|
"קללת השמלה" [אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
מזל יוסף תבעה את אודליה מזרחי, מעצבת שמלות כלה, בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 15,000 שקל בגין סכסוך על שמלת כלולות.
מכתב התביעה עלה שבתה של התובעת, מירית יוסף, והנתבעת חתמו על הסכם להזמנת שמלת כלה תמורת סך של 5,500 שקל. בסופו של דבר, הבת הזמינה שמלה מחנות אחרת וכספה לא הוחזר. "על-רקע ויכוחים שונים שמהלכם הוזמנה המשטרה, לא מומשה העסקה ובתי נאלצה לשכור שמלה ממקום אחר". יוסף הוסיפה שנגרמו לה ולבתה הוצאות ועוגמת נפש.
בכתב ההגנה טענה מזרחי, שבתה של התובעת לא הגיעה לארבע מדידות והיא המתינה לה לשווא. "הובהר לתובעת שכל פגישה עולה לי כ-150 שקל ויש להודיע מראש על ביטולה". לדבריה, הכלה הגיעה עם אחיותיה ומדדה את השמלה, ולאור הערותיהן בחרה בשמלה אחרת שלא נמצאה במידה שלה. "נאלצנו לבצע תפירה מיוחדת הכרוכה בתוספת תשלום והסכמתי לתוספת מינימלית בסך 1,000 שקל תוך ספיגת הוצאות. למרות זאת התפתח במקום ויכוח קולני מלווה בצעקות וקללות והוזמנה משטרה".
מזרחי הדגישה שיוסף ובתה גרמו לה לנזקים ולפיכך, סירבה להחזיר את הסכום ששולם. היא הוסיפה שבטופס ההזמנה, נאמר במפורש: "במקרה של ביטול עסקה מכל סיבה שהיא בכל שלב אחר ההזמנה, ישולם למעצבת 70% מערך העסקה בכפוף להשבת חשבונית העסקה".
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת תמר בר-אשר צבן את מזרחי, להחזיר ליוסף 5,500 שקל בתוך 30 יום. "במקרה הנדון, לא הוכח שהייתה פעולה של ביטול עסקה ולמעשה, העסקה בוטלה לנוכח התנהגות התובעת ובתה באופן שהביא לכך שההתקשרות לא יצאה לפועל. לא הוגשה תביעה שכנגד על-ידי הנתבעת, שבה תבעה את יתרת 30% לנוכח הנזקים שלטענתה נגרמו לה בשל התנהלותן של התובעת ובתה".
השופטת הוסיפה שבנסיבות העניין ולאור התנהלותן של התובעת ובתה, אין מקום לפסיקת הוצאות או פיצוי כלשהו עבור עוגמת נפש, ככל שנגרם.