|   15:07:40
דלג
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אזהרה, צבע אדום רוסי

תקיפת מדינה החברה באו"ם על-ידי מעצמת-על, במנותק מן הגמגום של ברית נאט"ו, מעידה, שישראל נהגה נכון כאשר לא חתמה על ההאמנה למניעת הפצתו של הנשק הגרעיני
28/02/2022  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
גרעין, כן או לא [צילום: AP]

הפרשן הבכיר אהוד יערי הזכיר באתר של ערוץ-12 כי בספרו מאיר העיניים "מלחמת הציוויליזציות" שרטט הפרופסור סמיואל הנטינגטון קו דמיוני וטען כי המלחמה הבאה תחצה את שטחה של אוקראינה.

כמי שכתב את ההקדמה למהדורה העברית לספר זה גם אני זוכר שקראתי את הדברים, ותמהתי לעצמי על סמך מה פרופסור כה נכבד מהארווארד עוסק בחיזוי כהמרחיק לכת? איני יודע להשיב על השאלה, אבל אין כבר צורך. המציאות העגומה הוכיחה בימים אלה כי אכן קלע למטרה.
רב המכר של האנטינגטון נכתב במענה לפרופסור אחר פרנסיס פוקויאמה. לאחר פירוק ברית המועצות נמלא פוקויאמה אופטימיות וכתב את מאמרו הנודע "קץ ההיסטוריה". הוא נקרא כמו חזון ישעיהו הנביא: "וכתתו חרבותם לאתים/ וחניתותיהם למזמרות/ לא יישא גוי אל גוי חרב/ ולא ילמדו עוד מלחמה". מילא.

לא כל עוד מנהיגי פשע טבול ברשע כוולדימיר פוטין עומדים בראש מעצמה גרעינית כה חזקה ודי ענייה כרוסיה; לא כל עוד הוא חולם להיות נפוליאון סובייטי ולהחזיר עטרה קומוניסטית ליושנה. היום הגיע לשיא חדש. הרי כל הקרבות מתנהלים על אדמת אוקראינה, שלא הגיבה בניסיון להעביר את המלחמה לעיר רוסית, ובכל זאת הכריז פוטין על כוננות גרעינית בארצו. זו סחיטה. זה פוקר בלוף. הוא אינו מתכוון, אך היד הרוסית של פוטין עלולה להתגלות כקלה על ההדק1.

תקיפת מדינה החברה באו"ם על-ידי מעצמת-על, במנותק מן הגמגום של ברית נאט"ו, מעידה, שישראל נהגה נכון כאשר לא חתמה על ההאמנה למניעת הפצתו של הנשק הגרעיני (NPT) וחייבת לקבוע מסמרות לעתיד כי לעולם לא תעשה כן. האוקראינים קנו את עצמאותם מהשלטון המדכא של רוסיה במסירת הנשק הגרעיני שהוצב על אדמתם למנהיגי הקרמלין. המערב הבטיח להם הגנה חלופית. איש אפילו לא ניסה לממשה בימים אלה. האמריקנים והאירופים הודיעו מראש כי לא יחושו להגן על אוקראינה.

אין זאת אומרת שמדינות חייבות לאמץ מדיניות בריונית בבחינת "כל דאלים גבר" ולהתמזג בסגנונו של פוטין כמו הילדים התמימים שאבדו בלכתם אחרי החלילן מהמלין. יש הסכמים ששכרם בצידם. הגדול שבהם הוא הסכם השלום של מנחם בגין ואנואר סאדאת. אך כל המוסכם אינו יכול לבוא על חשבון תפישת "קיר הברזל" של זאב ז'בוטינסקי.

