|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

עוצמים עיניים מול הסכנה

התהפך העולם! עיתון של מתנחלים מאמץ לעצמו את השקפת העולם של השמאל הקיצוני. לא לקונן על העבר, לא להתכונן לעתיד - לעצום את העיניים!
23/05/2006  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

בשבוע הבא עומד ראש ממשלתנו לנסוע לוושינגטון להפעיל לחץ על נשיא ארצות הברית לקבל את תמונת העולם החדשה, אותה תימצת בנאומו בכנסת במלים אלה: "המשך ההתיישבות היהודית המפוזרת ביהודה ושומרון מסכנת את מדינת ישראל". לא פחות ולא יותר.

והואיל וכך, אולמרט יבקש מידידתנו הגדולה להציל את ישראל מן הסכנה הזאת. התהפך העולם: לא אמריקה לוחצת על ישראל, ישראל לוחצת על אמריקה. ולא אמריקה יוזמת חורבן ההתישבות הציונית, המדינה היהודית שמה בראש סדר היום את חורבן ההתיישבות - שלה. לו היה מישהו מנבא כזאת רק לפני 10 שנים, היינו אומרים שהוא טעון-אישפוז.

"גושפנקא" - הוא עיתון פנימי של גוש עציון, ובראש המועצה הזאת עומד שאול גולדשטיין, הנושא גם בתואר סגן יושב-ראש מועצת יש"ע. ב"דבר העורך" של גליון גושפנקא מן ה- 12 למאי, נאמר כך:

"בשער העיתון מופיעה תמונה מגוש קטיף של לפני שנה. איך לדעתכם צריך להסתכל על התמונה? אני מציעה להסתכל עליה מהזווית של ההווה: לחוות כל רגע ורגע שלנו כאן... ולשמוח. לא לחפש אחר מחשבות כמו 'איך בשנה הבאה נקונן על השנה שעברה'... החיים שלנו הם כאן ועכשיו, בלי פאתוס. לחיות את העכשיו, בלי להרגיש צורך להנציח כל רגע. מה יהיה בהמשך? ימים יגידו". על החתום שירה צרי, ויש תוספת - "מאיר היה במילואים".

מכאן ניתן להסיק, שכותבת "דבר העורך" היא מעין ממלאת מקום, ודווקא משום כך דבריה ראויים כל כך לתשומת לב, ויותר נכון הפילוסופיה שמאחורי הדברים האלה, הדומים כשתי טיפות מים - בעצם שתי טיפות מי ביוב - לפילוסופיה של "שלום עכשיו".

כוונתי אינה להתייחסות הטורפת של הארגון התוקפני הזה כלפי המתנחלים, כי אם לגישתו הפאסיבית והעכשוויסטית כלפי אויבינו הערבים. מול האויב הערבי, שוחר חורבננו, "שלום עכשיו" קוראת להתעלם מן הסכנות, לעשות שלום דמיוני והזוי עכשיו, לשכוח את האתמול ההיסטורי ולעצום את העיניים מול המחר המאיים - איך היא אומרת? "לחיות את העכשיו".

התהפך העולם! עיתון של מתנחלים מאמץ לעצמו את השקפת העולם של השמאל הקיצוני. לא לקונן על העבר, לא להתכונן לעתיד - לעצום את העיניים!

גם לאחר ההכנה הנפשית הזאת, עדיין הקורא הלאומי חייב לנשום עמוק ולהתכונן נפשית לזעזוע המחכה לו בדף אחר של "גושפנקא" - הסברו של ראש המועצה, שאול גולדשטיין, למה שכר דווקא את אייל ארד, האחיתופל ששיווק לשרון את הרעיון הנפשע לעקור ולגרש את יהודי הרצועה וצפון השומרון, לעשות את יחסי הציבור של גוש עציון.

גם כאן אין סנטימנטים. הכול - חישוב קר ואנוכיות צרופה: דרך אייל ארד, אומר גולדשטיין, "יתקשרו עם קובעי המדיניות בירושלים", ואייל ארד יהיה "צינור להעברת מסרים". במלים אחרות, גולדשטיין משלם לארד בעבור קשריו הפוליטיים, ולא חשוב לו שהוא מתגמל את קברן ההתנחלויות מכספי ההתנחלויות.

