|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הצופה השבוי של ערוצי הטלוויזיה

עד לפני כמה שנים עמדה בפני צרכן הטלוויזיה האופציה להתחבר לכבלים או להסתפק בערוץ 1 ו-2. היום כשלכאורה השוק רווי במתחרים, עדיין, התחרות אינה מגוונת; ערוצי זהב מול הלווין-המחירים, המבצעים, השירות, וההתמחויות
03/10/2002  |   ענבל אביב   |   מאמרים   |   תגובות
 שמות קשורים
  ערוצי זהב
  לווין
  יס
   רשימות קודמות
  האם יופרט צה"ל
  הסכם אוסלו א'
  החוליה המזרח ירושלמית: התוכנית, הביצוע והזהות
  'הארץ': ציונות מסויגת?

הבחירה בין החברות השונות שמספקות את ערוצי הטלוויזיה אינה בחירה משמעותית. עברת דירה, ואתה מעוניין להתחבר לטלוויזיה. ראשית עליך לברר איזו חברה מספקת שירותי כבלים בעירך. לאחר מכן עומדות בפניך שתי אפשרויות בלבד.

האפשרות הראשונה והפשוטה יותר היא להתחבר לחברת הכבלים. זה פשוט כי אתה רגיל אליהם, כי לא צריך להתקין צלחת על הגג, כי אתה יודע שאיכות התמונה טובה, וכי שמעת שללווין יש הרבה בעיות בשידור. אך האפשרות השנייה לא פחות טובה (ולא יותר טובה). איכות השידור של הלווין זהה לזו של הכבלים הדיגיטליים, הפרעות בתמונה כמעט ואין, וצלחת לווין יש היום כמעט על כל בית.

אם כך ההחלטה האמיתית בין שתי האפשרויות צריכה להיות מושפעת מהמחירים והתכנים שמציעה כל חברה.

מתחקיר שערכתי ב-YES, תחנת הלווין, וב-ערוצי זהב, חברת הכבלים באזור רמת-גן, פתח תקווה, נהריה, עכו, אילת, באר שבע, רחובות ועוד ערים באזור דן והשרון, דומה כי השמועה על המיתון במשק, לא הגיעה לאוזניהן, וכמו גופים רבים במשק גם הן מעלות מחירים על בסיס כמעט יומיומי.

נכון לתאריך זה (3.10.02) כמיליון איש בישראל מחוברים לכבלים, וכ-360,000 איש מחוברים ל-YES הטלוויזיה בלווין. התחרות בין החברות גוברת מיום ליום, אך מן התחקיר עולה כי על-אף התחרות המתגברת, ערוצי זהב, עדיין יקרים באופן משמעותי מ-YES.

המיזוג בין שלוש חברות הכבלים, כנראה יביא עימו עליית מחירים בערוצי זהב, אך גם ב-YES, לא 'יוצאים פראיירים' והחל ממחר (4.10.02) גם מחירי החבילות שלהם, יעלו.

בשורה תחתונה, שתי החברות כמעט זהות לחלוטין בתכנים, בשירות, במחירים ובאיכויות. אך חברת הלווין - YES, מעט ידידותית יותר מבחינת השירות והמחיר, ולטענתם גם מבחינת האיכויות.

בשוק המתיימר ליהנות מתחרות חצי חופשית לפחות, צרכן הטלוויזיה היום חייב לבחור להתחבר לאחת החברות, משום שאם לא יעשה כן, הוא יקבל לטלוויזיה שלו רק את ערוץ 1 וערוץ 2, וגם הם באיכות בינונית.

וכשעומד הצרכן כבר בפני הבחירה, למעשה הבחירה מאוד מצומצמת. עד לפני כמה שנים הצופה היה שבוי לחלוטין של חברת הכבלים בעירו, אך גם היום, הבחירה אינה קלה ובודאי לא מגוונת.

הערוצים, המחירים והשירות

מבצע היכרות למתחברים חדשים:

בערוצי זהב מבצע היכרות עולה 170 ש"ח לחודש, למשך שנה, וכולל בחודש הראשון את כל הערוצים הדיגיטליים למעט ספורט 5+. במשך 11 החודשים האחרים - חבילת הבסיס+חבילת הסרטים+ערוץ ביפ וערוץ פוקס קידס+3 ערוצים לבחירה אישית מתוך חבילת הבידור.

