|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מי הוא אברם גרנט?!

השאלה האמיתית היא במה גרנט מצטיין יותר: באימון או ביחסי הציבור?! מה קידם אותו יותר, היכולת על המגרש או היכולת למכור את עצמו?! ואיך כל זה מתקשר לדרור קשטן מאמן נבחרת ישראל העכשווי ולליגת הכדורגל של אנגליה?!
16/02/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  על הדילים והפוליטיקות בספורט
  האם כסף שווה אליפות בכדורגל?
  מכירות בכדורגל אז ועכשיו

הקטע הבא מיועד למי שלא אוהב את אברהם גרנט.
יש משהו ממש מעצבן אצלו, הוא מצליח! ועוד יותר מרגיז, הוא נותן לכלבים לנבוח ומגיע עם השיירה לאיפה שהוא רוצה.
הוא גם אף פעם לא היה שחקן כדורגל רציני אז איך הוא הגיע לאמן את הקבוצות הכי טובות בארץ וגם את הנבחרת? יש הרגשה שהוא משיג הרבה בזכות הקשרים שיצר ויחסי הציבור המצוינים שלו, ומאד מתסכל שאנחנו לא יודעים איך עושים את זה. הוא מתחכך עם אוליגארכים/מיליארדרים ומוציא לנו את העיניים.

אברם, זה הכינוי שלו, הוא תעלומה. מצד אחד הוא אדם ידוע, פתוח וחייכן, שיש לו סבלנות לדבר עם כל אחד. ומצד שני לא יודעים עליו כמעט כלום, לדוגמא, איך הוא חי באנגליה והמשפחה, ובעיקר הילדים, נשארה בישראל? איך זה מסתדר? או מה הוא אוהב, מה התחביבים שלו, מי החברים שלו...?

גרנט הוא מסוג "אנשי הטפלון", שום דבר רע לא נדבק ושום כשלון לא שורט אותו. בתחילת דרכו המקצועית הוא קיבל תפקיד בהתאחדות לכדורגל (בטח בזכות יחסיו עם גברי לוי לא? שניהם באו מאותו הכפר בפתח תקוה!), ואז מכבי חיפה פיטרה מאמן וחיפשה אחר בדחיפות, הוא שבר חוזה עם ההתאחדות לכדורגל, הרגיז את גברי לוי, שאיים שאין לו מה לחפש יותר בהתאחדות לכדורגל, והלך לחיפה. אחר כך הוא הפסיק חוזה עם חיפה וחזר לנבחרת, ומה קורה אחרי כל זה? גם גברי לוי וגם הבוס של חיפה, יענקל'ה שחר, אוהבים אותו ומדברים עליו רק טובות, "טפלון" אמיתי!

הפרק הראשון שלו בנבחרת היה כשלון גדול. בין היתר סיימה הנבחרת בתיקו עם נבחרת מאלטה (איפה זה בכלל?) והיתה שותפה ל"שיא" מיוחד - הנקודה הראשונה והיחידה שנבחרת מאלטה השיגה במשחקים האלה. מישהו זוכר את זה?!

בפרק השני באימון הנבחרת האשימו אותו שהוא מאחר לכל אימון, שהוא עצלן, שהוא יחצ"ן (איש יחסי ציבור), שהוא מתחבר עם השחקנים ה"כוכבים" כדי לקבל את תמיכתם, שהאימונים שלו דומים יותר לקייטנה (בהשוואה, לעמנואל שפר, שאצלו האימונים היו כמו טירונות בצנחנים), שאמא שלו ערביה (לא, את זה אמרו על מישהו אחר).

מה לא אמרו עליו, אבל כשבודקים את התוצאות רואים שאמנם הנבחרת לא העפילה איתו למשחקי גמר גביע אירופה למדינות, אבל זה קרה רק בגלל הפרש שערים, ולא הפסדנו באף משחק בבית המשחקים בו שובצנו, לא לשוייץ, לא לאירלנד ואפילו לא לצרפת שהגיעה עד לגמר (שם הפסידה לאיטליה).

רק הזמן יוכיח שגרנט הוביל את הנבחרת להישגים שיהיה קשה לחזור עליהם. ב"השורה התחתונה", כמו שאוהבים לומר, גרנט הצליח יפה עם הנבחרת.

