|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

חשיפה - חוק וסדר בצמרת המשפט בחיפה

מה עשתה הנשיאה גילאור עבור זיילר

נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, שפטה בתיק שבו מעורבים השופט (בדימ.) זיילר ורעייתו, למרות היכרותה וידידותה האישית עימם חשש לעיוות דין
13/09/2006  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
גילאור, נמנעה מלפסול עצמה למרות החוק

נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, שהינה ידידתם האישית של השופט (בדימ.) ורדימוס זיילר ורעייתו אילנה זיילר, נמנעה מלפסול עצמה במשפט שבו מעורבים אישית בני הזוג, ובסופו של דבר פסקה לטובתם באופן מוזר ותמוה. כך עולה ממידע שהגיע ל- Nfc ומתיק בית המשפט, המפרט סכסוך ארוך בין משפחת זיילר לבין שוודיה - חברה לבנייה והשקעות בע"מ ("שוודיה"). יתירה מכך: השופטת ישבה בתיק זה, אף על-פי שבעלה, עו"ד יוסף גילאור, הינו שותף בכיר במשרד עורכי הדין סלומון ליפשיץ, אשר מונה על-ידי זיילר וייצג בפועל את הצד של זיילר.

אופן התנהלותה של גילאור ופסק הדין מעלים חשש להטיית משפט, באופן חמור, ולעיוות הדין וכללי הצדק. פרשה זו, הנחשפת כאן, הינה ספיח של פרשת זיילר - אודותיה כתבנו כאן בעבר. על-אף- הביקורת בנושא זה ונוכח פניית Nfc, עומדת השופטת גילאור על דעתה, ובתגובתה אלינו היא טוענת, כי היא אינה מחוייבת לפסול עצמה הואיל ולגישתה אין "קירבה ממשית" בינה לבין בני הזוג זיילר.
פסק הדין: שוודיה חברה לבניין והשקעות בע"מ

הרקע הכללי: כסף ונדל"ן
זיילר. טוב שיש ידידות

עיקרו של הסכסוך: עסקת קומבינציה לבניית בית דירות. העסקה נחתמה בשנת 1991 בין חברת שוודיה לבין חסוי ואחותו המיוצגים על-ידי משפחת זיילר. הבניין נבנה על שטח פרטי של החסוי ואחותו. חלקה של שוודיה הינו בבנייה. הצדדים נותרו מאז ועד עתה חלוקים בעניין תשלום המיסים בפרויקט ועל-רקע זאת ניהלו הליכים ותביעות הדדיות: זיילר, בשמם של החסוי ואחותו, תבע שטחים נוספים במבנה שהוקם וכן ביקש לעצמו, באופן פרטי, עשרות אלפי דולרים כהוצאות; ואילו שוודיה הגישה תביעת פיצויים על-סך 2.5 מיליון ש"ח נגד זיילר ורעייתו אילנה זיילר, בשל הנזקים שגרמו לפרויקט - מעצם כך שגרמו לעיכובים בהליכי הבנייה ובשחרור הדירות לרוכשים. בפועל, מאז ועד היום, ונוכח סרבנותו של זיילר, אין לרוכשי הדירות, חלקם קשישים וחולים, את האפשרות לרשום על שמם את הדירות ו/או למכור את הדירות שרכשו. מכאן הנזק העצום שנגרם להם.

הפרשה החלה בתקופה שזיילר כיהן בתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים. חלק ממעלליו פרסמנו כאן. חשפנו, כי זיילר, שייצג בפועל את החסוי ואשתו (רשמית - אילנה זיילר היא הרשומה כאפוטרופוס של החסוי) קיבל שוחד לכאורה משני משרדי עורכי דין גדולים (לפחות עד 2001), כאשר במשך תקופה של חמש שנים קיבלו ייצוג בלא לשלם פרוטה, או למצער בלא לשלם שכר טירחה בגובה הולם (ערך הייצוג: כ- 300 אלף ש"ח). הייצוג ניתן על-ידי משרד יעקב סלומון ליפשיץ שות' ועל-ידי משרד יוסף ישורון ושות'. מדובר בשני משרדי עורכי דין מן הגדולים ביותר באזור הצפון. חשפנו שורה של פעולות שביצע, שהמשותף להם: ניסיונות חוזרים ונשנים מצידו לכפות מרותו בעניין פרטי שלו, וכן מהלכים שביצע, שנועדו - ואכן הצליחו - לסכל יישום פסק דין והחלטות שיפוטיות שניתנו בבתי המשפט השונים, כולל בבית המשפט העליון. על-אף כל זאת, זיילר זכה להגנת המערכת המשפטית, ואף מונה שוב ושוב לעמוד בראש ועדות ציבוריות חשובות. שתי האחרונות בהן: "ועדת ורסאי"; וועדת זיילר החוקרת את פרשת פריניאן.

