|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

ברוכים הבאים לשנת הפרסומות הרודפות

פיגומי שיפוץ, קירות של בתי מגורים ומכוניות פרטיות של השכן שלכם יהפכו בקרוב לשלטי פרסומת - אי אפשר לברוח מהסיסמאות, גם אם תבחרו בכבישים עוקפים; עכשיו מפציצים אותנו בפרסומות כבר בחניון של הקניון ועוד מעט יגיעו גם שלטי-האדם; השנה צפויה להיות שנת חזון ה"פרסום בכל מקום"
13/09/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  "בועות היי-טק" - הכישלון שנחשף
  מפרים את הזכויות וקוראים לזה "תוכן"
  יח"צנים ועיתונאים - מי מכתיב למי?
  הומור שחור של מפוטרים

על-פי מה שקרה כאן ושם מעבר לים, אפשר לנחש שיקרו כל מיני דברים בשנה המתחילה עכשיו. הנאום של ג'ורג' בוש מבשר מלחמה, הפיטורים הבלתי מסתיימים מבשרים משבר כלכלי חמור עוד יותר מזה שחווינו בחודשים האחרונים. הגידול בביקוש לדולר מאפשר לנו לנחש שהיבוא יצומצם, והיצוא - אם הנגיד יגיד שאפשר סוף סוף להוריד את הריבית, יוכל לגדול ולו במעט.

אבל מה שבטוח, הוא שאנחנו מתחילים שנה, בה לא נוכל יותר לברוח מפרסומות. הפרסומאים יודעים שהמלחמה על תשומת הלב שלנו בטלוויזיה, ברדיו, בעיתון, על-גבי שלטי חוצות ובאינטרנט כבר איננה מספיקה. הם צריכים להזכיר לנו את המוצר שהם דוחפים, כבר בדרך למכונית, בדרך לעבודה, בדרך לסופרמרקט, או בקיצור בכל דרך שבה אנו עוברים.

כן, הפרסום ירדוף אותנו מעתה יותר ויותר. בכל מקום שאליו נלך - נופצץ בעוד ועוד מסרים שיווקיים, של עוד ועוד מוצרים ומותגים מכל סוג אפשרי.

מי שמבקר בימים אלה של חגים באירופה, פוגש תופעה שאולי מעידה יותר מכל על השנה הקרובה - מכוניות פרטיות הופכות בערים כמו לונדון, פרנקפורט ופאריס - לשלטי פרסום מתניידים. אם חשבתם שתוכלו לברוח מהשלטים, אם למשל תבחרו לנסוע דרך רחובות צדדיים, או כבישים עוקפים, הרי שבקרוב תפגשו בפרסומות כבר ליד הבית. כן כן, על המכונית של השכן!

הפרסומאים נלחמים על העין שלנו בכל מקום שרק ניתן להם. ועכשיו המלחמה עוברת גם למקומות שבהם הצלחנו להתחמק מפרסומות בעבר. הרחובות מתמלאים במסרים חדשים של פרסום, באמצעות שלטי תאורה - הם מוקרנים על-גבי המדרכות, על קירות של בתי מגורים, של קניונים, של אתרי בנייה ועל כל משטח חשוף שהוא. חברות בנייה ושיפוצניקים עושים יד אחת עם המפרסמים ומאפשרים להם להשתמש (תמורת תשלום עבור השיפוץ) בפיגומים, כמתלים לפרסומות ענק בישראל כבר מתחרים על תחום זה כמה שחקנים שבראשם חברת ברעם.

מוניות הפכו כבר באירופה מזמן לשלטים. המדפים בסופרמרקטים מזמרים ג'ינגלים, בכל פעם שמישהו מקרב אליהם. והשיא, שייך ללא ספק לחברת פרסום חדשה בבריטניה שמוכרת "שלטי גוף", או בעברית פשוטה - בני אדם שמסתובבים כל היום עם השלט שלך - המפרסם - על הגב. וכך בדרכם לעבודה, מגלים האנגלים, כי הריבית על המשכנתאות של בנק אבי-נשיונאל ירדה - על גבו של שומר הסף בבית המשרדים בו הם עובדים.

