|
רוני רון בהארכת מעצרו [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
פרשת שם הורד. רוני רון, סבה של הילדה רוז פיזאם, עבד כנהג משאית-זבל בעיריית תל אביב, ומידע זה שנחשף כאן לראשונה מעלה כיוון חדש בחקירה באשר למקום הימצאה של גופת הילדה הנעדרת. רון סיים את עבודתו כנהג משאית-זבל באוגוסט 2004, וכיום הוא מועסק כנהג מונית.
בשנת 2002 נפגע רון בתאונת עבודה בעת שפינה זבל בתל אביב. בעקבות אותה תאונה תבע את העירייה ושתי חברות ביטוח וביקש כי התאונה תוכר כתאונת עבודה ולא כתאונת דרכים, וזכה.
בין היתר תיאר בעדותו את עבודתו באופן הבא: "כחלק מעבודתי כנהג משאית זבל עלי לחבר את המשאית אל הדחסניות המפוזרות ברחבי העיר... את הדחסנית מחברים באמצעות וו הרמה... הדחסנית דוחסת את האשפה באמצעות כוח מיכאני חשמלי המצוי חלקו בתוך הדחסנית כאשר כבל חשמל תלת-פאזי מחובר מן הדחסנית אל נקודת חשמל חיצונית... כאשר ברור שהדחסנית דחוסה לחלוטין חוזרים למשאית אחרי שמניחים את הכבל החשמלי בתוך הדחסנית, משנעים אותה אל המשאית ונוסעים איתה לאתר הפסולת לפריקה ושטיפה... התחברתי לדחסנית, וירדתי מן המשאית כדי לוודא את החיבור של המשאית לדחסנית. החיבור היה תקני... דחסתי את הדחסנית, הוצאתי את הכבל של הדחסנית מן החשמל וגלגלתי את הכבל כדי להכניסו לתוך התא המיוחד המיועד לו בדחסנית... כל אותו זמן המנוע של המשאית עובד... במהלך גלגול כבל החשמל לתא המיוחד נתקלתי בשרשרת ברזל, שהייתה שזורה עם כבל החשמל, רגלי הסתבכה בשרשרת ובכבל ואני נפלתי על גבי".
בדבריו של רוני רון לפרוטוקול עולה דמות של אדם אינטליגנטי. בין היתר השיב: "את אומרת לי שכל הפעולות שאני מתאר בתצהירי החל מדחיסת הדחסנית, סיום הפעולה, הוצאת הכבל מהחשמל וכו' הם פעולות הכנה לקראת העמסת הדחסנית על המשאית. אני משיב לך שדילגת על הרבה מאוד חלקים. הפעולה הראשונה שאני מגיע למקום היא כנהג משאית. ביחס לאותם שלבים שאת מדברת עליהם, זה חלק מהשלבים שאני נדרש לעשות לפני שאני מעמיס את הדחסנית על המשאית, אבל אלה לא כל הפעולות".
בית משפט השלום ברמלה האריך היום ב-15 יום את מעצרו של רון, בן ה-45 מנתניה.