|   15:07:40
דלג
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מחלת הסרטן שלי פרק מ"ג

04/06/2006  |   אלכס לוין   |   יומנים אישיים   |   תגובות

שלום לכל קוראי הנאמנים.בכל פעם שאני מפרסם עוד עמוד ביומני אני מגלה כי יש יותר ויותר קוראים אשר מצטרפים למעגל הקוראים, זה משמח אותי מאוד. מה שלא משמח אותי שיש יותר ויותר קוראים אשר מצטרפים למעגל הקוראים והם חלו במחלת הסרטן ממש בתקופה האחרונה.

ראשית אני רוצה לידע אתכם במצבי הבריאותי. מצבי ממשיך להיות יציב ואיתן. אני מקבל ברגע זה רק את הטיפול בזומרה שמטרתו למנוע את התפשטות המחלה לעצמות ולכליות. כרגע זה עוזר מאוד. לגבי הכבד שלי המצב די טוב ופחות חמור מכפי שחשבתי. בעוד כמה ימים רופאי יתנו את דעתם איך לאזן את המצב שם. אחת התופעות המציקות ביותר שיש לי בעקבות הטיפולים בזומרה הם כאבי השיניים והלסת שלי שמכבידים עלי את החיים וכן השיעול הבלתי פוסק שלי. שמתחיל ממש להפריע לי. אך נקווה לטוב.

לגבי ידידנו מ.א השוהה בארה"ב, בינתיים חוץ מזה שזה עולה לו הון לשהות שם: התשלום לבית החולים שלא מתקדם איתו. הוצאות שכר הדירה ועוד. אני חושב שבפחות מחצי מיליון דולר הוא לא יצא מזה. אף אחד לא מבטיח לו ריפוי. הכול תקוות. אך אני מחזיק לו אצבעות הוא נילחם על חייו. זאת מלחמת מאסף שאתה יודע איך אתה מתחיל, אך אתה לא יודע איך אתה מסיים. לפעמים מפח הנפש גדול יותר מההצלחה. נעסוק היום באנמיה וסכנותיה. אך לפני כן ניתן לכם תזכורת קצרה מידידנו השוהה בניו-יורק ונאבק על חייו.

להלן כמה פרורים ממכתביו של מ.א. "היום מלאו חודשיים שאני כאן. מתוך 6 טיפולים בסדרה הראשונה קיבלתי רק 4. פעמיים קיבלתי מנות דם. לצערי בעניין המוחשי שלי בגרון אין שינוי... מחר יש לי בדיקת PET CT שמלחיצה אותי בגלל המקום הסגור אך כבר יש לי כדור המיועד לגרום לי לנמנם בזמן הבדיקה, אני מקווה כי הוא יעשה את העבודה כראוי.

אנו יוצאים מכאן בשעה 7 וחצי בבוקר ודבר ראשון שאני מגיע לביה"ח אני הולך למחלקה 1 לברר כי הכן התור לרופא בשעה 12:50. מיד לאחר מכן יורדים למכון ה- SCAN ,בשלב ראשון מקבל זריקה רדיו אקטיבית לווריד, לאחר מכן מנוחה של כחצי שעה שהחומר יתערבב בגוף, כנראה גם שתיית חומר נוסף על יד זה אבל אני מקווה שלא. הזריקה מתוכננת לשעה 9 וחצי והבדיקה 45 דקות מאוחר יותר. הבדיקה עצמה עורכת עד כחצי שעה ,לאחר מכן חופשיים עד לביקור אצל ד"ר אוקונר.

ניתן בהחלט לומר כי יש מתח אצלי, הסיבה הראשונה בגלל הבדיקה, הסיבה השנייה היא הרופא בקש לראות אותי לאחר הבדיקה, יתכן ובבדיקה הראשונה כבר רואים משהו, אז אני שואל את עצמי למה זה יכול להוביל. בכל מקרה אני ארגיש טוב יותר לאחר הבדיקה והפגישה עם הד"ר... חזרנו לבית החולים למחלקת הסריקה, מילאתי טופס שאלון. הסברתי כי יש לי קלסטרפוביה מהמכונה, לאחר הזריקה אני לוקח כדור הרגעה, אני מקווה שהכול יעבור בשלום.

