|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

כנגד כל הסיכויים: יציבות כלכלית

נאום שר האוצר במליאת הכנסת - אישור תקציב 2007 [י"ג בטבת תשס"ז, 03.01.2007]
04/01/2007  |     |   מאמרים   |   פרשת כרטיס פתוח   |   תגובות

   רשימות קודמות
  גאה להציג תקציב מאוזן ואחראי
  שיטת הקצבאות פשטה רגל
  המלחמה נפלה בתקופה טובה
  לא מממנים לחימה יש מאין
  מסמך: הנאום המלא של השר הירשזון

טרם אבקש מכם להצביע ולאשר את הצעת החוק, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר כמה מילים על הסערה המתחוללת ביממה האחרונה במשרד האוצר. כינסתי היום את ראשי משרד האוצר כדי לדון באירועים שהתרחשו בימים האחרונים ברשות המיסים ובכדי ללכד את השורות. בכוונתי מחר להיפגש עם אנשי רשות המיסים ולחזק את ידיהם בהמשך עבודתם החשובה.

אני רוצה להבהיר מעל במה זו כי עובדי משרד האוצר ועובדי רשות המיסים הינם מטובי העובדים בשרות הציבורי. אני בטוח כי משטרת ישראל תבצע את עבודת הבדיקה במהירות ובאחריות המירבית. אבל חשוב לזכור כי, כלכלת ישראל צריכה להמשיך ולשגשג גם בימים אלו. אני בטוח כי משרד האוצר על אגפיו השונים יעמוד בפני הטלטלות וימשיך להצעיד את המשק הישראלי למימוש היעדים שהצבנו לו.

אני גאה לומר שהשנה, למרות הקשיים, הצלחנו בניהול התקציב

כפי שבוודאי ידוע לכם, לפני יומיים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את אומדניה הראשוניים לסיכום שנת הכספים 2006. נתונים שפורסמו מאששים, מעבר לכל ספק, את הישגינו הכלכליים בשנה שחלפה. הנתונים הללו מאשרים יותר מכל כי מתנהלת פה מדיניות כלכלית נכונה. כנגד כל הסיכויים - בשנה בה החאמס עלה לשלטון, נערכו בחירות, הועבר תקציב רק באמצע השנה ועברנו מלחמה כואבת בחזית הצפונית - הצלחנו, במדיניות שקולה ואחראית, להביא ליציבות ואף לשיפור כמעט בכל אחד מהמדדים הכלכליים החשובים.

על-פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה בשנת 2006 תעמוד, ככל הנראה, על כ-5% - שיעור כפול מהממוצע במדינות ה- OECD. אולי חשוב מקצב הצמיחה הם מרכיביה. מנתוני הלמ"ס עולה כי מנוע הצמיחה המרכזי בשנת 2006 היה המגזר העסקי. התוצר העסקי צמח בשנת 2006 בכ-6.3%, עובדה שבאה לידי ביטוי בגידול ניכר בהשקעות בנכסים קבועים (6.1%) והמשך הגידול ביצוא של סחורות ושירותים (5.1%).

ההתרחבות בפעילות הכלכלית במשק, ובמגזר העסקי בפרט, יצרו, לכשעצמם, למעלה מ-44,000, מקומות עבודה חדשים בתשעת החודשים הראשונים של השנה. כתוצאה מכך, שיעור האבטלה ירד, והגיע לכדי 8.3% ברבעון השלישי של השנה, לעומת 9% בממוצע בשנת 2005. התרחבות בפעילות העסקית, לצד האחראיות התקציבית שהפגנו במהלך כל השנה האחרונה, יאפשרו לנו לסיים את השנה הנוכחית בגירעון תקציבי נמוך במיוחד ולהקטין את נטל החוב האדיר הרובץ על כלכלת ישראל. ורשימת ההישגים עוד ארוכה...

הישגים אלה הושגו בזכות. די בלשמוע את סקירות הבנק העולמי, חברות דירוג האשראי, בנקי ההשקעות והמשקיעים, כדי לדעת כי מה שנעשה פה אינו תוצר של היד הנעלמה. מאז כינונה של הממשלה כלכלת ישראל מאופיינת, בריבוי של אתגרים ודרישות תקציביות בלתי צפויות. עלויות המלחמה ובכללם - כספי הפיצויים לתושבי הצפון שלראשונה קיבלו מענה בזמן אמת, הפיצויים לעסקים, תוכנית הפיתוח והשיקום והתוספות התקציביות למערכת הביטחון נאמדים בשנים 2006 ו- 2007 בכ -13 מיליארד ש"ח. אני שמח שעמדנו במרבית האתגרים שהוצבו בפנינו בהצלחה.

