|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
נתניהו היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: הרביעייה * 31.5.2022

מה קרה ב"שיחת המעקב"

נתניהו ופילבר שוחחו - כנראה במרס 2016 - על ענייני בזק; כעת מסכים פילבר, כי ייתכן שלא היה זה כדי להבטיח את הסיוע לבזק, אלא לבדוק פרסומים כוזבים בעניינה עוד לבנה שנפלה: חפץ ופילבר מכחישים העברת מסרים מנתניהו
31/05/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות


1.
החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שלא לאשר את תיקון כתב האישום בתיק 4000, ניתנה חצי שעה לפני פתיחת הדיון (31.5.22). התובעת, עו"ד יהודית תירוש, מיהרה להודיע בתחילתו, כי התביעה עשויה לבקש בסיכומיה לקבוע שפגישת ההנחיה בין בנימין נתניהו לשלמה פילבר התקיימה במועד שונה מזה שצוין בכתב האישום. סעיף 184 לחוק סדר הדין הפלילי מאפשר לבית המשפט להרשיע בעבירה או בעובדות שלא צוינו בכתב האישום, אם הללו הוכחו במהלך המשפט ולנאשם ניתנה הזדמנות נאותה להתגונן.

כעת השאלה הגדולה היא, האם הפרקליטות תוכל להוכיח את המועד - או אפילו את עצם קיומה. זה בכלל לא בטוח, ובוודאי לא קל. בלא הפגישה הזאת, כפי שכבר נכתב כאן בזמן אמת, המדינה תתקשה להוכיח את עבירת השוחד. לעומת זאת, עבירת מרמה והפרת אמונים - שגם היא מיוחסת לנתניהו בתיק 4000 - נראית מוצקה מאוד.


2.
עו"ד בועז בן-צור המשיך את החקירה הנגדית של פילבר, ובחלק הראשון של היום עסק בנושאי רגולציה מורכבים (ואף משעממים לצופה מן הצד). בגדול, המטרה הייתה להראות שפילבר פעל נגד בזק, ניסה לכפות עליה השקעות של 4 מיליארד שקל בתשתית ולא עדכן את נתניהו בנושאים אלו. פילבר אישר את הכל, ואף אמר שלכל היותר עדכן את נתניהו בצורה מאוד טלגרפית שהוא מטפל בנושאים אלו. בן-צור גם ציין, ששאול אלוביץ התלונן נגד הגזירות שהוטלו על בזק.

בחקירתו ברשות ניירות ערך נשאל פילבר מדוע נתניהו ביקש ממנו ליצור קשר עם אלוביץ, והוא השיב: "אין לי מושג". אבל הוא כן ידע לומר, כאשר כבר היה עד מדינה, כי "אין סיכוי בעולם" שנושא השיחה היה שוק הטלקום. השופט משה בר-עם תהה מהיכן הביטחון, ופילבר השיב: "מקריאת המציאות כמו שאני מפרש אותה, אחרי הרבה מאוד שנים של עבודה שלי עם נתניהו, ומשתי סיבות. אני לא דיברתי איתו לפני כן על הטלקום, בטח לא ברמה שהוא מעל הראש שלי יקבע פגישה וינסה לסדר משהו. אם היה דבר כזה, הוא היה שואל אותי. שנית, הפגישה שנכחתי בה סבבה על עולמות המדיה, ובהמשך אליה הוא אמר לי: אני צריך שתקבע לי פגישה עם אלוביץ, אז אני מבין שזה קשור לעניין הזה".

בן-צור טען, שהגרסה הזאת לא מתיישבת עם תיאור פגישת ההנחיה מפיו של פילבר, שכן לשיטתו - באותה פגישה נתן לו נתניהו הנחיות בתחום הטלקום למענו של אלוביץ; אז כיצד הוא אומר שלא ייתכן שדיברו על טלקום? המטרה שלו היא כמובן להמשיך ולהפריך את פגישת ההנחיה, אך פילבר עמד על קיומה של הפגישה. לדבריו, נתניהו נתן לו את ההנחיות ומשם אִפשר לו לפעול בצורה עצמאית; לא היו סוגיות טלקום אחרות ולכן לא היה צריך לעדכן את נתניהו.


פילבר היום. לא דרך חפץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]


3.
הבעיות של התביעה נמשכו כאשר בן-צור עבר לעסוק בסעיף 83 לכתב האישום, לפיו "נתניהו אף הנחה את חפץ לפנות לפילבר על-מנת לוודא שפילבר ממשיך לפעול לטובת אלוביץ בהתאם להנחייתו". ערב עדותו של חפץ מסרה הפרקליטות להגנה, כי חפץ אמר ברענון שלא נשלח בידי נתניהו להעביר לפילבר מסר בנושאי רגולציה, והוא חזר על כך בעדותו הראשית.

