף דולר, דניה סיבוס 700 אלף דולר, חברותיו הפרטיות של לבייב (4 חברות מקבוצת ממורנד, וכן חברת ל.ל. אחזקות ) 400 אלף דולר. מחלוקה זו ברור, שחלק הארי של פעילות המטוס מיועדים לחברותיו הציבוריות של לבייב, וכן חלק קטן לשימוש חברותיו הפרטיות.
פרויקט ב-547 מיליון דולר ברוסיה
קבוצת אפריקה-ישראל נתנה היום (6.1.08) דוגמא מעשית לנחיצותו של המטוס: דניה-סיבוס עומדת לחתום על חוזה, שלפיו תהיה קבלן ראשי של קבוצת אפי-אירופה, לבנית פרויקט ענק בן 6,200 דירות באזור אוטרדנויה-אודינצובו ברוסיה. היקף הפרויקט, הקרוי קורונה, יגיע ל-547 מיליון דולר, בשני שלבים. שלב א', 179 מיליון דולר, יבנה בשש השנים הקרובות. אין ספק, שבנית שכונות ענק אלו מצריכה עשרות ומאות טיסות של בכירי הקבוצה לרוסיה, ללא תלות בלוחות הזמנים של החברות הסדירות.