|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חשיפה: העדויות של אהרונישקי

בהנחיית פרקליט המדינה נחקר אהרונישקי בחשד למינוי קציני משטרה משיקולים פוליטיים בחקירה מסר כיצד הוא נסחט למעשה על-ידי השר דאז צחי הנגבי
17/11/2006  |     |   תחקירים   |   תגובות
אהרונישקי. נסחט על-ידי השר?

   רשימות קודמות
  חשיפה: כיצד נגזלו כספי גמלאי חברת החשמל

משטרת ישראל היא הגוף המרכזי שנועד לשמור על חוק וסדר במדינת ישראל. ממנה מצפה הציבור, ובצדק, לשמש דוגמא ומופת. קל וחומר מקציני משטרה בכירים. אך מה רבה ההפתעה כאשר מתגלה לנו כי גם בגוף זה אחז הרקב. קצינים בכירים, והפעם אנו מצביעים על מפכ"ל המשטרה (בתקופה הרלוונטית), שלמה אהרונישקי, שנתן ידו למינויים בלתי חוקיים. בתחקיר שלהלן אנו חושפים, לראשונה, עדויות מחקירתו של אהרונישקי בשנת 2006, בפני חוקרי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש).


אמיר לוין ויואב מדינה הם שני קצינים במשטרה הירוקה המסונפת למשרד לאיכות הסביבה. חשוב מכך - השניים מקורבים לשר לשעבר במשרד לאיכות הסביבה ובהמשך במשרד לביטחון פנים, צחי הנגבי.

עד כאן אין כל בעיה, שכן לא מעט קציני משטרה, קציני צבא ואחרים, היו מקורבים ומקורבים גם כיום לצמרת הפוליטית של ישראל, במיוחד בתקופה שבה בשלטון הישראלי חלש מרכז הליכוד על כל סניפיו, חבריו, מקורביו ואנשי שלומם של שרי/חכ"י הליכוד ומשפחת שרון.

אלא מה? מי שלא אהב את העובדה הזו הם קציני משטרה שחקרו את הנגבי דווקא בעניין המינויים הפוליטיים שמינה בעת שישב על כיסאו כשר לאיכות הסביבה - מינויים שקיבלו מקורבים וחברי מרכז הליכוד, שלא תמיד היו מוכשרים וראויים לתפקידים בעלי כוח, השפעה ושררה.

בתחילת 2005 נפתחה חקירת משטרה נגד הנגבי. את החקירה ניהל אז תת-ניצב יואב סגלוביץ', קצין מוכשר שפיקד על היחידה הכלכלית, ומכהן היום כראש מטה באגף החקירות והמודיעין במשטרה והאיש הממונה על חקירתו של נשיא המדינה, משה קצב, בעניין ההטרדות המיניות.

במהלך החקירה עלו חשדות למינויים פוליטיים בתוך המשטרה, בעת שהנגבי כיהן כשר הממונה על משטרת ישראל וכל זאת בתקופת כהונתו של המפכ"ל הקודם שלמה אהרונישקי. מדובר היה במינויים של שני קצינים המשרתים במשטרה הירוקה: יואב מדינה, שעסק בתפקידי חקירות במשטרת נתניה וכפר-סבא; ואמיר לוין, שכיהן בתפקידו באק"ם (אגף קהילה ומשטרה) במחוז תל אביב. שני קציני המשטרה הירוקה היו אז בדרגת רב-פקד. הם ביקשו להתקדם ולקבל דרגת סגן-ניצב. אך מי שעמד בדרכם היו כמה קצינים בכירים אחרים, שהבינו כי למדינה ולוין יש רקורד בעייתי מבחינה משמעתית.

בשלב הזה, החליטו חוקרי המשטרה וסגלוביץ' בראשם, להעביר את הממצאים המחשידים בעניין המינויים של השניים לבדיקת ראש אגף חקירות ומודיעין דאז, ניצב דודי כהן. וזה האחרון, לאחר בחינה מדוקדקת, החליט להעביר את החומר לפרקליט המדינה, ערך שנדר. משם העביר שנדר את התיק לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים. מח"ש פתחה בתחילת חודש ינואר 2006 בחקירת המינויים הפוליטיים לכאורה שביצע המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי.