בן-צור שאל על כך את פילבר, אשר השיב: "אם זה מה שהוא העיד פה - זה מה שהוא העיד. הייתה פעם אחת שהוא הגיע ודיבר איתי ואמר לי: אני מגיע מהזוג נתניהו". בן-צור: "בהכירך את נתניהו, הוא יעביר לך מסר דרך חפץ?". פילבר: "לא, אני גם אמרתי את זה. לכן לא התייחסתי למפגשים עם חפץ כסוג של הוראות או מסרים, כי ניר היה איש אמונה של שרה, אני הייתי איש אמונו של נתניהו, וכשרצה לדבר איתי - דיבר איתי ישירות. מההתרשמות שלי, נתניהו בדברים מסוימים מידר את חפץ". אז כעת שני עדי המדינה סותרים סעיף בכתב האישום. לא דרמטי, אבל עוד לבנה שנופלת.


4.
החלק האחרון של היום עסק במה שמכנה התביעה "שיחת הבקרה" – סעיף 81 לכתב האישום: "בתחילת שנת 2016 או בסמוך לכך, התקשר נתניהו לפילבר על-מנת לוודא שענייני בזק מטופלים על-ידי פילבר בהתאם להנחייתו". פילבר העיד, כי השיחה הייתה בשעות הבוקר של אחד מימי ראשון וארכה כעשר דקות. מחקרי התקשורת העלו עשר שיחות אפשריות, ולטענת בן-צור – הסבירה ביותר היא ב-13.3.16 ונמשכה 3:43 דקות. "עכשיו נראה איך היא הופכת לראיה מזכה", הבטיח בן-צור.

הוא הראה שהשיחה התנהלה לאחר שורה של פרסומים בענייני בזק, ולפיהם נתניהו אישר את ביטול ההפרדה המבנית בחברה – למרות שלא היה לכך יסוד. ואז, טען בן-צור, נתניהו התקשר לפילבר ושאל "מה קורה פה". פילבר השיב: "עכשיו זה מקבל הקשר אחר". בן-צור: "הוא רוצה לברר מה קורה פה". פילבר: "עושה שכל". בן-צור: "אין הסבר אחר". לדברי פילבר, במשטרה הוא שיער שהשיחה התקיימה ש"בסוף השבוע מישהו שיגע אותו על בזק".

פילבר אמר בחקירתו, כי נתניהו "בדק מה קורה במשרד. ואני אמרתי: מה פתאום הוא בודק. מה הוא בודק לגבי בזק והפרדה מבנית? אז אמרתי במשטרה: כנראה זה קשור לעניין הזה" – היחסים הנטענים עם אלוביץ. בן-צור: "ועכשיו?". פילבר: "עכשיו הדברים מתבררים שהוא ראה את התקשורת ורצה הסברים". כלומר: פילבר אינו חוזר בו מתיאור השיחה, אך אומר שיש להבין אותה בצורה שונה משמעותית מזו שייחס לה וכפי שמצאה את דרכה לכתב האישום.

פילבר הסביר, שבלילה שלפני חתימת הסכם עד המדינה (20.2.18) הוא ניסה להעלות בזכרונו אירועים הקשורים לנתניהו ואלוביץ, וזה היה אחד מהם. "השיחה נראתה לי חריגה, במובן הזה שבחיבור של שיחות רגילות עם ראש הממשלה ביום ראשון בבוקר, מבחינת התוכן שלה, שמשום מקום הוא בא ושואל אותי מה אנחנו עושים במשרד. במשטרה, בהקשר שלי, אמרתי לעצמי: זה איזשהו קשר עם מישהו מאנשי בזק. את האירוע הזה אני זוכר מצוין". בן-צור: "ועכשיו?". פילבר: "עכשיו כשאני רואה את הסמיכות, כנראה שזה הסיפור". בן-צור: "הסיפור הוא הפרסומים הלא-נכונים".

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן שאלה: "היום כשמראים לך, אתה כן מקשר את הדברים?". פילבר: "אז לא חיברתי את הדברים. לא הטרדתי אז את עצמי מאיפה מגיעה השיחה. מגיעה שיחה מראש הממשלה, הוא ביקש אינפורמציה". פרידמן-פלדמן: "איך היא הפכה לשיחה עם חשיבות לחקירה הזו?". פילבר: "האירוע הזה צף. הוא היה חריג בגלל השעה שבה הוא היה והנושא שלו". השופט עודד שחם שאל, האם אותם פרסומים עלו בשיחה; גם על כך השיב פילבר בשלילה.

