|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ועדות ההתנגדות - ארגון טרור

ממשלת החמאס הקימה כוח צבאי חדש בפיקוד ראש ועדות ההתנגדות העממית, ארגון טרור האחראי למאות רבות של פיגועים נגד ישראל - ישראל, ארה"ב והאיחוד האירופי טרם הכלילו את ועדות ההתנגדות ברשימה השחורה של ארגוני הטרור
19/05/2006  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   בחירות ברשות הפלשתינית   |   תגובות
ועדות ההתנגדות העממית


עיקרים

שר הפנים הפלשתיני בממשלת החמאס מינה את ראש ארגון ועדות ההתנגדות העממית, ג'מאל אבו סמהדנא, לאחראי על בניית צבא פלשתיני. ארגון ועדות ההתנגדות העממית הינו ארגון טרור שביצע מאות רבות של פיגועי טרור נגד יעדים ישראלים ברצועת עזה ובשטח ישראל, והיה ככל הנראה אחראי על פיגוע מטען הצד בו נרצחו שלושה מאבטחים אמריקנים ברצועת עזה (אוקטובר 2003).

הארגון, המאמץ תפיסת עולם איסלאמית קיצונית, כרת ברית אסטרטגית עם החמאס והחיזבאללה המסייעים במימון פעולותיו ובאימון פעיליו. לטענת המודיעין הישראלי, הארגון מקיים מגעים גם עם ארגון אל-קאעידה שהתבסס בשנה האחרונה ברצועת עזה ובגדה המערבית.

ישראל פועלת צבאית נגד ועדות ההתנגדות העממית - בדומה למדיניותה כלפי ארגוני טרור פלשתינים אחרים. יחד עם זאת, עיון ברשימת הארגונים המוכרזים ע"י ישראל כארגוני טרור מלמד, כי ועדות ההתנגדות העממית אינן נכללות בו. יתכן, כי הדבר נובע מההנחה השגויה לפיה ועדות ההתנגדות העממית הן חלק מהזרוע הצבאית של ה'פתח'. ארה"ב והאיחוד האירופי אף הם לא הכלילו את ועדות ההתנגדות העממית ברשימה השחורה של ארגוני הטרור.

פרוט

שר הפנים והביטחון הלאומי הפלשתיני, סעיד סיאם, מינה ב- 20 באפריל 2006 לתפקיד המפקח הכללי של המשרד את ג'מאל אבו סמהדנא (אבו עטאיא), ראש ארגון ועדות ההתנגדות העממית. תפקיד המפקח הכללי של משרד הפנים והביטחון הלאומי הפלשתיני, הינו תפקיד מקביל למנכ"ל המשרד. אבו סמהדנא, אמור בתוקף תפקידו להיות אחראי על הקמת מנגנון ביטחון חדש שיקלוט לתוכו פעילים בזרועות הצבאיות של הארגונים הפלשתינים. עד כה הצטרפו לכוח 3,000 פעילים בעיקר מגדודי עיז א-דין אלקסאם של החמאס וועדות ההתנגדות העממית. פריסת פעילי הכוח החלו ברחבי רצועת עזה "לאכוף חוק וסדר" העלתה את המתיחות בין החמאס לבין ה'פתח' עד כדי חשש מפרוץ תקריות אש בין הצדדים.

יממה אחרי מינוי אבו סמהדנה, שזכה לגינויים בארצות הברית ובישראל (שאף ניסתה בעבר להתנקש בחייו מספר פעמים בשל מעורבותו בטרור), החליט יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן (21 באפריל), לבטל את המינוי בנימוק שהוא "סותר את החוקה". הצו הנשיאותי של אבו מאזן מבטל גם את החלטת הממשלה הפלשתינית להקים כוח ביטחוני חדש למאבק באנרכיה ברשות וקובע, כי "כל המפקדים הביטחוניים, קצינים וחברי שירותי הביטחון מצווים להתייחס לשתי ההוראות הללו כאילו מעולם לא ניתנו".

החלטת אבו מאזן עוררה מורת רוח רבה בקרב החמאס, שהחריפה את ההתקפות הפומביות נגד אבו מאזן, ה'פתח' ומנהיגי הרשות הפלשתינית בעבר. דובר החמאס, סאמי זוהרי, ציין בהקשר זה, כי "ההחלטה של שר הפנים נועדה לתקן את המצב הביטחוני, לטפל באנרכיה הביטחונית, וכל פגיעה בהחלטה הזו, משמעותה המשך האנרכיה הביטחונית, פגיעה בסמכויות הממשלה הפלשתינית ולקיחת היכולת ממנה להפסיק את האנרכיה הביטחונית ברשות".