"המפכ"ל לא רוצה לקלקל את יחסיו עם השר"
הנגבי. האם לחץ למינויים פוליטיים

מה שבשלב הזה עמד לנגד חוקרי מח"ש הוא העובדה שמישהו אינו מדבר כאן אמת, או שישנם נחקרים בכירים אשר מנסים "לכסות" כאן איש על רעהו. הכוונה היתה לאבי טילר המנסה "לכסות" על הקומבינות והמינויים הפוליטיים, שנאלץ ביודעין לבצע המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי, והוא, טילר, בסך-הכול היה "פקיד בכיר", שמילא הוראות. ואולי בכלל מסתתר כאן משהו מאחורי המינויים הללו של שני קצינים בדרגות רב-פקד המוגדרים בפי הנחקרים במח"ש כ"מקורבים".

ב-19 בינואר 2006, שבוע ימים לפני עדותו של אבי טילר, נחקרה אצל חוקרי מח"ש סנ"צ אילנה וינברג, שכיהנה כראש מדור צעדים מנהליים. וינברג טענה בפני החוקרים כי הייתה מזועזעת כשהבינה שמופעל לחץ פוליטי לקידומם של שני הקצינים. המקור להבנות של אילנה וינברג הגיעו מכיוונו של הבוס הישיר - ניצב אבי טילר ראש אגף משאבי אנוש דאז.

אילנה וינברג: זכור לי מקרה אחד שזעזע אותי מאוד אז ואני אתן אותו בתור דוגמה: היה קצין בשם מדינה שהוא היה מושאל למשרד לאיכות הסביבה, שבראשו עמד השר צחי הנגבי, אשר היה חבר של מדינה, כשהשר הנגבי נהיה השר לבט"פ קיבלנו בקשה להכין חומר בדיקה לגבי מדינה - שרצו להעניק לו דרגת סנ"צ. אנחנו הכנו פרופיל מלא ומנומק - למה לא יכולים לתת לו דרגת סנ"צ. ואז טילר, שהיה ראש אמ"ש, אמר לי שזה פוליטיקה, ושהמפכ"ל אהרונישקי לא רוצה להסתכסך עם השר הנגבי אשר רוצה להעניק למדינה סנ"צ. את המקרה הזה אני זוכרת, כי הוא מאוד זעזע אותי.

חוקרי מח"ש: האם סברת כי קצין עם פרופיל משמעתי-בעייתי כשל יואב מדינה ראוי לקידום לדרגה בכירה?

אילנה וינברג: הבעתי את הזעזוע שלי בפני טילר. אם אני זוכרת נכון, ביקשתי במיוחד להיכנס לטילר שהיה ראש אמ"ש אחרי שהוכן הדוח על-ידי בתיה [בתיה בן-דוד - ראש חוליית בחינת התאמה במטה הארצי, א.מ.], ואמרתי לו שאי אפשר לקדם את מדינה. ואז טילר אמר לי שיש דברים שהם פוליטיקה ואין מה לעשות...

"אין מה לעשות!" - אמר טילר, אשר למיטב זיכרונה של אילנה וינברג שפרשה בינתיים מהמשטרה, היא נפגשה עם הבוס טילר לבדה, הביעה את הזדעזעותה מההתלהמות ומכל מה שהיה כתוב ויותר מכך מביעה בפני טילר את דעתה, איך במשטרה חושבים לתת דרגה לאדם עם פרופיל כה בעייתי?

וינברג: אני לא זוכרת את המילים המדויקות של טילר, אבל הוא אמר לי שהוא מסכים איתי, אבל יש דברים שעליהם צריך לשתוק והם פוליטיקה. עד כמה שאני זוכרת, הוא אמר משהו שהמפכ"ל לא רוצה לקלקל את יחסיו עם השר. היו מקרים בעבר שלא קיבלו את דעתנו, אבל המקרה הזה זעזע אותנו במיוחד.

