|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

עושים חדשות 10 <br>

על מפת התקשורת האלקטרונית המקומית עולה קבוצה חדשה וחדורת רוח קרב
31/01/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
 שמות קשורים
  חדשות 10
  רם לנדס
  יעקב איילון
  מיקי חיימוביץ
   רשימות קודמות
  לנגנטל מזכה את "הגורם האנושי" - מחוסר הוכחות
  שרון: "2003 לא תהיה משעממת"
  סקודה משדרגת מיצובה בענף הרכב
  "מספיק אחד בשביל להרוג!"
  ההצגה הטובה בעיר: קירקס מרואן ברגותי

ביום שישי (31.1.03) עולה לאוויר מהדורת חדשות שישי הראשונה של ערוץ חדשות 10 החדש. המהדורה השבועית החדשה שונה משתי מתחרותיה המוצהרות, לפחות בשתי עובדות טכניות: היא תחל בשעה 20:30, ואורכה יהיה שעה ורבע.

האולפן יסודר בסופי השבוע בשני מעגלים. בפנימי בהם מגיש החדשות ופרשניו. סביבם, במעגל חיצוני, ישבו מוטי קירשנבאום ומחווי הדעה, שיכניסו גם פינת סאטירה למהדורה. אנשי החדשות הם שישלבו לתוכנית את החלקים הדוקומנטרים.

האיחור והדחייה המכוונים בפתיחת המהדורה נעשה לדברי מנכ"ל חדשות 10, רם לנדס, "מתוך אמירה לצופה שהוא יכול לאכול בשקט את ארוחת הערב שלו, ולהגיע לחדשות ב-8 וחצי".

ביום א' הקרוב (2.2.03), עולה לאוויר גם המתכונת המלאה של שידורי החדשות 10. מיקי חיימוביץ' חוזרת ומצטרפת לעמיתה יעקב אילון. יחד הם יגישו את מהדורת החדשות המרכזית. מהדורת ערוץ 10 המתחדשת קוראת תיגר על מהדורות הערוצים הוותיקים, לפחות במימד הכמותי: אורך כל מהדורת חדשות יגיע לא פחות מ-45 דקות.

הערוץ הראשון כשל לפני שנים, עת ניסה להאריך את מהדורת החדשות. ערוץ 10 יתאמץ יותר לרתק את הצופה: "נערוך מהדורה ארוכה, אך לא נימרח את הזמן. נעניק ניתוח מקצועי בשפה טלוויזיונית עדכנית ונקפיד על קצב ותכנים".

בהצהרת כוונותיו מבטיח הצוות לערוך מהדורת חדשות כה קצבית ועשירה, עד שהצופה לא ירגיש באורכה. אומרים היזמים המגדירים זאת כ"ריצת מרתון בספרינט". גיא זוהר, מנהל התוכניות של הערוץ מסלסל חרישית את הסלוגן החדש של רענן שקד: "לזפזפ 10 ולהשאר בו".

במצב של משק משותק וענף תקשורת הסובל קשות מהמשבר הכלכלי, מעניין לראות קבוצה חדשה העולה על המגרש המקומי, כשהיא חדורת רוח קרב מרשים. הדברים כאן מסקרים מסיבת עתונאים שנערכה השבוע לרגל תחילת השידורים.

הרבה סופרלטיבים של רגש וגאווה הושמעו בפתח הדברים. הדוברים לא הספיקו, מן הסתם, לישון הרבה בליל הבחירות, ולכן חזקה עליהם כי דיברו ישר מהלב: "אינני יכול להגזים במידת הגאווה שאני חש, לעמוד בראש הצוות, לנוכח היכולות, המוטיווציה והאווירה שסביבי. קרו פה דברים שטרם נעשו בארץ ובעולם". כך אמר המנכ"ל רם לנדס.

"הקמנו אולפן חדשות מתפקד תוך חודשיים וחצי, כאשר ההכנות למשדר בחירות לוקחת לחברה רגילה שלושה חדשים. זה התאפשר בזכות עבודת צוות מדהימה. רק בעלי הבנה מאוד אינטימית עם עולם הטלוויזיה יכולים להעריך את גודל המשימה שהחברה לקחה על עצמה, ואת המעשה שנעשה. הבאנו את היכולת האנושית לקצה גבול היכולת! אני יודע שזה נשמע בומבסטי, אך במונחים של עשייה טלוויזיונית זה מעשה חסר תקדים", סיכם לנדס.

יעקב איילון: "אני יושב בכסאי וחש כמו טייס קרב היודע שתחת כנפיו טילים חזקים ומדוייקים, הטובים והמשוכללים ביותר. אני יושב מול המצלמה וידוע שיש לי תחמושת. באולפן החדש אין הרגשה של אי וודאות. תענוג לעבוד עם האנשים. בשלושת הימים האחרונים נישמע פה קונצרט מתוזמן היטב".

