|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הערב: ספרד וגרמניה בקרב על יורו 2008

אחרי טורניר מלהיב, מלא דרמות גדולות ושערים מדהימים, יורו 2008 מגיע לשיא הערב ב-21:45 בגמר חלומי בין גרמניה וספרד מיכאל באלאק צפוי לפתוח
29/06/2008  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מערכת ONE  |  sport5.co.il  |  תגובות
האם אוהדי גרמניה ישמחו גם אחרי המשחק? [צילום: AP]

אחרי טורניר נהדר ומפתיע לטובה, יתמודדו הערב (ראשון) ב-21:45 ספרד וגרמניה על תואר אלופת אירופה.

עבור הגרמנים זהו הגמר השישי, והם זכו בתואר 3 פעמים, ב-1972, 1980 ו-1996. לספרדים רקורד צנוע בהרבה. זהו גמר שלישי שלהם, והם זכו בתואר רק פעם אחת, ב-1964, כשאירחו את הטורניר, שכלל 4 נבחרות בלבד.

גרמניה ערכה היום אימון שיחרור לקראת הגמר. כל עיניי גרמניה היו נשואות אל עבר הקפטן שלה, מיכאל באלאק שנמצא בספק למשחק. באלאק, שנעדר גם מאימון השיחרור, מתוכנן לפתוח בהרכב של יואכים לאב למרות הפציעה, כך טוען ה"בילד" הגרמני.

המאמן הגרמני יואכים לב ולא הביע התרגשות מן הפייבוריטיות הספרדית. "אנחנו מאוד מנוסים בטורנירים כאלה", אמר לב, שינסה להוביל את חניכיו לזכיה ראשונה בטורניר גדול מאז הניצחון על צ'כיה בגמר יורו 1996, "ואנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לנצח במשחקים מהסוג הזה כי יש לנו מנטליות של ווינרים".

"הספרדים הראו שיש להם נבחרת טובה מאוד", הוסיף לב, "בניגוד אלינו, הם משחקים ברמה גבוהה מאז פתיחת הטורניר. הם הציגו גם משחק שוטף ומהנה מאוד מול רוסיה אבל אנחנו בגמר וזה סיפור אחר לגמרי".

לב, שמודע היטב גם להיסטוריה ה"לוזרית" של הספרדים, הדגיש שכדי לנצח, הגרמנים יצטרכו לשוב לבסיס. "אנחנו מאושרים להיות בגמר אבל לא נסתפק בכך. אנחנו רוצים לזכות בתואר", הוא אמר, "כדי לעשות זאת, נצטרך להניע את הכדור ולשחק טוב יותר מאיך ששיחקנו בחצי הגמר".

השחקנים של לואיס אראגונס יכולים להפוך לנבחרת הראשונה שמניפה את הגביע אחרי מאזן מושלם בשלב הבתים מאז צרפת ב-1984, במידה שינצחו את הגרמנים. אם זה יקרה, אראגונס יהפוך בגיל 69 ו-338 ימים למאמן המבוגר ביותר שזוכה ביורו.

ספרד שעברה בדרך לגמר את איטליה ורוסיה בשלבי הנוק-אאוט, וגרמניה שניצחה את פורטוגל וטורקיה, מגיעות למעמד עם סגלים כמעט מלאים. לכל נבחרת חסר שחקן אחד בגלל פציעה - אראגונס יצטרך להסתדר ללא דוד וייה הפצוע ויואכים לב יחסר את סימון רולפס. רגע לפני שספרד וגרמניה עולות לאצטדיון הארנסט האפל שבווינה, השוונו בין השחקנים, הספסלים ומאמנים ואפילו חילקנו ציונים.

