|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

"הגאי זהב" לפיאסטה, וקטרה, <br>איי 8, אספאס וטוארג"

פרסי "הגה הזהב" הוענקו לחברות הרכב: פורד, אופל, רנו אאודי ופולקסווגן
11/11/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  רכב חרום מועד לפורענות בכבישים
  הונאות: גם בתאונות הדרכים
  חורף מוטורי - ארועי שטח ברחבי הארץ
  מסלול הייסורים של כביש עוקף הרצליה
  איסוזו צ'לנג' 2002 - בעקבות תרבות המאיה האינדיאנית

פרסי "הגה הזהב" למכוניות משנת הדגם 2002, הוענקו אמש בברלין.

תוצאות המבחן המוטורי מתפרסמות עתה בהרחבה בגליון Bild am Sontag שיצא לאור ביום ראשון, ה-10 בנובמבר, ושודרו ברשת ה-ZDF.

המנצחות בתחרות היוקרתית: פורד פיאסטה, אופל וקטרה, אאודי A8, רנו אספאס ופולקסווגן טוארג.

שבוע לפני סיום תחרות "מכונית השנה" המוכרת כל כך בארץ, נחגג בגרמניה הארוע המקביל, בעל החשיבות הכל אירופית. פרס "הגה הזהב" מחולק מדי שנה כבר משנת 1976, כפרס למכוניות החדשות הטובות ביותר. בשוק הרכב הישראלי, בו נוהגת בעיקר התקינה האירופית, ניתן לשאוב מידע רב מהתחרות הבלתי מוכרת פה עד כה.

הווקטרה המנצחת כבר נמכרת בארץ, את האאודי והטוארג מבטיחה צ'מפיון מוטורס - המנצחת הגדולה, להביא במהלך שנת הדגם הקרובה, ורנו אולי תנצל את הגל ותביא סוף סוף את האספאס, אותה היא מדי שנה מבטיחה "כבר להביא".

חבר שופטים בן 28 מומחים בחן מיגוון רחב של מכוניות מערב אירופיות חדשות, אשר חולקו למספר קטגוריות מאפיינות. להבדיל מתחרות "מכונית השנה" המוגבלת בבחירת מכונית בודדת, הרי ששופטי "הגה הזהב" נהנים מפרויוילגיה של חלוקה לקטגוריות מוטוריות משמעותיות.

כך לא נאלצים השופטים, שש נשים ו-22 גברים, לחרוץ גורלות כלי רכב שבינם למתחריהם אין הרבה מהמשותף מבחינה מוטורית. דגמי המכוניות עצמן אכן משותפים לתחרויות, וזהים לשביעיית הדגמים שעלו לגמר ב"מכונית השנה".

מבחנים חוזרים על גבי מסלול המבחן של חברת הצמיגים פיראלי, ליד מילנו, הקלו השנה על צוות השופטים את המשימה של בחירת המכונית הטובה ביותר. לגמר עלו 20 דגמים, מסווגים על-פי ארבע קטגוריות: קומפקטיות, בינונית, מכונית על, ואנים ורכבי שטח.

התחרות מאורגנת על-ידי השבועון הגרמני Bild am Sonntag ("תמונות יום ראשון") של אקסל שפרינגר. לטקס הסיום שלח את פרידה Springer , אשר היתה לאשה הבודדת בקרב ראשי תעשיית הרכב האירופית שהזדעקו לטקס הענקת הפרסים.

ההוצאה לאור של המגזין מגייסת פאנל עצמאי ובלתי תלוי של שופטים המורכב ממהנדסים, אנשי ספורט מוטורי פעילים ואנשי ציבור, כדי להעניק את אחד הפרסים היוקרתיים ביותר באירופה, למכוניות חדשות.

החל מ-2001 משתתפים גם קוראי המגזין בבחירה, וכך שותפים לבחירה מומחים ונהגים "יומיומיים". טעמיהם של אלה עשויים לדבר אל ליבו של הנהג הישראלי.

