הגוף הפילנתרופי של חברת גוגל - Google.org - העלה אתר חדש, שעוקב אחר שכיחות השפעת בארצות הברית על בסיס הביטויים בהם השתמשו בחיפוש בגוגל.
המערכת משתמשת בתוצאות אנונימיות שהצטברו מחיפושים אחר מונחים הקשורים לשפעת, ומאתרת את המיקום שלהם.
הגישה, הנבדקת אל מול התיעודים בנושא שפעת של המרכז לבקרת מחלות (CDC), מספקת נתונים שייתכן ומקדימים את אלו של הממשלה בשבועיים.
האתר - שהוא
חופשי לשימוש, יעביר את הנתונים ל-CDC.
מאות מיליארדי חיפושים בגוגל, משנת 2003 והלאה, שימשו כדי לפתח את המודל, שלאחר מכן הושווה לנתונים של ה-CDC על התפרצויות של מחלת השפעת.
צוות גוגל גילה כי חיפושים מסויימים הופכים שכיחים מאוד במהלך תקופת השפעת בכל שנה. כך נאמר בבלוג הרשמי של גוגל בנושא.
אנשי גוגל השוו את החיפושים לנתונים שסופקו על-ידי המרכז לבקרת מחלות וגילו כי קיים קשר קרוב ביותר בין תדירות החיפושים הספציפיים הללו למספר האנשים הסובלים מתסמינים דמויי שפעת בכל שבוע.
הסקרים הסטנדרטיים המשמשים את ה-CDC אורכים כשבועיים לפני שניתן לזהות בצורה מדוייקת התפרצות, ובגוגל מקווים שהנתונים שבידיהם, על בסיס זרם החיפושים, ישמשו כמערכת התראה מוקדמת על-פיה יוכלו לפעול ב-CDC.