להתנהגות הזאת, שבין היתר מפקירה מוסרית כמה מיישובי הגוש בעצמו - תקוע וכרמי צור למשל, אשר לפי עצתו הרעה של אייל ארד נדונים אף הם לכלייה, קורא גולדשטיין לא להיות "צודקים", כי אם "חכמים". ועל כך כבר נאמר בישעיהו: "חכמים המה להרע".

אם בציניות קרה כזאת חושב ונוהג אחד מעמודי התווך של מועצת יש"ע, אכן - "התהפך העולם".

וכל זה עדיין רק בחזקת "קדימון" להלם האמיתי, המכה בנו מתוך "מעריב" של שבת (12.5.06), המדווח על קבוצה של ראשי מועצות ביהודה ושומרון, שלדידם גם גולדשטיין ושאר הנהגת מועצת יש"ע הם "קיצונים" מדי. זאת, למרות שמועצת יש"ע נתונה לביקורת קשה בהתיישבות על התנהגותה בכפר מימון ובתהליך הגירוש, בעיקר בבתי הכנסת בנווה דקלים. לפי ליאת שלזינגר ב"מעריב" מבקשים ראשי המועצות הפורשים, רובם מיישובים "חילונים" - להיבדל מן היישובים האידיאולוגיים ולהתנתק ממועצת יש"ע.

מדוע? אבי נעים, ראש מועצת בית אריה, אינו מתבייש לדבר "דוגרי": תפיסת העולם שלו שונה. הוא מכבד את הדמוקרטיה, "ואם יגידו לו ללכת מפה, הוא יקום וילך". אך אל דאגה, האיש אינו כזה גיבור, הוא יודע היטב שהוא בפנים הגדר ולכן, כדבריו, "בקונצנזוס הלאומי", והאינטרס שלו, כך הוא אומר, פשוט שונה מהאינטרסים של האחרים. והוא מוסיף: "אני מחוייב לדאוג לתושבים שלי תחילה". האנוכיות הגסה - במערומיה.

ויוזם הפרישה, ראש מועצת אלפי מנשה חסדאי אליעזר, לשעבר איש התחייה, היום חבר מרכז הליכוד וסגן יו'ר מועצת יש"ע, נואם מרכזי בכל עצרותיה, אומר שמטרתם לטפל בנושאים מוניציפליים "ופחות בפוליטיקה".

"פוליטיקה", בהקשר הזה, היא כמובן גירוש 80,000 מאחיו המתנחלים, הריסת כ- 100 יישובים ו- 120 מאחזים, והצבת מדינה פלסשתינית מטרים מן הבית האחרון של יישובו.

כשקראתי זאת, עלתה שוב בדעתי תמונה מחרידה שדימיתי לעצמי כדי לנסות לחדור למוחותיהם האטומים של כמה מבני עמי. משל לשני יהודים המובלים בקרון בהמות לאושוויץ. האחד שואל: "אתה יודע לאן מובילים אותנו?" וחברו העכשוויסט משיב לו: "אל תדבר אתי פוליטיקה"!

ומסכמת כותבת הידיעה ב"מעריב": הערכתם של המארגנים היא, "כי הניתוק ממועצת יש"ע ייטיב עימם". ועל כך יש פתגם אנגלי: "כל אחד לעצמו, והשד ייקח את האחרון".

מה הצד השווה בין גולדשטיין (וראש עיריית בית"ר וראש מועצת אפרת, שיחד איתו שכרו את אייל ארד) לבין חסדאי אליעזר, אבי נעים וחבורתם? שהם מדמים לעצמם את היותם מוגנים מאחורי גדר המערכת, ולכן - אותם השד לא ייקח. אולם, הם טועים. הם אינם יודעים, או אינם רוצים לדעת, שהגדר "שלהם" - מזוייפת.

לפי דרישת האמריקנים, הגדר האמיתית היא מול אריאל ומול בית אריה על הקו הירוק, והיא זו האמורה לקבוע את הגבול בסוף התהליך. הגדר שמאחוריה חוסים האגואיסטים הציניים שלנו אינה אלא קוסמטיקה על-מנת לאחז את עיניהם ולנצל את אשליותיהם כדי לפלג את המחנה. על שכמותם אמר ווינסטון צ'רצ'יל: "בחרתם בחרפה כדי להינצל ממלחמה? תקבלו גם חרפה וגם מלחמה!"

