|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

החשד: מכרו משחקים <br>של הפועל נצרת עילית

תחקיר Nfc: חשד למכירת משחקי כדורגל בקבוצות צמרת בליגה הלאומית, השפעה על תוצאות משחקים, חוזים כפולים והעלמות מס החשוד המרכזי: אושרי לוי, לשעבר שוער קבוצת הפועל נצרת עילית וכיום שוער בקבוצת הפועל כפר-סבא
13/12/2006  |     |   תחקירים   |   תגובות
אושרי לוי. המשחק האחרון [צילום: יוסי שקל, ספורטליין]

חשיפה: פרשת חדשה שבה מעורבים בכירים מתחום הספורט נחשפת עתה בתחקיר שלהלן. עיקרה: שוחד תמורת מכירת משחקים. בשבועות האחרונים פנינו לקבל תגובות מהאישים ששמם נזכר בפרשה. התגובות לא ניתנו, אך בשטח החלו התזוזות, וגם נורתה היריה הראשונה (13.12.06): השוער אושרי לוי שוחרר במפתיע מהפועל כפר-סבא, וזאת לאחר שעלו חשדות נגדו על-ידי הצוות המקצועי, לפיהן מילא טופס ווינר על המשחק, וכי הוא "מכר", על-פי החשד, את המשחק מול מכבי חיפה - משחק שהסתיים בתוצאה 3:3. לאחר אותו המשחק נזף המאמן אלי אוחנה בשוער, וזאת לעיני כל השחקנים.

הנהלת הקבוצה הוציאה הודעה רשמית: "מטעמים השמורים עמנו בשלב הזה, השוער אושרי לוי משוחרר מהפועל כפר-סבא". גורמים בכפר-סבא אומרים כי ככל הנראה, מדובר בחשד למעשים "לא ספורטיביים".

שחקן בקבוצה אומר: "אני לא רוצה להאמין על השמועות שהסיבה שלוי שוחרר מהקבוצה מסיבה מקצועית, אלא מסיבות אחרות לגמרי. אם זה נכון, אין לו מה לדבר איתנו. הוא בגד בנו, בשחקנים - באופן אישי - בקבוצה ובאוהדים". את תגובתו של אושרי לוי לא ניתן היה להשיג, מאחר שניתק את שני מכשירי הטלפון הסלולרי שברשותו.

כוכבי הפרשה הם האישים שלהלן:

  • אושרי לוי - לשעבר שוער הפועל נצרת עילית והיום שוער הפועל כפר-סבא מליגת העל. החשד: קבלת שוחד ומכירת משחקים של קבוצתו הקודמת הפועל נצרת עילית;

  • אבשלום נוריאל - הבעלים של הפועל נצרת עילית ובעל חברת ההובלה "מובילי דרור". החשד: ידע על המעשים, שלח את לוי למכונת אמת, ולמרות שהאחרון יצא דובר שקר הוא המשיך להעסיקו בקבוצה;

  • עו"ד קרן שטיינפלד - עורכת דינו של אושרי לוי שניהלה ומנהלת את החוזים של אושרי לוי בינו לבין נצרת עילית ובינו לבין הפועל כפר-סבא; מעורבת בכל התהליכים, כולל חקירות הפוליגרף שעבר אושרי לוי וניהול חוזים כפולים.

קבוצות המהמרים מצפון

בכדורגל הישראלי מסתובב הרבה כסף. כסף גדול שמגיע ממקורות שונים, כגון: זכויות שידור, מועצת ההימורים, ספונסרים, נותני חסות, בעלי קבוצות, מכירות כרטיסים ומינויים למשחקים וכן מהמרים אשר מגיעים מכוונים שונים, רובם ככולם אוהדי קבוצות כדורגל המנסים את מזלם בהימורי משחקים, כשכל דבר ועניין הקשור למשחק הכדורגל הוא בר הימור. כך למשל: תוצאת המשחק, מספר השערים שיפלו או לא יפלו, מספר הכרטיסים הצהובים והאדומים שישלוף השופט לשתי הקבוצות ולמי (על-פי מספרי חולצות השחקנים), הרכבים וחילופים שייעשו ובאיזה דקות משחק, מספר הקרנות והוצאות החוץ לכל קבוצה והדקות, מספר הניצחונות, תוצאות התיקו וההפסדים לכל קבוצה וזאת בפרקי זמן מוגדרים במהלך עונת המשחקים, הקבוצות העולות והיורדות ליגות בתום העונה, האלופה וסגניתה ועוד ועוד.

מועצת ההימורים אשר נפגעה, ונפגעת גם כיום קשות מההימורים הבלתי חוקיים, שמה לה למטרה לעשות הכול כדי למזער את הנזקים שגורמים לה ההימורים הבלתי חוקיים או כפי שהם נקראים "בתים".

קבוצות מהמרים מצפון הארץ, מעורבות על-פי החשד, בהשפעה על תוצאות משחקי הכדורגל בליגת העל בקבוצות נצרת עילית, אח"י נצרת, איחוד בני סכנין ואחרות.