אני תוהה מה היו משיבים הצוערים המבקשים להתקבל למשרד החוץ אם במבחן הגמר בקורס היו מציגים להם שאלה היפוטתית: העולם הערבי מוכן לשלום ישראלי-פלשתיני המקובל בכל תבל. תוכנו קורץ לישראלים ולפלשתינים. התביעה האחת מישראל היא למסור בידי העולם את מאגר הנשק הגרעיני שלה, שעל קיומו מספרים מקורות זרים. שלום תמורת גרעין.

להסכים או לוותר על השלום? מעניין מה היו משיבים הדיפלומטים לעתיד, שכמו בכל מדינה בעולם הם מייצגים אגף מדיני מתון. מי הם? יותר פוקויאמה מאשר הנטינגטון? לוא אני בקורס צוערים הייתי דבק בהנטינגטון.

הערות

1. אירוע שנשכח: בעוד הלקוחות של רוסיה - מצרים וסוריה - תוקפים את ישראל במלחמת יום הכיפורים גילו מקורות ביון אמריקנים כי אונייה סובייטית חצתה את מיצרי הבוספרוס לעבר הים התיכון כשהיא נושאת עימה חומר גרעיני. מדוע? מדיניות של הליכה-על-הסף? הפחדה? מכל מקום ההכרזה היום על כוננות גרעינית אינה ראשונה מסוגה, היא בת כ-48 שנים.

פורסם בף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  28/02/2022   |   עודכן:  28/02/2022
דן מרגלית
+רוסיה בסחרור; האוליגרכים על הכוונת
23:43 28/02/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
ארה"ב הודיעה למשלחת הרוסית לאו"ם כי לא פחות מ-12 מהדיפלומטים שלה הוכרזו כ"פרסונה נון גראטה", ועליהם לעזוב את ארה"ב לא יאוחר מ-7 במרס  ▪  האיחוד האירופי הטיל עיצומים על שורת אולגרכים רוסיים
(12 מחברי המשלחת הרוסית ייאלצו לעזוב את ניו יורק [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP])
+דיווח באוקראינה: הטעיה רוסית - דגלי אוקראינה על משוריינים רוסיים
23:09 28/02/22  |  איציק וולף
כלי תקשורת באוקראינה מתריעים כי כוחות צבא רוסיה מנסים להטעות את האוקראינים ותולים דגלי אוקראינה או דגלים לבנים על כלי הרכב המשוריינים שלהם.
([צילום: שימוש לפי סעיף 27א])
+התביעה בהאג: נבקש אישור לפתיחת חקירת פשעי מלחמה בפלישת רוסיה לאוקראינה
22:47 28/02/22  |  איציק וולף
התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, הודיע (יום ב', 28.2.22) כי יבקש אישור מבית הדין לפתוח בחקירה בגין פשעי המלחמה לכאורה באוקראינה.