כמובן ביקשתי שרבקה תהיה איתי ליד המכונה בזמן הבדיקה, אמרו שאין בעיות. לאחר שעה מהזריקה הרגשתי מנומנם, נכנסתי למכונה. הידיים שלי היו חופשיות מעל הראש ולא קשורות, הגוף שלי היה נינוח על המיטה. סגרתי עיניים ותוך דקות אני חושב שנרדמתי. התעוררתי בדיוק בתום הבדיקה, זה היה עצום. בכל מקרה מכונה זו רחבה יותר מיתר המכונות, אני בחרתי בה בבדיקה הקודמת והנוכחית. לאחר הבדיקה עלינו לד"ר אוקונר.

כאשר נכנסתי לד"ר אוקונר חשבתי לעצמי שהוא יגיד שמצאו משהו ב- CT צוואר. דבר ראשון שהוא אמר שהגרון נקי. זה טוב ולא טוב. נקי ז"א שכל בלוטות הלימפה ירדו אך יש משהו, יהיה צורך להכניס טלסקופ לצוואר גרון עד הקיבה וזה בהחלט לא נעים. היה לי פחד שימצא דבר אחר אך בתוכי היו לי ספיקות. כאמור בשנת 2000 היה לי משהו דומה וכל הבדיקות והסורקים למיניהם לא עלו על זה מלבד ה- PET CT.

עכשיו עלי לחכות יומיים או שלושה עד לקבלת התוצאות, מעניין אם יתגלה משהו בגרון, מה מצב שאר התאים הסרטניים ששכנו אצלי כאשר הגעתי. תקוותי שהכול מת והגרון, נשארת הבעיה האחרונה כאשר אולי הסדרה החדשה שתחל ביום שני הקרוב תשמיד את בעיית הגרון באופן טוטאלי. במידה ולא נצטרך כאמור לחפש בעיה אחרת בתקווה שיהיה קל להיפטר ממנה. בכל אופן נמתין כמה ימים ואז נשמע מה יש לד"ר אוקונר לספר.

הד"ר גם לקח לי בדיקת דם היום, היא די טובה, אך הוא רוצה חיזוק של 3 זריקות ניאופוגן, לכן האחות הראשית לימדה את רבקה כיצד להזריק לי, מחר הראשונה. התברר כי עד לסוף היום לא קיבלתי תשובה מהמשרד של ד"ר אוקונר ולכן אנו לא יודעים את התוצאות.הכאב בגרון הורג אותי...".

בזמן האחרון יש אלי פניות רבות של אנשים שמספרים לי כי הם סובלים מאנמיה. אנמיה מוגדרת כירידה ברמת ההמוגלובין מתחת לערך התקין. אצל הנשים כאשר רמת ההמוגלובין נמוכה מ- 11.5 גרם לדציליטר ולגברים נמוך מ- 13.5.ירידה בהמוגלובין מלווה בדרך כלל בירידה במספר הכדוריות האדומות והבמטוקריט.

יש כמה סיבות לאנמיה. האחת היא הפרעה המטולוגית אשר גורמת להרס מוגבר של כדוריות הדם האדומות. שמסתובבות במחזור הדם. הסיבה השנייה היא הפרעות במוח העצם שגורמות להפרעות ביצור הכדוריות הדם האדומות. הסיבה השלישית בעיה כללית אחרת. והיא הגורמת לאנמיה.

במצב שחוסר אנמיה קיים בגוף, זה חוסר של כדוריות דם אדומות הבאה לידי ביטוי בירידה ברמת ההמוגלובין בדם. מטרתן של הכדוריות הדם הללו היא להוביל חמצן לרקמות השונות בגוף. כאשר יש אנמיה לא מגיע מספיק חמצן לאיברים השונים. זה גורם לתסמינים שונים של עייפות. תשישות. חולשה. כאבי ראש. קשיי נשימה. כאבים בחזה. הפרעות בריכוז ובמיקוד. דופק מהיר. סחרחורות. אי ספיקת לב. תעוקות לב.

מה הם סימני האנמיה. כיצד נבחין שאצל האדם יש אנמיה עוד לפני בדיקות הדם. העור חיוור נוכחות של צהבת. צבע הריריות בפה משתנה. צבע הלחמיות בעיניים. השפתיים. הציפורניים. יש אי שקט וחולשת שרירים. כאבי ראש חזקים. יש רעשים באוזניים. יש הפרעות בבליעה. יש דלקות על הלשון.

