|
שחור: ליישם ולהרחיב אפשרויות [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מספר התיירים הנכנסים עולה במהלך הפסח בכשליש
|
|
|
|
|
במהלך החודש הקרוב, בו יחול חג הפסח, צפוי גידול של כ-40% במספר היציאות של ישראלים לחו"ל בהשוואה לחודש הקודם לו, וגידול של כ-30% במספר התיירים הנכנסים לישראל. כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה באיגוד לשכות המסחר. מהסקירה שבחנה את מספר היציאות של ישראלים לחו"ל וכניסות תיירים לישראל בארבע השנים האחרונות, עולה כי בחודש שבו חל חג הפסח גדל מספר היציאות של ישראלים לחו"ל ב-37% בממוצע בהשוואה לחודש שקדם לו - ועומד בממוצע על כ-300,000. כמו-כן, מספר התיירים הנכנסים לישראל גדל בחודש שבו חל חג הפסח בשיעור ממוצע של 28% בהשוואה לחודש שקדם לו, ועומד בממוצע על כ-184,000.
מהסקירה עולה עוד כי בשנת 2007 יצאו את הארץ בחודש שבו חל חג הפסח כ-309,000 ישראלים, גידול של כ-89,000 לעומת החודש שקדם לו, שהם כ-43%. מזה, מספר הנסיעות של ישראלים לסיני גדל בלמעלה מ-100% ועמד על 20,000 באותה תקופה. באותה שנה, מספר כניסות התיירים לישראל בחודש שבו חל חג הפסח גדל בממוצע בכ-44% לעומת החודש שקדם לו, המהווה גידול של כ-60,000 - ועמד על כ-206,000 תיירים. מפילוח התיירים שהגיעו לישראל באותו חודש לפי אזרחותם בולטות ארצות-הברית, עם 20% מהתיירים, צרפת, עם 12%, רוסיה ובריטניה עם 8% כל אחת - וגרמניה, עם 5% מהתיירים.
עם חשיפת הנתונים ציין סגן הנשיא ויו"ר הוועדה הבינלאומית באיגוד, אורן שחור, כי משרדי האוצר, התחבורה והתיירות צריכים להמשיך ולשכלל את פתיחת השמיים לתחרות, הכוללת הגדלת היצע הטיסות, הפחתת עלויות הטיסה ומתן אפשרויות טיסה במחירים מוזלים. "מדיניות זו משדרגת את ישראל כמוקד תיירותי ונותנת דחיפה נוספת לכל המגזר העסקי - ובעיקר לממסחר והשירותים, היוצרים את מרבית מקומות העבודה במשק. יש לאפשר לכל חברת תעופה לקיים קווי טיסות קבועים ולחתום על הסכם עם כל מדינה שתהיה מוכנה לחתום על הדדיות. אם לא כן, לא יוכלו אזרחי המדינה להינות ממדיניות השמיים הפתוחים, שטרם ראינו כי יושמה, המהווה שלב הכרחי בשרשרת המזון בענף התיירות והקשורים בו, ובמיצוב ישראל כיעד תחרותי מול המדינות השכנות המתחרות עמה".