מיקי חיימוביץ' נינוחה מעמיתיה. היא טרם החלה לשדר ולכן הספיקה לישון היטב, ומחויכת מאוד היא מספרת: "באופן חריג אני לא נמצאת בחזית הזרקורים, ומה שבא פה אתמול לידי ביטוי, אם למישהו היה ספק, הוא שהוכח כי יעקב איילון הינו השדר הטוב ביותר בארץ", לדבריה.

"אני נורא נורא שמחה להיות כאן, לא היו לי ספקות במשך החודשיים האחרונים, ובטח שאין לי ספק כיום, לקראת השינוי במפת התקשורת הישראלית. אני מקווה שכולם יהנו, בעיקר הצופה.

"האייטם החדשותי הבא לאחר סיום מערכת הבחירות בישראל, הינו המלחמה שתיערך ככל הנראה בקרוב בעירק". מסר יעקב איילון לשאלת Nfc.

התקשורת האלקטרונית נתונה כרגע בהערכות חסרת תקדים לסיקור המלחמה/ רשתות ה-CNN, FOX ו-BBC כבר שירינו לעצמם על-פי השמועות, מקומות על גג ההילטון לצילום שיגורי הפטריוט כנגד הסקדים.

אולפן ערוץ 10 החדש נמצא בקומה ה-16 של מגדל משרדים גבוה הצופה על כל אזור א': במקרה של התקפת טילים - אין צורך להוציא צוותים לשטח, פתח וילון, והשטח ניכנס היישר לאולפן.

"יש בציבור הישראלי הרבה עוינות נגד התקשורת, ובמסגרת המשחק הדמוקרטי לו היינו עדים השבוע, יש מקום לערוץ ישראלי חדש, שימציא את הגלגל פעם שניה, אחרי הערוץ השני"' אומר מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10.

אך הרייטינג אינו מטריד לכאורה את הדוברים, אף שהינו כיום המדד העיקרי ואולי היחיד להצלחה סוגה טלווזיונית מכל סוג שהוא. לנדס מתאושש מההתרגשות שחנקה גרונו בתחילה, ומזכיר כי גם לערוץ 2 לקח כשנה לעבור את אחוזי הצפיה של הערוץ הראשון תרתי משמע.

הציבור כבר שכח את עומק השורשים שנטעו חדשות הערוץ הראשון בתודעת הציבור הישראלי ואת מידת אמונתם של ראשי הערוץ בכך שלעולם חוסן. "מדובר בשינוי של הרגלי הצפייה וברכישת אמון הצופים".

בשעה 23:00 של משדר הבחירות, הגיע הערוץ לפיק של 7.6% רייטינג. בפורומים פנימיים לבטח הוגדרו מטרות מדוייקות מאוד, שאינן נחשפות על אף שאלות חוזרות. לנדס מדבר על נשימה ארוכה, ועל תuכניות לטווח ארוך מאוד.

"ערוץ ברודקאסט לא יכול לוותר על ייצור חדשות. הצופים יבחנו את המוצר החדש. נכון שקשה יהיה יותר להביא צופה שראה את החדשות קודם בערוץ". אמר מנכ"ל הערוץ, מודי פרידמן, שאינו מבקר את חברת חדשות ישראל, שהתאימו לדבריו לקונספציה הקודמת של הערוץ.

במסיבת העתונאים השתתפו רק ראשי הקבוצה שהינם מומחים וותיקים, הגאים בכך שהעניקו סיכוי לחדשים. לנדס מספר על חצי תריסר כתבים שנבחרו מתוך 100 מועמדים, והגשימו תוך 75 ימים את החלטת ההנהלה כי ערוץ החדשות יהווה עוגן לשיקומו של הערוץ.

"בשידורי הבחירות שהוגדרו כשידורי הרצה, הוכחנו שאנחנו מסוגלים לתת לערוץ שירות חדשות מלא, ולשדר כל משדר אקטואליה מכל מקום בארץ ובעולם. אלון בן-דוד ממתין בדוחא שבנסיכות קאטאר לפלישת צבא ארה"ב".

חברת החדשות של ערוץ 10 ממוקמת בגבעתיים. פרידמן, אמר, כי בנושא זה בוחן הערוץ את ההערכות העתידית בקשר לעליה המתחייבת לבירה-ירושלים. לדבריו, 80% מבתי האב בישראל מחוברים לכבלים או ללווין, ולכן גם נושא השידורים הישירים נמצא בדיון.

ברכישת הציוד החדש לבניית האולפן הושקעו 3 מיליון דולרים, סכום זהה לזה שדרשו חברות מקומיות לשם העמדת ציוד מקביל בתנאי שכירות. האולפנים כוללים כ-20 עמדות דסק שבהן יפעלו עורכים, מפיקים, במאים ואנשי רדיו. בנוסף, הוקמו חדרים נפרדים לדסק החוץ ולדסק הערבים והמזרח התיכון.

האולפן פתוח לדסק החדשות, כך שניתן לראות בשידור את הפעילות העיתונאית המתרחשת בו. בהמשכו של שולחן המגישים ממוקם שולחן לאורחים, וכן הותקן קיר וידאו ענק, המאפשר הצגת רקע מאחורי המגישים.