מיד לאחר מינויו הציג אבו סמהדנא בפומבי את תפיסת עולמו באשר למהות תפקיד המפקח הכללי במשרד הפנים לו מונה. בראיון ראשון לסאנדיי טלגרף הבריטי (23 באפריל) הגדיר אבו סמהדנא את הכוח הביטחוני שיוקם תחת פיקודו כ"גרעין לצבא הפלשתיני העתידי", בהדגישו כי "ההתנגדות חייבת להימשך". הוא ציין, כי "יש לנו (לפלשתינים) רק אויב אחד ואלה הם היהודים". הכוח הביטחוני יפעל לדבריו גם נגד השחיתות ומפרי החוק.4

הקמה

מינוי אבו סמהדנא לתפקיד הביטחוני הביצועי החשוב ביותר ברשות הפלשתינית ממקד את תשומת הלב בארגון ועדות ההתנגדות העממית בראשו הוא עומד, ארגון שהפך בשנים האחרונות לאחד מארגוני הטרור הפלשתינים הבולטים. הארגון הוקם תחילת ימיה של אינתיפאדת אל-אקצה שהחלה בסוף ספטמבר 2000 ע"י אבו סמהדנא, אשר חיפש מסגרת מבצעית חדשה בה יוכל לממש את "המאבק המזוין" נגד ישראל. אבו סמהדנא קיבץ תחת פיקודו קצינים ופעילים לשעבר בכוחות הביטחון הפלשתינים, פעילי 'פתח', הג'יהאד האיסלאמי, החזית העממית וארגונים נוספים. השם שנבחר "ועדות ההתנגדות העממית" ביטא את התפיסה של מייסדי הארגון לפיה המאבק בישראל צריך להתבצע בצורה ע"י כוח צבאי המשלב בתוכו את כל הארגונים.

אידיאולוגיה

האידיאולוגיה של ועדות ההתנגדות העממית נשענת על תפיסת עולם איסלאמית קיצונית המעמידה את הארגון בשורה אחת עם החמאס, הג'יהאד האיסלאמי וארגון אל-קאעידה. האיסלאם נתפס כפתרון ומזור לכל בעיותיו של העם הפלשתיני. מנהיגי הארגון שוללים נחרצות כל הידברות מדינית עם ישראל וקל וחומר את ההסכמים המדיניים והביטחוניים שחתמו עימה. "מפת הדרכים" בהקשר לכך נתפסה כ"מזימה אמריקנית ציונית" להציל את "האויב הציוני", "להמית את ההתנגדות, לפרק את תשתיתה על-מנת לסלול את הדרך בפני מפעל ההתנחלות".

הנהגת ועדות ההתנגדות העממית רואה ב"התנגדות על כל צורותיה" ו"בג'יהאד בדרכו של אללה" את הדרך היחידה לשחרור פלשתין כולה "אשר אדמתה, הריה, המקומות הקדושים שבה, השמיים, הים והגבולות הפוליטיים הם חלק מהאמונה (האיסלאמית)". אבו סמהדנא רואה ביהודים "אויבים, "בוגדים" ו"רוצחי הנביאים אשר ניסו לרצוח גם את הנביא מוחמד".7

בהודעות הרשמיות של ועדות ההתנגדות העממית מכונים היהודים לעיתים: "בני הקופים והחזירים". ישראל מכונה: "ישות שטנית שיש להשמידה". מנהיג ועדות ההתנגדות העממית מצדד בפתיחת גבולות מדינות ערב לג'יהאד נגד ישראל עד לחורבנה המוחלט.

ארגון החיזבאללה נתפס כדגם ומופת לניהול המאבק נגד ישראל. אבו סמהדנא ציין באחד הראיונות העיתונאיים עימו, כי "הניצחון הגדול של החיזבאללה" בדרום לבנון חיזק את האמונה שדרך ההתנגדות צלחה. את הנסיגה החד-צדדית של ישראל מרצועת עזה וצפון השומרון רואה אבו סמהדנא כתולדה ישירה של נחישות כוחה של ההתנגדות.