זהות המשתתפים בטקס כפי ששודר בערוץ ZDF, העידה על חשיבותו הצרכנית של הארוע. מפתיע לפיכך שהתהודה המקומית בישראל לארוע, לא משקפת את המאמץ ההנדסי העצום שהשקיעו ומקדישים מהדסי היצרנים הזרים.

בקטגוריית המכוניות הקומפקטיות, בא Bernhard Mattes מהנהלת, כדי לקבל את הפרס עבור הפורד מדגם פיאסטה, אשר גברה על הרנו מגאן המדוברת כל כך, ואף על הסיאט החדשה מדגם איביזה.

בקטגוריית המכוניות הבינוניות הגיע Carl-Peter Forster מחברת אדם אופל לקבל את הפרס בו זכתה הווקטרה החדשה, אשר הקדימה את הסקודה מדגם סופארב ואף את המאזדה היפנית מדגם 6 החדש.

בליגת העל כיכב Dr. Martin Winterkorn הגאה מחברת אאודי AG: האיי 8 החדשה שלו הקדימה את המרצדס החדשה מסידרה E החשובה כל כך לחברה המתחרה, וכן הקדימה את הפולקסווגן מדגם פייטון המדוברת לא פחות.

בקטגוריית הוואנים עלה סוף סוף צרפתי לבימה, ו-Francois Hinfray מרנו קיבל את הפרס בעבור האספאס החדשה, אשר הקדימה את המרצדס מדגם ונאו והלנצ'יה האיטלקית מדגם פדרה.

במוקדמות התחרו גם הפז'ו מדגם 806, אחותה הסיטרואן אווזיון ואף הפיאט מדגם Ulysse.

את רכבי השטח השאירו לסוף. 16 גי'פים ניגשו לתחרות, ו - Bernd Pischetsrieder המזוקן מפולקסווגן, צחק כרגיל אחרון: כמי שהצעיד את ב.מ.וו לשיא שנים רבות - ולא זכה לגיבוי המתאים, ראה בנצחונו הסוחף את הגי'פ החדש אותו השיק רק בחודש שעבר בפריז.

ה-Bild am Sontag העניק את הפרס הנחשב, לטוארג, בקטגורית רכבי SUV יוקרתיים, והמכירות יקודמו בהתאם. כמעט 33% הצביעו עבור הטוארג והעמידו אותו במקום הראשון, הרבה לפני ב.מ.וו 5X ופורשה קאיין.

הערב היה שייך ללא ספק לקונצרן פולקסווגן. המותגים הספרדי (סיאט) והצ'כי (סקודה) לא העפילו אמנם לגמר, אך הקונצרן חגג. ביטוי נאות ניתן ניתן בישראל. הסוכן המקומי, חברת צ'מפיון מוטורס, באמצעות הדובר רוני אקרמן, מפיץ קומניקטים המכריזים בקול על הזכייה, אלא שקולו הצלול של אקרמן נותר בודד במה שצפוי היה להיות מקהלה.

מוסרת צ'מפיון: "אאודי A8, ספינת הדגל החדשה של Audi, זכתה בכבוד הרם ביותר. השבועון הגרמני היוקרתי "Bild am Sontag", העניק ל-A8 את פרס "הגה הזהב 2002" כמכונית הטובה ביותר בקטגורית מכוניות היוקרה והפאר.

ד"ר מרטין וינטרקורן, יו"ר Audi, קיבל את הפרס בטקס שנערך בסוף השבוע האחרון בברלין.

ה-8A זכתה במקום הראשון בזכות הסיכום המצטבר של כל תכונותיה, אך במיוחד בזכות הגישה הייחודית שלה לנושא הספורטיבי.

בפעם הראשונה, יכול היה חבר השופטים המורכב מאישי ציבור, אנשי ספורט מוטורי ומהנדסים, לבחון את היכולות הדינאמיות של המתמודדות על מסלול מירוץ. בנקודה זו היתה ה-8A משכנעת בדיוק כפי שהיא שכנעה את השופטים בתחומי העיצוב, האיבזור והנוחות.