במהלך חקירתו של ניצב (בדימ.) אבי טילר מצטיירת לחוקרי מח"ש תמונה עגומה של מינויים בלתי ראויים של קציני משטרה. יוני דותן ואבידן שטאל אמרו לטילר: "אתה שותף בכיר במעשה פסול עד כדי הפרת אמונים, וזאת למרות שהיית שומר הסף שאמור למנוע מקרים כגון אלה. האם אתה סבור כי מילאת את תפקידך כראוי?"

טילר: מילאתי את תפקידי בנאמנות ובצורה הטובה ביותר בנסיבות בהן תיפקדנו.

אם נקבל את גירסתו של טילר, אזי למה התכוון כשאמר: "מילאתי את תפקידי בנאמנות ובצורה הטובה ביותר בנסיבות בהם תיפקדנו", על אלה נסיבות מדבר אבי טילר?! האם הלחצים הפוליטיים שהופעלו על-ידי צחי הנגבי, השר הממונה על המשטרה, או אולי ביצע טילר את עבודתו בשקט מבלי שנועץ בבוס שלו - המפכ"ל באותה התקופה שלמה אהרונישקי - אך בעיקר את עצמו עד היכן מותר ואפשר או רצוי ללכת עם לחץ פוליטי כדי למנות ולקדם קצינים המוגדרים כמקורבים לשר הממונה? שהרי היה ברור וידוע לטילר, כי עמידתו על רגליו האחוריות בעניין המינויים הפוליטיים, יכולה גם יכולה לסבך אותו בהמשך מילוי תפקידו כראש אגף משאבי אנוש, ואולי אף מעבר לכך, וזאת בטרם יחליט לפרוש ממשטרת ישראל.

בחקירתה במח"ש המתייחסת לאישור המינויים הפוליטיים, אמרה חנה קלר, מי שהייתה היועצת המשפטית של המשרד לביטחון הפנים בתקופת כהונתם של השרים משה שחל, אביגדור קהלני, שלמה בן עמי, עוזי לנדאו, צחי הנגבי וגדעון עזרא. בתשובה לשאלת החוקרים כי: "על-פי מה שנאמר מאנשי המשטרה שנחקרו, אלה שהעזו לשאול ידעו כי מדובר במינוי שהשר הנגבי רצה בו וכי הייתה דרישה מהמפכ"ל אהרונישקי למנותו" [בהקשר למינויו של המקורב יואב מדינה, מ.א.]. על כך ענתה בחקירתה קלר: "אני לא יודעת את זה. בחיים הנגבי לא דיבר איתי מילה על זה. מה ששמעתי זו הייתה רכילות".

ואנחנו שואלים: אם ידוע לאנשי המשרד לביטחון הפנים כי תיתכן בעייתיות משפטית ונוהלית במינויים המבוקשים על-ידי השר הממונה, האם אין זה מן הראוי שהיועצת המשפטית של המשרד תיכנס לעובי הקורה ותחווה את דעתה לגבי מינויים בעייתיים אלה, כמו גם לגבי מינויים אחרים המוגדרים בפי קציני משטרה בכירים "כמינויים תמוהים" של אהרונישקי ובאישור השר הנגבי, אשר חשודים כמינויים מדיפי ריח פוליטי, בנוסח של "תן לי ואתן לך": דוגמה לכך הם המינויים של שלושה קציני משטרה בכירים שהיו בתפקידי מטה בדרגת ניצב-משנה, וקיבלו (כל אחד לחוד ובלי סחיטות מהצד הפוליטי!) דרגות תת-ניצב אישי מהמפכ"ל לשעבר אהרונישקי: תנ"צ מרגלית קרפרו - ראש מחלקת חקירות ותביעות במטה הארצי, תנ"צ דני ערוסי - ראש מחלקת פרט ותנ"צ שלום גואטה - קצין שעבד אצל השר עוזי לנדאו במשרד לבט"פ, וכשחזר למשטרה לא שובץ לתפקיד כלשהו והיום הוא מכהן באגף קהילה ומשטרה (אק"ם) וממונה, על פרויקטים מיוחדים.