הקירבה האידיאולוגית לחמאס באה לידי ביטוי גם בברית אסטרטגית הכוללת גם שיתוף פעולה מבצעי הדוק עימה בשנים האחרונות. ועדות ההתנגדות העממית תמכו בדרישת החמאס לערוך את הבחירות לפרלמנט הפלשתיני במועדן וצידדו בגישתה המוצאת צידוקים הלכתיים לעצם ההשתתפות בבחירות. במערכת הבחירות התייצבו ועדות ההתנגדות העממית לימין החמאס ופעיליהם הונחו לסייע למסע התעמולה של מועמדי רשימת השינוי והרפורמה של החמאס.

פעילות טרור נגד יעדים ישראלים

ועדות ההתנגדות העממית ביצעו פיגועי טרור רבים נגד יעדים ישראלים אזרחיים וצבאיים מאז הוקמו באוקטובר 2000. הבולטים בהם:

- ירי לעבר אוטובוס, שהוביל עובדים של "רשות שדות התעופה" באזור מסוף רפיח (8 באוקטובר 2000, 8 ישראלים נפצעו);

- פיגוע ירי בכפר דרום. בהא סעיד, קצין זוטר במנגנון הביטחון המסכל וחבר בוועדות ההתנגדות העממית חדר לישוב כפר דרום ברצועת עזה במטרה לבצע פיגוע הרג המוני. בחילופי האש עם כוח צה"ל נהרג חייל צה"ל ונפצעו שניים נוספים (18 בנובמבר 2000);

- פיגוע מטען נגד אוטובוס ילדים סמוך לכפר דרום (20 בנובמבר 2000, 2 הרוגים);

- ירי לעבר כלי רכב ישראלי בציר כרם שלום - מסוף רפיח (8 בנובמבר 2000, ישראלית נהרגה);

- רצח בני משפחת חתואל - שני מחבלים רצחו מטווח קרוב בני משפחת חתואל לאחר שפגעו במכוניתם בציר כיסופים. הנרצחים היו טלי חתואל (בחודש השמיני להריונה) וארבעת בנותיה, כולל תינוקת בת שנתיים (2 מאי 2004 );

- ירי לעבר רכב אזרחי בציר כיסופים (24 ביולי 2005, 2 הרוגים);

- פיגועי מטען רבי-עוצמה קטלניים נגד טנקי המרכבה בהם נהרגו שיבעה חיילי צה"ל (14 בפברואר, 14 במרס ו- 5 בספטמבר 2002), ופיגוע חדירה למוצב צה"ל במורג ב- 26 בספטמבר 2004 (3 חיילים הרוגים וחייל פצוע).

ועדות ההתנגדות העממית ביצעו במהלך אינתיפאדת אל-אקצה מאות רבות של פיגועי ירי נק"ל ומקלעים, רקטות נגד טנקים, רימונים, פצצות מרגמה ורקטות "נאסר" (הדומות ל"קסאם") לעבר ישובים ישראלים ברצועת עזה ובשטח ישראל. פעילות זו לא נפסקה גם לאחר נסיגת צה"ל ופינוי הישובים הישראלים מרצועת עזה. בתקופה שבין ה- 1 לינואר 2006 עד ה- 26 במרס 2006 שיגרו ועדות ההתנגדות העממית באופן עצמאי ובשיתוף פעולה עם ארגונים אחרים 83 רקטות לעבר יעדים בישראל, ירו 2 רקטות נגד טנקים (RPG), ביצעו שני פיגועי מטען ופיגוע ירי והתאבדות במעבר ארז (9 בפברואר 2006).12 קבוצה השייכת לועדות ההתנגדות ניסתה ב- 26 באפריל 2006 לבצע פיגוע ירי משולב בפיצוץ מטענים במעבר קרני. הפיגוע סוכל ע"י הביטחון המסכל.

