|
מובייל וורלד 2008 [צילום: האתר הרשמי]
|
|
|
|
|
התלכדות הטלוויזיה, הפירסום והאינטרנט - בסלולארי
|
|
|
|
|
מחר (ב', 11.02.08), תיפתח בברצלונה תערוכת "מובייל וורלד 2008", שהיא התערוכה הגדולה והחשובה ביותר בתחום התקשורת הניידת באירופה. אלפי החברות והמציגים מרחבי העולם יכללו גם 60 חברות מישראל שמתוכן למעלה מ-20 חברות הזנק - מה שמהווה נוכחות מוגברת בתערוכה השנתית הזאת.
הסיבה להטלת כובד המשקל על מאמצי השיווק והייצוא לאירופה, היא חולשת המשק האמריקני, שחיקת שער הדולר ועליית שערו של האירו, שגרמו למדיניות אצל חברות הענף להגדיל את נפח הפעילות ביבשת - כדי לקזז את הירידה הצפויה בביקושים בארה"ב.
במכון הייצוא אומרים, כי בשנת 2007 הגיע ייצוא ציוד התקשורת לאיחוד האירופי ל-871 מיליון דולר - גידול של כ-6% לעומת 2006. לעומת זאת, ייצוא ציוד התקשורת לצפון אמריקה הסתכם ב-931 מיליון דולר, ורשם עלייה מתונה בלבד של כ-2%.
מנכ"ל מכון הייצוא, יחיאל אסיה, העריך שמגמה זו תימשך. לדבריו, השוק האירופי, חרף חסמים לא פשוטים בתחומי הרגולציה, הוא יעד חשוב ביותר לפעילות של חברות התקשורת הישראליות. "עיקר המאמצים של המכון מתמקדים בפתיחת דלתות של ענקי תקשורת ואינטגרטורים גדולים באירופה בפני חברות הזנק ישראליות, והפעילות השיווקית בתערוכה מהווה המשך לפעילויות קודמות, שכללו מפגש עם דויטשה טלקום ואירועים נוספים".
התרחבות שירותי הסלולר, שידורי הכבלים, הלוויין והאינטרנט, הביאו בעשור האחרון להכפלתו של שוק התקשורת העולמי, כאשר עיקר הצמיחה התמקדה בתחום שירות האינטרנט האלחוטי. הייצוא הישראלי נשען, בין היתר, על ההתפתחות המואצת בשוק הסלולרי העולמי, שבו יש לחברות הישראליות יתרון בטכנולוגיות חדשניות ושירותי ערך מוסף. החברות הישראליות יציגו פתרונות טכנולוגיים כגון טלוויזיה בסלולר, התלכדות שירותי האינטרנט והסלולאר, פלטפורמות לניהול תכנים, ופרסום בסלולר.
מתוכננות פגישות עם וודאפון, טלפוניקה, בריטיש טלקום, אלקאטל, סוני-אריקסון ואחרים. במהלך התערוכה ייערכו כ-1,400 מפגשים עסקיים אישיים בין מנהלי החברות הישראליות לבין מקבלי החלטות של כ-75 מפעילי תקשורת, אינטגרטורים ויצרנים מובילים. בתערוכה בברצלונה ייטלו חלק כ-1,300 מציגים, עם צפי לכ-55,000 מבקרים מרחבי העולם.