|
ספה איכותית ופגומה [צילום אילוסטרציה]
|
|
|
|
|
|
ברכה כהן, תבעה את חברת טרנד ריהוט בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה לאחר שלא הייתה מרוצה מספות שקנתה. לדבריה, גילתה פגמים משמעותיים בספות שחייבו את ביטול העסקה והשבת כספה.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שסיפקה לכהן ספות איכותיות, ברמה גבוהה, וללא פגמים. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בהעדר עילה.
בדיון בפני השופטת סמדר אברמוביץ'-קולנדר, התלוננה כהן שבספה הדו-מושבית, יש שקע בולט והצדדים סיכמו שהנתבעת תתקן את הפגם. עוד נאמר שבמידה והתיקון לא יבוצע כראוי, כהן תגיש תמונות לבית המשפט שיעידו על מצב הספה לאחר התיקון וכך תעשה גם הנתבעת ובית המשפט יפסוק לאחר מכן.
כעבור למעלה משבועיים, הודיעה הנתבעת לבית המשפט שהשקע תוקן כמוסכם והטקסטורה של העור לא שונתה. "הוספנו חומר ריפוד נוסף מתחת לעור", ציינה הנתבעת וצירפה תמונות שיעידו על מלאכתה. התובעת חלקה על הדברים, טענה שנותר פגם בספה וצירפה תמונות שיעידו על כך.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת את הנתבעת לשלם לכהן 1,000 שקל בגין אותו פגם קטן שנותר על כנו לאחר התיקון. "עיון בתמונות הנתבעת מעלה שהשקע תוקן כפי שסוכם בין הצדדים. בתמונות לא ניתן לראות כל פגם בספה. מהתמונות שהציגה התובעת ניתן לראות סימנים קלים במקום בו תוקן השקע אולם איני רואה כל בקעים בולטים כפי שציינה".
השופטת הדגישה שפגם קטן אינו מחייב ביטול העסקה אלא פיצוי מסוים. הפיצוי שניתן לכהן, חושב על דרך האומדנא הכללית.