|
פיצוי על ירידה במכירות בארה"ב [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
חברת המשקאות והחטיפים פפסיקו הכריזה (יום ב’, 6.7.09) כי תגדיל את ההשקעות שלה ברוסיה על מנת לפצות על האטה במכירות בשוק האמריקני.
במהלך שלוש השנים הקרובות החברה תשקיע מיליארד דולרים נוספים, ובכך תגדיל את שיתוף הפעולה המסחרי עם רוסיה ל-4 מיליארד דולר.
ההכרזה מגיעה במהלך ביקורו הראשון של ברק אובמה במוסקבה, וכמעט 50 שנה לאחר “דיון המטבחון” (24 ביולי 1959) של ריצ’רד ניקסון, שהיה אז סגן הנשיא, ומנהיג ברה”מ ניקיטה קרוצ’נב, שבו הגן כל צד על המערכת הכלכלית שלו, וניקסון התגאה בהמצאות טכנולוגיות ובמוצרים חדשניים כמו פפסי קולה.
בשנת 1974 הפך פפסי למוצר המערבי הראשון שנמכר לברית המועצות. יו”ר פפסיקו אינדרה נואי ייפגש השבוע במוסקבה עם אובמה ועם מדבדב. “ההשקעה משקפת באופן ברור ביותר את אמוננו הגבוה ברוסיה והמחויבות ארוכת הטווח שלנו לשוק החשוב הזה”, אמר.
בחודש שעבר פפסיקו אף הכריזה כי תשקיע 1 מיליארד דולר בסין במהלך 4 השנים הקרובות, ובסתיו שעבר הכריזה כי תשקיע 3 מיליאד דולר במכסיקו במהלך 5 השנים הקרובות. פפסיקו היא החברה השנייה בעולם לייצור משקאות קלים אחרי קוקה קולה, ויש לה שווקים במאתיים מדינות.