בסחרחרת הזו, המתנחל התמים צריך להתאמץ כדי שלא להתבלבל. ביקורת הפורשים על מועצת יש"ע לא שינתה לטובה את מה שנשאר ממנה. זו מבטיחה לנו עדיין, שכשיבוא חלילה הכורת לכרות את המון היישובים שמחוץ לגדר, הם "יגנו" עליהם באותן השיטות, והעיקר באותן המיגבלות ועם אותו שיתוף פעולה עם שלטונות הגירוש, שכל כך "הצליחו" בגירוש הראשון.

התמונה הפנימית הזאת, מול כוונות החיסול של הממשלה וראשה, היא אכן עגומה מאד, אך אינה צריכה להפתיע את מי שלמד היסטוריה. כך, רבותי, מתנהגים רוב בני האדם בהיותם במצוקה ותחת לחץ.

מה לעשות - בני האדם עשויים מחמרים חלשים, ולעתים אפילו גרועים, ותחת לחץ - החוליות החלשות קורסות. אולם ההיסטוריה גם מלמדת אותנו על מותר האדם, על שאר הרוח שהאדם מסוגל לו, על אלה שאינם קדים ומשתחווים, אלה הממשיכים לעמוד איתן, בגופם וברוחם, גם כאשר מסביב ייהום הסער.

כוונתי ליושבים על גב ההר, מעבר לגדר, ולכל אחיותיהם ואחיהם ביהודה ושומרון ובישראל-של-הקו-הירוק שאינם חיים את ה"עכשיו" ואינם דואגים רק לעצמם, אינם רצים עם הכלבים ואינם מייללים עם הזאבים, שלא נשא אותם הרוח, ואשר אלף שרונים ואלף אלפי אולמרטים לא יזיזו אותם מנאמנותם הבסיסית לארץ ישראל ולכל מה שהיא מגלמת מבחינה דתית, לאומית וכלל-אנושית.

אלה - חייבים להתארגן להגן על ארץ-ישראל, בין היתר מתוך ובאמצעות יישוביהם, להיערך להתנגדות, ואף להתחיל אותה מיד, מעכשיו, ולא לחזור על סיסמת "היה לא תהיה" הזכורה לרע מגוש קטיף.

מתארגנת יוזמה לעריכת חוגי בית ביישובים, מתוך כוונה להקים ביישובים המאויימים וועדי פעולה שייצגו את היישוב בפורום רחב של ועדים, פלוס קבוצות תמיכה מבחוץ, שיקימו חומת מגן אנושית מסביב ליישובים.

כבר נתקיימו כמה פגישות, נדונו דרכים ושיטות, ויש כוונה לארגן סדנאות וימי עיון לקביעת הקו ופעולות מיידות. האיומים באופק, ביחד עם סימני הרפיון בקצות המחנה, אינם צריכים לרפות את ידינו. להיפך. מי החפץ חיים ישאב מתוך המצוקה כוחות ותעצומות נפש למאבק המכריע הצפוי לנו קרוב.

יש לנו סיכויים טובים למנוע את הרעה: מחנה המהרסים והמחריבים מפוצל וסובל מחולשות פנימיות. המנהיג הנוכחי הוא רק "שוליית הקוסם", ועדיין רוב העם בריא ברוחו וחפץ חיים ויש בו הערכה ואף חיבה בסיסית לחלוצי ההתנחלות בלב ארץ ישראל. יש סיכויים טובים לשכנע חיילים - ואף שוטרים - במספרים משמעותייים, שלא לתת ידם למעשה הנבלה והפשע של גירוש אחיהם. אין כל מקור נראה לעין לכספים האדירים הדרושים לממן קטסטרופה לאומית בממדים של פי 10 מאסון גוש קטיף וצפון השומרון, שעדיין לא התגברו על תוצאותיו.