אותו מבצע היכרות ב-יס, עולה גם כן 170 ש"ח לחודש, למשך שנה, וכולל: בחודש הראשון: כל הערוצים למעט ספורט 5+ ועוד 11 חודשים צפייה בחבילת הבסיס+חבילת הסרטים+2 חבילות שפות+5 ערוצים לבחירה אישית.

ממיר:

בערוצי זהב אתה מקבל ממיר אחד יחד עם החיבור ללא תוספת תשלום. בסוף ההתקשרות שלך עם החברה, עליך להחזיר את הממיר. על ממיר שני אתה צריך לשלם 302 ש"ח כפיקדון. בסוף ההתקשרות עם החברה אתה יכול להחזיר את הממיר, אך את הפיקדון אתה מקבל, אחרי הפחתה של 10% מהסכום על כל שנה. (אחרי 5 שנים אתה כבר מקבל רק חצי מהסכום). כנ"ל לגבי ממיר שלישי. על ממיר רביעי ומעלה עליך להפקיד 650 ש"ח כפיקדון.

ב-YES אתה מקבל ממיר אחד יחד עם החיבור שהוא שלך במתנה. בסוף ההתקשרות עם החברה אתה יכול למכור אותו. על ממיר שני אתה יכול לשלם פיקדון של 302 ש"ח שבסוף התקופה אתה מקבל אותו חזרה פחות 50 ש"ח לשנה, או לשלם 12 ש"ח לחודש לכל תקופת ההתקשרות (מעין דמי השכרה). כנ"ל לגבי ממיר שלישי ויותר.

לקוחות קיימים

ב-YES ניתן לקבל את חבילת הערוצים הבסיסית בתוספת ממיר אחד מתנה, בעלות חודשים של 161 ש"ח. החבילה כוללת: חבילה בסיסית+ערוץ פוקס קידס, 2 ערוצים לבחירה מתוך הערוצים הנמצאים בחבילת הבידור, חבילת המוסיקה, מדע וטבע, חבילת שפות זרות אחת אשר תסופק לפי דרישת הלקוח וחבילת הספורט למעט ספורט 5+ וערוץ NBA.

את חבילת YES MOVIES, ניתן לקבל בתוספת ממיר אחד במתנה, בעלות חודשית של 191.5 ש"ח. החבילה כוללת: חבילה בסיסית, חבילת הסרטים, ערוץ פוקס קידס, 2 ערוצים לבחירה מתוך הערוצים הנמצאים בחבילת הבידור, חבילת המוסיקה, מדע וטבע, חבילת שפות זרות אחת אשר תסופק לפי דרישת הלקוח וחבילת הספורט למעט ספורט 5+ ו-NBA.

קיימות חבילות נוספות כמו חבילת ספורט, חבילת סרטים, במחירים 231.85 ש"ח ו-211.7 ש"ח. וקיימת חבילת סופר סרטים, הכוללת ממיר אחד בעלות של 221.75 ש"ח בחודש.

החבילה המלאה של YES הכוללת את כל הערוצים הקיימים חברה עולה 252 ש"ח לחודש וכוללת ממיר מתנה.

על כל ממיר נוסף, יש לשלם פיקדון שנתי של 302 ש"ח, אותו מקבלים חזרה בסוף תקופת ההתקשרות, פחות 50 ש"ח על כל שנה.

בערוצי זהב, ניתן לקבל את החבילה הבסיסית (איזי משפחה) בסכום של 171 ש"ח לחודש, לא כולל ממירים. החבילה כוללת: חבילת בייסיק וחבילה אישית.

חבילה מורחבת יותר הכוללת חבילת בייסיק וחבילת בידור והעשרה, ניתן לקבל במחיר של 193 ש"ח לחודש, לא כולל ממירים.

חבילת סרטים מורחבת, הכוללת חבילת בייסיק וחבילת סרטים מורחבת, ניתן לקבל בעלות של 199 ש"ח לחודש. לא כולל ממירים.