הסיבות להתפתחות האנמיה. הרגלי תזונה. היסטוריה משפחתית. מחלת סרטן, על כך נתייחס בהמשך. היסטוריה של נטילת תרופות. אנמיה נגרמת מחוסר ברזל בגוף. או מהרעלת גופרית. אנמיה יכולה להיגרם מהריון. מאיבוד דם. מדיאטה חריפה. כלומר מתזונה לקויה. ממחלה כרונית. ממחלת כבד. מבעיות ראשוניות של מח העצם.

יש להבין כי ברזל הוא מרכיב תזונתי חיוני למרבית תאי הגוף. הוא ממלא תפקיד חשוב בתהליכים שונים בתאים כגון העברת חמצן. העברת אלקטרונים וזירוז של תהליכים מטבוליים. זהו למעשה היסוד החשוב יותר שהאנזימים עושים בו שימוש בגוף, מכיוון שהברזל החופשי מסוכן לתאים. הוא נישא ונאגר בגוף כחלק מתרכובות שהוא ניקשר אליהן.

מדי יום קיים איבוד ברזל בגוף וזאת תופעה נורמלית. מ- 1 מיליגרם אצל גברים ועד 1.5 מיליגרם אצל נשים וכ- 2 מיליגרם אצל נשים בהריון. הברזל הולך לאיבוד בשתן. בזיעה. במערכת העיכול. בזמן הווסת. אצל הנשים בהריון עולה צריכת הברזל. עקב ניצול העובר את הברזל של האם. במצבים חולניים קיים איבוד ברזל מוגבר דרך המערכת הגינקולוגית אצל הנשים ודרך מערכת העיכול בצורת דם סמוי או גלוי אצל נשים וגברים.

להלן הדוגמאות השכיחות ביותר שגורמות לאובדן הברזל. שרירן ברחם. כיב קיבה או תריסריון. גידולים במעי הגס. לכן יש לחפש בהם את הפתולוגיה במצבים של חוסר ברזל. יש לציין כי התזונה הלקויה למשל אצל הצמחונים או הטבעונים שנמנעים לחלוטין לאכול בשר יכולות לגרום לאנמיה. גם תת ספיגה של ברזל עקב מחלה במערכת העיכול. ישנה אפשרות שאנמיה נגרמת עקב גידול במעי הגס. הטיפול באנמיה הוא לא רק לקיחת כדורים לברזל. יש ואני מדגיש יש צורך לחפש את הסיבה מדוע נגרמת האנמיה.

כמו כן יש צורך לבדוק האם לא חסר לנו את הוויטמין בי 12, זה ויטמין המיוצר בטבע אך ורק על-ידי חיידקים מיצרי קובאלאמין. האדם יכול לקבל ויטמין זה מחלבונים מן החי כמו בשר. דגים. מוצרי חלב. או חלמון של ביצים. בי 12 אינו נהרס בבישול. שתדעו לכם שאחת הסיבות העיקריות לאנמיה זה בגלל מחסור בוויטמין בי 12 והפרעה בספיגתו. זאת בניגוד לאנמיה מחוסר ברזל או מחוסר בפולטים.

שתדעו לכם שקיומו התקין של ויטמין בי 12 בגוף הוא חיוני ביותר. הסיבות למחסור בוויטמין בי 12 בגוף הן צמחונות או טבעונות. הפרעות בחלק הסופי של המעי הגס. הפרעות מולדת או נרכשת ספציפית בספיגת בי 12. ועוד גורמים שונים אך הם עם הסברים רפואיים מסובכים. ישנם גורמים רבים שגורמים למחסור בפולטים בגוף. וזה חוזר שנית בצמחונות או טבעונות. בישול ממושך של המזון. אלכוהוליזם. תרופות שונות ובמיוחד תרופות נגד אפילפסיה. הריון ויניקה. ייצור דם מוגבר. אי ספיקת כליות.

למה הפולטים חשובים לנו. זאת בעצם החומצה הפולית שבגופנו. זה ויטמין שמיוצר על-ידי חיידקים וצמחים. האדם יכול לקבלם רק על-ידי מזון. הוא מצוי בירקות. בפירות. בפטריות יער. ובחלבונים מן החי. בניגוד לבי 12 הוא רגיש מאוד לחימום. ממושך של יותר מ 15 דקות... ממומלץ לצרוך ביום כ- 100 מיקרונים. הפולטים נספגים במעי הדק. יש צורך להבין כי מחסור בבי 12 ובפולטים גורמים לאנמיה.

