|
ישועה: הישועה הגיעה מהפירסום באינטרנט [צילום: יחסי ציבור]
|
|
|
|
|
14 מיליון דולר צבר הזמנות ממפרסמים שיוכרו כהכנסות בסוף השנה
|
|
|
|
|
פורטל האינטרנט וואלה פירסם היום (ג', 13.5.08) את התוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2008, המצביעות על גידול משמעותי בכל הפרמטרים הכספיים. ההכנסות הסתכמו בכ-24.6 מיליון שקל לעומת כ-21.1 מיליון ברבעון המקביל בשנת 2007 - גידול של כ-17%. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל, לעומת כ-2 מיליון ברבעון המקביל - גידול של 88%.
החברה מדווחת על צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) של 14.5 מיליון שקל בסוף מרס, אשר רובן יוכרו כהכנסות במהלך שנת 2008. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון עומד על כ-5.5 מיליון שקל. דירקטוריון החברה החליט לראשונה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות של החברה בסכום כולל של 30 מיליון שקל. חלוקת הדיבידנד כפופה לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה.
מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, אמר כי השיפור המשמעותי בתוצאות החברה נובע מהמשך הגידול בתקציבי הפירסום המועברים לאינטרנט על חשבון הטלוויזיה והעיתונות המודפסת, כמו גם מכניסתה של החברה לתחומי התוכן הסלולארי והפרסום הטקסטואלי בתוצאות החיפוש. "ישנה עלייה של 28% בכמות צפיות הווידאו ברבעון הראשון. מדי שבוע עולים באתר 120 אייטמי וידאו חדשים בהפקה עצמאית, לצד זאת, נהנים הגולשים מכ-800 שעות וידאו בחודש של הסדרות הטובות בעולם המשודרות באתר כחלק משיתוף הפעולה עם יס. לאחרונה ניכרת מגמה ברורה של הגדלת הביקוש לפרסומות וידאו באינטרנט, ואני צופה כי חלקו של האינטרנט בעוגת הפרסום בישראל יגדל השנה ויגיע להיקף של כ-120-130 מיליון דולר - כולל הפירסום במנועי החיפוש - גידול של כ-30% בהשוואה לשנה הקודמת".