|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

כביש 6 - חודש ראשון ככביש אגרה

האם תיתכן "פתיחת מודל התעריפים"; דהיינו, שבירת הסכמי המסגרת של המחירונים הקשיחים?
05/02/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
 שמות קשורים
  כביש 6
  יהודה וילק
  דרך ארץ מפעיל
  חוצה ישראל
  כביש אגרה
  משרד התחבורה
  סלמן בן-ציון
  ועדת סגיס
  גבי בן-הרוש
  מועצת המובילים והמסיעים
  איגוד המוניות
   רשימות קודמות
  עושים חדשות 10
  לנגנטל מזכה את "הגורם האנושי" - מחוסר הוכחות
  שרון: "2003 לא תהיה משעממת"
  סקודה משדרגת מיצובה בענף הרכב
  "מספיק אחד בשביל להרוג!"

"בחודש הראשון לגביית אגרה בכביש 6 השתמשו בו למעלה מ-100,000 כלי רכב שונים, מתוכם כ-20,000 מנויים ומעל 80,000 כלי רכב מזדמנים.

מחצית מהמנויים הינם בעלי המונה האלקטרוני המכונה פסקל ומחציתם 'מנויי וידאו', דהיינו מנויי מסלול הביניים שבין לקוח מזדמן ללקוח רשום.

סה"כ, בוצעו בכביש מתחילת הגביה קרוב ל-500,000 נסיעות. רמת השימוש הממוצעת של הלקוחות (מספר נסיעות ממוצע לרכב) הינה מעל המצופה בקרב הזכיין".

כך מסר יהודה וילק, מנכ"ל דרך ארץ מפעיל, במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל סיכום החודש הראשון לכביש 6 - חוצה ישראל, ככביש אגרה.

לשאלת מחלקה ראשונה בדבר התעריף המוזל לנסיעת משאיות בלילה (ראה הסוגייה גם בארכיון מחלקה ראשונה), מסר וילק, כי אכן יתכן פתרון שכזה, אשר יהיה בגדר מהפכה: "אם משרד התחבורה רוצה לפתוח את מודל ההתחשבנות, הוא רשאי לעשות כך," מסר וילק.

סמנכ"ל הכספים של חברת דרך ארץ הסביר, כי כביש חוצה ישראל מהווה שותפות משולשת לזכיין (דרך ארץ), לבנקים ולמדינה - בה הרפרנט הוא משרד התחבורה, ולדבריו "אם המדינה רוצה לשנות את מודל התעריפים - הקשיח עד כה, היא רשאית לעשות כך, בתנאי שתישא כמובן בעלויות המתבקשות..."

בעבר הודיעה המדינה, כי לא תעניק הנחות או הטבות לסקטורים שונים של המשתמשים בכביש, ולפיכך התקבלה בהפתעה מסויימת הצעתו של מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון לבחון אפשרות להנהיג בכביש חוצה ישראל תעריף מוזל למשאיות שישתמשו בכביש האגרה, בשעות הלילה.

מנכ"ל משרד התחבורה ציין, כי נסיעה של משאיות וכלי רכב כבדים בכביש חוצה ישראל בלילה תאפשר לצמצם את תנועת המשאיות בשעות היום בכבישים ולהפחית את עומסי התנועה במרכז הארץ.

הובלת מטענים בלילה היא אחת מהמלצות ועדת סגיס - הוועדה הציבורית לבחינת ענף ההובלה בישראל, שהמליצה לעודד הובלת מטענים בלילה, במטרה לצמצם את תנועת המשאיות בכבישי הארץ בשעות היום. הרציונאל היה שיקולי הבטיחות והעומס בדרכים.

בפגישה שקיימה הנהלת מועצת המובילים והמסיעים במשרדיו של יהודה וילק, בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה המהנדס סלמן בן-ציון, התבקש המנכ"ל לטפל בדרישת בעלי המשאיות והמוניות למצוא דרך להגמיש את התעריפים בכביש 6 - חוצה ישראל.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן-הרוש, אמר בפגישה כי בעלי המשאיות יאלצו להורות לנהגי המשאיות לוותר על הנסיעה בכביש, באם הממשלה לא תסבסד את הנסיעה למשאיות בכביש 6.

בן-הרוש אומר, כי מרבית המשאיות יעלו על כביש 6 יותר מפעם אחת ביום, ולכן "זו הוצאה שלא נוכל לעמוד בה, וגם לא ניתן לגלגל אותה על הלקוחות".

אם לא תתערב הממשלה במדיניות המחירים של מינהלת כביש 6, או לחילופין תסבסד את בעלי המשאיות", איים בן הרוש, "תאבד ההזדמנות להפנות את הרכב הכבד מנתיבי התנועה הקיימים, וכל הרעיון של סלילת כביש 6 יוחמץ".

מנתוני דרך ארץ עולה, כי רמת השימוש במשאיות בכביש הינה פי 5 מחלקן היחסי בצי הרכב הכללי בארץ. דהיינו: המשאיות מהוות רק 2% מכלל כלי הרכב בישראל, אך כ-10% מכמות המשתמשים בכביש 6.


