|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

חשיפה ב-Nfc / פרשת הירי בנעלין

חשד: בצלם הסתיר ראיות ושיבש חקירה

כתבה בערוץ 1 הציגה מבלי משים קטעים נוספים מקלטת הוידאו שצולמה בפרשת הירי בנעלין הצילומים מוכיחים: הקלטת הייתה ערוכה והושמטו ממנה קטעים החשד: ארגון 'בצלם' הסתיר ראיות
27/07/2008  |     |   חדשות   |   יומני יוני   |   תגובות
רגע השיא של הסרטון הערוך [צילום: בצלם]

התמונות החסרות בקלטת שהפיץ בצלם [צילום: ערוץ 1]

התמונות החסרות בקלטת שהפיץ בצלם [צילום: ערוץ 1]

התמונה הפותחת את הסרטון שהפיץ בצלם [צילום: ערוץ 1]

נג'יב אבו רקיה, רכז התחקירים של בצלם, מסביר לסלאם כנעאן כיצד להפעיל את המצלמה [צילום: ערוץ 1]

נג'יב אבו רקיה יושב לצידה של סלאם כנעאן [צילום: ערוץ 1]

אורן יעקובוביץ' - אחראי פרויקט "חמושים במצלמות" בארגון בצלם [צילום: ערוץ 2]

הסרטון של בצלם - השאלות הפתוחות
יהונתן דחוח-הלוי
התמונות לכאורה ברורות – חייל יורה ופוצע פלשתיני כפות * תחקיר מקיף בפרשה מציג שאלות כבדות משקל אשר ראוי לבררן לעומק בחקירת המשטרה הצבאית * ארגון בצלם וצה"ל במבחן העובדות, העדויות והממצאים
לרשימה המלאה

בצלם רץ לשקר לחבר'ה
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם קיבל סרטון וידיאו מהפלשתינים ומיהר בתוך שעות לפרסמו בתקשורת בלוויית האשמות חמורות נגד צה"ל על ירי בעצור פלשתיני כפות * בחינת הסרטון וממצאים נוספים מטילים שוב צל כבד על מהימנות ההודעות והתחקירים של בצלם ומלמדים על הגישה הרשלנית והפזיזה של הארגון
לרשימה המלאה

בצלם והמצלמה שאינה משקרת
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען: מתנחלים תקפו באבנים ילדים פלשתינים * סרטון הוידיאו מוכיח: מבוגר פלשתיני יידה אבנים בקלע לעבר המתנחלים * שאלות נוקבות על פרויקט "חמושים במצלמה" של בצלם
לרשימה המלאה

התחקיר השיקרי של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מציג שתי גרסאות סותרות באשר למקום פגיעת טיל צה"ל באירוע בו נהרגו בני משפחה פלשתינית בבית חאנון * יתר על כן, התמונה המתעדת את מכתש הפגיעה עליה נסמך בצלם אינה מעידה כלל על פגיעה של טיל * עוד תחקיר בלתי מהימן של ארגון בצלם
לרשימה המלאה

פרשת הירי בנעלין נמצאת בימים אלה בחקירה של המשטרה הצבאית. עסקתי בהיבטים שונים של נושא זה בשתי כתבות תחקיר שפרסמתי באתר Nfc. ראשית, אחזור ואדגיש, כי הירי המתועד מסכן חיים והינו אירוע חמור ביותר ודגל שחור מתנופף על עצם ההחלטה לבצע ירי והירי עצמו.

הפעם אעסוק בסוגיה נוספת הקשורה לפרשה ואתמקד בשאלה אם לפני הפצתו ע"י ארגון בצלם נערך סרטון הוידאו, הושמטו ממנו קטעים והושתלו בו קטעי אודיו. לעניין זה חשיבות רבה, שכן הוא עשוי להעיד על ניסיון להעלים ראיות ולשבש הליכי חקירה.