אני שייך יותר לדור ההוא שמעדיף יותר מעשים ופחות יחצנ"ות, ערכים, כבוד, מילה, חריצות. עבורי השאלה האמיתית היא במה גרנט מצטיין יותר: באימון או ביחסי ציבור?! מה קידם אותו יותר, היכולת על המגרש או היכולת למכור את עצמו?! ובמילים אחרות: האם הוא המאמן הכי טוב מבין היחצ"נים או היחצ"ן הכי טוב מבין המאמנים?!

אמציה לבקוביץ', בעברו שחקן ומאמן מצליח ועוזר מאמן הנבחרת, אמר לי פעם שאם ב"ימים ההם" היו שלושה יסודות חשובים בכדורגל: טכניקה, טקטיקה וכושר גופני הרי בעידן המודרני נוסף גורם רביעי, חשוב יותר מהשלושה: התקשורת! (אפרופו המילה "טכניקה", שאנשי כדורגל מכירים ופירושה הפשוט היכולת לבעוט, לנגוח, למסור, לשלוט בכדור).

יש פרשנים ומאמנים שמרבים להשתמש במילים מסובכות והפכו את זה למומחיות, "אחוז חומצת החלב בשרירים השפיעה במחצית השניה...", הבנתם? הפרינציפ הוא פשוט, אם הכדורגל כל-כך קשה ומסובך אתה צריך להיות ממש "מומחה" כדי להבין ולפרש. האמת היא שהכדורגל הוא פשוט. לכן כל אוהד ביציע מרגיש כמו מאמן מתוסכל, אבל כשלא שולטים כל-כך ברזי הכדורגל, ומתמצאים יותר במה אכל נפוליון בונאפרטה כששלחו אותו לגלות באי אלבה, המילים המסובכות עוזרות להפוך אותך ל"מומחה" גם אם אתה רחוק מזה. כדאי לכם לנסות, זה עובד!).

אברם גרנט הבין מהר מאד את חשיבות התקשורת, אבל הכשרון הגדול היה ביכולתו לתרגם את ההבנה הזאת לתועלתו, הוא העלה את זה לדרגת אומנות (ולדעת יריביו עד לכדי "גניבת דעת").

הוא יודע על מי כדאי לבזבז זמן ועל מי לא, ואת כל האיך, המתי והמה וזה לא פשוט. לדוגמא, כמאמן נבחרת הוא צץ פתאום בטוניס, ארץ ערבית שאירחה את אליפות אפריקה לאומות, בלי לבקש את אישור המעסיק שלו, ההתאחדות לכדורגל, ובלי ליידע את היו"ר, איצ'ה מנחם. הוא שימש שם פרשן, אבל את דעתו המלומדת הוא העביר רק ל... ידיעות אחרונות, ותסמכו על אברם שהוא עבר על הסקרים של תפוצת העיתונים בישראל לפני שהוא בחר דווקא ב"עיתון של המדינה".

הוא ידע שהוא מקומם עליו את כלי התקשורת האחרים אבל כאשף תקשורת הוא ידע את פעולות החשבון האלמנטריות של הענף, ועל פיהם: "ידיעות" פחות זה ופחות ההוא, התוצאה שווה את ההימור.

אישית פגשתי את התופעה כשגרנט אימן את מכבי ת"א. אחרי משחק רע והפסד לבית"ר י-ם, ביקרתי אותו קשה בטור שכתבתי במעריב. רצה הגורל וכמה ימים לאחר מכן, מוקדם בבוקר, נתקלתי בו ברמת גן, הוא הביא את הילד לגן ואני הגעתי למשרד. אינסטינקטיבית חיפשתי בור גדול להתחבא בו אבל גרנט, כאילו כלום, בירך אותי יפה לשלום, היה נחמד ומנומס, דיברנו קצת על הא ועל דא, וכשנפרדנו הוא ידע, ואני ידעתי שבפעם הבאה יהיה לי קצת יותר קשה להשתלח בו. אני בטוח שזאת "דוגמית" לדרך עבודתו, צריך בשביל זה כשרון ולמרות שיש לו כבר ממשיכי דרך הם הרבה יותר דהויים מהמקור.