יש עוד מגוון של סיבות הגורמות לאנמיה. אך ישנה סיבה אחת ורצינית גם כן שברצוני להזכירה והיא אנמיה על-רקע מחלה כרונית. כמו כן מחלות דלקתיות. זיהומיות וממאירות כרוניות יכולות ליצור אנמיה. אי ספיקת כליות. מחת כבד. תת פעילות בבלוטות התריס. בקבוצת המחלות הזיהומיות מדובר בדרך כלל בזיהומים כרוניים כמו מורסה. שחפת. זיהום כרוני בעצם. דלקת ראות קשה. או זיהום של מסתי הלב.

ברצוני לציין כאן באופן מיוחד כי חולי סרטן רבים סובלים מאנמיה בעיקר מי שמקבל טיפול כימו תרפי. כאשר יש ירידה ומחסור בכדוריות דם אדומות בגוף לא ניתן להמשיך בטיפול הכימי תרפי. על חולי הסרטן באופן מיוחד להיזהר ולבדוק תדיר את רמת ההמוגלובין. הדבר נחוץ ביותר בכדי לשמור על רמת חיים סבירה. ואף בכדי לשמור על רמת סיכון נמוכה בשלבי הריפוי השונים במחלת הסרטן.

יש צורך לטפל בכל גילוי של אנמיה ולא להזניח טיפול זה. אם לא ניתן דעתנו על מחלה זאת אשר אחוזים די ניכרים באוכלוסיה לוקים בה, הדבר יכול להתפתח בגופנו לכיוונים לא רצויים. ואף לגרום לסיבוכים קשים. יש סיבה לאנמיה. אצל כל אחד מאיתנו הסיבה שונה. כדאי לבדוק ממה נוצרה האנמיה. לפעמים זאת מחלת סרטן. גילוי מוקדם לא יזיק רק יועיל בהמשך הדרך.

תאריך:  04/06/2006   |   עודכן:  04/06/2006
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלום לקוראי הנאמנים. ברצוני לתת לכם מספר עדכונים ופרטים מעניינים על אשר עבר עלי השבוע ועל הקורה במחקר בנושא מחלת המיאלומה הנפוצה. סרטן מוח העצם.
28/05/2006  |  אלכס לוין   |   יומנים אישיים
שלום לכל קוראי הנאמנים.בראשית ברצוני להודות על מאות המכתבים אשר שלחתם לי . כמו כן אני מצטער שלא השבתי על כולם מפאת קוצר הזמן. בפרק היום לא נספר על מצבו של מ.א אשר ממתין לטיפול והניסוי אשר יבוצע בו ואשר מחזיק את מ.א בחיים ובאמונה שזה יבריא אותו .מכיוון שמצבו לא השתפר והוא ממשיך להיות מטולטל ולא קורים איתו דברים מרעישים. אך בכול זאת נשלח לו ברכות ותפילות שיחלים ממחלתו הקשה. בוא נחזיק לו אצבעות כי הוא עובר תהליך קשה ואכזרי .
20/05/2006  |  אלכס לוין  |   יומנים אישיים
שלום לכל קוראי הנאמנים. אני יודע שזה זמן רב לא כתבתי לכם על מחלתי. פשוט עבר עלי רצף אירועים משוגע. ראשית אספר בקצרה על מצב בריאותי. ובכן במצבי באופן כללי אין שינוי מיוחד. אני ממשיך לקבל את אותם הטיפולים השוטפים. מתייצב פעמיים בחודש בבית החולים. הזומרה שאני מקבל ממשיכה לעשות בי ובגופי מצד אחד טוב, עוצרת ובולמת את מחלת הסרטן, אך מצד שני גורמת לי לסבל לא קטן בלסת.
08/05/2006  |  אלכס לוין  |   יומנים אישיים
שלום לכל קוראי הנאמנים
13/04/2006  |  אלכס לוין  |   יומנים אישיים
"מעגל נפתח בכל שנה
20/03/2006  |  אור-לי טופז  |   יומנים אישיים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il