בצלם: הסרטון הועבר מיד למשטרה הצבאית

ארגון בצלם פרסם ב-20 ביולי 2008 בשעות הצהריים הודעה המלווה בסרטון וידאו אודות ירי של חייל בנעלין לעבר/ בסמוך מאוד לעציר פלשתיני (אשרף איבראהים אבו רחמה). בהודעה לתקשורת מסר ארגון בצלם, כי "את הסרטון צילמה נערה פלשתינית תושבת נעלין, מחלון ביתה בכפר, והוא נמסר לבצלם הבוקר" (20 ביולי). ארגון בצלם מסר עוד, כי הארגון "העביר מיד את הסרטון למשטרה הצבאית החוקרת, בתביעה לפתוח לאלתר בחקירת מצ"ח".

בנוסח ההודעה של ארגון בצלם משתמע, כי סרטון הוידאו המקורי שהתקבל במשרדי הארגון הוא זה אשר הועבר למשטרה הצבאית ולאמצעי התקשורת.

אורכו של סרטון הוידאו שהפיץ ארגון בצלם לדובר צה"ל ולאמצעי התקשורת הינו דקה וחמש שניות והוא מחולק לחמישה חלקים:

חלק א - אשרף אבו רחמה עומד על תלולית עם מפגינים נוספים, חלקם מניפים דגלי פלשתין.

חלק ב-אשרף אבו רחמה כבול ידיים ומכוסה עיניים יושב על הכביש כאשר צידו השמאלי מופנה כלפי המצלמה. ניתן לראות את חזיתו השמאלית כאשר ידיו אזוקות לאחור ועיניו מכוסות.

חלק ג - אשרף אבו רחמה עומד עם גבו למצלמה. קטע זה כולל את הירי של החייל.

חלק ד - קטע מטושטש. במספר תמונות שחולצו בקטע זה נראה אשרף אבו רחמה עומד יציב על שתי רגליו ונשען על רגל שמאל.

חלק ה - אשרף אבו רחמה שוכב על הקעקע ומסביבו קצינים וחיילים.

עדות מוצקה לעריכת הסרטון ולהשמטת קטעים

בליל שבת (25.7.08) שודרה במהדורת היומן של ערוץ 1 כתבתו של אורי גולדשטיין ("הבושה") שעסקה בפגיעה של חיילי צה"ל בפלשתינים. הכתבה הייתה חד-צדדית ועוינת באופן מובהק את צה"ל. הכתב אורי גולדשטיין היה כה מגמתי עד כדי כך שהוא היה עיוור (כנראה מרצון) לעדויות שהוא עצמו הביא ואשר מספקות את ההוכחה המוחצת ל"בישול" סרטון הוידאו שהפיץ ארגון בצלם לדובר צה"ל ולאמצעי התקשורת.

בכתבה מתמקדת המצלמה של ערוץ 1 בשתי הזדמנויות בסרטון הוידאו שצילמה הנערה סלאם כנעאן ואשר הוקרן מתוך מכשיר הוידאו שהוחזק בידה. הצילום נעשה כדי להמחיש את אותנטיות הצילום, ובלי משים התמונות הכילו אוצר בלום של מידע אשר הוסתר במזיד מהציבור, מדובר צה"ל, ומאמצעי התקשורת בארץ ובעולם.

להלן פרוט הממצאים הנראים בקלטת הוידאו שצילמה סלאם כנעאן ואשר חלקים ממנה שודרו בכתבה בערוץ 1:

שעון הוידאו מורה: 12:50 (12 דקות ו- 50 שניות). אדם לבוש חולצה אדומה, כפות ידיים ומכוסה עיניים יושב על הכביש ליד קובית בטון. אין מדובר באשרף אבו רחמה שלבש חולצה ירוקה. תמונות אלה אינן מופיעות בקלטת שהפיץ בצלם.

שעון הוידאו מורה: 0:12:57.30. המצלמה מראה אדם נוסף הנמצא במצב דומה (יושב וכפות) לצידו של האדם לבוש החולצה האדומה. האדם השני לבש חולצה שחורה עם פסים לבנים. אין מדובר באשרף אבו רחמה שכאמור לבש חולצה ירוקה. תמונות אלה אינן מופיעות בקלטת שהפיץ בצלם.

