אתר rest.co.il והמרכז הישראלי לדמוקרטיה חוברים, זו הפעם הראשונה, לקמפיין משותף לעידוד אחוז ההצבעה בבחירות הארציות, המתוכננות לפברואר 2009. במסגרת הפרויקט המשותף, יעניקו מסעדות, בתי קפה ופאבים מגוון הטבות וביניהן הנחות לארוחות, מבצעים מיוחדים וכוס יין לאזרחים שיציגו צילום עצמי של הצבעתם בקלפי.
הרעיון לפרויקט המשותף, נובע מאחוזי הבחירות הנמוכים שנרשמו בבחירות 2006. בשנה זו, נרשם שיא שלילי בשיעור המשתתפים של 63.5% בבחירות לכנסת, זאת בהשוואה לממוצע של 78% אחוזי השתתפות בבחירות לכנסת בשנים 2006-1949. על-פי נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה, אחוז הצבעה נמוך מחזק את אי-האמון של הציבור, עלול להשפיע בצורה משמעותית על חלוקת המנדטים בין המפלגות ומהווה סכנה לדמוקרטיה הישראלית. בנוסף, במערכת הבחירות הנוכחית צפוי אחוז השתתפות נמוך עוד יותר.
לדברי איתן זינגר, מנכ"ל rest: "כאתר המסעדות הגדול והמוביל בישראל, בו מתקיימת תנועה רבה כל כך של גולשים, חשוב לנו להציג את מרב המידע הקולינרי. אם כתוצאה מכך מתאפשר לנו לקדם נושאים חשובים, הרי שזוהי חובתנו החברתית ואנו שמחים מאוד לעשות זאת".
מבין המסעדות המשתתפות בפרויקט: Seatara, מקום של בשר, ארנולד, לה קרפ ז'קוב (מושב בן עמי), כרמלה סופרנו, אושן בר פירות ים, Maraboo, אוונגרד, דיטה, כל סניפי פראג הקטנה (תל אביב, בת-ים והרצליה), פרידה קאלו, אינדירה, קולומבוס, קימל, באבא-יאגה, בליני מסעדת חבש האתיופית ועוד.
לרשימת המסעדות המשתתפות ולפרטים נוספים:
www.rest.co.il/elections09 המכון הישראלי לדמוקרטיה, הינו מכון מחקר א-פוליטי וללא מטרות רווח, רואה בהעלאת אחוז ההשתתפות בבחירות לכנסת משימה לאומית. בימים אלו החל המכון בקמפיין ציבורי רחב להעלאת חשיבות ההשתתפות בבחירות. המכון הישראלי לדמוקרטיה בכתובת:
www.idi.org.il.
מותגי rest הינם מדריכים בתחומי הקולינריה ומציעים את: אתר rest.co.il, פורטל התוכן, המתכונים ומנוע חיפוש המסעדות הגדול והמקצועי בארץ, באנגלית ובעברית, אתר rest pro ומגזין rest, המיועדים לאנשי הקולינריה המקצועיים, ספר מתכוני השפים The best of rest המרכז מתכוני שפים בהתאמה לאירועים, אתר restaway.co.il להזמנות טייק-אווי מקוונות ברחבי הארץ, אתר rest באנגלית המספק שירותי מידע ותוכן בשפה האנגלית ועוד.