|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
ירידה חדה ברמת השירות לנוסע באגד
|
דוח המבקר: משרד התחבורה מעלים עין מפיקוח נאות ונוצר מצב בו אגד (בעיקר) חורגת מתנאי הרישיונות והיחס לו זוכים הנוסעים אינו ראוי
|
|
שר התחבורה הקודם שאול מופז. הפקרות מתחת אפו [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ליקויים רבים מצא מבקר המדינה בדוח השנתי בשירות שמספקים חברות התחבורה הציבוריות הפרטיות ואגד בפרט. ביקורת קשה נמתחה גם על משרד התחבורה. - באוטובוסים של אגד אין כל מידע לנוסע על מסלול הנסיעה או על התחנה הקרובה. טיפולו של משרד התחבורה בתלונות מתמשך זמן רב. דוחות וממצאים שהועלו על-ידי מחלקת פניות הציבור באגד לא נדונו במזכירות אגד, ולא התקיים מעקב אחר תיקון הליקויים.
- למרות ההבטחות, משרד התחבורה לא הקים מערכת מידע מרכזית ומשותפת לאגד ולמפעילים החדשים, שתספק מידע על האפשרות להשתמש בשירות משולב שניתן על-ידי כמה מפעילים כדי להגיע ליעד מסוים. כמו-כן לא קבע משרד התחבורה, בהסכם או ברישיון ההפעלה של אגד, את שעות הפעילות של עמדות המודיעין ושל קופות הכרטיסים העומדות לשירות ציבור הנוסעים.
- משרד התחבורה מעסיק חברת בקרה חיצונית, האחראית מטעם המדינה לבקרה התפעולית בחברות התחבורה הציבורית. הבקרה על המפעילים החדשים נעשית על כלל הפעילות שלהם. לעומת זאת, הבקרה באגד נעשית בהיקף מצומצם בהרבה. למרות מספרן הגדול של התלונות בגין אי-איסוף נוסעים, לא ביקש משרד התחבורה מהחברה לבקרה לבדוק נושא זה. אף שהמשרד מזמין ספירת נוסעים בקווים שונים מחברות סקירה חיצונית, הוא אינו כולל בדרישה לספירה את אלה שאינם נאספים ונשארים להמתין בתחנה.
|
פחות ליקויים אצל המפעילים החדשים
|
|
מדוחות החברה לבקרה עולה כי משרד התחבורה לא הצליח לאכוף עמידה של כל המפעילים בהתחייבויותיהם. משרד התחבורה לא עודד את המפעילים לאכוף משמעת על נהגיהם בנוגע לנהיגה מסוכנת, קוד לבוש והיחס לנוסע. משרד התחבורה אף לא הצליח לחייב את המפעילים לספק דוחות מפורטים כנדרש בחוזה, דוחות שאמורים לסייע בעידכון רישיון הפעלת הקווים ולשפר את השירות לציבור; לא הצליח לאכוף עמידה בלוח הזמנים, בתדירות ובהגבלות על מספר הנוסעים. משרד התחבורה אפשר הפעלת אשכולות קווים לפני שקיבלו רישיון לכך; לא קבע נהלים להפעלת אוטובוסים בעִתות חירום; ולא התאים את תשתית התחבורה בארץ לשימושם של אנשים עם מוגבלויות. - אגד לא קבעה בנהליה מדדים של רמת השירות, וטיב השירות ולא קבעה יעדים לשיפור השירות. במועד סיום הביקורת, ספטמבר 2008, טרם קבע משרד התחבורה תקנים לרמת השירות, אף שהדבר הוסכם עם אגד עוד בשנת 1996.
- מדוח שהגישה החברה לבקרה למשרד התחבורה, למחצית השנייה של 2007, עולה כי רמת השירות באגד ירדה, ברוב המדדים, יחסית לשיפור שחל ברמת השירות של מרבית המפעילים החדשים. עוד עלה כי אגד חורגת מתנאי הרישיונות שניתנו לקווים שהיא מפעילה בהיקף גדול יחסית למפעילים החדשים.