שעון הוידאו מורה 0:12:58:26. בנקודה זו מתחיל הקטע הפותח את סרטון הוידאו שהפיץ ארגון בצלם. ניתן לראות את אשרף אבו רחמה עומד על תלולית, ולצידו אנשים נוספים שחלקם מניפים דגלי פלשתין.

שעון הוידאו מורה על 15 דקות וככל הנראה 55 שניות. קטע הוידאו משובש וקשה לפענוח. השעון מתקדם ומורה על 16 דקות וככל הנראה 20 שניות. בתוך קטע זה ניתן לראות אדם לבוש חולצה ירוקה היושב על הקרקע כפות ידיים ככל הנראה מלפנים. גופו של אדם זה פונות בזווית לעבר המצלמה. נראה שמדובר באשרף אבו רחמה. בין אם מדובר בו ובין אם לאו תמונות אלה אינן מופיעות בקלטת שהפיץ בצלם.

שעון הוידאו מראה 16 דקות ומספר שניות שאינו ברור. אשרף אבו רחמה נראה עומד עם גבו למצלמה וידיו קשורות לאחור. ככל הנראה מדובר בסיטואציה בה נורה הכדור ע"י חייל צה"ל.

האם בצלם הסתיר ראיות ביודעין?

מניתוח הקלטות עולות המסקנות הבאות: קיימים קטעים שהושמטו בקלטת הוידיאו בגרסה שהפיץ ארגון בצלם.

כ-15-14 דקות לפחות של סרט הושמטו מסרטון הוידיאו. כ-13 דקות עד לתמונות של חלק א' ועוד דקה או שתיים בין תמונות אשרף אבו רחמה על תלולית העפר לבין שלב הירי.

ארגון בצלם כאמור לא אמר דבר וחצי דבר היכול לרמז על עריכה מוקדמת של הקלטת ו/או השמטת קטעים ממנה. אדרבא, בהודעותיו הרשמיות הוא יצר כאמור רושם חד-משמעי, כי החומר המקורי שהתקבל הוא אשר הופץ לכל הגורמים, כולל המשטרה הצבאית.

דא עקא, שגרסת ארגון בצלם אינה מהימנה. לפחות גורם בכיר אחד בארגון ידע בוודאות על קיומם של קטעים נוספים בקלטת שצילמה סלאם כנעאן. המדובר בנג'יב אבו רקיה, רכז התחקירים של ארגון בצלם. אבו רקיה ליווה את צוות ערוץ 1 בראשותו של הכתב אורי גולדשטיין ונכח במקום כאשר הקרינו ממצלמתה את הסרטון החושף קטעים נוספים שהוסתרו עד כה. מתוקף תפקידו כרכז התחקירים של בצלם הוא ליווה את הפרשה מתחילתה ועמד בקשר עם הצלמת וכן עם אשרף אבו רחמה. בליל ה- 20 ביולי 2008 הוא אף התראיין לערוץ 1 בפרשה. אבו רקיה לא ציין או רמז בראיונות לתקשורת הישראלית או הערבית שקיימים קטעים שנחתכו מהקלטת המקורית.

בהקשר זה מעניינת במיוחד התבטאותו של אורן יעקובוביץ', רכז פרויקט "חמושים במצלמות" של ארגון בצלם, בנוגע לסוגיה זו. בתוכנית "תיק תקשורת" ששודרה בערוץ 2 (26.7.08) התייחס יעקובוביץ' להאשמות כלליות שהשמיעה אמילי עמרוסי בנוגע לאפשרות של עריכת סרט הוידיאו. להלן נוסח דבריו שתומללו באופן הנאמן למקור: "יש כאן דקה. לא משנה מה קרה לפני, מה קרה אחרי. דקה מזוככת שבה אנו רואים מה קרה שם".