על-פי החשד, קבוצות מהמרים אלה השפיעו בעבר על מאבקי העלייה לליגת העל בין קבוצות אח"י נצרת ונצרת עילית כמו גם על תוצאות משחקי קבוצת איחוד בני סכנין מהעונה שעברה וכן על תוצאות משחקי הקבוצות אשר היו מעורבות בשלהי העונה שעברה במאבקי הירידה מליגת העל-קבוצות נצרת עילית והפועל כפר-סבא, וכן על-פי החשד ניסו לשחד שחקנים מקבוצות אלה ואחרות.

על-פי מספר מקורות (ששמם שמור במערכת), בהם שניים אשר מזוהים - האחד כמקורב לשחקנים ולראשי הקבוצות האמורות והשני כבעל תפקיד בכיר באחת הקבוצות הצפוניות, שאומרים:" יש קבוצות של מהמרים בצפון ששמים כל שבוע כמיליון שקל לקבוצה".

אל אושרי לוי, שוער העבר של נצרת עילית, פנה על-פי החשד גורם מסוים הידוע כאוהד אח"י נצרת ומשמש בין השאר כקצין הרכב של אבשלום נוריאל, יושב הראש של הפועל נצרת עילית, האיש הציע לאושרי לוי לקבל תשלום של כעשרת אלפים דולרים כדי "למכור" את משחק קבוצתו נצרת עילית מול אח"י נצרת בעונת העלייה של אח"י נצרת לליגת העל לפני כשלוש עונות.

בשיחה שהוקלטה עם אושרי לוי הוא אומר: "התקשר אלי בחור מסוים. אמר לי: אני רוצה להיפגש איתך. אמרתי לו: על מה אתה מדבר? אמר לי: אני לא יכול לדבר איתך על זה בטלפון. אמרתי לו: אוקיי, איפה אתה נמצא? אמרתי לו: בנצרת עילית. אמר לי: איפה בנצרת עילית? אמרתי לו: בקניון. אמר לי: יופי, גם אני בקניון. איפה אתה? אמרתי לו: בקסטרו, וואלה? אני בקפולסקי, בוא נשתה קפה. אני נכנס לקפולסקי אחרי עשר דקות. יושבים. הוא פותח במילים: תקשיב אושרי! אני רוצה להציע לך עשרת אלפים דולר על המשחק. אמרתי לו תקשיב בחור. שכחתי את השם שלו. אמרתי לו: תקשיב! אתה כנראה לא יודע עם מי אתה מתעסק, זה מאוד מעליב אותי מה שאתה אומר עכשיו. זה די פוגע בי, אבל בגלל שאני מכיר אותך אז אני מכבד אותך. אני לא מתעסק בזה. אני לא מתכוון להמשיך לדבר איתך על הנושא הזה. נפגשתי איתך פה בגלל שלא ידעתי מה אתה רוצה. אם הייתי יודע את זה בטלפון - לא הייתי נפגש איתך וזהו. תשמע!, אמרתי לו, תקשיב טוב. אל תרחיב את הדיבור. כמעט לא נתתי לו לדבר. אז אמרתי לו : לא רק זה אני רוצה; אני רוצה לבוא לזיין אתכם בנצרת לעלות עליכם ליגה". בסופה של העונה האמורה קבוצת אח"י נצרת עלתה לליגת העל לאחר שהקדימה את נצרת עילית בטבלת ליגה לאומית בסוף עונת 2003-2004.

המקורב (שמו שמור במערכת) אמר לאושרי לוי: "אמין שייח' סולימן - זה האיש שישבת איתו -תמשיך נו...".
אושרי לוי: "עזוב אה..."
מקורב: "קצין הרכב של אבוש!"
אושרי לוי: "אני לא אומר לך כן ואני לא אומר לך לא. תחשוב מה שאתה רוצה ותגיד מה שאתה רוצה, הלוואי שאני לא אצטרך להשתמש בשום דבר מהקלטת הזו (קלטת שלטענתו של אושרי לוי הקליט שיחה בינו לבין אמין שייח' סולימן שבה האחרון מודה כי ניסה לשחד אותו לקראת המשחק האמור, מ.א.), הלוואי כי אני לא רוצה לגרום לאנשים שם לאבד...".

היריבות הגדולה בין שתי הקבוצות הצפוניות - אח'י נצרת והפועל נצרת עילית כבר הפכה לשם דבר בכדורגל הישראלי. יריבות אשר לא נופלת מהיריבויות המיתולוגיות שבין אוהדי מכבי והפועל ת"א, בית"ר ירושלים ובני סכנין או מכבי חיפה או הפועל תל אביב - הגדולות של הכדורגל הישראלי.