ניהול תקציב בתקופות משבר הינו משימה לא קלה. הוא מצריך סבלנות ואורך רוח לצרכים השונים, איזון בין הצרכים השונים תוך שמירה על אחריות תקציבית ובעיקר יצירת וודאות ויציבות. אני גאה לומר שהשנה, למרות הקשיים, הצלחנו בניהול התקציב והוכחנו כי במדינת ישראל קיימת הנהגה כלכלית שקולה ואחראית המתחשבת בצרכיהם של אזרחי המדינה.

הניהול הנכון של המדיניות הכלכלית בשנה האחרונה זכה להבעת אמון יוצאת דופן מצד הכלכלה העולמית. ההשקעות הזרות במשק הישראלי יסתכמו השנה בסכום של למעלה מ-23 מיליארד דולר. יותר מהשיא שנקבע בשנת 2000. זהו הישג מדהים. שלא תבינו לא נכון - ההשקעות הזרות אינן מטרה לכשעצמן - הן אמצעי: להגדלת הפעילות העסקית במשק, להגדלת התעסוקה, לייבוא ידע ומומחיות במגוון תחומים והן אמצעי ולהגדלת הנגישות של עסקים מקומיים לשווקים הגלובאליים.

בעידן בו הוסרו לחלוטין הגבולות הכלכליים, בו הון ועובדים מתנייעים ללא מפריע, האטרקטיביות שלנו כמשק שכדאי להשקיע בו הוא הבסיס לקיומנו הכלכלי. האטרקטיביות הזו נבחנת יום-יום שעה-שעה. לצערי, מעידה או שינוי כיוון במדיניות, יכולים, כמעט באופן מיידי, להפוך את הקערה על פיה. אין משמעות הדברים שעלינו לשבת חסרי מעשה. אין משמעות הדברים שאסור ליזום, לתכנן ולשנות. משמעותם שחובתנו להמשיך ולנהוג באופן אחראי. משמעותם שעלינו לעשות את הדברים בהדרגה, בסבלנות ולאחר תכנון קפדני ואחראי של סדרי העדיפויות.

תקציב המדינה לשנת 2007 עושה בדיוק את הדברים האלה - הוא תקציב אחראי ונאמן לעקרונות הכלכליים שהביאו אותנו להיכן שאנו נמצאים היום. הוא תקציב שנבנה תוך מחשבה מעמיקה ואיזון בין מכלול הצרכים. הוא תקציב שמגלם את התפיסה כי יש להמשיך וליישם מדיניות כלכלית אחראית שתבטיח צמיחה בת קיימא, תוך יישום צעדים שמטרתם הקטנת הפערים החברתיים בחברה הישראלית.

שינוי המדיניות החברתית במדינת ישראל כבר כאן

מלבד התוספות יוצאת דופן למערכת הביטחון, שהינן צו השעה, תקציב המדינה לשנה הבאה כולל גם תוספות מרחיקות לכת לנושאים חברתיים, מעבר לתוספות שהוספו בשנת 2006 ביניהן: תוספת תקציבית לפעולות חברתיות בפיתוח ושיקום הצפון בסך של 800 מלש"ח; תוספת של 790 מלש"ח לעידוד תעסוקה; תוספת של 661 מלש"ח לתקציב הרווחה; תוספת של 379 מלש"ח לתקציב הבריאות; תוספת של 306 מלש"ח לתקציב החינוך.

תוספות אלה, מסתכמות בסך של שני מיליארד ותשע מאות מיליון ש"ח. בסך-הכל, למעלה מ-29% מתקציב המדינה בשנת 2007 יוקצו לצרכים חברתיים. זה לא עניין של מה בכך בתקציב שלמעלה משליש ממנו מוקצים לצורכי ביטחון והחזר חובות.

הכרזתי בעבר ואני שב ומצהיר היום, שינוי המדיניות החברתית במדינת ישראל כבר כאן. זו לא משימה שתושלם ביום או ביומיים. זה תהליך ארוך שצריך לדבר עליו על פני זמן, לפעול בו יום יום, להיות נחושים לגביו ולטפל בו בחמלה ובגאון לו הוא ראוי. זו לא זכותנו - זו חובתנו.

אבל בעיני הצלחתנו אינה נובעת רק מהפעילות הכלכלית שבאה לידי ביטוי בתקציבים ובמדדים. הנהגה כלכלית חייבת ליצור מכנה משותף. חייבת ליצור קונצנזוס. חייבת להתנהג באחריות. פינו וליבנו שווים. אני גאה על כך שהצלחנו להציג תקציב מאוזן, שקול ואחראי. הובלנו מדיניות כלכלית עניינית ואחראית. לא מתלהמת. הובלה שקולה ושקטה. כזו שמייצרת שקט ומכנה משותף רחב סביב פעולותיה.

