|
בנתב"ג קיימים רק שני מסלולים [צילומים: אתר רשות ש"ת]
|
|
|
|
|
השיפוץ - לעמידה בתקן הבינלאומי
|
|
|
|
|
הקבלנים שביצעו את הקמת מרחב הבטיחות למטוסים בקצה מסלול ההמראה והנחיתה מספר 29 בנתב"ג, סיימו את הפרויקט חודש לפני התכנון - והמסלול נפתח היום (ד', 9.4.08) לפעילות. בחודש האחרון בוצעו ההמראות והנחיתות מהשדה במסלול 30-12 בלבד. בנתב"ג קיימים רק שני מסלולים.
הקבלנים הודיעו אתמול לרשות שדות התעופה על סיום העבודה ולאחר שבדיקה של נציגי הרשות העלתה כי הוא כשיר, הוחלט לפתוח אותו.
מנכ"ל רש"ת, קובי מור, אמר כי "ביצוע מרחב הבטיחות למסלול 26-08 היה חיוני מאוד לתפקוד המסלול - שהוא המסלול הארוך ביותר בנתב"ג. ההליך הוא חלק מתוכנית הבטיחות המיושמת בימים אלה, ובה מושקעים למעלה ממיליארד שקלים".
מרחב הבטיחות למסלול 26 בוצע לאורך 90 מטרים, ולרוחב של 90 מטרים מעבר למסלול ובתוספת לרצועת המסלול הקיימת. זאת כדי לשמר את רמת בטיחותו של המסלול תוך עמידה בתקנים הבינלאומיים מחמירים - והתאמתו לעמידה בתקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO). מסלול 08-26 הוא הארוך ביותר בנתב"ג, ומשמש בעיקר להמראות כבדות של טיסות טראנס-אטלנטיות ומטוסי מטען. רצועת בטיחות סוף מסלול היא תחום בטיחות נוסף בהמשך לציר המסלול.