|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הבית היהודי: "אורי אריאל שרף את הבית"

יושב-ראש המועצה הציבורית יעקב עמידרור החליט לפרק את המועצה ולהטיל את האחריות על הנדל ואורלב "התופעה הנלוזה כי 'מילה אינה מילה' מצויה לצערי גם במחנה חובשי הכיפות הסרוגות"
28/12/2008  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות
יעקב עמידרור [אורי פורת]

"ייתכן שנדע סוף-סוף האם טענת הימין הלא-אחראי, מאורי ועד הקצה ההזוי של הקשת באזור של מרזל ווולפא, נכונה, האם הוא באמת סובל מתת-ייצוג בכנסת. מאחר שאף פעם הם לא העמידו עצמם לבחירה כשהם לבדם, בלי גנדי ובלי ליברמן, אי אפשר לדעת עד כמה צודקים הם. דבר אחד ברור, הם מוכנים להקריב הכול תמורת המבחן הזה"

"מעולם לא הבנתי כיצד זה יהודים טובים, חכמים ומאמינים הגיעו עד לכלל שריפת המזון בירושלים בזמן המצור הרומאי בשם עקרונות נשגבים. עתה ברור לי - כי הדבר התרחש לאחרונה בנוכחותי ממש"

התפוצץ המו"מ בין וולפא/מרזל לאורי אריאל
עידן יוסף
לרשימה המלאה

איציק וולף
אריאל התחרט; יקים מחדש את האיחוד הלאומי

עידן יוסף
"שקר שעוד לא פגשתי גדול ממנו, ה' ירחם"

יושב-ראש המועצה הציבורית של מפלגת הבית היהודי, יעקב עמידרור, שלח מכתב לחברי המועצה ובו הודיע על התפרקותה. "לצערי, נכשל הניסיון להביא לאיחוד כוחות של הציונות הדתית, ואיני רואה טעם בהמשך קיומה של המועצה".

האחריות על הרכבה הסופי של רשימת הבית היהודי לכנסת תעבור מעתה לזבולון אורלב ולצבי הנדל.

"מלחמה מתחוללת בגזרת עזה בעוד אנחנו שקועים בבוץ של פלגנות כמעט חולנית. לפחות נתאחד בתפילה לשלום החיילים. לצערי, נכשל הניסיון להביא לאיחוד כוחות של הציונות הדתית", פתח עמידרור את מכתבו.

עמידרור אישר את הפרסום ב-News1, ולפיו לא עמדו חברי הכנסת הפורשים בסיכומים שחתמו עם המועצה. "לצערי, החליטו מי שלא באו על סיפוקם הפוליטי 'לשרוף את הבית', בניגוד להבטחותיהם המפורשות לקבל את הכרעת המועצה הציבורית, התחייבויות שניתנו הן בפומבי והן לרבים באופן אישי. התופעה הנלוזה כי 'מילה אינה מילה' מצויה לצערי גם במחנה חובשי הכיפות הסרוגות".

על אופן התנהלותו שלו כיושב-ראש, כתב כי אין לו ספק שעשה טעויות לא מעטות כראש המועצה, אך "כולן נעשו בתום לב ומתוך מחשבה שהדברים מקדמים את המאמץ להביא להקמתו של בית אשר יכיל את מירב גווני הציונות הדתית. כשישקעו המשקעים", המשיך, "עוד אערוך לעצמי את חשבון הנפש ובתוכו גם ניתוח טעויותיי".

