|
מימין: אמוץ וינברג, איציק ריינהרט, יחיאל אסיה, נעמה דפנה, מאיה אבני ודורון צין [צילום: ישראל הדרי]
|
|
|
|
|
בטקס חגיגי שנערך אתמול בשנקר בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב ברמת גן, העניק מנכ"ל מכון היצוא, יחיאל אסיה, מלגות לסטודנטים מצטיינים שעיצבו כרזות מקוריות לרגל חגיגות יובל ה-50 למכון היצוא, תחת הסיסמא Great Opportunities Made in Israel.
הכרזה שזיכתה את יוצריה במקום הראשון עוצבה בידי שלוש סטודנטיות: נעמה דפנה, מאיה אבני ודורון צין, סטודנטיות שנה ג' הלומדות במסלול לתקשורת חזותית במחלקה לעיצוב גרפי בשנקר. בעיצוב הכרזה השתמשו בדיסק און-קי שהומצא בישראל, דוגמא אחת מיני רבות להצלחה ישראלית בארץ ובעולם. בעזרת הדיסק און-קי ה"מחופש" רצו המעצבות להעביר חשיבה יצירתית, מקורית, שובבות ותעוזה בתעשיה הישראלית.
Great Opportunities Made in Israel - היא סיסמא שמלווה את פרסומי מכון הייצוא ברחבי העולם. לקידום הרעיון העומד מאחורי הסיסמא חברו הסטודנטים בפרויקט עיצוב כרזות ייחודי שנועד לקדם ולחשוף את יכולות ענפי הייצוא המרכזיים של ישראל לקהלי יעד בחו"ל ולהציג באמצעותן את ההישגים והפוטנציאל של ענפי הייצוא באופן מעניין, יצירתי, מקורי ומשכנע.
יחיאל אסיה מנכ"ל מכון היצוא מציין כי בכוונת מכון הייצוא להפיק חלק מהכרזות ולעשות בהן שימוש גם במסגרת ביתנים לאומיים של ישראל בתערוכות בינלאומיות ברחבי העולם, בכינוסים ואירועים אחרים המאורגנים על-ידי מכון הייצוא.
איציק רנרט ראש המחלקה לעיצוב גרפי מציין כי האתגר שעמד בפני הסטודנטים היה כפול כיוון שעמדו מולם שני לקוחות. האחד - מכון הייצוא, לקוח אמיתי בעל צרכים שיווקיים תדמיתיים ופרסומיים בעולם האמיתי, והשני - הקורס בו נעשו הכרזות, שהוא חלק מתוכנית הלימודים של המחלקה לעיצוב גרפי. ציפיותיו של הלקוח הזה הן אקדמיות-לימודיות, ודרישותיו הן עומק, יצירתיות, מקוריות, רעננות, ויכולות עיצוביות גבוהות.
"האינטרסים של שני הלקוחות הגיעו לכלל ביטוי באופן מלא ומספק בעבודות המוגמרות לשמחת מכון הייצוא, המחלקה והסטודנטים. השידוך בהחלט עבד", מציין רנרט בסיפוק.
במקום השני זכתה הסטודנטית נועה הבר ובפרס הוקרה זכה הסטודנט נמרוד גביש.
הכרזות תוצגנה גם בתערוכה מיוחדת, במסגרת אירוע חגיגי לציון 50 שנה למכון היצוא שיתקיים ב-3.6.08 בנמל יפו.