השופטת מצפצפת על החוק והכללים

החוק קובע מפורשות:
"שופט לא יישב בדין במשפט בו קירבה משפחתית או חברתית לבעל דין, לפרקליט המופיע בתיק או לעד מרכזי, או טיפול קודם בעניין נשוא הדיון לפני מינויו כשופט, עלולים לייצור מראית של חשש למשוא פנים".

האירוע החדש שבו מדובר התרחש ביום 02.01.06. בפני השופטת גילאור הובאה בקשת החסוי ואחותו, המיוצגים עתה על-ידי עו"ד דוד זיילר, בנו של זיילר. בפתח הדיון הקריאה השופטת לפרוטוקול: "הודעתי לצדדים על היכרותי וידידותי עם השופט זיילר והגב' אילנה זיילר". באותו מעמד הוזמנו הצדדים להגיב:

- עו"ד זיילר הביע את הסכמתו לכך שגילאון תמשיך לשפוט בתיק זה;

- עו"ד אריה אבן-אריה המייצג את שוודיה, אמר לפרוטוקול:

"מבקש לשקול את העניין כמה דקות"
. לאחר הפסקה קצרה ושקילת הדבר עם לקוחו, אמר: "
מבחינתנו אין מניעה שבית משפט זה ימשיך לדון בתיק. אבל אנו מבקשים, כפי שהיינו מבקשים מכל הרכב אחר של בית משפט, שבית המשפט יחזור ויזהיר את עצמו שמדובר פה בחברה שעומדת מול נשיא לשעבר של בית משפט מחוזי בישראל, מה שעלה כבר ברקע של הדברים בגלגולים הקודמים של התיק
".

נודע, כי בעלי חברת שוודיה ובא-כוחם חששו, באותו דיון, מיציאה נגד גילאור, שמא יבולע להם. הם חששו, ומראש, מפני מצב שהשופטת תתקשה להתגבר על ידידותה עם בני הזוג זיילר, ומכך שהיא תטה משפט לטובתם. הם ראו בדבריה ניסיון לצאת ידי חובה, אך למרות כל זאת חששו, פשוטו כמשמעו, לבקש את השופטת זיילר לכבד את כללי האתיקה ולהימנע מקיום דיון בתיק זה. בסופו של דבר, חששם התאמת: השופטת קיבלה את בקשת זיילר, והחליטה על פירוק חברת שוודיה. מיותר כמעט לציין, כי הדבר עלול להמיט חורבן כלכלי על ראשו של בעל החברה: מנשה גולן.

שופטי ישראל כפופים לחוק ולכללי אתיקה שיפוטית, ומובן כי עליהם להקפיד לעמוד בכך:

  • בפרק השפיטה בכללים אלה נקבע: "
    שופט לא יישב בדין במשפט בו קירבה משפחתית או חברתית לבעל דין, לפרקליט המופיע בתיק או לעד מרכזי, או טיפול קודם בעניין נשוא הדיון לפני מינויו כשופט, עלולים לייצור מראית של חשש למשוא פנים
    ". הנה כי כן: הכללים ברורים, בעניין זה, אך למרות זאת, הנשיאה-השופטת גילאור ציפצפה על הכללים שהותקנו מכוח החוק.

  • סעיף 77(א1) לחוק נושאי משרה שיפוטית (מניעה מלשבת בדין) (תיקוני חקיקה), התשס"ד-2004, תוקן, ונקבע בו: "שופט לא ישב בדין ביודעו שצד להליך הוא בן משפחה של השופט או שקיימת ביניהם קירבה ממשית אחרת".

הנה כי כן: החוק מחייב פסלות וכך גם כללי האתיקה. השופטת עצמה אישרה את ידידותה עם שני בני הזוג זיילר - ואין מדובר רק בידידות עם השופט זיילר עצמו, הנובעת מכך שמדובר בשופט-עמית - אלא היא ציינה בעצמה כי מדובר ב- "היכרותי וידידותי עם השופט זיילר והגב' אילנה זיילר". למרות זאת, השופטת ישבה בדין והוציאה תחת ידיה פסק דין שיוצר לפחות מראית עין כי מדובר בהליכה לקראת בני הזוג, קבלת בקשתם וצימצום הסיכונים הכספיים להם היו חשופים.

