|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

חשיבות המיתוג

לפעמים נדמה שמרגע שייצרנו את המותג הוויזואלי אפשר לנוח שהרי העבודה נעשתה. טעות ידידי, בניית המותג הוויזואלי היא תחילתה של ידידות נפלאה עם דרך ארוכה של שיווק. אך החכמה היא שיווק נכון. איך עושים זאת? בשביל זה אני כאן...
19/06/2006  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות

תחילת הדרך היא בפיתוח הסממנים החיצוניים של המותג וקבלת החלטה לגבי מה ערכיו. זה טוב ויפה שפניתם למעצב גרפי תותח ויצרתם את הלוגו הנכסף אשר ישקף את חזונכם וייצג אתכם כראוי, אך מכאן מה? מותג הוא מותג יציב וטוב כאשר קהל היעד אליו הוא כוון יכול לקשר אותו לאיכות, למצוינות ולחברה הנכונה בעיקר.
ומכאן הדרך שעליה דיברתי הולכת להיות מעניינת, ארוכה ואם היא נכונה התוצאות שוות הכול.

המיתוג והשקתו הם פן בלתי נפרד מהמערך השיווקי של החברה. זה מתחיל עם צאת המותג וממשיך באופן שיטתי כל הזמן, על-מנת לחזק אותו ולהקנות לו יציבות לאורך זמן. השקת המותג חייבת לעורר הדים ומכאן החדרתו לתודעת קהל. המטרה צריכה להתבצע תוך התמדה באסטרטגיה אשר נבנתה במיוחד בשביל זה. ORANGE השיקה את הריבוע הכתום, שטראוס עלית את הלב האדום ועוד חברות גדולות ורבות מחזקות כל הזמן את המותג ולא נחות לרגע.

צריכה להיות חשיבה מרחבית לגבי דרך פעולה שלמה. חיזוק וקידום המותג צריכים להיעשות תוך התייחסות למספר צעדים. צעד ראשון הוא זיהוי קהל המטרה שאליו רוצים להגיע. אם מדובר בקהל של צעירים, האופי של המותג יהיה שונה, צבעוני יותר, נועז. ואם מדובר בקהל מבוגר יותר אז המותג יכול להיות יותר רגוע, סולידי.

מטרת המותג היא לייצג את ערכי החברה ולגרום לזיהויו ע"י קהל המטרה בצורה חיובית ,אשר תגרום לו להתחבר למוצר ולרכוש אותו כמובן...

ראשית התהליך היא פיתוח הסממנים החיצוניים של המותג וקבלת החלטה לגבי מה ערכיו הרצויים, לאחר מכן מגיע שלב החדרת המותג וערכיו לתודעה הציבורית באמצעות יחסי ציבור (או פרסום למי שאוהב לבזבז הון תועפות...) תהליך המיתוג בדרך כלל מתבקש עם צאת מוצר חדש לשוק אשר נותן את ה"סיבה למסיבה".

עידן הגלובליזציה, כלומר המעבר לייצור ושיווק גלובלים מחזק עוד יותר את חשיבות המותג. החשיבות העיקרית של המותג היא בכך שהוא יוצר בידול בין חברות או מוצרים דומים. הרצון להיות מותג חזק נובע היום גם מהרצון לפרוץ בכל העולם תחת אותו מותג(לדוגמא: קוקה קולה) ולכן יציבותו חשובה ביותר ודורשת חשיבה מקצועית ביותר בהשקתו.

בשוק לא ממותג הצרכנים כמעט ולא יכולים להבדיל בין מוצר אחד למשנהו והיצרנים מתחרים ביניהם בעיקר על המחיר ולא על איכות המוצר, נדבך אשר פוגע בעיקר ברווחיות שלהם.

המיתוג יוצר מצב שבו ניתן להתחרות גם על מאפיינים אחרים של המוצר. אם הלקוח מחשיב את המותג כבעל ערך, הוא יהיה מוכן לשלם עליו יותר. ההבדל הזה במחיר נקרא "פרמיית מותג" כלומר הסה"כ שהלקוח משלם עבור השם של המוצר מעבר לאיכויות אחרות שלו.

לכן, בניית המוניטין של מותג חשובה לא פחות מיצירתו באופן ויזואלי והדבר נכון גם לגבי מוצר ותיק ובעיקר למוצר חדש אשר צריך לשכנע את דעת הקהל ולגרום להם להעדיף אותו על פני מוצרים אחרים.

מותג טוב הוא מוכר ידוע ואהוד על-ידי קהל המטרה שאליו הוא נועד, לא יותר ולא פחות, והדרך להבאתו לידיעת קהל המטרה היא דרך יחסי ציבור מקצועיים אשר פועלים לפי אסטרטגיה מיוחדת שנבנתה במיוחד עבור זה.

הפורטל לאחריות חברתית.
הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בקרוב ימלאו עשר שנים להעלאת ההצעה לקיים את משוב השופטים. ההחלטה העקרונית לקיום המשוב התקבלה עוד בתקופת כהונתו של עו"ד דרור חוטר ישי ראש הלשכה הקודם, ובוצעה, במתכונת וולגרית ויחצנית לטעמי, בתקופת מחליפו, היו"ר הנוכחי. השנה החליטה הלשכה לוותר על המשוב מתוך רצון עז של עסקניה לראות את השופטים נוטלים חלק בכנס הלשכה [ועל חשבון חברי הלשכה].יש להודות כי למרות תרומתו לא היתה למשוב השפעה ממשית על התנהלות מערכת המשפט.
19/06/2006  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
זה שנים שאנו עדים לשתיקה תמוהה האופפת את נושא מסכת הייסורים שעוברים נכי צה"ל בדרך למימוש זכויותיהם, המגיעות להם בזכות ולא בחסד מתוקף מחויבות המדינה ל"חוב מוסרי לנכי צה"ל", הצהרה זו חוזרת ונישנת בכל המערכות הפוליטיות הרבות והמתחלפות.
19/06/2006  |  מוטי פלד  |   מאמרים
יש שאלה שמנקרת ומהדהדת כל הזמן בחלל האוויר ולא נותנת מנוח. ב- 1992-93 נציגים של ישראל ונציגי הערבים מתוניס, ישבו באוסלו, כפרטנרים שווים, לנהל שיחות לפתרון הסכסוך היהודי-ערבי, וחלוקת אדמת המחלוקת, שבין הים לנהר, לשתי מדינות.
19/06/2006  |  שאול אבידור  |   מאמרים
צה"ל הוא אחד הצבאות המתקדמים והחזקים בעולם. אין ספק שבמלחמה כנגד צבאות אויב יש לצה"ל עדיפות גדולה באיכות הלוחמים, כלי הנשק וחילות האוויר הים והיבשה. לצה"ל יכולות אדירות וזרוע ארוכה היכולה לפעול בכל מקום במזרח התיכון ואף מעבר לכך.
18/06/2006  |  ירון אביב  |   מאמרים
ביום אחד בהיר, מתוך בריאות שלמה, הילד שנראה בריא מפסיק לאכול. על פניו לא נראים כל סימני מחלה, אך הוא מסרב בכל תוקף להכניס את הבקבוק או הכפית אל פיו. מתוך ייאוש פותחים את פיו ומגלים כיבים קטנים בלשון ובחלל הפה, תופעה הידועה כאפטות.
18/06/2006  |  ד"ר דניאל שינהר   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il