בלם: קרלוס מרצ'נה מול פר מרטסאקר

עוד ספרדי שעבר עונה זוועתית בקבוצתו אבל מספק את הסחורה ביורו: מרצ'נה עבר רק בשנה האחרונה 4 מאמנים בוולנסיה הודות לשגעונות של ראשי העטלפים - קיקה סנצ'ז-פלורס, אוסקר רובן פרננדס, רונלד קומאן ו-וורו. הספרדי בן ה-28 הוא שחקן הרכב בנבחרת כבר מספר שנים ומשלים בצורה נהדרת את פויול. חשבתם שמצלדר גבוה? מרטסאקר (1.98) משלים עם בלם ריאל צמד מגדלים שלא היה מבייש את טים דאנקן ודייויד רובינסון. אבל האיטיות, אוי האיטיות.
התוצאה: 0:4 לספרד

בלם: קרלס פויול מול כריסטוף מצלדר

למרות העונה הרעה שעברה עליו בברצלונה, הקטאלוני מנהיג את ההגנה הספרדית ומראה שגם בגיל 30, קשה לעבור אותו, ואתם מוזמנים לשאול את לוקה טוני ורומן פבליוצ'נקו. מצלדר שהגיע לריאל מדריד מבורוסיה דורטמונד בתחילת העונה שעברה, סבל מפציעה בפברואר, נותח ברגלו והושבת לחודשיים. הוא הרבה יותר איטי מפויול ולמרות יתרון הגובה (1.94 מול 1.78) הברור, הספרדי לוקח.
התוצאה: 0:3 לספרד

המאמנים: לואיס אראגונס מול יואכים לב

מה עוד אפשר לומר על המאמן הוותיק שהשאיר בבית את ראול והעדיף על-פניו את סרחיו גארסיה גם אחרי שבוז'אן ביקש להשתחרר מהסגל בגלל בעיות אישיות? אראגונס שיאמן את פנרבחצ'ה בעונה הבאה, שיחק אותה גם עם ההחלטה להשאיר את פברגאס על הספסל לאורך כל הטורניר. יואכים לב שהחליף את קלינסמן על הקווים, המשיך באותו קו התקפי ומגיעה לו מילה טובה על כך, אבל חוסר הניסיון בולט מדי.
התוצאה: 5:8 לספרד

בדו-קרב הספרדים מנצחים בגדול, אבל גם פברגאס, טורס ופויול יודעים ש"כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים". גם הפעם?

חלוץ מרכזי: פרננדו טורס מול מירוסלב קלוזה

הספרדי הגיע ליורו אחרי עונת שיא בליברפול, אבל דווקא דוד וייה היה האס של אראגונס. טורס כבש רק שער בודד ביורו ובלי חלוץ ולנסיה, רוב נטל הכיבוש יפול עליו. קלוזה אולי לא מהיר וכשרוני כמו הספרדי, אבל לכל טורניר גדול הוא מופיע וכבר כבש פעמיים בנוכחי. בהתערבות מול חברו לבאיירן, לוקה טוני, הוא כבר ניצח וגם במצ'-אפ מול טורס.
התוצאה: 5:6 לספרד

מגן ימני: סרחיו ראמוס מול ארנה פרידריך

ראמוס שהגיע מסביליה לריאל מדריד ב-2005 על תקן שחקן כלבו שיכול לשמש כבלם, מגן ימני ואפילו כקשר אחורי, הוסט לעמדת האגף בהגנת הבלאנקוס כדי שפאביו קנבארו ופפה יוכל לשחק במרכזה. הספרדי האגרסיבי סוגר הרמטית את הצד שלו ולמרות שהוא בלם מטבעו, הוא תומך בהתקפה בקביעות ונחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם בתפקידו. הספרדי ופרידריך פשוט לא באותה ליגה.
התוצאה: 0:2 לספרד