יואב מדינה, שמשמש היום כראש היחידה לאכיפת חוקי איכות הסביבה, בדרגת סנ"צ, ואשר עבודתו במשרד לאיכות הסביבה הייתה נתונה לביקורת של מספר שרים בהם גם השרה לשעבר ממפלגתו המפורקת של טומי לפיד "שינוי"- יהודית נאות ז"ל, שהחליפה כזכור בתפקידה את השר צחי הנגבי. היא ביקשה לקדם את מדינה, והפעם, על-פי מקורבים, לא משיקולים פוליטיים. עבודתו של מדינה זכתה לתשבחות רבות על איכות עבודתו ומקצועיותו בקידום מטרות המשרד ותרומתו המקצועית לנושאים הנתונים לאחריותו ולפיקוחו, אומרים מקורביו של מדינה.

מי שהביע את התנגדותו הנחרצת למינויים היה ניצב דודי כהן, שמעיון בהודעתו עלה, כי התנגדותו או ליתר דיוק מחאתו בפני המפכ"ל לשעבר, שלמה אהרונישקי, הייתה ברמה המקצועית בעיקר בשל העובדה שלא הובא בסוד העניין לשינוי התקן בתפקיד, ובכך לכאורה השאיר אותו אהרונישקי מחוץ למערכת מקבלי ההחלטות. אולם לבסוף הבין ניצב כהן את מערכת השיקולים והתרצה. חרף התנגדותו המוקדמת העניק בעצמו ליואב מדינה את דרגת הסנ"צ.

לאחר חקירת מח"ש התברר, כי הממצאים אינם מעידים על ביצוע עבירות פליליות, אך נמצאו חריגות מנהלים. ממצאי מח"ש הועברו לפרקליט המדינה, ערן שנדר, ומשם למבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לידנשטראוס. תיק חקירת מח"ש נבדק באגף ה' במשרד המבקר על-ידי חנה יזרעלוביץ', מנהלת אגף בכירה במשרד. נמצא כי הכללים הבסיסיים הופרו, כאשר מינויים של קצינים ושוטרים מסויימים במשטרה, לא נעשו על-פי כישורים והתאמה מקצועית. המינויים הבלתי חוקיים לכאורה לא סוכלו על-ידי הגופים האמורים למנוע בדיוק מצבים אלה: אמ"ש (אגף משאבי אנוש) ואת"ב (אגף תכנון ובקרה).

העלאת התקן של שני הקצינים לא נעשה מסיבות ענייניות, אלא מכיוון שהופעל על אהרונישקי לחץ מתוך רצונו של השר הממונה על המשטרה, צחי הנגבי, לקדם את הקצין.

נבדקו המינויים של יואב מדינה וקצינים נוספים אשר לדעת פרקליט המדינה, מינויים של קצינים אלה נבדק ביחידת המשטרה המסונפת למשרד לאיכות הסביבה. הבדיקה העלתה, כי במקרים אלה השר הנגבי אינו חשוד בפלילים, אבל קיים חשש לאי-תקינות מנהלית. שני המינויים הללו אינם מהווים חלק מכתב האישום נגד הנגבי המתנהל כיום בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לבסוף נשאלת השאלה, שככל הנראה גם תישאר פתוחה: אם אכן (כך לדבריו של אהרונישקי) הוא נסחט למעשה על-ידי השר הממונה, ואם פתרתם את תעלומת האוקסימורון - "המפכ"ל שנסחט", אשר הציב לפתחנו ובפניכם המפכ"ל לשעבר רב-ניצב (בדימ.) שלמה אהרונישקי - אולי פרי דמיונו, ואם אכן זה המצב, כיצד לא נגבתה ממנו עדות באזהרה בחשד למרמה והפרת אמונים?!