מוקדם יותר השבוע פנה נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג והגיש תביעה נגד רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה. זלנסקי קרא להעמיד את הכוחות הרוסים לדין על פשעי מלחמה ולהוציא צו המורה לרוסיה להפסיק בפעילות הצבאית באופן מיידי.
+משוריינים רוסיים במרחק 25 קילומטר מקייב;
עיצומים על עוד אוליגרכים ומקורבים לפוטין
22:09 28/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בצילומי לווין ניתן לראות עדויות לקרבות שמתקיימים בין כוחות רוסיים לאוקראינים מחוץ לקייב  ▪  האיחוד האירופי הודיע על עיצומים שיוטלו על שורת אוליגרכים המקורבים לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין
(הרוסים ממשיכים להפציץ מטרות אזרחיות [צילום: מן הטלוויזיה])
+טורקיה: מצרי בוספורוס ייחסמו לספינות קרב
21:38 28/02/22  |  איציק וולף
טורקיה הודיעה כי תחסום את מצרי בוספורוס לספינות קרב. בנאום שנשא הערב נשיא טורקיה, רג'ב טאיפ ארדואן, ציין כי ארצו לא יכולה לנטוש לא את רוסיה ולא את אוקראינה.
+תיעוד ברשתות: אוקראינים משליכים בקבוק תבערה על משוריין רוסי
20:58 28/02/22  |  איציק וולף
ברשתות החברתיות התפרסם סרטון שבו ניתן לראות כיצד צעירים אוקראינים משליכים בקבוק תבערה על רכב משוריין רוסי, תוך שהם עוקפים אותו באמצעות הרכב הפרטי שלהם.
+שמו של הישראלי שנהרג דרומית לקייב: רומן ברודסקי
20:57 28/02/22  |  איציק וולף
הישראלי שנהרג באוקראינה הוא רומן ברודסקי, די.ג'יי בן 42, שהיה ידוע בכינוי רומן B. ברודסקי התגורר בשנים האחרונות באוקראינה, והוא נהרג בטעות במחסום מקומי על-ידי שוטר אוקראיני בעת שניסה להגיע באמצעות רכבו למעבר הגבול עם מולדובה, לאחר שנחשד כצ'צ'ני.
(רומן ברודסקי ז"ל. נורה על ידי שוטר אוקראיני [צילום: באדיבות המשפחה])
+פיפ"א השעתה את רוסיה ממשחקי כדורגל;
ענקית הדלק של מבטלת השקעותיה ברוסיה
19:52 28/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
של מצטרפת לבריטיש פטרולים והודיעה על ביטול השקעותיה בחברות אנרגיה ברוסיה ועל ביטול שותפותה בפרויקט נורדסטרים 2  ▪  התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א והתאחדות הכדורגל האירופית הודיעו הערב כי רוסיה לא תוכל להתחרות בטורנירים כלשהם בכל תצורה  ▪  יהודי ישראלי בן 37 נהרג כשניסה לברוח בשיירה מבירת אוקראינה קייב
מנכ"ל של, בן ואן בורדן [צילום: מתוך יוטיוב]
יום קרבות קשה ומדמם בערי אוקראינה [צילום: טוויטר]
+ישראלי בן 37 נהרג מירי סמוך לקייב; הודעה נמסרה למשפחתו
19:29 28/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+הרוסים מצמצמים מרחק לעבר קייב
18:58 28/02/22  |  עידן יוסף
גורם אמריקני: הרוסים מצמצמים מרחק לעבר קייב - היום 25 ק"מ כשאתמול היה 30 ק"מ. "המטרה שלהם היא להקיף את העיר. מה שמעלה חשש שגם שם כמו בחרקוב ישתמשו בטקטיקת מצור".
+נתניהו: רואים היום מה קורה למדינה כשהיא נתונה לחסדי אחרים
18:39 28/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה נתניהו: "כולם מבינים היום מה שוות ערבויות בינלאומיות או הסכמים בינלאומיים"  ▪  ראש הממשלה בנט: "מרגע הקמת הממשלה הובלנו שינוי מהותי ביחס ובתעדוף הלאומי והממשלתי לסוגיית המשילות בנגב, במשמרת שלנו לא תימשך ההזנחה"
נתניהו. לומר 'לא' לאמריקה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+זלנסקי הגיש בקשה רשמית להצטרף לאיחוד האירופי
18:08 28/02/22  |  עידן יוסף
אחרי שכנראה נואש מהאפשרות לצירוף מדינתו לברית נאט"ו, מבקש נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי את צירוף אוקראינה לאיחוד האירופי. גורם באיחוד האירופי ציין כי מדובר בהליך ממושך, וישנן ממתינות בבלקן שהגישו בקשה וממתינות כבר כמה שנים, מאחר שהדבר טעון עמידה בתנאים מסוימים.
+מוקד החרום הטלפוני של הג'וינט החל לפעול
17:17 28/02/22  |  עידן יוסף
ארגון הג'וינט העולמי הקים מוקד חרום טלפוני לקהילה היהודית של אוקראינה. המוקד הוקם בשיתוף חברת TechForGood והודות להירתמות של החברות פלאפון ובזק בינלאומי, אשר תרמו את התשתיות שלהן לסיוע במשימה ללא עלות. בג'וינט הכשירו מתנדבים ישראלים דוברי רוסית, אשר עומדים בקשר עם עשרות אלפי קשישים וניצולי שואה, משפחות בעוני וילדים עם צרכים מיוחדים, בנוגע לצרכים ההומניטריים השוטפים שלהם.

