|
נוטשים את הנייר [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
במקביל לכניסתו של ברק אובמה לבית הלבן, ולמצב הכלכלי שממשיך להחריף, מספר רב יותר של אמריקנים נוטשים את העיתונים לטובת האינטרנט.
בפעם הראשונה, מספר גדול יותר של אמריקנים בוחרים בחדשות המקוונות במקום בדיו ובנייר, למרות שהפופולריות של הטלוויזיה עדיין מאפילה על כל צורות התקשורת האחרות.
כמה שנראה כשינוי חד בהרגלים, "המרכז למחקר Pew" שבוושינגטון גילה כי מספר הצרכנים המשתמשים באינטרנט כמקור עיקרי לחדשות עלה מ-24% ל-40% בשנה, ועקף את 35% המסתמכים על העיתונים. הטלוויזיה הידרדרה מ-74% ל-70%.
השינוי הוא למעשה מכה נוספת לתעשיית העיתונים. נכון להיום, הוצאות העיתונים לאורך כל ארצות הברית מצמצמות כוח אדם, סוגרות משרדים ומנסות לשפר עלויות בניסיון להתאים את עצמן לירידה בהכנסות מהפרסום.
אנשים צעירים 'נודדים' לכיוון האינטרנט במהירות. בקרב גילאי 29 ומטה, השימוש באינטרנט כמקור עיקרי לחדשות זינק מ-34% ל-59%, יחד עם הטלוויזיה, כשהעיתונים מפגרים מאחור עם 28%.
למרות זאת, הדגישו הסוקרים, רוב החדשות המקוונות שאנשים קוראים עדיין מסתמכות על העתק שמקורו בעיתון ושהועלה לרשת, ועדיין מוזנים מהתקשורת המסורתית.
רבים חוששים מהעתיד הצפוי לעיתונים. אחד מהמוציאים לאור הגדולים ביותר בארצות הברית, הטריביון, פשט רגל החודש לאחר שנאבק בחובות של 13 מיליארד דולר. המכירות של עיתוני החדשות בארצות הברית ירדו ב-4.6% בששת החודשים שקדמו לספטמבר.
אירועים כלכליים עוררו עניין רב בקרב הקוראים. הסוקרים גילו כי ההידרדרות של אמריקה לשפל הכלכלי הייתה הסיפור הפופולרי ביותר של השנה, כש-70% מהקוראים עקבו אחר המצב מקרוב. הבחירות לנשיאות הגיעו למקום הרביעי.