בשעות האחרונות שלפני הפרישה התנהל משא-ומתן על-בסיס מסמך שכמעט על כולו הייתה הסכמה מלבד שתי דרישות שלדברי עוזרו של ח"כ אורי אריאל היו קריטיות: רצונו של אריאל להתמנות כממלא-מקום של ראש המפלגה (סעיף שלא נכלל בהסכם של חברי הכנסת ואי אפשר לכפותו ללא סיבה מוצדקת), וכן רצונו של אריאל להיות בעל זכות וטו בפורום השלושה – פורום אשר במשך השנה הראשונה שלאחר הבחירות, תוכנן לדון בנושאים שיוגדרו כחשובים על-ידי כל אחד מחברי הפורום, ינהל את המשא-ומתן הקואליציוני ויביא אותו לאישור הסיעה. לדעת עמידרור, קביעה מעין זאת הייתה עלולה לסרס את יכולתו של ראש המפלגה להכריע, לשתק קבלת החלטות, ובעצם להפוך את שני חברי הכנסת הבאים אחריו ברשימה לשליטים האמיתיים של הבית היהודי.

"כפי שאתם רואים", כתב היו"ר לחברי המועצה, "המסמך הכיל גם הצהרה אידיאולוגית ברורה, שבאה להסיר כל ספק באשר למדיניות המועדפת על הבית היהודי באשר לארץ ישראל, אך כפי שעלה במשא-ומתן ובדברים בעל-פה לא שאלות אידיאולוגיות עמדו בשורש הפילוג. יש אומרים שהבעיה נבעה מכך שהרשימה לא הייתה עם מספיק נציגים של תקומה, אך לדעתי לא נכון היה לבחור רשימה ימנית יותר מזאת, שבה שישה מתוך העשרה הראשונים הם מתנחלים והנציג של שדרות הוא איש מרכזי של אח"י בדרום הארץ. להערכתי, יש לפילוג הזה סיבות יותר עמוקות".

במחשבה לאחור, סבור עמידרור כי מוטב היה לעצור את התהליך מיד עם פרישתם ליומיים של אורי אריאל וצבי הנדל לאחר ביטול הבחירות המקדימות. "כשראיתי כי אורי חוזר לתהליך בלחצו של צבי, בלא חדוות חיים ומכורח הוראה חד-משמעית של הרבנים (שהיו נגד הפריימריז). כבר אז, כאשר הוא פרש עקב ביטולו של הליך שהוא עצמו התנגד לו באופן עקרוני ופתאום, תוך ימים משיקולים אישיים בלבד, הפך אותו למוקד האמונה שלו (עד פרישה בגין ביטולו!!) – נראו ניצני הפילוג שבאו לידי הבשלה בעזיבתו ביום חמישי. טעיתי כשלא כך פירשתי את הדברים אז, ככל הנראה משום שהעדפתי לראות את הטוב שבחזרתם ולא את האמת שבפרישתם. גם ביום הפרישה התנהג אורי שלא בהגינות, עת השאיר לרב חנן פורת לנהל משא-ומתן על נושאים שסוכמו יממה קודם לכן בביתי בעוד הוא מכין מאחרי הקלעים את הפרישה. במקרה זה אני גאה שהצליחו לרמות אותי, כי איני מוכן לרדת לרמה הנדרשת כדי 'לעבוד' על הרב חנן פורת במשך יום שלם ולהשתמש בו כדי לתעתע באחרים".

עמידרור סבור כי ניתן היה למנוע חלק מהטענות לו היה מפסיק את הצבעת האינטרנט משהסתבר שהיא רצופת תקלות, אך מרגע שלא עשה זאת - לא נכון היה לתת לתוצאות ההצבעה משקל גדול יותר ממה שניתן להן. "יתר על כן", כתב לחברי המועצה, "היינו מחמיצים את תפקידנו לו היינו נכנעים לתוצאות ההזויות של האינטרנט, שבהן הייתה האישה הראשונה במקום ה-12, והלא-אשכנזי הראשון בחלק האחרון של העשירייה הראשונה, שלא לדבר על חוסר האיזון בתוך העשירייה. אני משוכנע כי נהגנו נכון עם התוצאות בכך שניתן להן משקל מכריע בקביעה מי יעבור לשלב הבא (בערך 50 אחוז מהמועמדים) אך לא מעבר לכך".

