|
אילן שילוח מנכל מקאן אריקסון פירסום
|
|
|
|
|
קמפיין העיזים [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
רשת חנויות הנוחות yellow של חברת פז, חוגלה קימברלי ומשרד הפרסום מקאן אריקסון, היא הזוכה הגדולה בפרסי האפי (Effie), תחרות הפרסום והשיווק האפקטיווי, שהתקיימה הערב במרכז האירועים והכנסים אווניו באיירפורט סיטי. התחרות, המנוהלת על-ידי המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום, התקיימה היום זו השנה השמינית.
בטקס, בהנחיית טלי מורנו, נכחו יותר מ-400 בכירים מעולם השיווק והפרסום שציפו במתח לראות אם המהלך השיווקי שעליו עבדו תקופה ארוכה זכה להערכת התעשיה. זכייה בתחרות האפי היא ציון לשבח למנהלי השיווק ולמשרדי הפרסום, על כך שהובילו, יישמו או לקחו חלק בהוצאתו לפועל של במהלך שיווקי מוצלח.
בין השיקולים להענקת הפרס נלקחים בחשבון קריטריונים כמו הגדלת נתחי שוק, היקפי מכירות, גיוס מנויים, מודעות והעדפה. הפרסים מוענקים לחברה המשווקת ולמשרד הפרסום. אנשי משרד הפרסום מקאן אריקסון יכלו להיות גאים במיוחד, לאחר שזכו במספר הפרסים הגבוה ביותר בשלוש קטגוריות שונות: באפי פלטינום ובגראנד אפי. בקטגוריית האפי פלטינום, אחד הפרסים היוקרתיים ביותר בתחרות, המוענק למהלכים שיווקיים שנמשכים שלוש עד חמש שנים, זכה המהלך של רשת חנויות הנוחות yellow.
לשם הכרעה בקטגוריה זו, הצטרפו לצוות השיפוט הרגיל של התחרות המונה כ-50 שופטים, מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק עוד 15 מנכ"לים בכירים, בהם: סופי בלום, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל; סמדר ברבר, מנכ"ל הבנק הבינלאומי; בועז צ'צ'יק, מנכ"ל ויזה קאל; הדס גולדשטיין, מנכ"ל TheMarker; ורוית בר ניב, יו"ר החברה לשיכון ובינוי.
רשת yellow קיבלה את הפרס על חנויות הנוחות, שמטרתן הייתה לייצר תנועה, רווחיות, והעדפה לתחנות פז. בין היתר, סיפקה yellow מענה למגמת הבריאות העולמית כשהשיקה ארוחות בריאות ברשת. התוצאות העסקיות של המהלך, כפי שהוצגו בתחרות, משקפות גידול של 32% בפעולות בקופה, גידול של 50% במחזור השנתי וגידול של 50% בסל הקניות הממוצע. השופטים נימקו את הזכייה בכך שהמהלך הוביל מהפכה בשוק הדלק בישראל: "באמצעות אסטרטגיה חדשנית, כבשה רשת yellow את שוק הנוחות בישראל וביססה גם את מעמדה של פז כמותג מוביל בתחום. הקמפיין המושקע והפתרון הקריאטיווי המפתיע תמכו במהלך באופן עקבי, והובילו לתוצאות בולטות ומרשימות במגוון אספקטים שיווקיים ועסקיים".
מחאה שקטה
בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית זכה מהלך הדממת האינטרנט למען החזרת החיילים החטופים, שזכה גם בארבעה אריות בתחרות הפרסום הבינלאומית "אריה הזהב" בקאן. קמפיין ההדממה נעשה בהתנדבות על-ידי משרד האינטראקטיב Y&R אינטראקטיב מקבוצת הפרסום שלמור אבנון עמיחי. המשרד זכה בשלושה פרסים: פרויקט ההדממת האינטרנט לזכר החיילים החטופים, ההפגנה האילמת, ביטוח ישיר.
הדממת האינטרנט התרחשה למשך חמש דקות בשעה 9:05, שבה אירעה החטיפה, ביום השנה לאירוע. האתרים העלו במקום עמוד הבית הרגיל שלהם דף בכותרת "The soldiers cannot be found" (בדומה לדף The page cannot be found העולה כאשר דף החיפוש אינו נמצא), ובו מסרים הקשורים לחטופים. כל אתרי האינטרנט המרכזיים בישראל נענו לבקשה והשתתפו בהדממה. אליהם הצטרפו מאות אתרים ישראלים אחרים, בהם גוגל. קשת, זכיינית ערוץ 2, הדמימה את מסך הטלוויזיה במשך דקה ואף כמה תחנות רדיו הדמימו את שידוריהן.