|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הסיוט של ביניש

שרי שס השתכנעו לתמוך במינויו של פרידמן לשר משפטים אחרי ששמעו מיולי תמיר וממזוז על השינויים שהוא עומד לבצע בעליון הרה-שאפל בממשלה מתברר כמהלך קטן ולא משמעותי והעיקר שהשופטים מתחילים להביע את דעתם לא רק בין כתלי בית המשפט אגם הברבורים
09/02/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
פרידמן [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  רמון - אבי המפץ שהתנפץ
  אגם הברבורים [7]
  אגם הברבורים [6]
  אגם הברבורים [5]
  אגם הברבורים [4]

סבב התיקים שציפתה לו המערכת הפוליטית בקוצר רוח, הולך ומתברר כמהלך די צולע, כהחמצה. נראה שכל הרה-שאפל מסתכם במינויו של ראלב מג'אדלה לשר הרווחה ומינוי שר נוסף מישראל ביתנו לשר המדע. הכל המתינו בסבלנות לשינויים עליהם דיבר ראש הממשלה, והקו המנחה היה כי לא חשוב שאין שר רווחה ושר משפטים, העיקר שבקרוב לא יהיה אותו שר ביטחון. אבל אולמרט אכזב. עמיר פרץ נותר במקומו ובלי המהלך להזזתו, כל השינויים בממשלה מינוריים וחסרי חשיבות.

למרות שהשינויים בהרכב הממשלה הם די זניחים, הצליח אולמרט להרוויח מהמהלך פעמיים. פעם אחת על כך שחשף את פרצופה האמיתי של מפלגת העבודה שאיש מחבריה לא מוכן לוותר על תפקידו ולעבור למשרד הרווחה. ופעם שנייה, על מינויו של פרופ' פרידמן לתפקיד שר המשפטים.

לא בטוח שאם מפלגת העבודה לא הייתה עומדת בפני פריימריז, היו חבריה מתנהגים אחרת, אבל עקב העובדה שההתמודדות כבר החלה, הולכים הדברים ומקצינים. ההחלטה של ראש הממשלה לתת למפלגת העבודה את תיק הרווחה, אך תמורת החזרה של אחד התיקים האחרים, לא כולל תיק המדע, התקבלה במפלגה בראשות פרץ כמו הטלת רימון בחדר סגור. מה גם, שהיחסים שם גם כך באופן תמידי על-סף פיצוץ. עם ההודעה על החלטתו של אולמרט, האשים מחנה פרץ את אנשי ברק שהם מנסים לדפוק את היו"ר. תומכי ברק מאשימים את פרץ שהוא מנסה לפגוע בהם, אך למזלם מי שאמור לחלץ אותם מהתסבוכת הזאת הוא אביגדור ליברמן, שצפוי להסכים לקבל אליו את תיק המדע ולגמור את הסיפור.

אולמרט הפסיד במלחמה

בשקט ובלי הרבה רעש, סיים מבקר המדינה את הכנת הדוח בנושא הכשלים במלחמת לבנון. אלא שהדוח הזה טומן בחובו פצצה אמיתית. בעוד חודש, כאשר יונח הדוח על שולחנם של חברי הוועדה לביקורת המדינה, יוכלו חברי הוועדה להחליט על פתיחת ועדת חקירה ממלכתית. למרות שהנושא הושתק ומחאת המילואימניקים גוועה, כשמדברים עם חברי הוועדה שומעים על נחישות ועל תמיכה גורפת של חבריה למהלך. עדיין לא ברור כיצד ינהגו כמה מחברי הקואליציה החברים בוועדה, ולכן נראה כי הדבר תלוי בעיקר במסקנות הביניים של וינוגרד. לאחרונה שוררת התחושה כי וינוגרד מתכוון להוציא דוח פושר יחסית, כזה שלא יטלטל את המערכת הפוליטית. אם אכן זה מה שיהיה, תהיה התגייסות בוועדת הביקורת להפעיל ועדת חקירה ממלכתית. אם הדוח של וינוגרד יהיה קשה, תספק בו גם האופוזיציה. כך שבכל מקרה אולמרט מפסיד.