אצבע מאשימה כלפי השופטת גילאור

בעקבות פסק הדין החמור הגישה חברת שוודיה, בימים אלה, ערעור לבית המשפט העליון. בערעור מתבקש בית המשפט לפסול את החלטת השופטת גילאור, הן לגופו של עניין, הן בשל אופן התנהלותה בהליך, ובמיוחד נוכח זאת שלא נמנעה מלפסול עצמה.

בא-כוחה של שוודיה, עו"ד בן-ארי, כותב בערעור כי החוק וכללי האתיקה יוצרים כלפי השופטת "מניעה אבסולוטית שאינה תלויה בהסכמת הצדדים שאכן ניתנה (אין חולק על כך) ולהסכמה זו אין כל נפקות. כלומר, כפי שצדדים אינם יכולים להסכים בדבר סמכות שיפוט עניינית שאינה על-פי התקנות (להבדיל מסמכות שיפוט מקומית), כך אינם רשאים להסכים כפי שעשו, בכוונה מלאה, כי בית המשפט ישמע את התיק למרות ידידותו עם כבוד השופט זיילר ורעייתו".

ובהמשך נאמר: ולהדגיש, כי הסכמת המערערת להמשך ישיבתו בדין של כבוד בית המשפט קמא, ניתנה לאחר שהחל הדיון כשכבוד בית המשפט קמא ציין באמצע הדיון את דבר ההיכרות. למותר לציין, כי כבוד השופטת קמא [גילאור, י.י.] הינה רעייתו של עו"ד יוסף גילאור, שותף בכיר במשרד עורכי הדין סלומון ליפשיץ אשר ייצג את המשיבים 1,2 בהליכים הקודמים נגד המערערת".

הצרות של זיילר והתנהלותו הבעייתית

בכתב הערעור מפרטת חברת שוודיה - במגמה להוכיח את ההכרח שהיה בפסלות השופטת - מה רב חלקו של זיילר עוד בשלבים הקודמים: בניסוח החוזה בעסקת הקומבינציה, בקביעת התנאים, בהליכים המשפטיים לאחר מכן, וגם בסיכונים המשפטיים והכלכליים אליהם נחשפו בני הזוג זיילר נוכח מעשיהם ומחדליהם בפרשה זו. מן הדברים עולה בבירור תמונה בעייתית: זיילר שקוע עד צווארו בפרשה, ומכאן חומרת "זכייתו" בשופטת ידידותית. נביא להלן ציטוט מעיקרי הדברים, כפי שנכתבו בכתב הערעור:

14. אין מחלוקת כי האדם היחיד שהמערערת ניהלה איתו מו"מ, שניסח והדפיס את הטיוטא הראשונה וקבע ושינה כל אות ופסיק בחוזה, עד שנחתם וליווה את העשייה עד סיומה, היה מר ורדימוס זיילר לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים.

15. אין מחלוקת כי הנ"ל היה אפוטרופוס בפועל, בהיותו שופט מכהן, תוך שהוא פועל מאחורי "אילנה" ו---, שיחד עם אחיה החסוי, היו בעלי החלקה.

16. אין מחלוקת שהנ"ל ניסח והדפיס אצלו את הטיוטא הראשונה והגדיל אח"כ (כפי שהוכח במסמך הנוסף שניסח את "סכום התמורה") ב-40,000 דולר ועוד שני סעיפים פתלתלים, שהובילו לאותה תוצאה כדי להגדיל את התמורה הנכסית לבני משפחתו, ע"ח המדינה!!!, אין חולק כי אילו נותרו סעיפי המס בהסכם, כפי שהנ"ל ניסח בטיוטא הראשונה היה סכום המס החל על המוכרים בעסקה, גדל וגודל הדירות קיבלו בני משפחתו היה קטן.

17. אין מחלוקת, שמאוגוסט 1993, איים הנ"ל על עו"ד הדס, שלא להשתמש ביפוי הכח הבלתי חוזר שבידיו וזה נמנע עד היום מלהשתמש בו וגם פסיקת בית המשפט העליון בע"א 4803/00 והפנייה לעו"ד הדס לא הועילו כמו גם אמירת בית המשפט העליון, שמניעת השימוש ביפוי הכוח, היה חוסר תום לב של המוכרים, לא הועילו.