פיגוע נגד יעד אמריקני

ועדות ההתנגדות העממית הן אלו, אשר עמדו ככל הנראה מאחורי הפעלת מטען נגד השיירה האמריקנית בבית חאנון שבצפון הרצועה (15 באוקטובר, 2003). בפיגוע נהרגו שלושה מאבטחים אמריקנים בעת שליוו את נספח התרבות האמריקני. ארבעת פעילי ועדות ההתנגדות העממית שנעצרו מיד לאחר הפיגוע "נמלטו" מהכלא הפלשתיני והרשות הפלשתינית נמנעה עד עצם היום הזה מלמצות את החקירה בנושא חרף הלחצים האמריקניים. ארבעת החשודים הם: נעים אבו אל-פול, בשיר אבו אל-לובן, מוחמד אל-דסוקי כאמל חמאד (עסלייה) ואחמד עבד אל-פתאח אל-סאפי. רשמית הכחישו ועדות ההתנגדות כל אחריות לפיגוע המטען נגד השיירה האמריקנית. נעים אבו אל-פול סומן זה מכבר כמבוקש ע"י כוחות הביטחון הישראלים.

בית מלאכה השייך לנעים אבו אל-פול אשר נחשד במקום ייצור לאמצעי לחימה עבור ארגוני הטרור הותקף ב- 4 בנובמבר 2001 ע"י חיל האוויר הישראלי.

טרור פנימי

על-אף שבכירי ועדות ההתנגדות העממית שירתו במנגנוני הביטחון הפלשתינים, יחסו של הארגון לממסד הפלשתיני הקודם חשדני ועוין. הארגון לא השלים עם הקו המדיני של הרשות הפלשתינית עד אינתיפאדת אל-אקצה. לפעיליו "חשבון ארוך" עם מנגנוני הביטחון אשר עצרו אותם לתקופות ארוכות בשל פעילות שביצעו או תכננו נגד ישראל.

מעבר לכך, הברית האסטרטגית עם החמאס והאפשרות שנקרתה בפני הארגון להשתלב ככוח צבאי לאומי מוביל, דירבנה את ועדות ההתנגדות העממית להקצין את העימות עם מייצגי המשטר הקודם. ביולי 2004 חטפו פעילי ועדות ההתנגדות העממית את מפקד המשטרה, ראזי ג'באלי, חקרו אותו על מעשי שחיתות ודרשו תמורת שחרורו לפטר את כל אנשי המסד המושחתים. [15]

בספטמבר 2005 רצחו פעילי ועדות ההתנגדות העממית את ראש מנגנון המודיעין הצבאי, מוסא ערפאת, שהואשם במעשי שחיתות ובשיתוף פעולה עם ישראל שהביא לטענתם לחיסולם של ראש הזרוע הצבאית של החמאס, יחיא עיאש (1996), ומפקד בכיר בועדות ההתנגדות איסמאעיל אבו אל-קומסאן. הם דרשו גם לפטר את שר הפנים נסר יוסוף בשל ניסיונו לאכוף חוק וסדר והאשימו את מוחמד דחלאן ומנגנון הביטחון המסכל ב"זיהום כבוד הרובה וההתנגדות".

באפריל 2006 החריפו ועדות ההתנגדות העממית את העימות החזיתי עם מנגנון הביטחון המסכל והאשימו את ראשיו בעבר ובהווה, מוחמד דחלאן ורשיד אבו שובאכ, בסיוע לישראל להתנקש בחייו של ראש הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות עבד אלקוקא. הארגון אף הודיע על הקמת יחידת מיוחדת שיעודה חיסולם של דחלאן, אבו שובאכ וסמיר משרהאווי.[18]

ביסוס תשתית טרור בגדה המערבית

ועדות ההתנגדות העממית כבר בחודשים הראשונים של אינתיפאדת אל-אקצה להקים תשתית מבצעית גם בגדה המערבית ללא הצלחה יתירה. נסיגת צה"ל מרצועת עזה באוגוסט 2005 העניקה דחיפה מחודשת למאמצים אלה ובכירי הארגון הכריזו בגלוי על כוונתם להשקיע את רוב התקציב בפיתוח התשתית המבצעית בגדה המערבית ובהקמה שם של מערכת ייצור מקבילה של אמצעי לחימה ורקטות לשם תקיפת הערים במרכזה של ישראל. [19]

באוקטובר 2005 עצרו כוחות הביטחון הישראלים מספר פעילים בכירים בוועדות ההתנגדות העממית, בדרכה מרצועת עזה לג'נין דרך סיני, כדי להקים בגדה תשתית מבצעית שתכלול מערך לייצור אמצעי לחימה בדגש על נשק תלול מסלול (רקטות ומרגמות). החוליה, ששוגרה על-ידי ג'מאל אבו סמהדנא ואלעבד קוקא, נקלטה בסיני על-ידי סייענים של החמאס אשר העבירו אותם למבריחי גבול שסייעו בידיהם לחצות בחשאי את גבול מצרים לישראל. [20]