הערה לסיום

לאחרונה החלו מסכי הפלזמה הפזורים במשכן הכנסת להציג גם הודעות שונות מטעם היו"ר ובהן גם ברכות לימי הולדת החלים באותו יום. יו"ר סיעת שס פנה ליו"ר הכנסת דליה איציק בדרישה לעבור ולציין את ימי ההולדת העבריים של חברי הכנסת, ולא את התאריכים הלועזיים שהם, כך בפנייה, על-פי ספירת הנוצרים ללידת ישו. דרישתו של מרגי מוצדקת בהחלט. כנסת ישראל אמורה לציין תאריכים עבריים כיאה לבית המחוקקים במדינה היהודית.
אולם מרגי טועה לחלוטין בעניין התאריך הלועזי. אין לו שום קשר ללידת ישו. לוח השנה הלועזי הוא לוח השנה שהונהג בצו של האפיפיור גרגוריוס ה-13 בשנת 1582, בהתבסס על הלוח היוליאני שהונהג על-ידי יוליוס קיסר, קיסר האימפריה הרומית. לאחר השינוי נקרא הלוח גם לוח השנה הגרגוריאני. השינוי בלוח נעשה לאחר שיועציו של האפיפיור גרגוריוס ה-13 גילו כי הטבלאות שנועדו לחישוב מועד חג הפסחא הנוצרי אינן יעילות, כיוון שיום ההשתוות האביבית חל עשרה ימים לפני ה-21 במרס. חג הפסחא אמור לחול ביום הראשון בשבוע אחרי יום מילואו של הירח שחל אחרי ה-21 במרס, הוא יום ההשתוות האביבית. תצפיות במצפה האסטרונומי של הוותיקן, שנערכו בשנת 1582, הראו בבירור כי ה-21 במרס חל 10 ימים אחרי שוויון היום והלילה. ישו, כידוע, נולד בכלל ב-25 בדצמבר, חג המולד, ואילו ראש השנה חל ב-1 בינואר. אגב, הכנסייה היא שהתנגדה בתחילה לציון ראש השנה בתאריך זה, כיוון שה- 1 בינואר צוין על-ידי האימפריה הרומית, ואילו הכנסייה שהתנגדה למעמדו הפגאני של התאריך ניסתה לבטל אותו. עם קבלת לוח השנה הגרגוריאני, נכנעה הכנסייה.

פרידמן יגשים את החלום

לא רק השופטים מוטרדים ממינויו של פרידמן, גם החרדים. בישיבת הממשלה שהייתה אמורה לאשר את המינוי הגיעו שרי שס בפנים חיוורות. איך נוכל לתמוך באיש, שאלו את ראש הממשלה. לפרידמן היו כמה התבטאויות בנושא דת, שהופכות את דבריו של טומי לפיד לדברי תורה לעומתם. פרידמן אף תקף בעבר את מערכת החינוך החרדית, שהיא כידוע ציפור נפשה של תנועת שס, ואחד ממפעליה העיקריים. שאר שרי הממשלה ניסו להרגיע את שרי שס. שרת החינוך יולי תמיר ניגשה לשרים יצחק כהן ומשולם נהרי, ואמרה להם: מה אתם פוחדים? הוא עומד לשנות את בית המשפט העליון כמו שרק חלמתם שמישהו יעשה. השניים העבירו את מבטם משרת החינוך ליועץ המשפטי לממשלה. מזוז הנהן. פרידמן הולך להיות הסיוט של ביניש, אמר להם. השרים רצו גם הבהרות מראש הממשלה אולמרט. אתם גם פחדתם מרובינשטיין, אמר להם אולמרט. שרי שס השיבו כי לא פחדו כיוון שידעו בדיוק מי האיש. בסופו של דבר החליטו לתמוך במינוי. במערכת המשפט אין לנו דריסת רגל, הסביר אחד השרים, ולכן אם יהיו שם שינויים זה טוב לנו. בממשלה אנחנו שולטים. אז גם אם הוא ינסה לפגוע בנו, בפוליטיקה אנחנו מנצחים אותו.

תם עידן ברק

המערכת המשפטית עמדה על הרגליים האחוריות כדי לנסות לעצור את מינויו של דניאל פרידמן לשר המשפטים. לפני שהכנסת מאשרת את תקציב המדינה ובו קיצוץ גדול בתקציב הביטחון, מוציא צה"ל את התותחים הכבדים שלו. גנרלים בהווה ובעבר, כולל הרמטכ"ל עצמו ואלה שקדמו לו, מתגייסים כולם למערכה. באמצעות ראיונות מיוחדים למוספים הגדולים, מהלכים אימים על הציבור ומספרים כמה המצב רע, עד כמה האיומים גדולים, ועד כמה תוספת של כמה מיליונים יכולה לשפר את המצב. בית המשפט נקט השבוע בשיטות דומות. מקורבים של שופטים דיברו במונחים של שדה קרב כשהזכירו את מינויו של פרידמן. ומעל כולם היה השופט (בדימ.) מישאל חשין, שבנאומו שותת הדם ביכה את נפילתו של בית המשפט.