החשדות למכירת משחקים

משפחת שייח' אמין סולימן ידועה ומוכרת ברחבי העיר נצרת. המשפחה מקורבת מאד לקבוצת אח"י נצרת המקומית. חלקם אף משמשים בתפקידים שונים בקבוצה. על-פי החשד, גורמים העוסקים בעיקר בתחום ההימורים הבלתי חוקיים בצפון פנו לאושרי לוי, כך לדבריו, באמצעות איש הקשר שייח' אמין סולימן אשר מקורב לקבוצת אח"י נצרת מצד אחד, ומנהל את צי הרכב של אבשלום נוריאל בחברת ההובלות "מובילי דרור", אצל הבוס שהוא בין השאר גם יושב הראש של קבוצת נצרת עילית, הקבוצה המתחרה של אח"י נצרת, הקבוצה השנייה של העיר נצרת, מהצד השני, על-פי המקור הבכיר אשר מכיר את שתי הקבוצות מקרוב: "אושרי בוא נגיד ידוע היום בכדורגל כאחד כזה, הייתה מכירה באח"י, נתנו לו אז 60 אלף שקל, זה היה לפני שנתיים-שלוש שנים כשהייתה תחרות בין אח"י נצרת לנצרת עילית לעלות ליגה..., אחרי חצי שנה -יותר אפילו - באתי לאבוש (אבשלום נוריאל, מ.א.), ואמרתי לו: התחלנו לגלגל את העסק ואז אבוש קרא לו ואמר לו (לאושרי לוי, מ.א.): 'שמע, אני יודע שקיבלת כסף. הוא אמר שלא, ואבוש אמר שכן'. ואז הם החליטו שהוא יילך למכונת אמת. הוא בדק אותו ויצא דובר שקר ואז אושרי הלך ועשה מכונת אמת ויצא לא דובר שקר ולא דובר אמת, לא לפה ולא לפה".

בדיקת הפוליגרף של אושרי לוי

מה מסתתר מאחורי העובדה כי עד עצם היום הזה לא פרסם או דיווח אבשלום (אבוש) נוריאל לגורמי חקירה בהתאחדות לכדורגל בפרט, ואחרים בכלל על העובדה כי אכן היה ניסיון או חשד למכירת משחקים שבעקבותיו נשלח אושרי לוי לעבור בדיקת פוליגרף בחברת החקירות "מכון הורוביץ", אותו מכון שעובד עם אבשלום נוריאל בעסקיו הפרטיים בחברת "מובילי דרור", אשר כידוע בבדיקה זו יצא אושרי לוי דובר שקר?

הבכיר מנצרת עילית אומר: "כל המטרה של אבוש היא לפרק את החוזה ולהוריד את המשכורת של אושרי לוי, וכך היה. אבוש דיבר עם קרן (עו"ד קרן שטיינפלד, עורכת דינו של אושרי לוי, מ.א.). הייתה פגישה ביניהם והם הסכימו לפתוח את החוזה, שנה-שנה, להוריד קרוב ל-40% מהסכום וכל שנה חותמים חוזה. אני אמרתי לאבוש: מה צריך... הוא אמר לי: עזוב, העיקר הכסף!".

- אתה אומר שהוא קיבל ביד 60 אלף שקל. למה הוא היה צריך לפרק חוזה? אתה יכול להסביר לי מה שאתה אומר שאבוש ידע מזה ולכן הוא עשה איתו את העסקה?

בכיר מנצרת עילית: "ברגע שמכונת האמת אמרה שהוא שיקר, הם ישבו עם קרן. אני זוכר שהוא אמר: 'אני לא רוצה להרוס לו את הקריירה ואני לא רוצה לצאת עם זה ושיכתבו בעיתונים ובואי נסגור. מפרקים את החוזה ואני אוריד לו 40% מהמשכורת ואנחנו עושים כל שנה חוזה. אם הוא היה באמת ישר אז אין לו מה לדאוג, אז למה הוא היה צריך להסכים?!".

- יש מסמכים?

בכיר מנצרת עילית: "אין פה מסמכים, שתדע לך. פה אין מסמכים! פה בא בן אדם גוף שלישי, קיבל כסף, אח"י ניצחו - הוא מקבל את הכסף, לא ניצחו - לא מקבל את הכסף. והיה בזמנו שאנחנו היינו מנצחים - אז הוא לא היה מקבל את הכסף, אפילו שהוא קיבל שני גולים שטותיים, אתה מבין!?".

סמוך למועד בדיקת הפוליגרף שעבר, באותה בדיקה שלדבריו של אושרי לוי, הוכרח על-ידי אבשלום נוריאל לבצע במכון הפוליגרף אשר עובד איתו בחברת ההובלות "מובילי דרור", הוקלט לוי בשיחה עם מקורב אליו, שבה הוא מתאר את השתלשלות הדברים בכל הקשור לחשדות של נוריאל כלפיו כאילו "מכר" לוי את המשחק בין נצרת עילית לאח"י נצרת, לאחר פניה שנעשתה אליו על-ידי אדם אוהד של אח"י נצרת, שייח' אמין סולימן, אשר משמש בין השאר גם כקצין הרכב של אבשלום נוריאל בחברת ההובלות: "מובילי דרור". יום לאחר השיחה נפגש אושרי לוי עם אבשלום נוריאל. הם מסכמים על פתיחת החוזה מחדש, הפחתת השכר ותשלום "הכסף השחור" ולאחר מכן משנים השניים את גרסותיהם.