את החבילה המלאה של ערוצי זהב, הכוללת את כל הערוצים, ניתן לקבל במחיר של 256 ש"ח לחודש. לא כולל ממירים.

ניתן לראות כי מחירי החבילות זולים יותר למראית עין בערוצי זהב, אך אל לשכוח כי כל המחירים הללו אינם כוללים ממירים. על כל ממיר בודד שתרצה לרכוש, עליך לשלם: פיקדון של 302 ש"ח, אותו אתה מקבל חזרה בסוף תקופת ההתקשרות, פחות 10% על כל שנה.

לאחר חישוב פשוט ניתן לראות כי מחירי החבילות בתוספת הממירים (שהינם חיוניים לצפייה), מציבים את YES, כחברה הזולה יותר מחברת הכבלים ערוצי זהב.

את פירוט הערוצים בכל חבילה ניתן למצוא באתרי האינטרנט של החברות:
אתר Yes
aztv

שירות טלפוני וטכני

כאשר אתה נתקל בתקלה טכנית או מעוניין לשאול שאלה, קיימת חשיבות רבה למהירות המענה הטלפוני, זמינות הטכנאי, ואדיבות נציגי השירות.

בתחקיר שעשיתי נמצא כי מהירות המענה האנושי לטלפון, של נציג שירות, מכל סוג, שונה משמעותית בין שתי החברות.

בערוצי זהב חיכיתי על קו הטלפון, כ-18 דקות. בזמן ההמתנה, שמעתי פרסומת של החברה, החוזרת שוב ושוב. כשקיבלתי מענה, הנציגים היו מאוד אדיבים, וסבלניים, ונתנו מענה על כל שאלה.

ב-YES, חיכיתי על הקו רק 5 דקות, ובזמן ההמתנה, שמעתי הצעות איך לתקן תקלות אופייניות. סביר כי כבר בזמן ההמתנה, לפחות חצי מהמתקשרים עשויים לפתור את בעייתם על-ידי האזנה לתקליט (רעיון יפה וחשוב). נציגי השירות מאוד אדיבים ושירותיים, אך על מנת לקבל מידע על התחברות של לקוח חדש, עליך להשאיר פרטים מזהים, ורק לאחר כשעה חוזר אליך נציג מכירות.

במחירי השירות הטכני של שתי החברות קיים פער משמעותי. בערוצי זהב, עליך לשלם על ביקור של טכנאי בביתך, במידה והטכנאי הוזמן לתקן קלקול שהטלוויזיה שלך גרמה לו, או אם הטכנאי הוזמן כ"מותרות" כהגדרתם, כלומר לעשיית פעולה שאתה יכול לעשות לבד כמו כיוון ערוצים בטלוויזיה או בוידאו (כ-70 ש"ח). זמן ההמתנה לטכנאי, הוא כשעתיים.

ב-YES, ביקור של טכנאי אינו כרוך בתשלום, בשום מקרה, למעט אם הזמנת טכנאי ולא חיכית לו כשהוא הגיע (130 ש"ח). זמן ההמתנה לטכנאי הוא כשלוש שעות.

תכנים

מערוצי זהב נמסר לי כי התחרות האמיתית בין החברות היא על התוכן. "נכון שבמחירי השירות כמעט ואין הבדלים, ונכון ש-YES מציעים כמה דברים זולים יותר, אך אין מקום להשוואה בין התכנים של שתי החברות".

ערוצי זהב, רוכשת תכנים בלעדיים ומשקיעה בהפקות מקור כמו "לחיי האהבה", "שבתות וחגים", ואף גייסה אומנים ישראליים מן השורה הראשונה, כמו: יצפאן, קיציס ופרידמן, גיא פינס ואחרים.

כמו כן שמים בערוצי זהב דגש על ערוץ הצחוק - ביפ שהינו איכותי יותר לטענתם מערוץ YTV, המקביל ב-YES.

מחברת YES נמסר כי הדגש שלהם הוא על איכות התמונה ואיכות השמע של שידוריהם, שלדבריהם, אינם ברי השוואה לאלו של ערוצי זהב.

