החברה הגרמנית דויטשה טלקום, שהיא חברת הטלפונים הגדולה באירופה, הודיעה (יום ה', 7.8.08) כי הרווח הנקי שלה ירד ברבעון השני של 2008 ב-35% לעומת הרבעון המקביל ב-2007, ל-394 מיליון אירו, בשל מעבר לקוחות גרמניים למתחרים, האירו החזק, והגידול בהוצאות המימון. המכירות של החברה, שמרכזה בבון, ירדו ברבעון השני ב-2.9% ל-15.13 מיליארד אירו.
דויטשה טלקום מאבדת לקוחות בתחום הטלפון הקווי מאז שנת 2001. חוזקו של האירו מכרסם בהכנסות החברה ממכירותיה בארה"ב. מנכ"ל החברה, רנה אוברמן, מנסה להשיג צמיחה באמצעות רכישות. דויטשה טלקום הסכימה לרכוש 25% ועוד מניה אחת בארגון הטלקומוניקציה ההלני, חברת הטלפונים הגדולה ביותר ביוון, ברבעון הנוכחי.
הרווח הגולמי של החברה הגרמנית, לפני ניכוי ריבית, מסים, פחת ובלאי, ירד מ-4.90 מיליארד אירו ברבעון המקביל לפני שנה ל-4.85 מיליארד אירו כעת.
עקב פרסום התוצאות העסקיות עלתה מניית דויטשה טלקום בבורסת פרנקפורט ביותר מ-3%. מראשית השנה עד לפרסום זה ירדה המנייה ב-24%, לעומת ירידה ממוצעת של 26% במניות התקשורת האירופיות.
החברה צופה ירידה במכירות וברווחים שלה השנה בעסקי קווי הטלפון הקבועים. עם זאת, החברה עדיין מקווה להגיע ליעד של רווח מתואם בסך 19.3 מיליארד דולר ותזרים מזומנים של 6.6 מיליארד אירו.
המכירות של חטיבת הפס הרחב והקווים הקבועים פחתו ברבעון השני ב-6.4% ל-5.29 מיליארד אירו. החברה איבדה ברבעון השני 653,000 לקוחות של קווי טלפון קבועים, מסר דובר החברה אנדריאס לייגרס. ברבעון הראשון איבדה החברה 582,000 לקוחות.
הלקוחות עורקים
בשנה שעברה איבדה דויטשה טלקום 2.1 מיליון לקוחות בתום קווי הטלפון הקבועים. החברה צופה כי בכל 2008 תאבד 3-2.5 מיליון לקוחות, לרבות מה שמכונה קווי מנוי דיגיטליים (DSL), העוברים למתחרים עקב דרישות של השלטונות הפדרליים. מה שמכונה ה-DSL "העירום" מאפשר גישה לאינטרנט בלא לחתום על מנוי אצל דויטשה טלקום.
המכירות של חטיבת החברה בארה"ב T-Mobile ירדו במחצית הראשונה של 2008 ב-0.8%, ל-6.96 מיליארד אירו. בדולרים טיפסו המכירות ב-14%. הדולר נחלש בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני ב-14% לעומת האירו, ואילו הליש"ט איבדה 15%. פדיון המכירות של חטיבת החברה בבריטניה, T-Mobile UK, ירד במחצית הראשונה של השנה ב-12%.
בארה"ב הודיעה באחרונה החברה היריבה, ספרינט נקסטל, כי תציע לציבור מספר בלתי מוגבל של שיחות מהבית כדי לבלום את בריחת הלקוחות בתחום הסלולרי. ורייזן, חברת הטלפונים השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלת לשווק מוצר שישלב אינטרנט ביתי עם שירותים סלולריים.