18. אין מחלוקת שהנ"ל באיומיו על עו"ד הדס "כלא", רכוש ששווה מיליונים, במשך 13 השנים האחרונות, כאשר אין ולו פסד דין אחד, לטובתו הקובע באיזה סכום על המערערת לפצות את המשיבים.

19. אין גם מחלוקת שהנ"ל "באיומיו" "כלא" את הנכס מ-1993 וכאשר התקבלה השומה הסופית למס שבח ב-1995, הנ"ל מנע מכירת חלק מהנכס לתשלום מיסים, עו"ד עופר אטיאס מבעלי המשיבה 3 שייצגו את המערערת, המליץ בפני המערערת שלא לשלם סכום נוסף ו"לכלוא" את המס בנכס!!! והיום שני צידיי "המטבע" תובעים את הפירוק!!!.

20. למותר לציין כי השופט זיילר ובנו דוד דרשו לקבל מהמערערת 80,000 דולר (מהוצאות משפט שלא נפסקו להם בשום מקום) באמצעות אדם שלישי (יזם מכוכב יאיר), כדי לשחרר את הנכס "הכלוא".

21. למותר לציין שהשופט בדימוס זיילר שינה כפי שעולה מהטיוטות את ההסכמות הכלכליות במהלך המו"מ, תוך ניצול לרעה של האמון הבלתי מסויג שקיבל מהמערערת ותוך סתירה של מסמך שהוא ניסח והדפיס (הטיוטא הראשונה).

22. למותר לציין כי הדיווח על עיסקת קומינציה של 20% כאשר ההסכמה הייתה על שתי דירות, ששיטחן עולה, ככל שיגדל אישור ההקלות על-ידי הוועדה לבניין הינו דיווח לא נכון, אשר לא עודכן על-ידי המשיבות במהלך הבנייה.

23. למותר לציין כי פרסום בעיתונות לפיו קיבלו המשיבות ייצוג משפטי במשך 5 שנים ללא תשלום לא נסתר עד היום.

24. למותר לציין כי השופט בדימוס זיילר היה הרוח החיה בעסקה, כשמעדותו עלה, שמעולם לא היה מעורב בעיסקת קומבינציה, בפרקטיקה הפרטית שלו, לפני השיפוט ובעדותו התברר, כי אינו בקי בתוכנו של חוק מכר הדירות והדרישות הנובעות ממנו, כך "יצחק זיילר" המצהיר בבקשה לפירוק לא היה מעורב בכל הליך ובשום שלב בעיסקה והצהירו ניזון משמועות וכך שימש בסיס להחלטת בית המשפט קמא.

25. ברור כי כבוד השופט בדימוס מנע ומונע את רישום הבית המשותף מ-1993 וגורם נזקים עצומים, לדיירים תמימים ולמערערת הנאלצת להגיע למצב של פירוק במקום לממש בעצמה את הנכס.

26. אין מחלוקת, כי המשיבים טרחו לבקש להחליף את כבוד השופט פינקלמן, שנקבע תחילה לדון בפרשיה זו בת.א 643/96, בטענה שהם מיודדים ו"כדי למנוע תקלה גדולה", ואילו העובדה כי כבוד הנשיאה בלהה גילאור תשב בדין בבקשת הפירוק בגין אותה פרשה לא גרמה למשיבים לפעול להחליפה למרות שהשופטת הודיעה על "חברותה האישית עם "אילנה" ועם כבוד השופט" ולמרות שהיא רעייתו של עו"ד יוסי גילאור כאמור עו"ד בכיר במשרד ליפשיץ, שייצג את המשיבות עד הערעור בבית המשפט העליון.

27. למותר לציין כי עו"ד עופר אטיאס טען, שהוא ומשרדו מאוימים על-ידי גורמים שונים, משום שייצג את המערערת נגד זיילר ולכן דרש שכר מופקע.

28. לאור כל האמור לעיל מן הדין ומן הצדק להעתר לערעור ולבטל את ההחלטה בדבר פירוק המערערת ולחייב את המשיבות בהוצאות המערערת ובשכ"ט עו"ד בשתי הערכאות.