- מחלקת עידכון ובקרה באגד אינה בודקת אם הנסיעות בפועל נעשות לפי לוח הזמנים המתוכנן ואינה מפיקה דוחות מעקב תקופתיים אחר העמידה בלוח זמנים והחריגות ממנו, על-מנת לאפשר להשתמש בו כדי לבחון ולהעריך את רמת השירות לנוסע. אגד תכננה ב-12 שבועות מייצגים בשנת 2007 1,399 נסיעות פחות מהנדרש ברישיונות הקווים. נמצא כי מערכת ספירת הנוסעים האוטומטית שהייתה מותקנת באוטובוסים יצאה מכלל שימוש לפני חמש שנים, ועדיין לא הותקנה מערכת חדשה במקומה.
- משרד התחבורה לא קבע, בתקנות ובהסכמים עם אגד ועם המפעילים הפרטיים, רמת תחזוקה ושירותים להפעלת תחנות מרכזיות ותחנות רגילות. בדיקה של משרד מבקר המדינה בארבע תחנות מרכזיות שאגד מפעילה בצפת, בקריית שמונה, בעפולה ובבאר שבע העלתה, כי המתקנים בתחנות מיושנים, רמת התחזוקה של התחנות נמוכה, והתחנות לא שופצו במשך תקופה ארוכה.
רע שההגה בידיים של אגד המבקר קרא לשפר את השירות לציבור בתחבורה הציבורית ולעודד את השימוש בה. לינדנשטראוס רומז כי ראוי היה להוציא עוד ועוד קווים מהפעלה בידי אגודת אגד, וקובע שעל משרד התחבורה לקבוע תנאי-סף במכרזים שיאפשרו את זכייתם של מפעילים בעלי צי אוטובוסים מתאים, בעלי חוסן פיננסי ובעלי רמת שירות גבוהה לציבור. על משרד התחבורה לקבוע אמות מידה מינימליות לשירות לציבור, לוודא את אכיפתן באמצעות פיקוח ובקרה הדוקים יותר, ואף לשקול את החמרת האמצעים הננקטים נגד מפעילים שאינם עומדים בתנאים שנקבעו על ידו. הפיקוח והבקרה של משרד התחבורה על המפעילים הפרטיים ועל אגד הוא מצומצם, והוא לא עשה די כדי להביא לתיקון המצב ולשפר את השירות לנוסעים.
|
|
תאריך:
|
06/05/2009
|
|
|
עודכן:
|
07/05/2009
|
|
עידן יוסף
|
ירידה חדה ברמת השירות לנוסע באגד
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
8משה
|
11/05/09 21:00
|
|
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, החליט לאמץ (יום ה', 7.5.09) את המלצות הוועדה המקצועית שהקים להסדרת נושא העירוב בעיר. הפתרון הושג לאחר סכסוכי חילונים-חרדים בנושא העירוב.
|
|
|
אופן יישומה של מדיניות הרבנות הראשית לישראל בנושא שמיטה, קביעת נהלים וקריטריונים לחלוקת התמיכות וכן מועדי התשלום של התמיכות ומחירי תוצרת למהדרין בשנת השמיטה נבדקו אף הם בדוח מבקר המדינה.
|
|
|
בביתה שברחוב דרך ירושלים ברחובות התמוטטה ומתה ענבר נעסה, ילדה בת 11. לאחר ניסיונות החייאה ממושכים נקבע מותה.
|
|
|
יושב-ראש מפלגת העבודה, אהוד ברק, נפגש הערב עם ארבעת ה"מורדים" במפלגתו. הפגישה בין ברק לאופיר פינס, לאיתן כבל, לעמיר פרץ וליולי תמיר הייתה חשאית, והתקיימה במטרה לנסות ולמצוא דרכים לגשר על המחלוקת ולמצוא דרך של פיוס שתאפשר עבודה משותפת כסיעה אחת.
|
|
|
חברת 'וירג'ין' עומדת להשיק ספר אוטוביוגרפי פרי עטה של דוגמנית-העל קייט מוס בת ה-35. כך דיווח הטלגרף (יום ד', 6.5.09).
|
|
|
|
|
|
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
|
|
|
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
|
|
|
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
|
|
|
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך? מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
|
|
|
שי גולדשטיין
הערבים הם כוח הולך וגובר באירופה ואמריקה ולכן העולם המערבי מפנה לנו את גבו אין לנו ברירה אלא להבין שאנחנו הולכים ומבודדים מול עולם מתאסלם
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|