|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הפירסום ב-2007: המפרסם המוביל - שטראוס-עלית

גם מותגי הסלולאר, רשתות השיווק וקוקה-קולה כיכבו במסעות הפירסום בשנה החולפת סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר בבאנרים באינטרנט עם הוצאה ריאלית של כ-3.5 מיליון דולר היא הוכיחה כי היא מאמינה באינטרנט, שכן כחמישית מתקציב הפרסום שלה מוטה לאפיק זה
20/01/2008  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: דרור מרום  |    |  תגובות
קוקה קולה. עדיין "טעם החיים"

אורנג' סוגרת את השלישייה הפותחת בבאנרים

דירוגי ענף הפירסום, המסכמים את שנת 2007, הוצגו היום (א', 20.1.08) בכנס השיווק והמדיה של איגוד המפרסמים. חברת יפעת בקרת פירסום, היא שהכינה את דירוגי ענף הפירסום, לפי המחירים הריאליים המוערכים תוך כדי הצלבה בין מסד הנתונים שלה, ובין ההוצאה לפירסום לשנה החולפת.

קבוצת שטראוס-עלית היא המפרסמת המובילה לשנת 2007. היא הובילה את טבלת הפרסום ב-OFF LINE, עם הוצאה שנתית מוערכת של כ-20.5 מיליון דולר, וגידול של כ-10% ביחס לשנת 2006. שטראוס בלטה בשנה שעברה בקמפיינים רבים, כגון: לאקטימל, דנונה, שוקולד פרה וקפה טורקי, שכולם יושמו באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי וראובני פרידן.

במקום השני בטבלה ממוקמת פרוקטר אנד גמבל, עם הוצאה מוערכת של 18 מיליון דולר, וגידול של 16%. החברה מפרסמת מותגים, כשהבולטים שבהם בהוצאה הכספית, הם סכין הגילוח FUSION באמצעות פוגל, פאנטן באמצעות אדלר-חומסקי ו-ורשבסקי, ושמפו הד אנד שולדרס, באמצעות באומן-בר-ריבנאי.


34 מיליון דולר לקמפיינים סלולאריים

במקום השלישי, ממוקמות חברות הסלולאר פלאפון ופרטנר, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ-17 מיליון דולר כל אחת. פלאפון הגדילה את הוצאות הפרסום שלה ב-15%, ופרטנר בלטה עם פרסום ליום אורנג', באמצעות ראובני-פרידן, סלקום והחברה המרכזית למשקאות ממוקמות במקום השישי, עם הוצאה מוערכת לפירסום של כ-14.5 מיליון דולר, ועלייה של כ-12% בהיקף הפירסום שלהן.

סלקום בלטה בקמפיין "סלקום על השנייה", ו"משהו קטן וטוב", באמצעות משרדי הפירסום שלה, מקאן-אריקסון וגיתם BBDO. למקום התשיעי, הגיעה אלקטרה מוצרי צריכה עם פרסום מוערך בשווי כ-13 מיליון דולר למחסני חשמל ושקם אלקטריק, באמצעות זרמון-גולדמן.

סלקום היא גם המפרסמת הגדולה ביותר בבאנרים באינטרנט, עם הוצאה ריאלית של כ-3.5 מיליון דולר. היא בלטה באמצעות מקאן-דיגיטל בפירסום דרושים תחת הכותרת: "נחש מה יש למנכ"ל סלקום להציע לך", והיא הוכיחה כי היא מאמינה באינטרנט, שכן כחמישית מתקציב הפרסום שלה מוטה לאפיק זה.


ויזה השקיעה 34 אחוז מתקציב הפירסום באינטרנט

במקום השני בדירוג באנרים, ממוקמת "קבוצת כלל" עם הוצאה ריאלית לפירסום של כ-3 מיליון דולר. פרטנר-אורנג' סוגרת את השלישייה המובילה בבאנרים, עם הוצאה לפירסום של כ-2.5 מיליון דולר, והשקעה של כ-13% מתקציב הפירסום שלה באינטרנט. ויזה כאל השקיעה כ-34% מתקציב הפירסום שלה בבאנרים.

מותגי הסלולאר הם המותגים שהובילו השנה בפירסום, בהמשך למגמה שאיפיינה את שנת 2006. הוט, שפורסמה על-ידי באומן-בר-ריבנאי, הגדילה את ההוצאה לפירסום שלה בכ-25%, עם קמפיינים מסיבים ל-HOT VOD ו"האלופה". Yes, שפורסמה על-ידי מקאן-אריקסון, הגדילה את ההוצאה לפרסום שלה ב-7% עם קמפיינים ליס מקס, ושירות ה-HD עם קמפיין החרדים שירד מהאוויר, לאחר ביקורת נוקבת. החברה סבלה משיבושים בקליטת השידורים, למשך כחודש, שהשפיעו מן הסתם על תוכנית הפירסום השנתית שלה.

קטגוריית רשתות השיווק מובילה גם השנה את טבלת הקטגוריות המושקעות בפירסום אוף-ליין, אולם השנה נרשמה ירידה של כ-9% בהיקפי הפירסום שלהן - לכ-58.5 מיליון דולר במחירים מוערכים. שנת 2006 היתה שנת שיא בהוצאה לפירסום של הקטגוריה, הרבה בגלל השקת המותגים החדשים של קבוצת שופרסל. המותג המוביל בפירסום בקטגוריה אשתקד היה שופרסל. במקום השני בקטגוריה, ניצבה רשת מגה, עם שלל מבצעים במחלקות השונות, באמצעות מקאן-אריקסון, ואילו במקום השלישי רשת סופר-פארם, באמצעות באומן-בר-ריבנאי.