מקורב: יש לך תוצאות של הבדיקה?

אושרי: "כן".

מקורב: ומה יש לאבוש בדיוק?

אושרי: "אני אגיד חד וחלק. הוא לא רוצה לשלם את הכסף, החליט לעשות את הקטע הזה, הוא יעשה הכול, הרי למה הוא שלח אותי? תקשיב טוב שהוא אמר שחושדים שמה חושדים, באו אלי אנשים באו זה, באו זה, אמרתי לו: תקשיב טוב, אני נקי. אני אלך איתך מפה עד לאן שתרצה לעשות בדיקות, שהוא אמר לי: תלך למכון פוליגרף לעשות בדיקות. אני ביררתי, הסתבר שזה מכון שהוא עובד איתו, שהוא מפרנס אותו שנים כבר, שולח לו עובדים, שולח לו אנשים ונהגים - הכול, הכול, הכול. אני אמרתי לו: תקשיב אבוש, אני לא מבין בפוליגרף לשמחתי הרבה, אמרתי: בחיים לא נבדקתי. אני הצעתי לך לעשות בדיקה. מקובל עלי הכול, אני רוצה להיבדק לבד. הכול, אבל למה במקום שאתה תקבע אותו? בוא נקבע מקום שאני לא מכיר, אתה לא מכיר, ניקח מקום בתל אביב. ואז הוא הלך לפוליגרף שלו. הוא אמר לי בשום פנים ואופן - רק למכון שלי. לא התביישתי. בן אדם הגיע לרמה כזו שהוא יכול להרוס לך את החיים. אמרתי לו: תקשיב אבוש, אתה לא יכול להיות גם השופט, גם הפוסק, גם התובע, גם הנתבע. הכול אתה רוצה להיות, איפה הלויאליות?! תקשיב טוב, הבן אדם תופר לי חליפה עכשיו, הוא תופר את הבדיקה, אני אומר לקרן (עו"ד קרן שטיינפלד, מ.א.) תקשיבי, אני אומר לך שאני יוצא דובר שקר, אני יודע את זה. אני אומר לך שאני יודע. הוא יתפור לי את זה בכוונה".

מקורב: אתה קיבלת תוצאות דובר אמת, בשאלה המכשילה, אם מכרת את המשחק, זו הייתה השאלה?

אושרי: "האם מכרת? האם קיבלת כסף לא חוקי ממישהו בקשר למשחק נגד אח"י נצרת? האם שילמו לך כסף לא חוקי בקשר למשחק נגד אח"י נצרת? אני השבתי על שתי השאלות האלה כסף לא חוקי הכוונה לכסף שוחד לצורך הטעיית המשחק".

מקורב: זה שתי שאלות, שאלו אותך?

אושרי: "לא, שאלו אותי הרבה, אבל אלה הספציפיות לגבי המשחק. אתה מבין? שאלו אותי לגבי האמון בכלל, שאלו האם מעלת פעם באמונו של אדם? כל מיני שאלות שקשורות לאמון בכלל ולא רק זה".

מקורב: אתה מרגיש כמו פושע!

אושרי: "כן, ממש ככה, והכול על לא עוול בכפך. סתם זה ההתעסקות בכסף. תבוא תגיד אתה לא רוצה אותי, תגיד לי אושרי לך, לא קרה שום דבר, יש לי בעיה עם הכסף שלך..., הוא שלח את הבדיקות, הוא שלח את התוצאות לקרן".

מקורב: לא מבין, מה היא קיבלה את התוצאות?

אושרי: "שתי תוצאות".

מקורב: מה ז'תומרת?

אושרי: "אחת אמת ואחת שקר".

מקורב: איך זה?

אושרי: "כי נבדקתי בשני מכונים שונים".

מקורב: נבדקת בשני מכוני פוליגרף?

אושרי: "בדיוק, במכון של אבוש".

מקורב: וזאת דובר שקר?!

אושרי: "בדיוק, היה לך איזה שהוא ספק או למישהו מאיתנו?"

מקורב: ובמכון שהלכת אליו בת"א?

אושרי: "מקום שאני לא מכיר, לא יודע, לא שום דבר".

מקורב:יצאת דובר אמת?

אושרי: "כן!"

מקורב: ועכשיו מתנהל ויכוח?

אושרי: "יש לי הקלטה של מישהו די מקורב לאבוש שאומר לי במילים האלה, שמודה על זה שהוא ניסה לקנות אותי לפני המשחק".

מקורב: שמה?