"מדובר במינוי חריג ובתקן חריג"
אהרונישקי

חקירת אהרונישקי בוצעה כאשר אהרונישקי כבר אינו לובש מדים. יחד עם זאת, בשל חומרת הדברים, הקפידו החוקרים לברר היטב את החשדות. סנ"צ יוני דותן ורפ"ק אבידן שטאל, שני חוקרי מח"ש, זימנו את אהרונישקי לחקירה והציגו בפניו את השאלה המתבקשת:

ספר לנו את כל הידוע לך על מינויים/קידומם לדרגת סנ"צ של יואב מדינה ואמיר לוין?

תשובת אהרונישקי לחוקרים: יואב מדינה זה היה בעיקר רצון גדול מאד של השר, השר צחי הנגבי. אני לא רציתי. יואב מדינה היה בדרגת רפ"ק במשרד לאיכות הסביבה עוד לפני שאני הגעתי. בשלב מסוים לחצו מאוד להעלות את דרגת התקן ולהעלות אותו בדרגה. היו הרבה לחצים והרבה דיונים ואני לא אהבתי את זה. ראש אמ"ש (אגף משאבי אנוש), אחרי הרבה שיחות עם המשרד שכנע אותי לתת לו את הדרגה. הייתה אפשרות כנוהל לגבי אדם שעושה את התפקיד והועלתה דרגת התקן, לתת לו את הדרגה. אני הסכמתי בסופו של דבר, משום שהייתה בעיה של עוד כמה מינויים שנעצרו ואני הסכמתי על-מנת לשחרר אותם. אם שאלת על פשרות אז זו דוגמה. בעצם המשרד שהוא גוף אזרחי מתערב בשיקולים של מינויים למרות שאנחנו טענו שיש לנו את הכלים שלמשרד הבט"פ (ביטחון פנים) אין אותם. בשלב מסוים, מנכ"ל הבט"פ - הרשקוביץ', ניסה לגרום כל הזמן שמי שיעשה את דיון השיבוצים יהיה המשרד ולא הספ"כ (סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה). הוא ניסה להפקיע את הסמכות מהמשטרה. בסופו של דבר, ראש אמ"ש [אבי טילר, מ.א.] שיכנע אותי שכדי להמשיך לקדם מינויים אחרים, יש ללכת לקראת המשרד ולאפשר את המינוי הזה. מדובר בתקופה שהשר לא חתם על מינויים ואנחנו הבנו שזה בגלל שאנחנו לא רוצים את המינוי הזה. בעצם אנחנו לא הסכמנו להעלאת התקן. אנחנו טענו שישנם מקומות יותר חשובים להעלות בהם תקן לסגן ניצב... הבנו שרוצים לקדם אותו על-רקע של עבודה קודמת או היכרות קודמת, ואני הסכמתי כי לא רציתי להפריע להמשך העבודה. בסופו של יום אתה מבין שהמשרד הוא הקובע; הוא זה שמחליט על תקנים; הוא גם זה שחותם ומאשר דרגות מסנ"צ ומעלה. בצבא זה מתת-אלוף ובמשטרה - לפי החקיקה - זה מסנ"צ. אני ראיתי שפה ושם צריך לעגל קצת פינות מבלי לחצות את הקווים האדומים שלי. אחרי זה אושרו אצלנו באמת המינויים התקועים במשרד. בזמן לנדאו מי שטיפל בדברים האלה מול המשטרה היה משה כחלון, חבר הכנסת. הרצון של המשרד אז לעשות מינויים היה רב מאוד. מספר לא מבוטל של אנשים הבינו אז שכדי להתקדם צריך לעבור דרך השר ולאו-דווקא דרך המפכ"ל....

חוקרי מח"ש: מה הייתה התמונה שהוצגה בפניך אודות הקצין ואיך התרשמת מהפרופיל שהוצג בפניך?

