|
הקבוצה המאוחדת התקפלה - והפיצוי יכלול גם את המכירה באינטרנט
|
|
|
|
|
המאבק בבריטיש איירווייס ימשיך באפיק המשפטי [צילום: AP]
|
|
|
|
|
בעקבות הגשת תביעה מצד סוכני הנסיעות לבית המשפט המחוזי, ניהלו חברות התעופה לופטהאנזה וסוויס שהתאחדו, ויונייטד האמריקנית המיוצגת בארץ ע"י הקבוצה, שיחות עם הסוכנים שבסופן הסכימו חברות התעופה לחזור בהן מההודעה החד-צדדית על ביטול העמלות ללא פיצוי לסוכנים.
עתה התחייבו החברות לשלוש שנים לפחות לכללים ותנאים הכוללים הצהרה בהודעה לבית המשפט כי הן מחויבות לתחרות הוגנת מול הסוכנים, והימנעות ממכירה ישירה של כרטיסי טיסה ללא דמי טיפול הוגנים וסבירים. הסוכנים טוענים כי השיגו תחרות הוגנת וכי לופטהאנזה וסוויס התחייבו לגבות מעבר למחיר הכרטיס גם דמי טיפול סבירים בכל מכירה ישירה לציבור - לרבות מכירה באינטרנט. נזכיר כי דמי הטיפול שעליהם מדובר עומדים כיום על כ-75 דולר - בהתאם ליעד.
בהתאחדות מוסיפים כי הושגה הבטחת גמול הוגן וסביר לעבודת סוכן הנסיעות, וכי החברות התחייבו לשמור על רמת דמי טיפול בגובה שישקף גמול הוגן וסביר לסוכן הנסיעות. החברות ציינו בהתחייבותם כי לוח דמי הטיפול שכבר פירסמו באפריל (כאמור כ-75 דולר) ייחשב להוגן וסביר. מעתה לא תהייה מכירה ישירה של החברות ללא דמי טיפול לסוכן, ולופטנהאזה וסוויס לא יבצעו מכירות ישירות לרבות מכירות באינטרנט, אלא בתעריפים מומלצים לצרכן שייכללו תוספת על דמי טיפול. החברות התחייבו לפעול בשיתוף פעולה עם קהילת סוכני הנסיעות להטמעת המודל החדש בקרב הציבור.
ההתאחדות טוענת כי היא לא נדרשה לוותר על טענותיה המשפטיות שלפיהן הסוכנים זכאים לתמורה הוגנת מחברות התעופה ובכל שלב תוכל להגיש מחדש את התביעה - בהתאם להתפתחויות שיהיו בשוק. במקביל היא תמשיך את המאבק מול חברת בריטיש איירווייס באותו נושא נמשך, וההכרעה תיקבע בבית המשפט.