אושרי: "על זה שהוא ניסה לקנות אותי לפני המשחק".

מקורב: איזה משחק?

אושרי: "משחק אח"י נצרת נגד נצרת עילית, המשחק המפורסם, המדובר שכל העולם..."

מקורב: מי ניסה לקנות אותך?

אושרי: "מקורב של אבוש אומר לי בהקלטה... והציע לי: בוא רגע, אני רוצה לדבר איתך, זה מישהו, שמע זה לא מישהו שקשור לאיזו שהיא הנהלה או לאיזו שהיא זה, מישהו שידוע כאוהד של אח"י נצרת, אבל הוא קשור לאבוש".

מקורב: רוני מספר שהוא ראה אותך יושב בשולחן ליד השירותים ב"קפולסקי" עם אמין שייח' סולימן קצין הרכב של אבוש.

אושרי: "מה זה אומר?"

מקורב: הוא חיפש להתפטר מהכסף, זה כסף שחור או רשום בחוזה?

אושרי: "ברור שזה כסף שחור. אז מה, אם זה היה רשום בחוזה הייתי בכלל מדבר איתו? שהוא בא להעליל עלי דבר כזה, שמע טוב, הולך לחקירה ואומר ככה וככה. העליל עלי זו התוצאה שלי לפי הסיכום איתו. אתה יודע מה הוא אמר לי. אני לא אשכח את זה בחיים את מה שהוא אמר לי. תקשיב: אני רוצה לראות שתצא דובר שקר, אה דובר אמת, כי אני מת לגמור את הסוגיה הזו, ככה הוא אומר לי. אני אקום ואתנצל לפניך אם זה יקרה... אבוש נכנס לפלונטר שהוא לא יודע מאיפה זה נפל עליו. הוא נכנס למקום שהוא היה בטוח שהוא ישתחרר ממנו בשניות, אתה מבין? הוא רקם לעצמו תוכנית, יש חוב כזה גדול מה אני אעשה איתו עכשיו? שאני אחתום לו על חוזה ארוך טווח, מה אני אעשה איתו? אני רוצה גם ככה לעזוב את הקבוצה, אני לא יודע מה הוא רוצה, רוצה להשאיר שטח נקי, רוצה לא לבזבז מהכיס".

מקורב: אתה עכשיו כאילו יכול לדבר לקירות אם הוא לא רוצה לשלם לך את הכסף?

אושרי: "לא! אם לא תהיה ברירה ואני מדבר איתך על מצב של אין ברירה, תמות נפשי עם פלשתים. אז אני אקבל הרחקה של שלושה ארבעה משחקים... ואני אקבל את הכסף, אני אקבל קנס ואני אקבל הכול, והוא ישלם".

יום לאחר שיחת הטלפון בין המקורב לאושרי לוי נפגשים יושב הראש של הפועל נצרת עילית אבשלום "אבוש" נוריאל ואושרי לוי כדי לנסות לפתור את הסוגיה - סוגיית ה"כסף השחור" ובדיקות הפוליגרף. לאחר הפגישה מסכמים השניים כי החוזה של לוי ייפתח ויחודש מדי עונה בעונה, כך במשך שלוש עונות עד לעונה האחרונה, העונה שעברה, שבה ירדה נצרת עילית סופית, לליגה השנייה, לאחר הפגישה ממלאים שני הצדדים פיהם מים ומנסים לשנות גרסאות, בשיחה בין המקורב לאבשלום נוריאל, שיחה שהתקיימה מיד לאחר פגישתם של השניים אמר אבשלום נוריאל:

שינוי הגרסאות והחוזה הכפול

מקורב: מה נסגר עם אושרי? מה עם כל מה שקרה, חוזה, כסף, כל העניינים האלה שרצו יותר מדי?

נוריאל: "הכול היה שטויות, אין בעיה לא של חוזים ולא של כסף ולא של שום דבר".

מקורב: מה עם השמועה האחרונה?

נוריאל: "הבעיה הייתה משמעתית בלבד והכול נפתר".

מקורב: מה עם השמועה על בדיקת פוליגרף שהשחקן עבר?

נוריאל: "מישהו חלם על זה בלילה כנראה".

מקורב: עוד פעם חלומות?

נוריאל: "מה אני אגיד לך".

מקורב: בנצרת עילית רק חולמים?

נוריאל: "כנראה, כנראה".

מקורב: אתה אומר שלא היה דבר כזה?

נוריאל: "לא היה שום דבר ולא יודע מי המציא את זה, והכול להד"ם".

מיד לאחר השיחה בין המקורב לנוריאל, שוחח המקורב שיחה נוספת עם אושרי לוי ולהלן תגובתו:

מקורב: מה הוא אמר לך?

אושרי: "הוא אמר... עזוב, למה כן ולמה לא, עזוב, לא צריך להעיר יותר מדי".

מקורב: הסיפור שהוא אילץ אותך לעבור בדיקת פוליגרף!