הרבה מאמני כדורגל ישראלים רצו לעבוד באירופה. הם היו מוכנים להתפשר על איפה. שום הגיע ליוון וכולם קינאו בו. אברהם גרנט נחת ישר באנגליה מולדת הכדורגל. הוא חלק מצוות האימון של קבוצת הליגה הראשונה פורסמות', ולגמרי במקרה הבעלים של הקבוצה הוא גאידמאק הבן. לא ברור לגמרי מה תפקידו המדוייק שם (עיינו בערך "גרנט התעלומה"), הוא מוגדר כ"עוזר" של המנג'ר הארי רדנאפ, אבל בתקשורת האנגלית, וגם כאן, התפרסמו שמועות שגרנט מועמד לתפקיד העוזר של מוריניו, המנג'ר של אלופת אנגליה, צ'לסי, ומעניין מי ה"מקור". אני חושד שמוריניו שמע את הרמטכ"ל הפורש דן חלוץ ויודע שצריך להיזהר גם ממי שמחפה עליך מאחור, אבל עם כל הכבוד גם מוריניו בטח ראה את התמונות, שהתפרסמו לאחרונה, של הבוס שלו בצ'לסי, המיליארדר והאוליגארך רומן אברמוביץ', ואברהם גרנט מבלים ונהנים יחד כאילו אין מחר.

לא נעים להודות אבל... ממש מעצבן לראות עד כמה זה מצליח לו.
עם או בלי קשר, ה"פטנט" של אברהם גרנט אומץ ע"י רבים בכל שטחי החיים בישראל. תקשורת היא הכח האמיתי אצלנו, היא ממליכה ומורידה, ומי שיודע לרתום אותה לתועלתו יכול להגיע רחוק, תשאלו את אולמרט, אבל אם היא "מסמנת" אותו הוא יאכל הרבה ח...(חצץ), תתעניינו אצל נתניהו.

אי-אפשר לסיים קטע על אברהם גרנט בלי להגיד משהו על מי שהחליף אותו באימון הנבחרת, דרור קשטן. הקטע הקצר הבא מיועד למי שלא אוהב אותו. קשטן בז ליחצ"נות, מתרחק ממילים ומעדיף שהמעשים ידברו עבורו. מה שמרגיז אצלו זה שהוא מעז לעשות את מה שאנחנו לא - יש לו עקרונות והוא מתעקש עליהם, על קוצו של יוד, עד כדי דקדוקי עניות. הוא לא מתפשר ברגע האחרון, כמונו, ומוכן לשלם את המחיר. הוא היה המועמד הטבעי לאמן את הנבחרת הרבה לפני אברהם גרנט. גברי לוי, יו"ר ההתאחדות לכדורגל אז, גם הוא אמן היחצ"נות, ידע איך להוביל את המשא-ומתן עם קשטן לפיצוץ, הוא ידע שאנחנו יודעים שדרור לא מתפשר, והוא גם ידע שאנחנו כן ויהיה קל למכור לדעת הקהל את הפיצוץ כעוד התעקשות טרחנית של קשטן, ובעיקר הוא סמך על זה שהמאמן שחי על-פי עקרונות לא יתן לתקשורת את הצד שלו. כמה פעמים הסכמנו "ללכת קצת לקראת...", כי "החיים הם לא שחור ולבן...". אבל קשטן לא "מעגל פינות", הוא לא חושש שהנושא יתפוצץ, הוא ממשיך בשלו, והכי מעצבן זה שבדרך הזאת הוא הפך למאמן הכדורגל הכי מצליח בישראל.

האגדה מספרת שפול אנקה התקשר ודיבר עם קשטן לפני שהוא כתב את השיר "בדרכי" (My way) ונתן אותו לפרנק סינטרה כי הקול של קשטן לא מצא חן בעיניו כמו העקרונות שלו.

קשטן וגרנט "נפגשו" כשקשטן לקח עם מכבי ת"א "דאבל", אליפות וגביע באותה עונה, הישג אדיר, ודווקא אחרי הצלחה כבירה כזאת החליט ה"בוס" של מכבי, לוני הרציקוביץ', לפטר את דרור ולהביא לקבוצה במקומו את אברהם גרנט. הרבה אנשים חושבים שהמהלך הביא על מכבי ועל לוני "קללה" שלא מרפה מהם מאז.

