לא אחת מצאו עצמם לקוחות שביקשו להתנתק מספקית האינטרנט שלהם מועברים מנציג שירות אחד לנציג שירות אחר ונכבלים לחברה בעבותות שאינם מאפשרים ניתוק וגורמים לחשבונם לתפוח. לא עוד. תקנה צרכנית חדשה של משרד התקשורת תחייב את המפעילים וספקי הגישה לפרסם את מספר הפקסימילה וכתובת הדואר האלקטרוני לציבור, שבאמצעותם רשאי מנוי לבקש מהם הפסקת שירות, באתר האינטרנט שלהם ובחשבונות הנשלחים על ידם למנוי.
השינוי נעשה בהתאם למדיניות משרד התקשורת, לשחרר חסמי מעבר של צרכנים מחברת תקשורת אחת לשנייה. מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, הורה לתקן את הרישיונות הכלליים של המפעילים הבין-לאומיים ואת הרישיונות המיוחדים של ספקי הגישה לאינטרנט בהתאם.
ברשיונות המיוחדים של ספקי הגישה לאינטרנט, נוספה בתיקון זה הוראה נוספת, שהייתה קיימת כבר ברשיונות הכלליים של המפעילים הבין-לאומיים, לפיה חובתם להפסיק שירות לבקשת מנוי ואת החיוב בגינו - לא יאוחר משני ימי עבודה שלאחר המועד שקבע המנוי בהודעתו, ובמידה שלא נקב במועד - לא יאוחר משני ימי עבודה שלאחר מועד מסירת ההודעה למפעיל הבין-לאומי.
תיקון רישיון זה הוחל על החברות הבאות: 012 סמייל תקשורת בע"מ, נטוויז'ן 013 ברק בע"מ, בזק בינלאומי בע"מ ואקספון 018 בע"מ. התיקון ייכנס לתוקף ב-9 בפברואר 2008.
תקנה דומה לסלולריות
משרד התקשורת הודיע כי יקבל החלטה בתקופה הקרובה, האם לכלול הוראה דומה ברשיונות של המפעילים הפנים-ארציים הנייחים, ושל המפעילים הסלולריים, באמצעות עריכת שימוע לחברות.
שר התקשורת מסר כי ההחלטה תקל על ציבור הלקוחות המבקשים להפסיק לקבל שירות מספק תקשורת. לדברי אריאל אטיאס, התקנה תאפשר לציבור הצרכנים ליהנות מפירותיה של התחרות הקיימת בשוק הגישה לאינטרנט ובשוק השירותים הבין-לאומיים.