אושרי: " עזוב, מה אילץ? מה אילץ? לא אילץ שום דבר".

מקורב: לא אילץ - נכון, הוא בא אליך ואתה (כדי להוכיח את חפותך) הלכת ויצאת דובר אמת!

אושרי: "יפה, אז מה זה משנה עכשיו, אז מה צריך לחטט בזה ולהציק עם זה".


לאחרונה פנה אושרי לוי לאבשלום נוריאל, הבעלים של הפועל נצרת עילית, וביקש ממנו לפרוע המחאות דחויות שהעביר אליו נוריאל בגין חובות עבר מהעונה שעברה עת שיחק בהפועל נצרת עילית. הסיבה הייתה בקשתו של לוי מנוריאל לסגור לו את חובותיו בשוק האפור.

בשליש האחרון של משחקי ליגת העל בעונה שעברה התמודדו במאבקי הירידה שלוש קבוצות עיקריות: איחוד בני סכנין, הפועל כפר-סבא והפועל נצרת עילית. לאורך העונה היו בני סכנין והפועל כפר-סבא מתחת "לקו האדום". הפועל נצרת עילית מעליהן והעניין בליגה התמקד במאבק השלוש כנגד הירידה, כשכבר ברור היה כי האלופה תהיה מכבי חיפה ואחת היורדות תהיה איחוד בני סכנין.

אושרי לוי והפועל כפר-סבא

בשבוע שלפני המחזור ה-22 של העונה שעברה, שבוע משמעותי להמשך קיומה של נצרת עילית בליגת העל, ערב המשחק על שש נקודות, בני סכנין מארחת את הפועל נצרת עילית למשחק שעשוי להכריע את גורל היורדות. הפסד, ונצרת עילית מסתבכת עמוק בתחתית. ניצחון עשוי להשאיר את הקבוצה של אבשלום נוריאל עונה נוספת בליגת העל. המשחק מסתיים בניצחונה של סכנין 1:0 על נצרת עילית.

מיד לאחר המשחק עולים חשדות אצל הצוות המקצועי של נצרת עילית, לפיהם על-פי החשד, שוער הקבוצה,, אושרי לוי, קיבל טלפון מאדם שהגדיר עצמו מקורב להפועל כפר-סבא אשר לפיו, על-פי החשד, הובטח ללוי חוזה בעונה הקרובה בהפועל כפר-סבא, זאת אם הוא ידאג להשאיר את הפועל כפר סבא בליגת העל. החשד הובא לידיעתו של מוטי איווניר שהיה מאמן הפועל נצרת עילית באותה תקופה: "גורם בכפר-סבא אמר ללוי, תדאג שנשאר ויש לך חוזה בעונה הבאה בכפר סבא". מיד לאחר המחזור ה-24, מחליט איווניר להושיב את אושרי לוי על הספסל וזאת שני מחזורים לאחר שהחשד החל להתחזק אצל איווניר והצוות המקצועי שלו.

לאחר משחק ההפסד של נצרת עילית מול מכבי נתניה-1:0, מתיישב אושרי לוי על הספסל. כך עד למחזור ה-31 שבו מצליחה נצרת עילית להשיג תיקו 1 מהפועל ת"א, לנצח את בית"ר ירושלים 2:0 בטדי ולהפסיד במחזור הסיום 1:0 לבני יהודה שמורידה אותה לליגה השנייה. סה"כ לא שיחק אושרי לוי שבעה משחקים, שעל-פי גורמים בכירים בקבוצה – רק, ואך ורק משיקוליהם של מוטי איווניר והצוות המקצועי, זאת לאחר שנודע להם כי קיים חשד מבוסס שאושרי לוי משתף פעולה בצורה זו או אחרת עם מאבקי התחתית של הפועל כפר-סבא, לא פחות משיתוף הפעולה שלו עם הפועל נצרת עילית.

- מה אתה יודע על הסיפור של אושרי לוי עם הפועל כפר-סבא?