הכרתי את דרור קשטן כשהוא התחיל בהפועל לוד, אצל בני רגב, אחר כך לא הצלחתי לשכנע אוהד שרוף של בית"ר י-ם שיתן לו הזדמנות. לא מצא חן בעיניו שדרור לא נראה קשוח, אפילו אין לו שפם הוא הסביר לי ב"הגיון". בסוף קשטן הגיע והפך את בית"ר ל"קבוצה של המדינה"? יש לדרור הרבה אמונות תפלות, הוא מצטייר כאיש ששייך לדור הישן, איש של עקרונות שאבד עליהם הקלח, אבל אותו זה לא מטריד.

אז הנה יש לנו שני טיפוסים שונים, שתי תפישות עולם מנוגדות בעיקר בכל מה שנוגע לתקשורת וההתייחסות אליה. שני מאמנים, אברהם גרנט ודרור קשטן, שהלכו בדרכים מנוגדת אבל הגיעו לאותו מקום, להצלחות ברמות הכי גבוהות. מה זה מלמד אותנו? מה אנחנו צריכים לעשות כדי להצליח בחיים, כדי "לאמן את הנבחרת"?
אני יודע מה אני מעדיף אבל כמאמן לא הצלחתי לזכות באליפות או גביע אז אל תלמדו ממני.

הכותב היה קפטן הכח מכבי רמת-גן ושחקן נבחרת ישראל בשנות השישים והשבעים
תאריך:  16/02/2007   |   עודכן:  17/02/2007
יהודה שהרבני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי הוא אברם גרנט?!
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
17/02/07 13:29
2
דיוגנס
17/02/07 15:19
3
קורא
18/02/07 03:34
4
גיל מהרצליה
5/01/09 12:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חבר הכנסת יוסי ביילין רוצה לכלוא מין בשאינו מינו. הוא מבקש לייסד זרם חילוני בתוך היהדות, משל היה מורה הדור. לך תסביר לאיש הזה שהגלידה מאבדת טעמה אם מוהלים אותה במרק עדשים מהביל, וגם המרק לא יוצא נקי מזה.
16/02/2007  |  דוד אלהרר  |   מאמרים
משמעותה של הכותרת היא שדברי בלע והשמצות מוצאים את דרכם, לפחות בחלקם, אל לבבותיהם של ההמונים. כנראה שהמאמר של העיתונאי המכובד, רון בן ישי, נועד להסיט את האש מן העיקר ולבוא בדין ודברים עם הגורמים המרכזיים הנושאים באחריות למצבו הנוכחי של הצבא: ההורים וכמובן חברות הסלולר. ואם זאת הייתה הכוונה, הרי שהעיתונאי המכובד קלע בול: הטוקבקיסטים יצאו מגדרם - הידד לפופוליזם.
16/02/2007  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
למעצרי הבכירים ברשות המיסים, עתידה להיות השלכה משמעותית על נישומים בכל היבטי המס. היום נראה, כי לאחר שהמאעכרים עתידים להסתלק, דווקא מומחי המס הם שישגשגו.
הייתי מאושרת. אחרי חיפושים רבים קיבלתי חצי משרה באחת מרשתות המקומונים ויכולתי להתחיל לשמור על הדמוקרטיה. ככתבת מתחילה ונלהבת חיפשתי סקופים, וכעבור זמן לא רב קיבלתי לידיי מסמך המעיד על כך שאליחי הניג, בעלה של מי שהייתה אז שרת החינוך, לימור לבנת, מוכר לרשויות מקומיות מוצרי תוכנה ללא מכרז, באמצעות החברה לאוטומציה. הראיתי את המסמך לעורך ולהפתעתי הוא נותר אדיש. "זה תחקיר חשוב. לב ליבה של העיתונות ככלב השמירה של הדמוקרטיה", ניסיתי להלהיב אותו. "לא שכרתי אותך להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה" הייתה התשובה. הייתי זקוקה נואשות לכסף, אבל אחרי יומיים הגשתי את התפטרותי.
16/02/2007  |  איילת פישביין  |   מאמרים
כראש ממשלה, אהוד אולמרט אמור להציג חזון, אג´נדה וכושר ניהול. אולם כובד התפקיד והלחץ גרמו לו להטיח האשמות שווא ולירות לכל הכיוונים. השבוע האשים אותי בעלייתו של החמאס, בשחרור מיותר של השיח יאסין, ובנכונות לרדת מרמת הגולן. כל אחת מהטענות הללו משוללות יסוד:
16/02/2007  |  בנימין נתניהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il