הנה כי כן, גורם בכיר בארגון בצלם מנסה להמעיט בערכם של האירועים לפני ואחרי הירייה, כאילו אין הם חשובים להבנת התמונה המלאה של ההתרחשות. זו אמירה תמוהה עד מאוד ומלמדת על דפוסי המחקר הירודים והשטחיים (ואוסיף החד-צדדיים והמגמתיים) הנהוגים בארגון בצלם. ברי לכל בר דעת ובוודאי לחוקר, שחשוב לאסוף את כל הפרטים הרלוונטיים בנושא המחקר העומד על הפרק על-מנת להגיע לחקר האמת.

עמדתו של אורן יעקובוביץ' אינה מפתיעה כלל ועיקר. פרויקט "חמושים במצלמות" בראשו הוא עומד כיום היה מעורב בעבר בדיווח כזב לתקשורת ובהסתרת מידע חיוני, וזאת על-מנת להעצים ביקורת נגד מתנחלים. הדברים נחשפו בתחקיר שפרסמתי באתר Nfc ב-25 באפריל 2008 ("בצלם והמצלמה שאינה משקרת"). ארגון בצלם פרסם הודעה בצרוף סרטון וידיאו ובו טען על סמך התמונות, כי מתנחלים תקפו באבנים ילדים פלשתינים. בדיקה יסודית שערכתי בסרטון הוידיאו איתרה מספר תמונות לשבריר של שנייה ובהן נראה מבוגר פלשתיני המיידה אבנים בקלע לעבר המתנחלים! עובדה לא צוינה כאמור בהודעת בצלם והארגון בחר לדבוק בכזב גם לאחר מכתב ששלחתי למנכ"ל ולדוברת בצלם בנושא זה ופרסום התחקיר ב-Nfc, כולל התמונות המרשיעות של המבוגר הפלשתיני המיידה אבנים.

לא זו אף זו. למרות כל הנאמר לעיל אורן יעקובוביץ' המשיך לעשות שימוש בסרטון זה בהופעה טלביזיונית נוספת על-מנת להמחיש את הצלחת פרויקט "חמושים במצלמות" לחשוף את הפגיעה בפלשתינים ע"י מתנחלים. ב-17 ביוני 2007 הוא התארח בתוכניתם של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10 והציג את הסרטון מבלי לומר דבר על עובדת נוכחותו של מבוגר פלשתיני שיידה אבנים בקלע לעבר גבם של המתנחלים.

אגב, שאלתי את ארגון בצלם אם נציגים מטעמו העבירו את שם הצלם הפלשתיני (הפועל כאמור מטעם בצלם) לכוחות הביטחון על-מנת שבאמצעותו ניתן יהיה לזהות את מיידה אבנים לצורך פתיחת חקירה נגדו על ניסיון לחבלה חמורה. גם כאן בנקודה זו בחר ארגון בצלם בזכות השתיקה.

בצלם מסרב להגיב על החשדות החמורים נגדו

להלן השאילתה שנשלחה לארגון בצלם:

אל: דוברת בצלם, שרית מיכאלי
עותק: מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל

ארגון בצלם פרסם ב-20 ביולי 2008 בשעות הצהריים הודעה המלווה בסרטון וידיאו אודות ירי של חייל בנעלין לעבר/ בסמוך מאוד לעציר פלשתיני.

ארגון בצלם מסר בהודעה, כי "את הסרטון צילמה נערה פלשתינית תושבת נעלין, מחלון ביתה בכפר, והוא נמסר לבצלם הבוקר" (20 ביולי).

ארגון בצלם מסר עוד, כי הארגון "העביר מיד את הסרטון למשטרה הצבאית החוקרת, בתביעה לפתוח לאלתר בחקירת מצ"ח".

ממידע נוסף התברר מעל לכל ספק, כי סרטון הוידיאו שהופץ ע"י בצלם היה ערוך והושמטו ממנו דקות צילום לא מעטות, וכן קרוב לוודאי שהוספו לו קטעי אודיו.