לא בכדי, תקציב המדינה, המשקף את כל המעלות הללו, נכנס לכנסת ויצא ממנה אותה דבר! לא בכדי, לאחר מספר שנים, תקציב המדינה, יעבור בכנסת ישראל בזמן - ללא טריקים וללא שטיקים - ללא תקציבים קואליציוניים, ללא סחר וללא מכר! הכל תוצר של עבודה קואליציונית משותפת. הכל תוצר של שיתוף פעולה בינכם חברי הכנסת שבקואליציה לביננו נציגי הממשלה. הוכחנו כי ניתן לעבוד יחד. הוכנו כי ניתן ליצור יחד. הוכחנו לאזרחי מדינת ישראל יש הנהגה כלכלית אחרת.

אני רוצה להודות לכם חברי הכנסת, ובפרט ליושב-ראש הקואליציה, ליושבי ראש הועדות ולמרכזי הסיעות ולעובדי הסיעות, על עבודתם המאומצת בתקופה האחרונה. אני רוצה להודות לשר המקשר יעקב אדרי ולאנשי לשכתו. בעזרת עבודתכם המאומצת והעניינית, הצלחנו, לאחר שנים, להביא את תקציב המדינה לאישור במועדו. ללא כספים קואליציוניים ובבגרות כלכלית יוצאת דופן. צעד זה שולח מסר חשוב מאד לשווקים, המקומיים והבינלאומיים, לגבי רצינותנו, נחישותנו ואחריותנו כלפי כלכלת ישראל.

לך גברתי יושבת הראש אבקש להודות על התמיכה והמנהיגות שהפגנת על-מנת שהתקציב יעבור בלוחות הזמנים ובתמיכה הראויה. אנא העבירי גם את תודתי לכל אחד מעובדי הבית על עזרתו. תודה מיוחדת שמורה לראש הממשלה ואנשי לשכתו, על שתמכו ועמדו, גם ברגעים הקשים, כחומה בצורה המגנה על מה שנכון, נדרש וראוי. ולבסוף, לעובדי האוצר ובראשם הממונה על התקציבים מר קובי הבר, שעבדו ימים כלילות לגבש את הצעת התקציב המונחת בפניכם, תוך שמיעה ושקילה של מכלול ההערות בסבלנות ובמקצועיות.

הנני קורא לכם, חברי הבית, לאשר את הצעת חוק תקציב המדינה לשנת 2007.

תאריך:  04/01/2007   |   עודכן:  08/01/2007
אברהם הירשזון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כנגד כל הסיכויים: יציבות כלכלית
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דואבת-ציון
5/01/07 13:11
2
אברום
5/01/07 18:02
פורום: פרשת כרטיס פתוח כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלווייתו של טדי קולק המנוח המחישה לנו עד כמה איננו יודעים לערוך ולנהל טקסים במדינת ישראל.
04/01/2007  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
פורסם בתקשורת, כי בארמונו של מלך ירדן בעקבה, הורגש ריח רע שמקורו כנראה בחוות ההסגר שבקיבוץ אילות, המאחסנת בקר מיובא לפני אישור כניסתו לארץ. הבעיה היא - שהריח הזה בא לא רק מאילת והוא מורגש בכל הארץ - מחקירות המשטרה על הנעשה במשרדי ממשלה, מתחקירי צה"ל על מלחמת לבנון 2, מהנעשה בצה"ל, על מה שלא נעשה בטיפול בעורף בזמן המלחמה ועל הנעשה במשטרה עצמה.
04/01/2007  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
אין ספק, אנו מתקרבים לבחירות בלשכת עורכי הדין. אומנם הבחירות אמורות להתקיים רק בעוד כחצי שנה, אך בשטח כבר ניכרת הפעילות, והנה אתמול זכיתי לקבל יחד עם 35,000 עורכי דין אחרים "מכתב אישי" מעו"ד איתן ארז הרץ לרשות הלשכה.
04/01/2007  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
מכל תחומי האמנות הפופלרית, אין ספק שהתחום שההשתנה הכי הרבה בעשור האחרון הוא עולם המוזיקה. כל מה שהיה מקובל ביחסי אמן-קהל והתמחור עבור המוזיקה של היוצרים, השתנה ומשתנה לנגד עינינו במהירות שיא. לאחר מחשבה רבה שהקדשתי לעניין אני מעוניין להציע מודל כלכלי-אמנותי חדש ליחסי אמן-קהל שינסה לתת מענה ופתרון לבעיות המרכזיות העומדות בפני אמנים בעידן המשתנה שלנו.
04/01/2007  |  דויד פרץ  |   מאמרים
תהליך המשא-ומתן המדיני להסדר בין ישראל לסוריה, שנמשך לכל אורך העשור הקודם, הסתיים ב-26 מרץ 2000 במפגש הכושל בין קלינטון לחאפט' אל-אסד. מאז חלו שינויים מפליגים במפה האסטרטגית המשפיעים על המצב הנוכחי והעתידי ביחסי ישראל סוריה: הן בסוריה, הן בישראל, הן באזור והן בעולם.
04/01/2007  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il