אז מה זה עושה לשיחת המעקב? פילבר אינו חוזר בו מקיומה; גם ההגנה אומרת שהיא התקיימה. הוא גם אינו חוזר בו מן התוכן שלה; גם ההגנה אינה כופרת בו. אבל למה התכוון נתניהו? בחקירתו במשטרה סבר שכוונתו של נתניהו הייתה לוודא שהוא דואג לאלוביץ; כעת הוא אומר שמאוד ייתכן שהכוונה הייתה לדעת מהיכן מגיעים הפרסומים השגויים ולפיהם הוא העניק הטבות ניכרות לבזק. התביעה תנסה מן הסתם בחקירה החוזרת לאושש את הגרסה הראשונה.


ציטוט היום

"עוד תצא פיתה". (תגובתו של שלמה פילבר לאמיתי זיו, כתב דה-מרקר, בתגובה על הכותרת "המתנה של נתניהו ופילבר לבזק: 600 מיליון שקל בשנה").

תודה לאורן פרסיקו, כתב "העין השביעית", על סיועו בסיקור.
תאריך:  31/05/2022   |   עודכן:  31/05/2022
איתמר לוין
+הירש, זדורוב, נתניהו
12:18 31/05/22  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
שלושת המקרים שונים לחלוטין, אבל בשלושתם נראה שעבודת התביעה נשענת על משאלות לב ו/או מניעים סמויים, יותר מאשר על אדנים יציבים  ▪  המשמעות: הפרקליטות שוחקת במו ידיה את אמון הציבור בה
זדורוב. ספקות רבות [צילום: מתוך שידורי כאן]
+איומי רצח על כתב ערוץ 14 בשל משפט נתניהו
11:02 31/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אברהם בלוך "העז" לפרסם שבית המשפט קיבל את הבקשה לתיקון כתב האישום בתיק 1000  ▪  מצייץ אלמוני פרסם שורה ארוכה של יעדים, ובהם בכירי הפרקליטות ושורה של עיתונאים
הסתה מתוך האולם
+נדחתה בקשת התביעה לתיקון כתב האישום בתיק 4000
08:45 31/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט מותח ביקורת על הפרקליטות, שביקשה לקבוע בכתב האישום המתוקן, כי פגישת ההנחיה של נתניהו עם פילבר הייתה במועד מוקדם יותר - וזאת למרות שהגרסה והראיות ידועות לה מזה זמן רב
שחם, פרידמן-פלדמן, בר-עם. לא לשנות את כללי המשחק [צילום: עמית שאבי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה קרה ב"שיחת המעקב"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כנניהו המיסר
31/05/22 17:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
קצב החדשות והאירועים אצלנו גורם לכך שנושאים חשובים ביותר נדחקים לשוליים, בבחינת "ישן מפני חדש תוציאו". כזה היה גורל התחקיר של אילה חסון על גל הירש, תת-אלוף במילואים ומי שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, שסיכול מועמדותו התחיל מרגע שזו עלתה על סדר היום. מישהו לא רצה אותו בתפקיד המפכ"ל, והמטרה ככל הנראה מקדשת את האמצעים. אילה חסון ערכה תחקיר מקיף, מטלטל ומזעזע, אשר שודר לפני פחות מחודש, אבל טבע תחת גל החדשות והאירועים. גל הירש לא היה איש הציבור היחיד שמועמדותו לתפקיד רגיש שימשה יריית פתיחה לשנות חקירה רבות, שבדרך כלל לא הולידו דבר, אבל מנעו את המינוי. שאלו את ראובן (רובי) ריבלין ואת אביגדור (איווט) ליברמן על חקירותיהם. אחרים כבר לא ניתן לשאול.
31/05/2022  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
כתב המשפט של ערוץ 14, אברהם בלוך, ספג (יום ג', 31.5.22) איומי רצח - לאחר שפרסם ידיעה ולפיה בית המשפט נענה לבקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד בנימין נתניהו בתיק 1000. בלוך כבר ספג איומים על-רקע דיווחיו מן התיק, המשקפים את המתרחש באולם ולא תמיד עולים בקנה אחד עם מה שרוצים לשמוע חלק מצרכני הערוץ (המזוהה במובהק עם נתניהו).
31/05/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה (יום ג', 31.5.22) את בקשת התביעה במשפט נתניהו לתקן את כתב האישום בתיק 4000 בנוגע למועד קיומה של פגישת ההנחיה הנטענת בין בנימין נתניהו לשלמה פילבר, עם כניסתו של האחרון לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת בשנת 2015. בית המשפט קיבל את בקשת התביעה להוסיף שלושה עדים בתיק 1000.
31/05/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות

30/05/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
האם לאור המצב העגום של הפרקליטות בתיק 4000, עדיין מומלץ לבנימין נתניהו לחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות? והתשובה היא שקטונתי מלייעץ לו. ההחלטה אם לחתום עסקה עם הפרקליטות היא החלטה אישית/משפחתית של רווח והפסד, בלי כל קשר לאמת, בלי כל קשר לפוליטיקה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il