אהרונישקי: הייתה לו בעיית משמעת. זכור לי משהו, לא זכורים לי הפרטים. היה ברור לי כל הזמן שלא ראוי להעלות את התקן ושהאדם הזה לא ראוי לקידום ושכל מהלך הקידום שלו הוא פועל-יוצא כדי לרצות גורמים מחוץ למשטרה. בסופו של דבר, אחרי מערכת לחצים גדולה מאוד, אחרי שאי אישורו כרך עיכוב גדול מאד של קידומים במשטרה, הסכמנו להתפשר.

חוקרי מח"ש: מי הגורמים במשרד לבט"פ שפנו אליך ודרשו את התערבותך לטובת קידומו של מדינה לדרגת סנ"צ?

אהרונישקי: אלי אישית - אני לא זוכר שמישהו פנה באופן חריג; אולי זה עלה באחד המפגשים. אני מניח שדיברו עם טילר... בסופו של דבר, אין ספק, שמדובר במינוי חריג ובתקן חריג....

אבי טילר היה ניצב במשטרה וכיהן בתפקידו האחרון כראש אגף משאבי אנוש. טילר הוזמן ונחקר אף הוא במחלקה לחקירות שוטרים בחשד למרמה והפרת אמונים, כשבזמן כהונתו כראש אגף משאבי אנוש בין אוקטובר 2002 ועד לאוגוסט 2004 הוא הפר אמונים בכך שאיפשר מינויים של מועמדים לתפקידי קצונה בכירה וזאת משיקולים זרים ופסולים, כל זאת בידיעה מלאה כי הוא עובר כאן עבירה.

חוקרי מח"ש כבר ידעו כי החקירה הזו של טילר שהינה עדות תחת אזהרה תאומת שלושה ימים מאוחר יותר מול חקירת המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי, וכל זה בסוף ינואר 2006.

יוני דותן ואבידן שטאל ממח"ש שואלים את טילר: מי עמד/דחף את קידומו של הקצין מדינה לדרגה הבכירה. האם המפכ"ל או האם השר לבט"פ הנגבי, או שניהם ביחד?

טילר: אלי השם הגיע דרך המפכ"ל. לא ידעתי מעבר לכך דברים אחרים.

חוקרי מח"ש: האם שוחחת עם המפכ"ל אהרונישקי בעניין קידומו של מדינה. אם כן, מתי זה היה ומה הנחה אותך המפכ"ל בנדון?

טילר: זו שאלה שקשה להשיב עליה. יש שגרת עבודה בה עולים שמות כל הזמן. דיברנו יותר מפעם אחת בעניין מדינה. אני לא יכול להגיד מה קדם למה, אבל ברור שהמינוי של יואב היה שנוי במחלוקת; הוא לא עמד בכל הקריטריונים.

חוקרי מח"ש: מהודעת סנ"צ וינברג [אילנה וינברג, ראש מדור צעדים מינהליים במטה הארצי, מ.א.] בפנינו עולה, כי תגובתך לדברים הנחרצים נגד המינוי שהעלתה בפניך הייתה בעייתית בלשון המעטה, ולפיהם המפכ"ל מבקש לשמור על יחסים טובים עם השר לבט"פ וכי יש דברים שהם פוליטיקה שעדיף לשתוק. מה יש לך לומר על כך?

טילר: לא זכורה לי שיחה כזאת. לא אמרתי משפט כזה.

תאריך:  17/11/2006   |   עודכן:  17/11/2006
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: העדויות של אהרונישקי
תגובות  [ 37 ] מוצגות   [ 30 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
להפוך את אהרונישקי לעד מדינה!
17/11/06 16:52
2
Hanagbi is a CLIQUE member
17/11/06 17:23
3
הניה
17/11/06 17:27
4
צדיק בסדום
17/11/06 17:31
5
למפכל
17/11/06 17:56
6
מיכל מירושלים
17/11/06 17:58
 
duducohn
17/11/06 19:06
7
גרון עמוק
17/11/06 18:54
 
עוזי אור
11/02/07 18:05
 
עוזי אור
11/02/07 18:05
8
רקפת
17/11/06 19:21
9
דוד יהלום
17/11/06 19:25
10
לא מאמין. !
17/11/06 19:27
11
שוטר
17/11/06 19:30
12
דני, באר שבע.
17/11/06 19:44
13
יגאל#כהן
17/11/06 20:05
14
סדומאי
17/11/06 20:05
15
נמו
17/11/06 20:11
16
ניצב אפללו, ניצב מחוז חפצנו
17/11/06 21:13
17
מליץ יושר
18/11/06 00:18
 