הבכיר מנצרת עילית: "יכול להיות שאמרו לו את זה: תראה, אחד שפעם אחת גונב, קשה לך להאמין עליו שהוא ישר. אושרי הוא מהאנשים שאוהב את הדברים האלה. הוא אוהב את הדברים האלה. כששיחקנו מול אח"י (באותו משחק החשוד כמכור, א.מ.), תאר לך שהוא הלך במחצית אל עזמי (עזמי נאסר לשעבר מאמן אח"י נצרת-א.מ.), לריב מכות, עשה לנו הצגה הוא ועזמי. זה דברים שקשה לך לעלות עליהם, זו בעיה. תראה מי שדיבר איתו. זה יכול להיות או מאמן או יושב-ראש שהבטיח לו".
- אתה אומר את זה בוודאות?
בכיר מנצרת עילית: "במיליון אחוז, אף אחד לא יכול להבטיח לו כזה דבר".
- אולי הם שלחו מישהו מטעמם?
בכיר מנצרת עילית: "זה לא משנה, זה היינו הך. שלחו אותך להגיד לי ככה וככה, נו, אני שוב אומר או מהמאמן או מהיושב-ראש, אין אפס, תראה הוא לא הלך לאף אחד, גם אף אחד לא רץ אחריו, הוא נפנף את כולם, זה אני יודע".
- מי פנה אליו?
בכיר מנצרת עילית: "הוא אמר לי שבית"ר ירושלים פנו אליו, להיות שוער שני. אתה מבין? והוא לא הסכים".
- אתה יודע מי היה איש הקשר בין אושרי לוי להפועל כפר-סבא?
בכיר מנצרת עילית: "יש קבוצות מהמרים בצפון, כל שבוע שמים איזה מיליון שקל לקבוצה הזו, כל פעם נכנסים אנשים, גנאים נכנס, היה עם 100 אלף שקל ושמה הם הכירו".
- איך אושרי הגיע לשם?
בכיר מנצרת עילית: "אושרי הגיע לשם דרך עמי אזולאי השחקן. הוא הגיע לשם דרכו ומשם התחילו להתפתח העניינים. היה סיפור עם אלי טביב שאמרו לו: בוא תשקיע. הוא אמר עזבו אותי אני יורד ליגה. אמרו לו אל תדאג, אתה לא תרד ליגה. ואז התפתח הסיפור הזה עם גבי קצרה ועם אושרי, אתה מבין?!".
- אתה מדבר על מה שקרה עכשיו עם אושרי וכפר סבא?
בכיר בנצרת עילית: "עכשיו, עכשיו, כן, כן".
- מי פנה לאושרי אתה יודע?
בכיר בנצרת עילית: "מי פנה? אז אני אומר לך: מי שהכניס אותו לעניין, זה עמי אזולאי"...
- תגיד לי: הוא קיבל כסף על זה שהוא עבד שם מהמהמרים או שזה רק היה...? בכיר מנצרת עילית: "כסף אני לא יודע, אני יודע שהייתה לו הבטחה מובטחת בקטע הזה".
- תגיד לי: אבוש ידע מי זה-נוריאל?
בכיר מנצרת עילית: "אני לא חושב. אני לא חושב. אבוש לא מתעסק בדברים האלה. אבוש פחדן!".
- תגיד: האנשים שדיברת איתם, יש להם קשר לנצרת עילית או לאח"י נצרת?
בכיר מנצרת עילית: "לא, האנשים שדיברתי איתם, יש להם קשר לאנשים עצמם".
- הם האנשים עצמם?
בכיר מנצרת עילית: "כן!".
- כולם מהצפון מן הסתם?
בכיר מנצרת עילית: "כן, מהצפון".
- שמעורבים בהימורים, זה מה שאתה אומר?
בכיר מנצרת עילית: "כן, אני אומר לך הם כל שבוע משקיעים איזה מיליון שקל".
- אז בוא תסביר לי מה יוצא לאושרי לוי מכל הסיפור הזה, חוץ מלעבור להפועל כפר-סבא?
בכיר מנצרת עילית: "א. אושרי רצה להיות בליגת העל. הוא לא רצה לרדת ליגה. אתה מבין?
- אם אני מבין, הוא רצה קבוצה בליגת העל עם משכורת יותר גבוהה ממה שהייתה לו בנצרת עילית?
בכיר מנצרת עילית: "נכון!! נכון, הוא הבטיח את עצמו בקטע הזה".
- מה שאתה אומר זה בלוק, אלה אנשים שמעורבים בזה בטוח?
בכיר מנצרת עילית: "כן, כן, כן,יש פה אנשים שלמעשה הם מנהלים פה את הכדורגל".
- מה זאת אומרת?
בכיר מנצרת עילית: "כן, המכירות, הקניות, ה...".
- אבל לא בעלי הקבוצות או כאלה?
בכיר מנצרת עילית: "לא, לא, לא".
- אז מי שמעורב בסיפור הזה של העברה של אושרי לוי, זה עמי אזולאי?
בכיר מנצרת עילית: "עמי הכניס אותו לזה".
- אז עמי יודע גם מי הם האנשים האלה?
בכיר מנצרת עילית: "בטח, אתה מבין!? זהו".

בעונת המשחקים הנוכחית משמש אושרי לוי כשוער ראשון בהפועל כפר-סבא מליגת העל. הקבוצה שניצלה בסופו של דבר מירידה. בשמונת המחזורים שחלפו מפתיחת העונה, ממוקמת הפועל כפר-סבא במקום השביעי לאחר שניצחה בשלושה משחקים, הפסידה בשלושה, שתי תוצאות תיקו, הבקיעה 14 וספגה 11 שערים.