מספר הטלפון של המוקד: 380947111104+
+מתקפת סייבר משבשת ייצור מכוניות טויוטה
16:51 28/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יצרנית המכוניות היפנית הודיעה על השעיית ייצור המכוניות במפעליה מחר, בעקבות מתקפת סייבר על אחד מהספקים של רכיבי הפלסטיק והאלקטרוניקה  ▪  ראש ממשלת יפן הודיע: נדרשות מספר בדיקות לפני שנקבע אם רוסיה עומדת מאחורי המתקפה
(עיכוב צפוי בייצור כ-13,000 מכוניות [צילום: AP])
+במאבק על ההגמוניה
16:47 28/02/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
משהחלה המלחמה באוקראינה לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. אולם, נראה שהתרומה הגדולה ביותר שיכול להביא כיום מישהו למציאות הבינלאומית שם, היא תיווך אפקטיבי שיקצר את זמן המלחמה ויפַתח דיאלוג מועיל בין כל המעורבים הניצים ויפה שעה אחת קודם. אני מציע להטיל משימה זו בעיניים פקוחות ובלב יהודי חם על נתניהו, בזכות קשריו הטובים בארה"ב ועם פוטין
פוטין-ביידן. לקראת סדר עולמי חדש [צילום: סאול לואב/AP]
+הסתיימו השיחות בין אוקראינה לרוסיה
16:36 28/02/22  |  עידן יוסף
הפרלמנט באוקראינה: "הסתיימו השיחות בין נציגי אוקראינה ונציגי ורוסיה בגבול בבלארוס". בתקשורת האוקראינית דווח כי צוות המו"מ האוקראיני דורש את נסיגת החיילים הרוסיים גם מקרים ומדונבאס.
+‏רוסיה עצרה מלח ישראלי על אוניית מטען אוקראינית
16:22 28/02/22  |  עידן יוסף
‏רוסיה עצרה מלח ישראלי על אוניית מטען אוקראינית, משרד החוץ מעורב. לפי שעה לא ידועים פרטים נוספים.