המערכת המשפטית הייתה צריכה לעבור טלטלה כזאת כבר מזמן. בשנים הרעות של אהרן ברק, הפך בית המשפט לרשות החזקה ביותר מבין שלושת הרשויות, שאמורות על-פי הרעיון המקורי להיות שוות. המצב הגיע לאבסורדיות מוחלטת כאשר נכנס טומי לפיד לתפקיד שר המשפטים בממשלת שרון, ואמר כי בית המשפט העליון הוא הרשות החשובה ביותר. לפיד (שהיה חבר ברשות המבצעת וברשות המחוקקת) לא מבין מה שהבין מונטסקייה כבר ב-1748, כשהסביר בחיבור "רוח החוקים" מדוע כל הרשויות חייבות להיות שוות בחשיבותן. נקודת אור אחת בכל הסיפור מבחינת התנהלותם של בתי המשפט, היא שכאשר אהרן ברק היה השליט, נקבע הכלל כי השופטים אינם מחווים את דעתם בשום נושא אלא במסגרת דיון בבית המשפט. זה שאנחנו יודעים את עמדתם של השופטים בנושא פרידמן, מבלי שהתקיים על כך דיון משפטי, אולי זה אומר שעידן ברק הסתיים גם בתחום זה.

תאריך:  09/02/2007   |   עודכן:  09/02/2007
מתי טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסיוט של ביניש
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שבתאי עזריאל
9/02/07 16:36
 
שמחה ניר, עו"ד
9/02/07 18:45
 
משה, עורך-דין
10/02/07 09:27
 
ג. אביבי
9/02/07 19:01
 
קוראים כאן
9/02/07 23:47
 
ע. לציון
10/02/07 11:57
2
משה, עורך-דין
9/02/07 18:23
3
We need to demonstrate
9/02/07 19:00
4
עילג גאה מתוךבחירה
10/02/07 03:32
 
משה, עורך-דין
10/02/07 09:23
 
הגאה מתימן
10/02/07 09:44
5
זוהי חוכמתכםלעיני העמים
10/02/07 03:39
6
ע. סובול
10/02/07 09:10
 
חושבני
10/02/07 09:35
 
מאחרוני הדור
10/02/07 12:04
 
פרנואיד מצוי
10/02/07 16:44
 
קורא מזדמן
11/02/07 11:51
7
אברום
10/02/07 19:49
 
א.א.ג.
11/02/07 09:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבבות ילדים ונערים פתחו, כהרגלם, את מקלטי הרדיו, ביום ששי, 9 בפברואר 1962, היום לפני 45 שנה, בשעה 4 אחר-הצהריים, כדי להקשיב לתוכנית הפופולרית "קול ישראל לנוער". הם הופתעו לשמוע קריין חמור-סבר המודיע שבמקום התוכנית תשודר הודעה מיוחדת של שר האוצר, לוי אשכול. לאחר מספר דקות נדהמה כל המדינה: שר האוצר הודיע על פיחות ענק של 67% בלירה לעומת הדולר - הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל.
09/02/2007  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
בשבת זו קוראים בתורה את פרשת 'יתרו' בה מסופר אודות מעמד הר סיני. לקראת המעמד הגדול, מספרת התורה: (שמות י"ט) [כ] וַיֵּרֶד ה' עַל-הַר סִינַי, אֶל-רֹאשׁ הָהָר; וַיִּקְרָא ה' לְמֹשֶׁה אֶל-רֹאשׁ הָהָר, וַיַּעַל מֹשֶׁה.
09/02/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
כל המתחקה אחר הבסיס הרעיוני של תנועת הפתאח מוצא מיד כי מדובר באחים המוסלמים, מיסודם של אבו אל בנא וחג' אמין אל חוסייני. שניהם אנשי איסלאם מובהקים אשר העמידו את ההתנגדות לישוב ארץ ישראל בעם ישראל תחת המנדט הבריטי על בסיס איסלמי טהור. בשנת 1936 הפעיל חוסייני את האינתיפאדה הראשונה, במימון נאצי, בעיקר נגד הבריטים. בשנות השישים חל שינוי קוסמטי באידיאולוגיה של הפתאח בכל האמור לדת, וזאת כדי לקבל את המימון והטיפוח המובטח לארגונים מהפכניים קומוניסטיים מברית המועצות, עוד רודנות רצחנית.
09/02/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
מתוך התקשי"ר - תקנון מחייב של שרות המדינה: "מסירת ידיעות לעיתונאי אסורה אלא אם הוסמך העובד למסרן על-פי הוראות פסקה זו או על-פי הוראות פסקה 42.526. כל שר יסמיך במשרדו עובדים בכירים לשוחח עם עיתונאים על עניינים הנמצאים בתחום עבודתם. עובדים אלה רשאים למסור לעיתונאים ידיעות שבאותו תחום, אם אינן סודות המדינה. לעובדים אלה אסור למסור ידיעות על פעולות משרדים אחרים."
08/02/2007  |  איתן גנור  |   מאמרים
היה לי מורה להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב, פרופסור עמוס פונקנשטיין המנוח, חוקר דגול של מחשבת ימי הביניים ואיש חכם להלל, שנהג לומר בקריצה בערך כך: מאז שנבראו האוניברסיטאות במאה ה-11, הן מרמות את החברה שסביבן. אנשי העיר מפרנסים את עוטי הגלימה בזכות הרפואה והמדעים, בסברם שמטרת האוניברסיטה היא להביא תועלת מעשית ומוצקה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il