על הצפוי בעתיד לבית היהודי, העריך עמידרור שתהליך הפרישה והפילוג יביא לכך שייצא מעט מתוק מעז. "ייתכן שנדע סוף-סוף האם טענת הימין הלא-אחראי, מאורי ועד הקצה ההזוי של הקשת באזור של מרזל ווולפא, נכונה, האם הוא באמת סובל מתת-ייצוג בכנסת. מאחר שאף פעם הם לא העמידו עצמם לבחירה כשהם לבדם, בלי גנדי ובלי ליברמן, אי אפשר לדעת עד כמה צודקים הם. דבר אחד ברור, הם מוכנים להקריב הכול תמורת המבחן הזה. שהרי אם הם טועים והם לא יעברו את אחוז החסימה - יהיו הם הסיבה לממשלה שתחזור בחדווה לקווי 67'. גם אם יצליחו, לא יוכלו הם להיות בשום קואליציה רצינית נוכח קיצוניותם. לא לחינם בירך העיתונאי גדעון לוי מהארץ את המפלגים של הבית היהודי, בתוכנית טלוויזיה בה לקחתי חלק. תסמונת הכישלון של 'התחייה', שאיפשרה את הקמת 'ממשלת אוסלו' עלולה לחזור על עצמה, לשמחתו.

"יתר על כן, במשחקם הכפול והארוך הצליחו אורי וחבריו לשחוק את כוחה של הקבוצה היותר-מתונה, והיא תגיע סחוטה ומרוטה ליום קביעת הרשימה לכנסת וליום הבחירות עצמו. הנזק כבר נעשה, וצריך לראות כיצד לצמצמו, כי לבטלו לא ניתן. לא פלא אם בקרב המתונים תתפתח תהייה גדולה באשר למניעי הימין הקיצוני שמוביל אורי. אם יביא הדבר לקרע בין חלקים שונים של הציונות הדתית (אני מקווה מאוד שלא) יוכל אורי באופן אישי, ויוכלו אלה שגיבו אותו להאשים רק את עצמם.

עמידרור המשיך וכתב במכתבו הנוקב: "מעולם לא הבנתי כיצד זה יהודים טובים, חכמים ומאמינים הגיעו עד לכלל שריפת המזון בירושלים בזמן המצור הרומאי בשם עקרונות נשגבים. עתה ברור לי - כי הדבר התרחש לאחרונה בנוכחותי ממש.

"גבירותיי ורבותי, איני רואה טעם בהמשך קיומה של מועצה שכמעט מחצית מאנשיה מונו על-ידי אורי, וחלק מהם אף ראה בו מנהיג. איני רואה טעם במועצה שמונתה על-ידי מנהיגי ארבע מפלגות, ששתיים מהן פרשו לגמרי והשלישית לשליש ולרביע. נראה לי על פניו כי נכון אם נכריז על התפרקות המועצה, שניסתה לעשות מלאכתה נאמנה, אך לא עמדה בכך - אם לשפוט על-פי התוצאה.

"טוב יעשו אנשי המפד"ל ושרידי תקומה אם ימשיכו יחד בראשות פרופסור הרב דני הרשקוביץ ואם ישלבו בתחילת הרשימה את ח"כ צבי הנדל, שדחף לאיחוד, התנהג באצילות לאורך כל התהליך, וכשטעה - הודה בכך. לדעתי לא על מועצה, שאין לקיומה כיום בסיס מוסרי ופוליטי, לקבוע מהם השינויים הדרושים ברשימה, ושינויים כאלה אומנם נדרשים כדי שתעמודנה האחת מול השנייה רשימות עם צבע ברור, אך ללא קרע בין ההר לשפלה.

יעקב עמידרור חתם את מכתבו במילים: "אני מודה לכולכם על מרצכם, זמנכם ורצונכם הטוב. למדתי מרבים מכם ושמחתי להכיר את מי שלא הכרתי קודם. עם כמה מכם ארצה לשמור על קשר אישי כי הרשמתם, והרשמתן אותי מאד באישיותכם ואישיותכן. תודה מקרב לב. אני מבקש סליחה ממי שפגעתי בו וממי שאכזבתי אותו, ונקווה לראות בטוב".