השאילתה

מאיזה גורם קיבל ארגון בצלם את סרטון הוידיאו?

באיזה שעה קיבל ארגון בצלם את סרטון הוידיאו?

האם ארגון בצלם ערך בדיקה ולו ראשונית על-מנת לוודא שהסרט התקבל בצורתו המקורית ולא עבר עריכה מגמתית?

האם ארגון בצלם קיבל מספר גרסאות של סרטון הוידיאו? כיצד מסביר ארגון בצלם את העובדה שע"פ בדיקת הפיזיקאי נחום שחף קיימות מספר גרסאות של קול בהקשר של רעש הירי? כיצד מסביר בצלם את העובדה שדבר לא נשמע מזירת ההתרחשות פרט לרעש חזק של ירי?

האם ארגון בצלם העביר את הסרט המקורי שהתקבל לצה"ל עבור חקירת מצ"ח ולאמצעי התקשורת?

האם ארגון בצלם ביצע עריכה בסרטון הוידיאו וחתך ממנו קטעים?

למיטב ידיעתי לפחות גורם בכיר אחד בארגון בצלם ידע על קיומם של קטעים נוספים בסרטון הוידיאו שלא נכללו בחומר שהועבר לצה"ל ולאמצעי התקשורת. מדוע ארגון בצלם לא דיווח על כך שסרטון הוידיאו עבר עריכה מוקדמת ושהושמטו ממנו קטעים?

כיצד מסביר ארגון בצלם את הסתירה המהותית בין גרסאות דוברת בצלם שרית מיכאלי לבין הנערה הצלמת סלאם כנעאן בנוגע לנסיבות הצילום של סרטון הוידיאו.

בברכה,

יהונתן דחוח-הלוי

www.nfc.co.il

ארגון בצלם בחר שלא להשיב על שאילתה זו וטעמיו עימו. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

מדוע נקטע הצילום מייד לאחר הירייה?

הגרסאות בעניין זה רבות והצגתי את חלקן במאמר קודם. קיימת סתירה מהותית בין דבריה של סלאם בסרטון הוידיאו לפיה היא "כיבתה את המצלמה" מתוך פחד לאחר הירי ובין טענתה בראיון העיתונאי שהיא המשיכה לצלם על אף שנבהלה.

בראיון אחר לארגון זכויות האדם הפלשתיני PCHR הציגה סלאם גרסה שלישית, כמובא להלן: "החייל ירה ברגל של אבו רחמה. ברגע זה אני בכיתי ועזבתי את המצלמה. אחי לקח אותה והמשיך לצלם את האירוע".

ואין סוף פסוק לגרסאותיה השונות של סלאם. בראיון אחר לאתר האינטרנט הערבי - ישראלי panet.co.il אמרה סלאם, כי כאשר ראתה את החייל יורה ברגל של הפלשתיני היא התעלפה והמצלמה נשמטה מידיה, ולאחר בערך כדקה התעוררה וראתה את הדם הנוטף ליד גופו של העצור הפלשתיני וחשבה שהוא מת.

וגם לדוברת בצלם שרית מיכאלי יש גרסה משלה. מיכאלי מצוטטת ב-BBC כאומרת ש"הילדה (סלאם) הפסיקה בטעות את הצילום כאשר היא נבהלה מהירייה, והמשיכה לצלם כאשר הייתה הסתבר לה שהיא לחצה (בטעות) על כפתור עצור. גם סתירות עשויות לחזק את ההערכה, כי סרטון הוידיאו שהפיץ בצלם היה ערוך.

סיכום - החשדות נגד בצלם

מהתחקיר שפרסמתי אמש (26.7.08) ב-Nfc נכללת חוות הדעת של הפיזיקאי נחום שחף ממנה עולה, כי קיימת סבירות גבוהה שסרטון הוידיאו נערך והושתלו בו קטעי אודיו. עדויות נוספות שפרטתי בתחקיר תומכות בהנחה זו.