השבוע 'קפץ' כותב שורות אלה לקניות בקניון עזריאלי. כמו כל אחד שנגרר למרכז הקניות הענק הזה, גם עבדכם הנאמן נאלץ לחנות בתשלום (לא קטן אגב) בחניון התת-קרקעי של הקניון. עם היציאה מהמכונית חיכתה לו התקפת פרסום בלתי מתפשרת של אחד מיצרני המזון המקומיים. זה התחיל עם מוזיקה רועשת של רמקולים ומסרים תקיפים על המבצע לחג, עבר אל עמודי החניון עם הסבר מלומד על הבקטריות הנפלאות שמכילים היוגורטים החדשים, המשיך על המעבר אל הכניסה לקניון, שם הובטח לו 100% הנאה מהחלב ב"טעמים" ועוד ועוד.

מי שהולך לקולנוע בימים אלה, יכול למצוא שם סרט לא רע של סטיבן שפילברג, "דוח מיוחד" שמו. הסרט מציג חזון של קבוצת מדענים אשר נשכרה לשם כך על-ידי הבמאי המפורסם. החזון הינו לגבי חיינו בשנת 2050. במרכז הסרט, גיבור הבורח מגורלו. אך בדרך - הוא נאלץ שוב ושוב להיחשף לכמות בלתי נתפשת של מסרים פרסומיים, המוקרנים ומועברים על כך שטח חשוף אפשרי.

על-פי החזון של אנשיו של שפילברג, יוכלו מערכות פרסום לזהות את האדם הצועד ברחוב, על-ידי קרן לייזר שתאבחן את קרנית העין שלו. הפרסומות שיוקרנו על הקירות, המדרכות, המכוניות, ואפילו בעיתון האלקטרוני של הצרכן הפוטנציאלי - כלומר, של כל אחד מאיתנו, ישתנו על-פי טעמו האישי, זה שייאסף במאגרי מידע של חברות הפרסום, על-ידי שימוש באותם מערכות זיהוי מתחכמות.

רוצה אם כן שפילברג לומר לנו, הצופים, שאם לא ניזהר, הרי שבעוד 48 שנים נאלץ להדוף פרסומות בכל מקום, כל יום - כל היום. ואני אומר לך שפילברג - זה לא יקרה בשנת 2050 - זה קרה לי הבוקר.

שנה טובה.

תאריך:  13/09/2002   |   עודכן:  14/09/2002
שי פאוזנר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע העולם עוסק רובו ככולו בפיגוע במגדלי התאומים. יש לזכור ולהזכיר לקחים מאירועים חמורים אחרים בחודש ספטמבר בשנים עברו. לא רק יום השנה ל-11 בספטמבר ראוי לציון, אלא גם יום ה-13 בחודש זה.
13/09/2002  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
צה"ל קבע כמטרה לשנות את התודעה של הפלשתינים. אלא שההגיון של יריבינו (וגם שלנו) מושפע מאוד מאמוציות, תחושות ומשקעים תרבותיים. מערכה על תחושות ורגשות שונה ממערכה על התודעה. עלינו לבחון לעומק את תפיסת ההפעלה ואת האיזון המתאים בין לחימה, מהלכים מדיניים, דיפלומטיה, כלכלה ותקשורת כדי להשפיע דרך האמוציות על רצון הפלשתינים בהסכם.
בארץ אין אנשים נטולי דעה פוליטית. לכל אזרח, כמעט מכל גיל, בעל מנת משכל כלשהי, יש דעה מבוססת, יש פיתרון לסיכסוך, ויש תוכניות מגירה. מעטים הם הביישנים. רובינו נהנים לשתף את הסובבים אותנו בדעותינו המאלפות, תוך ניסיון נואש להאיר את עיניהם, ולו במעט.
13/09/2002  |  ח"כ אורי אריאל  |   מאמרים
הפריצה המסתורית שאירעה לפני זמן קצר במשרדי מנהל האוכלוסין בירושלים, שבמהלכה ניגנבו תעודות ממשלתיות, עוררה דאגה רבה בקרב חוגים ביטחוניים - מחשש שהתעודות הגנובות הללו ישמשו גורמים עוינים למדינה.
13/09/2002  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
בחודשים האחרונים הופיעו ב"הארץ" ובעיתונים נוספים כמה כתבות בנושא הצעת החוק לביטול המונופולים והקרטלים בתקשורת. מכיוון שרובן התמקדו, מדרך הטבע, במאבק הפרלמנטרי ובמערכות האינטרסים שמסביב לחוק, מן הראוי לייחד כמה מילים להסברת הרקע האידיאולוגי והבסיס העובדתי לחקיקה חדשנית זו.
12/09/2002  |  יובל שטייניץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il