תהליך הניידות הקפיץ תקציבי הפירסום

קטגוריית התקשורת הסלולרית ממוקמת גם השנה במקום השני בין הקטגוריות המושקעות, עם גידול של 10% בהוצאות הפירסום, לא מעט בגלל הליך ניידות המספרים, שגרם לחודש דצמבר 2007 להירשם כחודש שיא בהוצאה לפירסום בקטגוריה. פלאפון ופרטנר הן המפרסמות המובילות בפרסום, עם הוצאה מוערכת של כ-17 מיליון דולר כל אחת.

קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי גם השנה, אולם ללא גידול מיוחד בהוצאה לפרסום. המותגים שבלטו בפרסום, היו מאזדה באמצעות באומן-בר-ריבנאי, שברולט באמצעות גלר-נסיס ודובצקי-זקס-אוברוצקי - ויונדאי, באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי. קטגוריית הביגוד ממוקמת השנה במקום הרביעי, עם גידול של כ-30% בהוצאה, לכ-27 מיליון דולר. המותגים שבלטו היו קסטרו, O&H, ופוקס.

מאזדה לא נחה לרגע

הקמפיינים המובילים בפירסום לשנת 2007 היו קוקה קולה - "לאהוב את החיים", בערך 1.38 מיליון דולר, סלקום - "לראשונה בישראל מסלול על השנייה", בהיקף 1.28 מיליון דולר, טורנדו - "עשרות אלפי אנשים בוחרים לקנות מזגן טורנדו", בהיקף 1.23 מיליון דולר, מאזדה - "לא נחה לרגע", בהיקף 1.13 מיליון דולר, ובנק יהב - "תמיד היה תמיד יהיה הבנק של עובדי המדינה", בקמפיין בהיקף מיליון דולר בדיוק.

על-רקע פירסום נתוני יפעת, קרא לה איגוד חברות הפירסום לבחון מחדש את הפרמטרים לחישוב ההוצאה לפירסום. האיגוד יצא בקריאה לקיים את הבדיקה יחד עם מנהלי משרדי הפירסום וחברות המדיה, בטענה לליקוי בשיטות המדידה וחישוב ההוצאה לפירסום באמצעי המדיה השונים.


לאחר שנים של ויכוח - נתוני אמת

קריאה זו באה לאור טענות, שהועלו על-ידי חברי האיגוד לגבי מידת דיוק הנתונים. בשבוע הקרוב, יתכנסו ראשי ענף הפירסום ובכירי יפעת, ויגבשו מנגנון מוסכם לחישוב ההוצאה לפירסום באמצעי המדיה השונים. לדברי יו"ר האיגוד, יאיר גלר, "לאחר שנים של ויכוחים על אופן מדידת הפעילות הפירסומית במדיה, ותירגום נתוני יפעת למחזורים אמיתיים, הגענו להסכמה עימה לגבש ביחד שיטה מוסכמת על כולם, לפיה תימדד ותתורגם הפעילות במדיה לנתוני אמת".

תאריך:  20/01/2008   |   עודכן:  20/01/2008
דרור מרום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפירסום ב-2007: המפרסם המוביל - שטראוס-עלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם סיום שביתת הסגל הבכיר קבעו היום (יום א', 20.1.08) אוניברסיטאות חיפה ותל אביב את לוח הזמנים החדש של שנת הלימודים האקדמית תשס"ח.
20/01/2008  |  מיכל קונפורטי  |   חדשות
בעקבות נזקי הקרה לחקלאות בשבוע שעבר, עלו במאות אחוזים מחירי הפירות והיקרות. מועצת הצמחים פרסמה באתר משרד החקלאות את הנתונים שלהלן.
20/01/2008  |  מיכל קונפורטי  |   חדשות
בני הזוג קייט וג'רי מקקאן, שבתם מדליין נעלמה לפני תשעה חודשים באתר הנופש בראיה דה לוז שבפורטוגל, פרסמו דיוקן וציור נוסף של חשוד אפשרי בפרשה. הציורים נעשו על-פי עדות של אחת הנופשות, שמסרה לחוקרים כי בימים שקדמו להיעלמותה של הילדה נראה באתר אדם "מוזר".
20/01/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
עימות בין חברי הכנסת אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל) ואבשלום וילן (מרצ-יחד) בכינוס הרצליה השמיני, המתקיים בכנסת, סביב מידת הפטריוטיות של המגזר הדתי לאומי, לעומת מצביעי השמאל הישראלי.
20/01/2008  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, מינתה היום (יום א', 20.1.08)) את שופטת ביהמ"ש העליון (בדימ.), דליה דורנר, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית, שתפקידה לבדוק את טיפולן של ממשלות ישראל בניצולי השואה. דורנר הבטיחה לנהל את דיוני הוועדה במהירות המירבית, ולהשתדל להגיש מסקנות תוך כחודשיים - עד חג הפסח.
20/01/2008  |  מיכל קונפורטי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il