מעבר לכך, קטעי הוידיאו שהוקרנו בערוץ 1 מעלים חשד כבד שבידי ארגון בצלם ראיות מצולמות נוספות שיכלו לסייע בחקירת האירוע, שהארגון נהג בדרך של כזב כאשר יצר רושם שהוא העביר את הגרסה המלאה של הקלטת לצה"ל ולאמצעי התקשורת ושיבש חקירה בהימנעותו מלציין מפורשות שהוא מודע לקיומם של קטעים נוספים. לאור זאת, על המשטרה הצבאית לדרוש מארגון בצלם לקבל לידיה את כל החומרים המצולמים הקיימים בידי הארגון לצורך החקירה בפרשת נעלין. ראוי, כי מצ"ח יבקש לקבל לבדיקה גם את הקלטת המצויה בידי סלאם כנעאן בה נראים קטעים מצולמים נוספים.

תאריך:  27/07/2008   |   עודכן:  27/07/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפסיקו לחפש את מעיין הנעורים. תולעים הן שעשויות להחזיק את המפתח להזדקנות.
27/07/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
בעוד הישראלים מציפים את אתרי הנופש בטורקיה, מגבירה טורקיה את הסיוע שהיא מעניקה לחימוש החיזבאללה בדרום לבנון. הנשק מועבר ברכבות, במשאיות ובמטוסים העוברים בשטחה של טורקיה ובשמיה, בדרכם לסוריה וללבנון.
27/07/2008  |  עומר כרמון  |   חדשות
חומרי טעם בחטיף אותו אוכלת אישה מניקה, מוצאים את דרכם לחלב בתוך דקות. כך מראה מחקר חדש.
27/07/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
עו"ד יעקב שבת פנה בחודש יולי 2005 לעו"ד אילון אורון לצורך טיפול בשני דוחות תנועה: האחד בגין ביצוע עקיפה אסורה והשני בגין נהיגה במהירות מופרזת. לאחר שלא היה מרוצה מהשירות המשפטי תבע את עו"ד אורון בבית משפט השלום בירושלים בסכום של 20,000 שקל. לדבריו, שילם לעו"ד אורון שכר טירחה מראש וכשביקש להתעדכן, מספר פעמים, במצב התיק לא נענה. כעבור מספר חודשים קיבל הודעה מרשות הרישוי שרישיון הנהיגה שלו יותלה עקב הרשעותיו בגין הדוחות והוא נדרש להשתתף בקורס נהיגה מונעת ולשלם 2,087 שקל סכום הדוחות בתוספת פיגורים.
27/07/2008  |  איריס פרחי  |   חדשות
רמי קלימי תבע את עיריית ירושלים בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 10,000 שקל לאחר ששלחה לו דרישה לתשלום קנסות,שלא היו קשורים אליו, ולאחר מכן עיקלה את חשבון הבנק שלו. מכתב התביעה עלה שבשנת 1996 נרשמו לרכב מס' 3838763 שתי עבירות חנייה ובחודש אפריל 2005, שלחה עיריית ירושלים לתובע דרישה לתשלום הקנסות שתפחו לסך של 1,470 שקל. התובע השיב שאינו קשור לרכב נשוא הקנסות וביקש לבטל את הודעות הקנס - בלא הועיל. למרות שפקידה הודיעה שהדוחות יבוטלו עקב טעות, העיריה התעלמה והטילה עיקול על חשבונו של התובע בבנק הפועלים. בכתב התביעה ביקש התובע פיצוי בגין עוגמת הנפש שהייתה נחלתו עקב העיקול הלא מוצדק.
27/07/2008  |  איריס פרחי  |   חדשות
רשימות נוספות   /   יומני יוני  
אמנסטי נגד הדמוקרטיה במזה"ת   /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם אינו מגנה פיגוע במתנחלים  /  יהונתן דחוח-הלוי
טענות בצלם לא מחזיקות מים  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il