הפרס בו זכתה ה-8A הוא הפרס ה-12 בו זוכה Audi בתחרות זו מתחילתה. בשנת 1994 היתה זו ה-8A הראשונה שזכתה בפרס זה."

יבואני מנצחים אחרים מסתפקים בציטוט ידיעות המתפרסמות בחו"ל, ויבואנים אחרים כלל אינם מגיבים לניצחון שהושג במאמץ ניכר של מהנדסי הפיתוח והייצור הזרים, שאת מיפעלי הייצור שלהם זכו לייצג בישראל.

שתיקת הסוכנות מראש העין מתמיהה, שכן בגרמניה מתגאה מרצדס הגדולה בכך שהוונאו המסחרית שלה הגיעה - ולו למקום השני בקטגוריית המסחריות. פרופסור Jürgen Hubbert הטריח עצמו משטוטגרט מהלך כ-600 ק"מ לברלין, ואף שניצב בשורה השנייה, פורסם "הגה הזהב" בהרחבה באתר האינטרנט של DaimlerChrysler.

אף שלא הגיע למקום הראשון, בצילום קבוצתי עם ראשי תעשיית הרכב התכבד נציג מרצדס לאחוז בידיו הגה מוזהב, פרס ניחומים על תרומת מרצדס לתעשיית הרכב העולמית בכלל, והגרמנית בפרט.

חמלה דומה לא הוענקה לנציגי מיפעל חברת היוקרה המתחרה, שמקום מושבה במינכן. זוהי ב.מו כמובן, אשר לא תהיה כלל מיוצגת השנה ב"מכונית השנה".

5 הזוכות בהגה הזהב:

קומפקטיות: 1. פורד פיאסטה; 2. רנו מגאן; 3. סיאט איביזה.

בינוניות: 1. אופל וקטרה; 2. סקודה סופארב; 3. מאזדה 6.

יוקרה: 1. אאודי איי 8; 2. מרצדס אי.; 3. פולקסווגן פייטון.

ואנים: 1. רנו אספאס; 2. מרצדס ונאו; 3. לנצ'יה פדרה.

שטח: 1. פולקסווגן טוארג; 2. ב.מ.וו איקס 5; 3. פורשה קאיין.

7 המועמדות ל"מכונית השנה" (עכשיו ניתן עדיין לסדרן רק על-פי סדר אלפביתי):

אופל וקטרה
הונדה ג'ז
מזדה 6
מרצדס E
סיטרואן 3C
פורד פיאסטה
רנו מגאן.

בימת הענקת פרסי "הגה הזהב"


תאריך:  11/11/2002   |   עודכן:  11/11/2002
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אקטואליה בפרשת השבוע
11/11/2002  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ב-80 ומשהו הימים הקרובים, גם אם לא ממש נתאמץ, נוכל כולנו לשמוע ברקע לכל דבר שנעשה, פרסומת או סיסמא של איזשהו מועמד - לא חשוב מאיזה צד. כי 'הנה הם באים, הפרסומאים הגדולים’, שיתנו לנו סיסמא לכל פועל, משפט מפתח לכל יו"ר, ופאוזה עם ארשת רצינית - לכל נבחר ציבור.
10/11/2002  |  שי פאוזנר  |   מאמרים
כבוד עצמי וכבוד לאומי הולכים בדרך כלל, יד ביד. לאחרונה נאלצתי לא פעם לכבוש את ראשי בין ידי בבושה וללחוש לעצמי את שוב ושוב את המאנטרה: "אני לא מאמין..אני לא מאמין..".
10/11/2002  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
10/11/2002  |  פרופ' ג'רלד פרמן  |   מאמרים
שוב נחתה על מדינת ישראל מערכת בחירות, ושוב נראה כי רבים מהגורמים במערכת הפוליטית ממשיכים כאילו דבר לא השתנה וכאילו לא למדו דבר.
08/11/2002  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il