תגובת השופטת גילאור: אין "קירבה ממשית"

פניתי אל השופטת הנהלת בית המשפט, בבקשה לקבל מענה לשאלה הבאה: תיק פש"ר 835/05 - מדוע לא פסלה עצמה השופטת גילאור כמתחייב על-פי כללי האתיקה, על-אף היכרותה וידידותה עם בני הזוג זיילר.

התשובה שהתקבלה: "אין לנו להוסיף על ההחלטה המצורפת. ראה עמ' 4 סעיף 9".

בסעיף 9 לפסק הדין כתבה השופטת (ציטוט):

"לטעמה של החברה, היה עלי לפסול עצמי מלשבת בדין עקב ידידותי עם הנשיא (בדימ.) זיילר ורעייתו. אינני מקבלת טענה זו. עילת הפסלות הקבועה בסעיף 77א(א1)(1) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד–1984 (להלן – חוק בתי המשפט) אליה מפנה החברה בבקשתה, דורשת כתנאי לפסלות קיומה של "קירבה ממשית" בין השופט לבין צד להליך, בא כוחו או עד מרכזי. לא כל היכרות של שופט עם אחר הופכת ל"קירבה ממשית". גם אם מתקיימת קירבה, יש להראות כי קירבה זו יוצרת חשש ממשי למשוא פנים. לא סברתי במהלך הדיון, וגם לא כעת, כי היכרותי עם הנשיא (בדימ.) זיילר ורעייתו יוצרת חשש ממשי למשוא פנים בניהול הדיון בבקשת הפירוק. החברה גם אינה מצביעה בבקשתה האם וכיצד מתגבש חשש ממשי כזה. מצאתי לנכון אז לעדכן את הצדדים בדבר היכרות וידידות זו כדי שהדברים יהיו ידועים, אולם בניגוד לטענת החברה בבקשתה דנן, לא היה כאן ניסיון להכשיר מצב של פסלות מלשבת בדין על-ידי קבלת הסכמת החברה שכן לא התקיימו כלל התנאים לפסלות.

תאריך:  13/09/2006   |   עודכן:  13/09/2006
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה עשתה הנשיאה גילאור עבור זיילר
תגובות  [ 77 ] מוצגות   [ 65 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המיואש
13/09/06 11:15
 
ט.ג.מ.
13/09/06 11:53
 
יוסילביץ
13/09/06 12:29
2
לא עו"ד !
13/09/06 11:17
 
רימה ותולעה
13/09/06 22:04
 
HAND WASHES HAND
14/09/06 04:56
3
יואב יצחק מכתים
13/09/06 11:19
 
א.
13/09/06 11:53
 
המתייסר
13/09/06 18:45
4
שוטר מקוף
13/09/06 11:21
5
אובה זיילר
13/09/06 11:23
6
ע. סובול
13/09/06 11:45
 
א. מ.
14/09/06 09:37
7
סתם1
13/09/06 11:53
8
מתפלא
13/09/06 12:14
9
יוסילביץ
13/09/06 12:25
10
איזבל
13/09/06 12:26
11
צביקה100
13/09/06 12:39
12
הסיפור הושתק מלמעלה
13/09/06 12:43
13
ר"ג
13/09/06 12:45
14
האחשדרפנים
13/09/06 13:03
15
יוסי - הרצליה
13/09/06 13:28
16
יוסי - הרצליה
13/09/06 13:34
17
רזיאל
13/09/06 13:37
18
משפטן
13/09/06 13:43
 
משפטן ותיק
13/09/06 15:48
 
מגיב על עיוור
13/09/06 17:24
19
יואב התבשם מהצלחתו
13/09/06 15:24
20
MY KIDS WILL NEVER
13/09/06 16:23
21
NAPOLION B
13/09/06 16:27
22
ומערכת המשפט?
13/09/06 16:42
 
החרד לאמת
14/09/06 09:37
23
אבל מוסר אין ואין
13/09/06 16:44
24
יהודי חרד
13/09/06 16:46
25
פנחס
13/09/06 17:06
26
אז זיילר הבעיה ?
13/09/06 17:19
27
נועם יעקב
13/09/06 18:03
28
מזרחי
13/09/06 18:50
 