+רוסיה אוסרת על טיסות של חברות מ-36 מדינות
16:00 28/02/22  |  מירב ארד
סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי רוסיה אוסרת על טיסות של חברות תעופה מ-36 מדינות, כולל בריטניה וגרמניה.
+AFP: שוויץ מצטרפת לעיצומים שהטיל האיחוד האירופי על רוסיה
15:58 28/02/22  |  מירב ארד
סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי שוויץ החליטה להצטרף לעיצומים שהטילו האיחוד האירופי, ארה"ב ויפן על רוסיה ועל הנשיא פוטין. הסנקציות כוללות: הקפאת נכסים, איסור ביצוע עסקות וחסימתם במערכת הבנקאית הבינלאומית.
+לפיד & זלנסקי & צ'מברליין בע"מ
15:57 28/02/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
עילות המלחמה הן בדרך כלל לא אישיות אך מועד פתיחת המלחמה ואופיה, בפירוש תלוי בנפשות הפועלות  ▪  מנהיגות חלשה בסביבה טורפת, מתחננת להיטרף
(לפיד. כוכב טלוויזיה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+גובר הלחץ הכלכלי על רוסיה
15:56 28/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארה"ב הקפיאה את נכסי הבנק המרכזי הרוסי והטילה עיצומים על קרן העושר הלאומית; יפן מגבילה את פעולות הבנק המרכזי  ▪  אוקראינה מדווחת על מטח של טילי "גראד" לעבר העיר חרקוב ועל עשרות הרוגים - במקביל לפתיחת השיחות בבלארוס
(הבנק המרכזי, מוסקבה. לא יוכל לממן את הפלישה)
+צבא רוסיה הפגיז יעדים אזרחיים בעיר חרקוב
14:50 28/02/22  |  עידן יוסף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
באוקראינה מדווחים על עשרות הרוגים בהפצצה, אך אין לדיווח זה אימות ממקור אחר  ▪  ‏ישראל הסירה את הוטו על העברת נשק מתוצרת ישראל שנמצא בידי מדינות אחרות לאוקראינה  ▪  ארה"ב משהה את פעילות השגרירות במינסק: "אם בלארוס תמשיך לסייע לתוקפנות הרוסית הם גם יתמודדו עם ההשלכות"
פגיעה ישירה בחרקוב [צילום: טוויטר]
סדרת פיצוצים בחרקוב [צילום: טוויטר]
+ארה"ב משהה את הפעילות בבלארוס ומשגרת איום
14:43 28/02/22  |  עידן יוסף
ארה"ב משהה את פעילות השגרירות במינסק, בירת בלארוס. בכיר אמריקני אומר כי אם בלארוס תמשיך לסייע לתוקפנות הרוסית באוקראינה, הבלארוסים גם יתמודדו עם ההשלכות.
+הרוסים באים והורסים
14:22 28/02/22  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
כל זמן שארה"ב התריעה, בדרגים הכי בכירים ומקצועיים מהפלישה, בקייב למשל, סרבו לקבל את הדברים וההכחישו אותם, הם חיו במציאות אחרת...
(מציאות שונה [צילום: אלכסנדר זמליינצ'נקו, AP])
+נפרץ אתר סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה
14:16 28/02/22  |  מירב ארד
אתר האינטרנט של סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה Tass נפרץ. באתר מוצג מסר נגד המלחמה הקורא לעצור את פלישת הנשיא פוטין לאוקראינה: "אל תשלחו את הבנים והבעלים למוות בטוח".
+עמים, הצילו שריפה
13:57 28/02/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
נטישת אומות העולם את אוקראינה, היא עוד צעד של אומות שבעות, עייפות, מנוכרות, היא עוד הוכחה כי אל לו לעם, אל לה למדינה לסמוך על-אף מעצמה אלא רק על עצמה
(נותרו לבד [צילום: אנה זילגי/AP])
+הסיוע ליהדות אוקראינה: יוקצו 10 מלש"ח לצרכי הקהילה
13:50 28/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך הודיע שר התפוצות נחמן שי בדיון בוועדת חוקה  ▪  ציין: "נגדיל את הסכומים בהמשך. הראינו שהממשלה מובילה ולא מחכה"  ▪  השרה פנינה תמנו שטה: "כ-10,000 פניות לסוכנות היהודית - 70% מתחילת המתקפות, כשליש מעוניינים בעלייה"
+שקד: הארכנו בחודשיים אשרת השהיה לתיירים מאוקראינה
13:35 28/02/22  |  מירב ארד
שרת הפנים איילת שקד אמרה (יום ב') בסקירת פעילות משרדה בוועדת הפנים: "יש כ- 2,400 תיירים מאוקראינה בישראל והארכנו להם את אשרת השהייה בחודשיים נוספים. בנוסף, יש כ- 13,000 אזרחים אוקראיניים שנמצאים בישראל באופן לא חוקי, כעת זה בלתי אפשרי להחזיר אותם חזרה לאוקראינה."
+משרד החוץ: שלושה מטוסי מטען עם סיוע חירום לאוקראינה
13:33 28/02/22  |  מירב ארד
משרד החוץ: "ישראל תהיה חלק ממאמץ הסיוע הכלל-עולמי לתושבי אוקראינה. יש לנו חובה מוסרית, חובה היסטורית ומחויבות ערכית להיות חלק מהמאמץ. היום ומחר ייצאו לאוקראינה שלושה מטוסים מישראל עם מטען גדול של סיוע חירום. אלפי מעילים, שמיכות, שקי שינה, ציוד רפואי, אוהלים ציוד לטיהור מים.