מ-YES עוד נמסר, כי מבחינת התכנים, יס מציעה ערוצים שאינם קיימים בערוצי זהב, והינם פופולריים מאוד כמו: בריזה, ערוצי מדע וטבע, ערוץ יס פלוס ויסבבה. "המלחמה היא לא על התוכן מכיוון שבתכנים, שתי החברות מאוד דומות, ואם כבר ל-YES יש יתרון. המלחמה האמיתית היא על איכות השידור, השמע והצפייה", כך נמסר מ-YES.

היתרון הבולט של ערוצי זהב, ושל חברות הכבלים האחרות, הוא בחיבור לאינטרנט המהיר, דרך הכבלים. מערוצי זהב נמסר כי ההתקנה מאוד פשוטה, המחיר יחסית נוח, והגלישה מהירה ויעילה. מ-YES נמסר בתגובה, כי הגלישה באינטרנט בכבלים, מושפעת ממספר המחוברים בכל רגע, וכשמספר המחוברים גבוה, השימוש באינטרנט 'המהיר', עלול להפוך ל'איטי' מאוד.

תאריך:  03/10/2002   |   עודכן:  06/10/2002
ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשוק האמריקי פורח זה עשרות שנים ענף ביטוח, המבטח רוכשי זכויות במקרקעין מפני הפתעות הנוגעות לקניין שרכשו: ביטוח זכות קניין. ביטוח זה נועד להבטיח, כי מי שניתנה לו התחייבות לעשות עסקה במקרקעין אכן יקבל את הקניין במקרקעין או את ערכו הכספי המלא.
03/10/2002  |  עו"ד עופר שפירא  |   מאמרים
אנחנו ניצבים כיום בשנת המאה לייסודה של קרן קימת ולכבוד יובל זה טבענו את הסיסמא 'קרן קימת בת מאה - אבל כל העתיד לפניה'. כדי לצקת תוכן מעשי בסיסמה עשינו, בדירקטוריון ובהנהלה, מאמצים גדולים לקיים תהליך של הכנסת שינויים, חלקם דרמטיים, במסגרות הארגוניות, בפעולות ובמדיניות של קרן קימת. ראשיתו של התהליך היה בתכנון אסטרטגי.
02/10/2002  |  יחיאל לקט  |   מאמרים
מדיניות קרקעית צריכה לבטא את תפיסתם של הגופים האמורים לקבוע מהי בהקשר לקניין הפרט ולזכויות הציבור בקרקע. מדיניות זו אף מהווה גורם מרכזי בקביעת זמינותה של קרקע, והיא גם בעלת השפעה מכרעת על מחיריה של הקרקע.
02/10/2002  |  עמיעד (עדי) ניב  |   מאמרים
מאז התרסקות חלום הכזב של השלום במזרח התיכון החדש איבדה כלכלת ישראל את כוח המשיכה שקנתה לעצמה במשך שנים אחדות בקרב המשקיעים הכבדים של קהילת העסקים הבינלאומית; ישראל שוב אינה אבן שואבת אטרקטיבית לכסף זר, שוב אינה מעצמת היי-טק עתירת הזדמנויות עסקיות מרתקות, שוב איננה מקום בטוח לעשות בו עסקים. מה שנותר, ל"תפארת" מדינת ישראל, הם אבטלה מרקיעת שחקים, פיחות ערך השקל הצובר תאוצה, ואבדן תקווה של שכבות מצוקה הולכות ומתרחבות, שאינן מסוגלות לראות את האור בקצה המנהרה.
02/10/2002  |  עמי דור-און  |   מאמרים
המשבר החמור במשק לא פסח גם על מקצוע עריכת הדין. משרדים רבים מצמצמים כוח אדם, לרבות עורכי דין ומינהלה. במקביל, פועלים משרדים רבים, בהם משרדי עורכי דין גדולים, להשגת לקוחות חדשים, אפילו בתעריפים נמוכים. זה דבר מקובל ולגיטימי, אך ישנם 'טריקים' בלתי לגיטימיים שמבצעים עורכי דין, שנועדו להגדיל את עבודתם עבור לקוחותיהם.
02/10/2002  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il