הערבים מתנגדים לתוכנית ה"חד-צדדית". החמאס בשלטון. אירן מאיימת. האבסורד הפוליטי וההפקרות הביטחונית שבתוכנית-אולמרט זועקים לשמים. עם ישראל עבר גם כאן בארץ משברים קשים מאלה, והתגבר.

אלא, שעכשיו הגיע התור שלנו. אין לנו כתפיים להתחבא מאחוריהן. אף אחד לא יעשה את המלאכה הזאת בשבילנו. את החפירות הקדומניות של עם ישראל מאיישים היום המתנחלים היושבים מעבר לגדר על במת ההר. שם החזית, ושם צריך לנצח. לימינם צריך לעמוד כל פטריוט יהודי.

תאריך:  23/05/2006   |   עודכן:  23/05/2006
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
52% מהשופטים בישראל עשו "חלטורה" בעבודה נוספת במקביל לעבודתם כשופטים, מהם כ-12% עבדו בעבודה נוספת ללא היתר. קשה להאמין אבל אלו הם נתוני אמת, אלו הם נתונים אובייקטיביים המעידים משהו על שורשיו של משבר האמון המחריף של הציבור במערכת המשפט. אלו נתונים מזעזעים המבטאים מציאות של העדר מינהל תקין, מנהל לקוי במערכת בתי המשפט וראיה ללב הגס ותחושת המורמות מעם, בכל הקשור בנורמות הציבוריות ובצורכי הציבור שנחלתו וכבודו נבזזו והפכו לנחלתם של אותם אלו המופקדים על שמירת ואכיפת החוק, אותם אלו שכה רחוקים מלשמש דוגמא.
23/05/2006  |  דניאל (דני) כהן  |   מאמרים
ידוע לכל בר דעת שוחר שלום, כי החמאס הוא אויב מר הבא להשמידנו, ואילו אבו-מאזן, נשיא מדינת פלשתין שבדרך, הוא הפרטנר שלנו למזרח התיכון החדש. הוא מנהיג פרגמטי המכיר בקיום מדינת ישאל, שואף לסיים סכסוך הדמים ולהגיע להסכם שלום בר-קיימא. אם נשכיל לתמוך בו ולחזקו מול החמאס (שבמקרה זכה בבחירות בשני-שליש מהמושבים בפרלמנט) ולהפכו לשליט אמיתי על הרשות, יבוא לציון גואל.
23/05/2006  |   שלמה אידן   |   מאמרים
בקיץ 2000 התפוצץ המו"מ עם הפלשתינים לאחר שערפאת עמד על זכות השיבה. ממשלת אהוד ברק סירבה בתוקף לדרישה זו, וההמשך ידוע. עקב כך פרצה מלחמה המתמשכת עד עצם היום הזה. למעלה מאלף ישראלים נהרגו, אלפי פלשתינים נהרגו, תהליך השלום ירד לטמיון והפתרון של שתי מדינות לשני עמים החיים בשלום זה לצד זה נראה רחוק מאי פעם.
23/05/2006  |  עו"ד יראון פסטינגר  |   מאמרים
אם נשאל מנהלים, מהם ההבדלים בין מנהל לבין מנהיג, סביר להניח שנקבל מספר תשובות שונות. לרוב הם יתארו שתי פעילויות הדומות זו לזו. לעיתים חלקם יסביר בצורה נמרצת כי מנהל פועל על המישורים השכלתניים ואילו המנהיג פועל על המישורים של הכריזמה האישית שלו. אין ספק כי זאת אחת התשובות הנכונות (וגם הנפוצות ביותר) אבל היא עושה עוול כפול - הן לניהול והן למנהיגות.
23/05/2006  |  ד"ר בועז נחמד   |   מאמרים
היהודים הם עם מיוחד במינו. אצלנו, יותר מבכל עם אחר, לכל אחד ואחד דעה משלו. כל אחד ואחד משוכנע שבידו המפתח לכל הבעיות. איפה יש עוד עם בעולם שכל-כך הרבה אנשים הולכים כשהאמת בכיסם, וכולם משוכנעים שכל הצרות נובעות מכך שלא שומעים בקולם, ושאם רק ייתנו להם לנהל את העניינים - מיד יהיה העולם כולו גן-עדן עלי-אדמות.
23/05/2006  |  מנחם ברוד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il