מגן שמאלי: חואן קפדווילה מול פיליפ לאם

כמו בחצי הגמר מול טורקיה, גם הפעם מגן באיירן מינכן מציל את הגרמנים עם הנקודה הראשונה. עם כל הכבוד לעונה הנפלאה של חואן קפדווילה בוויאריאל, הוא עדיין לא בליגה של לאם. הגמד (1.70) מבוואריה אולי משחק כמגן שמאלי אבל בנוסף לאיכויות ההגנתיות שלו, יש לו גם יכולות התקפיות שלא היו מביישות אף קיצוני - מהירות, דריבל, הרמה מהאגף ואומץ במאני-טיים. ותשאלו את פתיח טרים.
התוצאה: 1:4 לספרד

ספסל מול ספסל

פפה ריינה, אלבארו ארבלואה, ראול אלביול, צ'אבי אלונסו, רובן דה-לה-רד ודני גוויזה נותנים ללואיס אראגונס הרבה יותר אופציות מאשר יש ליואכים לב למרות החסרונות של ראול ובוז'אן קרקיץ'. המאמן הגרמני יקווה שלא יצטרף להשתמש במרסל ינסן, קלמנס פריץ, טים בורובסקי, מריו גומז, דוד אודונקור, אוליבר נויביל או קווין קוראני.
התוצאה: 5:7 לספרד

קשר אחורי: מרכוס סנה מול תומאס היצלספרגר

עוד גורם משמעותי לכך שפפ גוארדיולה וברצלונה יחלו את העונה הקרובה ממוקדמות ליגת האלופות. קשר ויאריאל שנולד בברזיל, קיבל את האזרחות הספרדית רק ב-2006, אבל הספיק להפוך מאז לשחקן הרכב קבוע בנבחרת שמותיר גם את צ'אבי אלונסו על הספסל. בניגוד להיצלספרגר, לסנה יש שליטה טובה מאוד בכדור, כמו כל ברזילאי ממוצע, ובעיטה חזקה ממרחק. לא סתם הוא כבש שער מחצי מגרש מול בטיס.
התוצאה: 1:5 לספרד

קשר התקפי: ססק פברגאס מול מיכאל באלאק

הפציעה של דוד וייה תגרום לאראגונס לשנות את המערך שלו מ-4:4:2 ל-4:5:1 כשפברגאס ישחק מאחורי פרננדו טורס. הקטאלוני שהחליף את חלוץ ולנסיה גם בחצי הגמר מול רוסיה, עשה את העבודה עם 2 בישולים ויפתח לראשונה בהרכב. הספרדי הרבה יותר נייד, מהיר ויצירתי, אבל הגרמני לא פראייר. באלאק ששימש כקשר אחורי בשלב הבתים, עבר לשחק מאחורי קלוזה מרבע הגמר, אבל נעלם לחלוטין בחצי מול הטורקים. כדי שהגרמנים יניפו את הגביע, הפעם קשר צ'לסי חייב להופיע. פברגאס יותר כשרוני, באלאק יותר מנוסה ובמעמדים האלה - זה מה שחשוב.
התוצאה: 4:7 לספרד

קשר ימני: אנדרס אינייסטה מול בסטיאן שוויינשטייגר

"המהנדס", כפי שהוא מכונה על-ידי אוהדי ברצלונה, הוא קשר 50:50 שמשחק בדרך כלל במרכז וניחן ביכולת מסירה וראיית משחק גבוהה, אבל ביורו הוא מתופקד דווקא באגף ימין של הקישור הספרדי, מה שלא מפריע לו לעבור צד ולהכנס לאמצע כדי לסייע לצ'אבי בניהול המשחק. שוויינשטייגר שיכול לשחק בשני האגפים, כבר הוכיח שהוא יכול להיכנס לאמצע ולמצוא את הרשת.
התוצאה: 2:6 לספרד