ט.ג.מ.
18/11/06 05:22
18
גיל מהגליל
18/11/06 13:50
19
ע.ג1
18/11/06 22:31
20
יורם מליחי
18/11/06 23:17
 
פח
19/11/06 01:10
 
ארץ אוכלת יושביה
19/11/06 10:58
21
Aharonishki is a SMALL FISH
19/11/06 05:42
22
מזמזמזמום
22/11/06 14:51
23
סוסן
27/11/06 04:18
24
הדואג
27/11/06 04:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש העיר תל אביב יפו, רון חולדאי, ידוע כאיש חזק, כזה שיודע להשיג את מטרותיו. בכירי העיריה, קטנים וגדולים, סרים למרותו ללא עוררין. אך מה חבל שהוא אינו מנצל את מעמדו כדי לכפות חוק-וסדר בעירו. הדברים אמורים במיוחד כאשר אישים או חברים המקורבים אליו, חורגים מחוקי הבניה בעיר. והוא, ראש העיר, מחריש.
17/11/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
המכון הישראלי לדמוקרטיה הצליח בשנים האחרונות לרכוש לעצמו מעמד מיוחד בישראל. הוא מוצג כמכון מחקר מוביל בדעת הקהל וכגורם רב השפעה על הכנסת והממשל בישראל. רק מעטים יודעים כיצד הוא פועל, על האינטרסים העומדים מאחוריו, ובכלל - על פעילותו הבעייתית והעדפתו המוגזמת על-ידי גורמים בכנסת ובמשרד ראש הממשלה.
14/11/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
ועד עובדי חברת החשמל ידוע כאחד הוועדים הגדולים במשק, ואולי החזק שבהם - הוועד עם "היד על השאלטר". פוליטיקה, חברויות, מינויים פוליטיים, איומים ומאבקי כוח ושליטה הם לחם-חוקו של הוועד החזק במדינה. בימי שלטונו של היושב-ראש המיתולוגי, יורם אוברקוביץ' ז"ל, מונו אנשי שלומו לתפקידים בכירים בהנהלת החברה. כמו כן בוצעו מינויים כוחניים בארגון העובדים על כל שלוחותיו. כך גם בוועד הגמלאים של ועד עובדים, המאגד סביבו למעלה מחמישה-עשר אלף עובדים קבועים ופנסיונרים.
13/11/2006  |  מוטי אקסמיט  |   תחקירים
הרב ישראל מאיר לאו הוא רב העיר תל אביב ובתפקידו זה הוא אמור לתת שירותי דת לעיר תל אביב. אלא שמתברר כי במסגרת עבודתו, נוהג הרב לערוך נסיעות תכופות לחו"ל, למטרות שאינן קשורות ישירות לתפקידו והתחייבויותיו כלפי העיר תל אביב ותושביה. לעתים מצטרפת לנסיעות אשת הרב. הכרטיסים והשהות ממומנים על-ידי המזמינים - אנשים וארגונים עתירי ממון.
09/11/2006  |  איילת פישביין   |   תחקירים
פיני קבלו, מועמד מפלגת העבודה לראשות עיריית בית שאן, הצליח להביס בבחירות 1998 את מועמד הליכוד ג'קי לוי, בנו של דוד לוי, בהפרש זעום של 24 קולות. בבחירות 2003, למרות מעמדו כראש עיר מכהן, הוא התמודד שוב מול ג'קי לוי בקמפיין סוער ומושקע שעלה הון תועפות. לאחר שעבר את התקציב המותר ואף נקנס על כך ב- 70 אלף שקלים, גייס מטהו כסף מתאגידים קבלניים שעבדו בשביל העיריה, דבר האסור על-פי החוק.
03/11/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il