שיתוף פעולה מבצעי עם ארגוני טרור

בין ועדות ההתנגדות העממית לבין ארגוני הטרור הפלשתינים האחרים מתקיים קשר מבצעי שוטף הבא לידי ביטוי בחילופי מידע וניסיון נצבר ובביצוע פיגועי טרור משותפים. הקשרים עם החמאס מצטיירים כהדוקים ביותר מכלל הארגונים האחרים [21]. המודיעין הישראלי טוען, כי החמאס מפעיל הלכה למעשה את ועדות ההתנגדות העממית כקבלן משנה לצורך ביצוע פיגועי טרור נגד ישראל. פעילי ועדות ההתנגדות העממית שנעצרו בידי ישראל מסרו בחקירתם, כי פעילי הארגון הכפופים למפקד הזרוע הצבאית מובאים עם גיוסם לנציג ה"חמא"ס" באזורם ונשבעים בפניו שבועת אמונים. יתר על כן, תנועת החמאס נוטלת לדבריהם חלק מרכזי בהכשרתם הצבאית של פעילי ועדות ההתנגדות העממית. [22]

מחקירת פעילי ועדות ההתנגדות העממית העצורים בישראל עולה, כי פעילים בארגון נשלחו למצרים בדרכם ללבנון לעבור אימונים צבאיים (איסוף מידע, מיומנויות לחימה, ייצור מטעני נפץ ועוד). התשתית הארגונית של ועדות ההתנגדות העממית במצרים הייתה חוליה חשובה בהסדרת המעבר מרצועת עזה ללבנון ובחזרה. [23]

גורמי מודיעין בישראל טענו, כי קיים קשר בין ועדות ההתנגדות העממית לבין ארגון אל-קאעידה. הארגון הכחיש בפומבי האשמות אלה. בכתב האישום שהוגש בישראל נגד נאהד רשיד אחמד עטאללה פעיל בוועדות ההתנגדות העממית עולה, כי עטאללה יצר בעת שהותו במצרים (אוגוסט 2002) עם פעיל אחר (סמיח רזק) אשר אמר לו, כי הוא חבר לגורם (כונה בשם "אבו דיא") בארגון "הגדול יותר מהחיזבאללה" אשר מעוניין לסייע כספית למימון פעילות ועדות ההתנגדות העממית. יתכן שמדובר בארגון אל-קאעידה. [24]

מימון

בראיון האחרון לפני שחוסל בפיצוץ מכונית תופת ברצועת עזה הודה מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית עבד אלקוקא, כי הארגון מקבל סיוע כלכלי מהחמאס בדומה ל"שישה או שבעה פלגים נוספים של גדודי חללי אל-אקצה (של ה'פתח')". [25] חקירת פעילי הארגון שנעצרו באוקטובר 2005 תומכת בדברים אלה. אחד מפעילי ועדות ההתנגדות העממית העצור בישראל,שריף זיאדה, מסר בחקירתו, כי החמאס משלם 15,000 דולר למימון פעילות הארגון ואף מספק לו כלי נשק. עוד ציין שריף, כי ועדות ההתנגדות העבירו 5,000 דולר שמקורם בסיוע של החמאס, לפעיל בגדה המערבית שבקש מימון לחגורת נפץ. [26]

החיזבאללה משמש מקור נוסף למימון פעילות ועדות ההתנגדות העממית. בחלק מהמקרים נשלח הסיוע באמצעות העברות כספים בסכומים קטנים יחסית (300 דולר) על-שם קרובי משפחה של הפעילים. [27]

ההתייחסות לארגון בזירה הבינ"ל

ישראל פועלת נגד ועדות ההתנגדות העממית, בדומה למדיניותה כלפי ארגוני טרור פלשתינים אחרים. יחד עם זאת, עיון ברשימת הארגונים המוכרזים ע"י ישראל כארגוני טרור מלמד, כי ועדות ההתנגדות העממית אינן נכללות בו. יתכן, כי הדבר נובע מההנחה השגויה לפיה ועדות ההתנגדות העממית הן חלק מהזרוע הצבאית של ה'פתח'. [28] ארה"ב והאיחוד האירופי אף הם לא הכלילו את ועדות ההתנגדות העממית ברשימה השחורה של ארגוני הטרור.