קשר מרכזי: צ'אבי מול טורסטן פרינגס

למרות עוד עונה נטולת תארים של ברצלונה, הקטאלוני התגלה כגולר לא רע בכלל עם 9 כיבושים. בנבחרת הוא שחקן הרכב קבוע מאז 2000 ובניגוד לפרינגס הדפנסיבי, צ'אבי שמשמש כקשר 50:50, יוצא קדימה, נכנס לעומק וכבר הספיק לכבוש שער ולבשל אחד נוסף ביורו. הגרמני של ורדר ברמן נפגע בריאות ולא פתח מול הטורקים, אבל יחזור להרכב לאור הפציעה של רולפס. להתקפה, בכל מקרה, הוא תורם יותר מדי.
התוצאה: 1:6 לספרד

קשר שמאלי: דוד סילבה מול לוקאס פודולסקי

שחקן באיירן מינכן אומנם חלוץ מטבעו, אבל משמש ביורו כשחקן אגף ועושה את העבודה גם מהקו עם 3 כיבושים (מלך השערים של גרמניה בטורניר) ו-2 בישולים. הספרדי, לעומתו, שהבקיע שער אחד באליפות, הוא קיצוני קלאסי, שהפך כבר מזמן לאחד הטובים באירופה בתפקידו ולא סתם הוא מועמד להחליף את רונאלדיניו בבארסה. שוויון.
התוצאה: 3:7 לספרד

שוער: איקר קסיאס מול ינס להמן

נוק-אאוט ברור לספרדים. קסיאס שנחשב בעיני רבים לשוער הטוב בעולם, משרה ביטחון רב על ההגנה הספרדית שספגה רק 3 שערים בשלב המוקדם ואף לא אחד בשלבי רבע וחצי הגמר. להמן? עדיין לא ברור מה יואכים לב חשב לעצמו כשהכניס את השוער המחליף של מנואל אלמוניה בארסנל בעונה האחרונה לרשימת 23 השחקנים ליורו, בעוד מנואל נוייר, טימו הילדברנד וטים ויזה נותרו בחוץ.
התוצאה: 0:1 לספרד

תאריך:  29/06/2008   |   עודכן:  29/06/2008
מערכת ONE
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הערב: ספרד וגרמניה בקרב על יורו 2008
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל סטודנט העומד לדין משמעתי באוניברסיטה זכאי לייצוג של עורך דין. כך פסק (יום א', 29.6.08) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה עודד גרשון. בכך קיבל השופט את עתירתם של הסטודנטים לירן בן הרוש, רחל מינסטר, יעל צלר ויאיר פולאט, וביטל עונש משמעתי שהטילה עליהם אוניברסיטת חיפה בלא שהותר לעורך דינם לייצגם. האוניברסיטה חויבה לשלם לסטודנטים הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין בסך 5,000 שקל.
29/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
לאחר שעסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה אושרה ברוב מוחץ, האתגר הגדול הבא שעומד בפני ממשלת ישראל בסוגיית החיילים הנעדרים הוא אישור עסקת שליט שתובא לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני ביום רביעי הקרוב.
29/06/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
בית הדין לעבודה החליט (א', 29.6.08) על הפסקת העיצומים שנקטו עובדי חברת הדואר. המדינה הצהירה כי "מתוך רצון כן ואמיתי לדאוג לאיתנות החברה ולביטחון התעסוקתי של עובדיה, היא תפעל להעניק לחברת הדואר רשת ביטחון בגובה של 36 מיליון שקל". לאור ההתחייבות חזרה בה הנהלת חברת הדואר מכוונתה לפטר עובדים.
29/06/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
עמותת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון הגישו למשטרה תלונות (יום א', 29.6.08) בדרישה לפתוח בחקירה נגד מפלגת קדימה. החשד: המיפקד שבוצע נגוע בזיופים ובקניית קולות.
29/06/2008  |  רותי אברהם  |   חדשות
קרנית גולדווסר, רעייתו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, אמרה (יום א', 29.6.08) כי לאחר אישור עסקת חילופי השבויים בממשלה היא זקוקה למספר ימי שקט בביתה על-מנת שתוכל לעכל את שקרה.
29/06/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il