עו"ד שטיינפלד ואבשלום נוריאל מסרבים להגיב

  • פנינו לעוה"ד קרן שטיינפלד אשר ייצגה ומייצגת גם כיום את אושרי לוי בכל העניינים המובאים בכתבה. הפנינו אליה שורה של שאלות. ביום 07.11.06 מסרה מזכירתה, בשמה של עו"ד שטיינפלד: "אין בכוונתה של עו"ד קרן שטיינפלד להגיב על הכתבה. אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה!!". ביום 12.11.06 פנינו שוב לעוה"ד שטיינפלד, וזו מסרה:"כבר עניתי למי שצלצל אלי שאני לא מעוניינת להגיב".

  • במקביל נעשתה פניה בכתב אל הבעלים של הפועל נצרת עילית, אבשלום נוריאל, וגם אליו הפנינו מספר שאלות הקשורות להתנהלותו. ביום 12.11.06 נמסר לנו על-ידי מורן, מזכירתו של נוריאל: "אם הוא היה רוצה להגיב, היה מגיב". ביום 13.11.06 פנינו שוב לקבל תגובה, ונמסר לנו על-ידי מורן, מזכירתו: "אין הוא מתכוון להגיב. אם הוא לא שלח עד היום את תגובתו, אתה צריך להבין אם הוא רוצה להגיב או לא".

תאריך:  13/12/2006   |   עודכן:  14/12/2006
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החשד: מכרו משחקים של הפועל נצרת עילית
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נצרתי
14/12/06 00:55
2
שפירא
14/12/06 07:07
3
נחום שחף
14/12/06 09:24
4
ימית
14/12/06 12:08
5
אחד שיודע
14/12/06 14:10
6
שלומי חסן
14/12/06 14:44
7
בעלת האוב
14/12/06 15:04
8
נדב
14/12/06 16:29
9
עפולאי גאה
14/12/06 18:02
10
ה
14/12/06 18:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תחקיר: האיש הכי חזק במוסד בתי הדין הרבניים הוא זלמן. זלמן קויטנר הוא מנהל פניות הציבור, וכבר שנים נחשב לאחד החזקים בשרות הציבורי. עיקר כוחו ניכר במיוחד בשנים בהם לא קיים משרד הדתות. שנים בהן צבר המוסד עוד כוח, והרבה. לא מעט בזכותו של מנהל פניות הציבור.
08/12/2006  |  מוטי אקסמיט  |   תחקירים
לפני כשנתיים הסתובבה סבתא עם עגלת תינוק ליד בית בשכונת גני יער שבלוד. לפתע נשר אריח קרמיקה מקיר הבניין והתרסק סמוך לעגלה. הסבתא המבוהלת אספה את השברים ורצה להתלונן במשטרה. לאחר מכן, תבע ועד הבית מחברת לנדקו, היורשת של החברה הממשלתית לור"ם (החברה לפיתוח אזור לוד-רמלה) שהקימה את השכונה, לפתור את הבעיה.
03/12/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב (בדימ.), שלמה אהרונישקי, מצוי בימים אלה ממש בבדיקות ובחקירות: הן מצד המחלקה לחקירת שוטרים והן מצד מבקר המדינה. דיווחים כספיים תמוהים והחלטות בעייתיות שגרמו נזק כלכלי, הם רק חלק מהממצאים שכבר התגלו על-ידי החוקרים או הבודקים. מבקר המשרד לביטחון פנים בודק גם הוא כמה מהפרשיות בהן מעורב אהרונישקי, וגם הוא מצא פרטים מעניינים.
24/11/2006  |  מוטי אקסמיט  |   תחקירים
לפני כשבועיים התפרסמה בעיתונות ידיעה קטנטנה שבישרה על בחירתו של אלי גינזבורג למנכ"ל חברת "עזרה וביצרון" - חברה עירונית, העוסקת בבנייה ובכוח אדם השייכת לעיריית תל אביב. בידיעה פורטו כישוריו של גינזבורג, אך לא הקשרים הפוליטיים שהפכו אותו ממועמד לבעל התפקיד. קשרים אלה, הנוגעים לעו"ד יגאל שפירא - ידידו ויועצו של ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הם העומדים במוקד הרשימה שלהלן. בתחקיר שלהלן נציג חלק מהפעולות התמוהות והקשרים הבעייתיים שהתגלו בין שפירא לחולדאי. להלן עיקרי התחקיר:
24/11/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
משטרת ישראל היא הגוף המרכזי שנועד לשמור על חוק וסדר במדינת ישראל. ממנה מצפה הציבור, ובצדק, לשמש דוגמא ומופת. קל וחומר מקציני משטרה בכירים. אך מה רבה ההפתעה כאשר מתגלה לנו כי גם בגוף זה אחז הרקב. קצינים בכירים, והפעם אנו מצביעים על מפכ"ל המשטרה (בתקופה הרלוונטית), שלמה אהרונישקי, שנתן ידו למינויים בלתי חוקיים. בתחקיר שלהלן אנו חושפים, לראשונה, עדויות מחקירתו של אהרונישקי בשנת 2006, בפני חוקרי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש).
17/11/2006  |  מוטי אקסמיט  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il