תאריך:  28/12/2008   |   עודכן:  28/12/2008
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבית היהודי: "אורי אריאל שרף את הבית"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
28/12/08 16:20
2
מגיע לכם
28/12/08 16:25
3
י.ש
28/12/08 17:15
 
נה
28/12/08 19:41
4
הומלס
28/12/08 18:06
5
מרק טווין
28/12/08 18:12
6
לוי
28/12/08 18:12
7
זה אומר הכל
28/12/08 18:12
8
נ.כהן קשה להתגבר!
28/12/08 18:14
9
רפי פרידמן
29/12/08 00:59
10
רפי פרידמן
29/12/08 02:05
11
נחום שחף
29/12/08 09:20
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רשות המיסים אימצה (יום א', 29.12.08) את יוזמת פורום מנהלי ההסדרים הפנסיונים באיגוד לשכות המסחר במטרה להקל על המפוטרים בטיפול ובשחרור כספי הפיצויים. ההקלה תאפשר למנהלי ההסדרים הפנסיוניים לטפל במהירות רבה יותר, ולמפוטרים למשוך במהירות את כספי הפיצויים. גם בהיבטי המיסוי מכוננת ההוראה הקלות מהותיות, גם במידה וישנם הבדלים בין הסכום המופיע בטופס 161, דהיינו הסכום הצבור ביום הפיטורים כפי שמדווח לרשות המיסים, ובין הסכום הקיים בפועל בעת משיכת הכספים. את המהלך הוביל אריק גונן, מנהל המטה המקצועי במבטח-סיימון ויו"ר ועדת חקיקה ורגולציה בפורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים.
28/12/2008  |  עופר וולפסון  |   חדשות
כמה אלפים מתומכיו של ראש ממשלת תאילנד המודח תקסין שינוואטרה פתחו (יום א', 28.12.08) בשלושה ימי מחאות. בתאילנד גובר החשש כי מחאות אלה יהיו דומות לגל המחאות ההמוני של מתנגדי תקסין, ששיתק את הממשלה חודשים רבים והגיע לשיאו בהשתלטות המפגינים על נמלי התעופה של בנגקוק.
28/12/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
שר התשתיות הלאומיות בנימין בן-אליעזר, ערך בסוף השבוע שעבר דיון מצב בנושא חיפושי נפט וגז טבעי בתחומי ישראל. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל המשרד חזי קוגלר, מנהל המינהל לרישוי אוצרות הטבע, ד"ר יעקב מימרן ומנהל רשות הגז, שוקי שטרן.
28/12/2008  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אישה סקוטית שנעלמה, נמצאה חיה בתא המטען של מכוניתה, והמשטרה סבורה כי הייתה כלואה שם 10 ימים. האישה נמצאה במצב של התייבשות וסובלת מירידת יתר של חום הגוף. משטרת סקוטלנד הודיעה (יום א', 28.12.08) כי עצרה חשוד בפרשה, גבר בן 35.
28/12/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
מנהלת האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התמ"ת, תמר אלמוג, הוציאה (יום א', 29.12.08) הנחיות למפעילי מעונות יום הנמצאים בטווח של עד 20 קילומטרים מהרצועה בהם הוכרז מצב מיוחד בעורף על-ידי הממשלה.
28/12/2008  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות לכנסת 18  /  מי ומי  
מיכאל רצון זכה בעתירה נגד הליכוד  /  רובי שטיינברג
חשיפה: המבקר נגד אהוד ברק  /  יואב יצחק
הסכם עקרוני: הליכוד וצומת ירוצו במשותף  /  יואב יצחק
מסממים, נמאסתם  /  ד"ר רון בריימן
דרוש בקדימה מפלגת סיעות: מנהיג כריזמטי להובלה  /  ד"ר דויד שוורץ
קדימה לכלא!  /  אביתר בן-צדף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il