נספח

ג'מאל עטאיא זיד אבו סמהדאנה, מייסד ועדות ההתנגדות העממית והעומד בראש הארגון. יליד 1963, תושב רפיח, כלוא לשעבר, נשוי ואב לחמישה ילדים. ב-1982 הוא ברח מהרצועה למצרים ושב אליה ב- 1994. השתייך בעבר לארגון ה'פתח'. בשנת 2000, עם תחילת העימות הנוכחי, הוא הקים את "ועדות ההתנגדות העממית". אחראי למספר רב של פיגועים קטלניים נגד יעדים ישראלים ולירי פצצות מרגמה וטילי קסאם לעבר גוש קטיף וישראל.

אלעבד יוסף אלעבד קוקא, עמד בראש הזרוע צבאית של "ועדות ההתנגדות העממית". יליד 1962, תושב עזה, נשוי ואב לשישה ילדים. השתייך בעבר לחמאס". שירת כקצין במנגנוני הביטחון של "הרשות". אחראי על ייצור אמצעי לחימה ב"ועדות ההתנגדות העממית" כולל ייצור רקטות. היה מעורב במספר פיגועים קטלניים, ובהם הנחת מטעני גחון נגד טנקי צה"ל וירי רקטות. חוסל בפיצוץ מכונית תופת באפריל 2006.

זכריא דרמש - מונה למפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות לאחר חיסולו של קוקא.

מוחמד עבד אל-עאל (אבו עביר) - הדובר הרשמי של ועדות ההתנגדות העממית.

עאמר קרמוט - פעיל בכיר. מעורב בפיגועי טרור נגד ישראל.

מוחמד כאמל אל-באבא - פעיל בכיר. הצטרף לועדות ההתנגדות העממית לאחר שהיה חבר ב'פתח' ולאחר מכן בחמאס.

מקורות

1. [קישור]; [קישור]; [קישור]; [קישור] Al-Hayat (London), 18 May 2006
2. [קישור]
3. [קישור]
4. Sunday Telegraph (UK), April 23, 2006.
5. [קישור]; [קישור]
6. [קישור]
7. [קישור]
8. [קישור]; [קישור]
9. [קישור]
10. [קישור]
11. [קישור]
12. [קישור]
13. [קישור]
14. [קישור]
15. [קישור]
16. [קישור]; [קישור]
17. [קישור]; [קישור]
18. [קישור]
19. [קישור]; [קישור]
20. [קישור]
21. [קישור]
22. [קישור]
23. See indictments filed in Israeli military court against Mohammed Jihad Mohammed Mohammed (ID: 800052748), Nahed Rashid Ahmed Attallah (ID: 925835449), and Shadi Mohammed Jadallah Abu Al-Hassin (ID: 031200058).
24. Ibid., [קישור]
25. [קישור]
26. [קישור]
27. See indictment filed in Israeli military court against Shadi Mohammed Jadallah Abu Al-Hassin (ID: 031200058).
28. [קישור]

תאריך:  19/05/2006   |   עודכן:  19/05/2006
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אצל כל אדם יכול שיתגלה פער בין הרצוי למצוי. פער כזה יכול להיות אמיתי או דמיוני; מבחינת התחושה והתגובה של האדם – זה לא ממש משנה. בכל מקרה התוצאה המיידית הצפויה היא תסכול.
19/05/2006  |  ניסים ישעיהו  |   מאמרים

18/05/2006  |  ד"ר שלמה פרלה  |   מאמרים
חוש הראייה הינו החשוב ביותר בגוף האדם. העיניים עצמן מחוברות ישירות אל המוח, דרך עצבי הראייה ולמעשה מאפשרות לנו את כל מגוון התפקידים הן של הראייה והן של ההתמצאות במרחב וזיהוי סכנות ממרחק.
18/05/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מאמרים
בעיות בצה"ל
18/05/2006  |  הרב אליעזר מלמד  |   מאמרים
מאז קום המדינה מנסים למצוא פשרה שתאפשר למגזר החרדי, הערבי, פטורי שירות וסרבני מצפון - להשתלב בחברה בדרך של שירות הביטחון או השירות הלאומי-אזרחי.
18/05/2006  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il