בצמוד, נבנה סט לתוכניות נוספות, המשקיף לנוף הפתוח של גגות תל אביב והים. הסט הנוסף מיועד לתוכניות אקטואליה, כגון תוכניתו של עמנואל רוזן, "זה הזמן", תוכניתם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום, והתוכנית "דין וחשבון", של רינו צרור.

לחברת החדשות כ-15 חדרי עריכה דיגיטליים (Avid) וכן אולפן רדיו, שממנו ישודרו מהדורות חדשות מדי שעה לתחנות הרדיו האזוריות. לדברי סמנכ"ל ההנדסה והטכנולוגיות אפי דילמוני, הציוד שנקנה לאולפן הוא ציוד מתקדם, והוא כולל, בין היתר, ציוד לחדר הקונטרול של חברת סוני, שיצא לאחרונה מפיתוח, ובעולם כולו קיימים רק 10 מכשירים מסוגו.

האולפן מחובר ל-40 מקורות שידור באמצעות סיבים אופטיים וחוות לוויינים שבה כ-15 צלחות. לאריזה הגרפית של החברה אחראי המעצב מיכה ריס, המתמחה במיתוג טלוויזיוני. עם לקוחותיו של ריס נמנים CBS ספורט, USA HBO נטוורק ו-ESPN.

לדברי ריס, "העיצוב משרת את היעדים של הארגון: מצד אחד, בידול מהמתחרים ויצירת משהו שונה וייחודי, ומצד שני, מוצר שמאפשר לצופה להרגיש בנוח. האריזה נועדה להעביר מקצועיות, אמינות, חדשנות וחמימות מרגיעה".

צבעי המהדורה והלוגו של חדשות 10 הם כחול כהה, לבן וכתום כהה. הצבעים כחול ולבן הם גם צבעי הלוגו של ערוץ 10, ולכן אומצו גם במהדורת החדשות. הצבע הכתום נבחר משום שהוא משדר תחושה של חמימות, שאינה מכבידה על הצופה.

לסיכום אסטרטגי:

א. "התחלתי להיות איש מאמין", אמר פרידמן, בציינו את המאמץ הניהולי וההנדסי חסר התקדים, שנערך מהרגע בו הוחלט כי חברת החדשות תהיה 'עוגן אסטרטגי' לערוץ החדש.

ב. במסיבת העיתונאים לא השתתף כמובטח יוסי מימן - יו"ר ערוץ 10, וכך לא ניתן היה לסקר - כהבטחתנו, את נושא הצטרפות אייל התקשורת ולדימיר גוסינסקי, כמשקיע אסטרטגי לערוץ החדש.

תאריך:  31/01/2003   |   עודכן:  02/02/2003
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צופים ותיקים של תכנית הטלוויזיה הפופולרית "פופוליטיקה", ששודרה במרוצת כמה שנים בערוץ הראשון והקדימה את התוכנית הנוכחית "פוליטיקה", זוכרים כנראה היטב שניים מכוכבי אותה תוכנית: יוסף (טומי) לפיד והרב ישראל אייכלר.
31/01/2003  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
לאחר זיכוי שמעון שבס בבית המשפט העליון והשתלחותו בפרקליטות (אף שלא על הפרקליטות נאמר ש"פעל בניגוד עניינים ובצורה לא נאותה"...) - אמרה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, במין הרהור מגומגם, שבית המשפט העליון קבע פה רף מאד גבוה להוכחת שחיתות, וממש צריך "שחיתות זועקת" לקבלת הרשעה.
31/01/2003  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
הוֹשִׁיעָה ה' כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:
30/01/2003  |  רעיה אפשטיין  |   מאמרים
דווקא היום, לאחר התבוסה הצורבת של מפלגת 'העבודה', בשעה שהכל מנסים לעסוק בניתוח הנסיבות, המעשים והמחדלים שהביאו למפולת שלא היתה כמותה בתולדות תנועת העבודה הישראלית, ראוי, לדעתי לדון בשאלות אחרות לחלוטין, בעלות חשיבות קיומית לעתידה של המפלגה שהקימה את המדינה והידרדרה עד אל גבולות החידלון הפוליטי.
30/01/2003  |  עמי דור-און  |   מאמרים
החלטתי לכתוב רשימה זו שכן הסיקור שניתן בימים האחרונים לנושא חקירת ההדלפה ובתוכה חקירת העיתונאי קרא היה ברובו חסר וחד-צדדי, תוך גימוד המעשה החמור שחשפה החקירה. במקרים מסוימים, בעיקר בעיתון בו פורסמה ההדלפה, היה הסיקור - בלשון פשוטה - לא הגון. השתאיתי כיצד עיתונים המסקרים נושא הקשור בם עצמם ובעבודתם, ואינם - בחלקם בוודאי - נותנים לקוראיהם את צידה האחר של התמונה, ואף לא ביטוי לניגוד העניינים שבו הם שרויים בענין זה.
30/01/2003  |  אליקים רובינשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il