|
מנוי רדום יקבל הודעה מראש [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
|
| הפסקת שירות לבקשת מנוי גם באמצעות הודעה בפקסימיליה או בדואר אלקטרוני; | |
| חובה "לחסום" ללא תשלום כל שימוש במכשיר סלולר שנגנב/אבד. החסימה תתבצע ללא תשלום; | |
| החברות יכולות להפסיק שירות למנוי רדום שלא עשה שימוש בקו לפחות במשך שנה. | |
|
|
|
|
|
משרד התקשורת מודיע על עוד שורת הקלות שייטיבו עם לקוחות הטלפונים הסלולריים. מדובר בחסימת ציוד קצה סלולר שנגנב או אבד, בסרת חסמים להינתקות לקוחות וכן במתן אפשרות לחברות הסלולר לנתק מנויים רדומים.
חסימת מכשיר סלולר שנגנב או אבד
כדי לצמצם למינימום את תופעות גניבת ואובדן מכשירי הסלולר (600 אלף בשנת 2006), לא יתאפשר שימוש במכשיר הגנוב עצמו, על-ידי חסימתו. כיום, מתבצעת חסימה רק לכרטיס ה"סים". כלומר, באמצעות החלפת הכרטיס או צריבת מספר המנוי במכשיר, ניתן לעשות שימוש במכשיר הגנוב גם ברשת סלולרית אחרת.
החל מ-2 באוקטובר יחויבו החברות הסלולריות לרשום את מספר הזיהוי של המכשיר הסלולרי במועד ההתקשרות עם המנוי, במועד שידרוג המכשיר, במועד החלפתו ובמועד חידוש ההסכם. כמו-כן יידרשו להביא לידיעת מנוי שלא רכש את המכשיר הסלולרי באמצעותן, כי באפשרותו לרשום אצל החברה את מספר הזיהוי של המכשיר אשר ברשותו. מנוי קיים יוכל לפנות לחברה הסלולרית שלו אם הוא מעוניין בשירות זה. עוד נקבע כי החברה לא תהיה רשאית לספק שירותי סלולר למכשיר שנחסם על ידו או על-ידי חברה סלולרית אחרת.
הפסקת שירות לבקשת מנוי
כיום, לצורך הגשת בקשה להפסקת שירות מחברה סלולרית, נדרשים הלקוחות להתייצב פיזית במרכזי שירות ולמלא טפסים ייעודים לשם כך. משרד התקשורת החליט להורות לחברות הסלולר לאפשר למנוי לבקש הפסקת שירות מחברה סלולרית בכתב, לרבות באמצעות פקסימיליה או משלוח דואר אלקטרוני.
על החברות לפרסם את מספר הפקסימיליה ואת כתובת הדואר האלקטרוני באתר האינטרנט שלהן ובחשבונות הטלפון הנשלחים ללקוח. הפסקת השירות לבקשת המנוי, לא תאוחר מיום עבודה, מרגע הבקשה.
התיקון, שייכנס לתוקפו ב-31 באוקטובר, הנו נדבך נוסף להוראה צרכנית דומה שפרסם משרד התקשורת בנוגע לספקי הגישה לאינטרנט ולמפעילים הבינלאומיים.
הפסקת שירות למנוי רדום
חברה סלולרית תהיה רשאית לנתק "מנוי רדום" שלא קיבל ולא צרך שירות במשך שנה אחת לפחות, אינו משלם לחברה הסלולרית תשלום קבוע כלשהו ואינו קשור עם חברה סלולרית בתוכנית הכוללת תקופת התחייבות.
הניתוק ייעשה לאחר מתן הודעה מוקדמת באמצעות מכתב בדואר, ושני מסרונים בהפרש של שבועיים. מנוי ששמו וכתובתו אינם ידועים לחברה יקבל ארבעה מסרונים בהפרש של שבוע, ואם מכשירו אינו תומך בקבלת מסרונים ייעשה הדבר באמצעות הודעה קולית.
לאחר ביצוע הניתוק, על החברה לשריין את מספר הטלפון לשימוש המנוי הרדום, במשך שלושה חודשים לאחר הניתוק, למקרה שבמהלך תקופה זו יודיע לחברה על אי רצונו להתנתק.
למנוי רדום Prepaid אשר נותרה לזכותו יתרת תשלום, תשיב החברה את היתרה לא יאוחר משישה חודשים מיום הפסקת השירות. תקנה זו נכנסה לתוקף, והיא חלה למפרע החל מ-1 בינואר 2008. מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, אמר כי בעניין הפסקת שירות "מנוי רדום" נדרשה התערבות רגולטורית כדי לאזן בין זכויות הצרכנים לבין הצורך של החברות לנהל ביעילות את מלאי המספרים שלהן.
שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר כי לאחר רפורמת ניידות המספרים יש צורך בשחרור חסמים ובביורוקרטיה במעבר בין חברות. "חסימת מכשיר גנוב הינה שירות חשוב שניתן לצרכנים ויפחית את תופעת גניבת המכשירים", דברי אטיאס.