עוד הודיע המשרד כי "מאוקראינה יצאו כבר כ-4,000 ישראלים, בסיוע אנשי משרד החוץ, אבל יש שם עדיין אלפי ישראלים, וכ-180 אלף זכאי חוק השבות. אנחנו מחויבים לעקרון קדוש - נעשה הכל כדי לא להשאיר אף ישראלי מאחור, אף יהודי מאחור. בשביל זה קיימת מדינת היהודים. זו המחויבות שלנו".
+האם אוקראינה תהווה תקדים לטייוואן
13:23 28/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דמוקרטיה קטנה הסמוכה לבריון גדול - זוהי גם טייוואן ליד סין  ▪  למרות ההבדלים המשמעותיים בין שני המקרים, השלכות המלחמה באוקראינה כבר מגיעות לאסיה - מנתח אקונומיסט
(אינג-וון. מדגישה את ההבדל [צילום: AP])
+נציגי אוקראינה ומוסקבה נפגשים בגבול בלארוס
13:22 28/02/22  |  מירב ארד
מאמץ למציאת פתרון דיפלומטי: החלו (יום ב', 28.2.22) השיחות בין הצוותים הרוסיים לאוקראיניים בגבול אוקראינה-בלארוס. בשיחות תדרוש קייב הפסקה האש ונסיגה של הכוחות הרוסיים מכל השטחים באוקראינה.

משרדו של הנשיא זלנסקי מסר: "המטרה העיקרית - הפסקת אש מיידית ונסיגת הכוחות". במקביל הודיע נשיא אוקראינה על שיחרור אסירים מבתי הכלא במטרה שיצטרפו ללחימה ואף פנה לחיילים הרוסים: "הניחו את הנשק ולכו, הצילו את חייכם". הנשיא פנה גם אל חברי האיחוד האירופי בבקשה שיצרפו את המדינה לארגון מיד "באמצעות פרוטוקול מיוחד".

בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי דיווח כי הכוחות השיגו שליטה על הערים ברדיאנסק ואנרודר. במקביל הודיע צבא רוסיה כי הוא פתח "פרוזדור בטוח" עבור אזרחים אוקראיניים שמעוניינים לעזוב את עיר הבירה קייב.

שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, שמארח את השיחות תקף לפני פתיחת המשא-ומתן את המערב בשל הסנקציות שהטיל על רוסיה ועל פוטין: "אתם חייבים להבין דבר אחד – הסנקציות האלה, הגז, הנפט, SWIFT, גרועות ממלחמה. זה דוחף את רוסיה למלחמת עולם שלישית. אנחנו חייבים לשמור על איפוק, כי מלחמה גרעינית זה הסוף".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש: "הפעילות הצבאית של רוסיה באוקראינה מובילה להחמרה בהפרת זכויות האדם. עלינו להראות שאנו עומדים לצד האוקראינים בעת צרה". לפי נתוני האו"ם, 422 אלף אוקראינים נמלטו ממולדתם עד כה, 304 אזרחים נפצו במהלך הפלישה ו-102 נהרגו.
שיחות הפסקת האש יצאו לדרך [צילום: לשכת העיתונות הנשיאותית האוקראינית/AP ולשכת העיתונות הנשיאותית הרוסית/AP]
+הכבוד האבוד של רוסיה
13:16 28/02/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  אוקראינה ויתרה, בטעות איומה, על הנשק הגרעיני, שהוצב בתחומה, תמורת הבטחה אמריקנית לשמור על ריבונותה  ▪  מול מכונת המלחמה הרוסית, שמשתמשת ביצירתיות בסייבר, וכוללת מערך כבד ונייד של רכב קרבי משוריין ושל ארטילריה אין לאוקראינה תקווה
(חשיבות השריון [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90])
+הרובל קרס ב-30%, הריבית הוכפלה ל-20%
11:17 28/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משרד האוצר הרוסי מחייב את החברות המקומיות למכור 80% מהמט"ח שבידיהן בניסיון לחזק את הרובל  ▪  השיחות בין אוקראינה לרוסיה החלו; בכיר רוסי: רוצים להגיע להסכם שיסיים את העימות  ▪  בריטניה: אוקראינה האטה את התקדמות הרוסים לקייב
השער ירד ל-120 רובל לדולר
הוסטמול. עדיין בידי אוקראינה [צילום: אולג סמיאנוב]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
אנחנו פה במערב, מתארים את תושבי ברית המועצות למיניהם, כאנשים שתומכים בקונספירציות ולא מוכנים לראות את המציאות הפשוטה. בקיצור, תפיסות העולם שלנו שונות כל כך. הדבר התגלה לאחרונה, עם הפלישה הרוסית... כוונתי שכל זמן שארה"ב התריעה, בדרגים הכי בכירים ומקצועיים מהפלישה, בקייב למשל, סרבו לקבל את הדברים וההכחישו אותם, הם חיו במציאות אחרת...
בלילות האחרונים אני חש כאזרח אוקראיני, מותקף ובודד, ממתין לסיוע ומקבל נאומים ריקים, מצפה להגנה ומקבל הצעות לתפילה, לכוח עליון שיעזור, מייחל לעצירת הכוחות הרוסים, הדורסים את כל הנקרה בדרכם ומקבל סנקציות כלכליות צנועות במיוחד. בלילות האחרונים אני חש כאזרח אוקראיני, בודד, בלי מגן וסעד, עם מילים חלולות של מנהיגים עייפים, נותר עם הפליטות הנוראה שהתהפכה עליי ועל יקיריי בין רגע, ומנסה להאמין שהעולם הנאור יתגייס לעזרת עמי, לא בפטפוטי סרק חסרי משמעות כי אם במעשים, ואז אני מתעורר וחש לבדי.
יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב פתח (יום ב', 28.2.22) את הדיון המיוחד שכינס בעקבות המצב באוקראינה: אנחנו ערים לעובדה שהוועדה היותר מתאימה לדיון כזה היא ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, שלצערי טרם הוקמה בשל מחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה. מתוקף תפקידה של ועדת החוקה כוועדה שחוקקה את חוק השבות, מצאתי לנכון לכנס את הדיון הזה. עד אז, אין בכוונתי להפקיר את הדיון בנושאים אלה של המצב הנוכחי באוקראינה ובנושא חוק השבות. אנחנו מקיימים היום את הדיון בצל החשש לאחינו ואחיותינו באוקראינה. עלינו להעניק סיוע לקהילות היהודיות באוקראינה, ולהיערך לקליטה של מי שיבחר לבנות את ביתו בישראל".
28/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
דמוקרטיה קטנה הסמוכה לבריון גדול. זהו איננו רק תיאור של אוקראינה לצד רוסיה, אלא גם של טייוואן לצד סין – והתקדים שיוצר ולדימיר פוטין עלול לפתות את שי ג'ינפינג, מנתח אקונומיסט. ראש ממשלת יפן, קישידה פומיו, אמר זאת במפורש לאחרונה, וסין לא ממש מתאמצת להכחיש אפשרות זו.
28/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה אוקראינה ויתרה, בטעות איומה, על הנשק הגרעיני, שהוצב בתחומה, תמורת הבטחה אמריקנית לשמור על ריבונותה מול מכונת המלחמה הרוסית, שמשתמשת ביצירתיות בסייבר, וכוללת מערך כבד ונייד של רכב קרבי משוריין ושל ארטילריה אין לאוקראינה תקווה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il