רימה ותולעה
13/09/06 21:55
29
יואב יצחק מעלה את
13/09/06 19:25
 
זיוונית
13/09/06 23:34
30
מיכל מירושלים
13/09/06 22:10
 
המיואש
13/09/06 23:27
 
המיואש
13/09/06 23:29
 
פנחס
14/09/06 08:52
 
מיכל מירושלים
14/09/06 14:48
 
מיכל מירושלים
14/09/06 14:48
31
טויבנפליגל
13/09/06 22:30
 
המיואש
13/09/06 23:27
 
חיה-יונה-ליאורה
14/09/06 00:58
 
הבנייה הנוספים שקיבל
14/09/06 08:56
32
א.ק
13/09/06 22:44
33
דורית א.
14/09/06 06:48
34
וותיק בעסק
14/09/06 07:03
35
תל אביבי
14/09/06 07:13
36
המדליק פנס
14/09/06 07:36
37
בוגר הפנימיה הצבאית
14/09/06 08:59
38
מושחטים נימאסתם!!!
14/09/06 10:22
39
יואב יצחק גיבור העם!
14/09/06 10:24
40
זובי
14/09/06 10:24
41
די!!!
14/09/06 10:25
42
יורם לוי
27/09/06 13:03
43
אילנה ב.
23/02/07 07:30
44
הגשש,,שועל האש,,
19/10/07 15:37
45
שמחה
11/12/10 15:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישיבת דירקטוריון החברה העירונית "יפה נוף", שנערכה זמן קצר לפני מלחמת לבנון השנייה, הייתה סוערת. הנושא שעל-הפרק היה: חשד חמור למעשים פליליים, זיוף והטיית מכרז, שנעשו לכאורה על-ידי היו"ר הקודם, אודי אדמתי, שסיים את תפקידו לפני כשנה. חלק מחברי הדירקטוריון, שהפרשה הובאה לידיעתם, דרשו שתימסר תלונה במשטרה, אבל ראש העיר חיפה, יונה יהב, התנגד. זאת למרות שלפני חברי הדירקטוריון עמדה חוות דעת משפטית, שנתנו היועצים המשפטיים של החברה, לפיה מדובר בחשדות פליליים, וכי על הדירקטוריון מוטלת חובה להתלונן במשטרה.
08/09/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
במדינת ישראל שנת 2006 ישנם למעלה מ- 33 אלף עורכי דין. השנה הצטרפו למקצוע 1,821 עורכי דין "חדשים". רבים מהם מובטלים. לוח המודעות בבית המשפט ברחוב ויצמן בתל אביב, עמוס במודעות של עורכי דין שמציעים את מרכולתם לכל דכפין. "עו"ד בעל ניסיון בהוצאה לפועל, מעוניין להשתלב במשרד באזור המרכז, אפשר בחצי משרה". במודעה אחרת הציעה עו"ד את שירותיה בהכנת כתבי בית דין, "מעוניינת להכין סיכומים בתיקים בתחום מעמד אישי".
03/09/2006  |  איריס פרחי  |   תחקירים
ביום 14 בספטמבר פורש השופט, אהרן ברק, מכהונת נשיא בית המשפט העליון. במקומו תיכנס לתפקיד, קרוב לוודאי, השופטת דורית ביניש. על-רקע זאת נשטפת העיתונות, בימים אלה, בידיעות ובכתבות רבות. ברק, מנפילי המשפט, יוצא לגמלאות אחרי 11 שנים בכהונת נשיא; ביניש, ילידת 1942, שופטת בינונית ודמות בעייתית, נכנסת לכהונת נשיא לתקופה של שש שנים.
02/09/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
אישי ציבור רבים וטובים, המבצעים מעשים בלתי חוקיים, נאלצים לבצע במשך שנים רבות פעולות שנועדו למנוע את חשיפת מעשיהם ברבים. חלקם נאנסים לשלם "דמי שתיקה", בצורת תפקידים או הטבות על-חשבון הציבור, לאותם מקורבים שבאו בסוד העניינים וגם לכאלה שנחשפו במקרה למידע הבעייתי. בחלק מהמקרים נאלצים אישי ציבור להמשיך ולגלגל את השקרים, ולסכן את עצמם שוב ושוב. בפרשה שאנו חושפים כאן, נצביע על שרשרת של פעולות מוזרות שביצע כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, בניסיונו להכשיר עבירות שביצע בעבר הרחוק יותר.
01/09/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, חוקר חשד שיו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק, בתפקידה כשרת תקשורת, סייעה במתן הטבה בשווי מיליונים, לאיל ההון חיים סבן.
25/08/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il