קטע 18 - רמות מנשה

בתשובה לשאלה אחרת של מחלקה ראשונה, מסר וילק כי סוגיית זהות הזכיין סולל קטע 18 של הכביש, תוכרע עד סוף חודש מרץ הקרוב. "זאת בכפוף לאישור הבנקים כי ההלוואות הנוספות שידרשו למימון הקטע הצפוני של הפרויקט, לא יפגעו באיתנות המודל הפיננסי הנוכחי".

קטע 18 עמד במרכזה של מחאה ציבורית של אירגוני הירוקים, החרדים למעבר הכביש בשטחי נוף טיבעיים. אחד הפתרונות שהוצעו היה חציבת מנהרות בתוואי.

כיום פתוחים לתנועה כ-30 קילומטרים של כביש האספלט המשובח במדינה, אשר טרם עמד במיבחן הזמן. באוגוסט 2002 ניפתח הקטע הראשון, הגבייה החלה בדצמבר, ב-4 קטעים ראשונים.

התכנית העסקית צריכה להביא לסוף - 2003 - בכל אורך הכביש, 46 אלף לקוחות רשומים, ואז צפויים 171 אלף לקוחות מזדמנים.


התחמקות מתשלום:

לשאלה נוספת של מחלקה ראשונה ענה וילק, כי אחוזי הגבייה העתידית מהוים עדיין נעלם לגבי חברתו, שכן טרם ניצבר נסיון דומה בארץ. נתוני הגבייה בפועל, יתבררו רק בסוף פברואר, עת ישלחו החשבוניות הראשונות.

כביש 6 הינו כביש האגרה הראשון במדינה, ולדברי וילק "רק פרומילים בודדים מנסים להתחמק מהחיוב".

וילק הציג תמונות של מכוניות אשר ניסו להסוות את לוחיות הרישוי באמצעים שונים. הוא עשה זאת במסגרת מה שהציג כ"פיספוסים", אך הסביר כי מדובר בקנסות כבדים אשר עלולים להיות מוטלים על העבריינים; "נסיעה של 11 שקלים, תיסתכם לבסוף בקנס בן 3,000 שקלים," מסר וילק, עת הראה תמונת מכונית אשר לוחיות הזיהוי בה חובלו במטרה להסתיר את זיהויה.

הקנסות מעוגנים בחוקים ובתקנות שהוצאו בהמשך לחקיקה הראשית של חוק כביש האגרה (התשנ"א, 1995). חוק זה גלוי ופתוח לעיון הציבור, בעוד שבהנהלת דרך ארץ לא מוכנים בשלב זה לחשוף את ההסכמים אשר חתמו עם המדינה.

"יש לנו מספיק צרות עם המדינה גם כך," מסר סמנכ"ל הכספים למחלקה ראשונה, והותיר למדיה לבצע את תפקידה בגילוי הפרטים החסויים עד כה.


מספר פאראמטרים נוספים שהוצגו על-ידי חברת דרך ארץ:


לקוחות עסקיים:

עד היום, הצטרפו כ-1,200 חברות עסקיות אשר רשמו למעלה מ-10,000 כלי רכב.

קרוב ל-100 חברות מתוכן, הינן בעלות צי רכב של יותר מ-30 כלי רכב.

למעלה מ-400 חברות גדולות נמצאות כיום בתהליכי הצטרפות ורישום.

עד סוף פברואר מקווה לרישום למעלה מ-200 חברות גדולות.


רכבי מדינה:

בימים אלה נמצאים בתהליכי הצטרפות כ-5,000 רכבי מינהל הרכב, המשרת את משרדי ממשלה.

כ-4,000 כל רכב משטרתיים בתהליכי הצטרפות. פטור יתן לרכב משטרתי בנסיעה מבצעית.

מול צה"ל הושג הסכם, אשר עדיין לא מומש. פיני כהן יו"ר דרך ארץ, מול עמוס ירון, מנכ"ל משרד הביטחון. בעבר עצר צה"ל את מכוניותיו בפקודה מלעלות על הכביש.

חברות ליסינג:

נוצרו הסדרים עם חברות הליסינג. 39 חברות הגיעו להסדר על אופן צירוף הלקוחות שלהן כמנויים. חלקן רשמו את רכביהן כמנויים וחלקן הגיעו להבנות לגבי אופן צירוף לקוחותיהן. אין חברות ליסינג אשר אינן מאפשרות ללקוחותיהן להצטרף כמנויים לכביש.

שוק הליסינג הוא שוק גדול מאוד במדינה. חברת ניו קופל הסמיכה את דרך ארץ לרשום את לקוחותיה, ברישום באישור שם החברה. כלומר דרך ארץ רושמת את כלי הרכב של חברות לקוחותיה של חברת הלסינג באופן עצמאי.

יצויין, כי חברות הלסיניג וההשכרה הגישו עתירה לבג"צ כנגד המדינה בנושא כביש חוצה ישראל, אך זו טרם הגיעה להכרעה משפטית.

מוניות:

עם איגוד המוניות מתגבש הסדר לפיו התשלום בנסיעה במונית בכביש 6 יחול על הנוסע במונית, לשיקולו, כמקובל בכל כבישי האגרה בחו"ל.

לדיברי יו"ר ארגון בעלי המוניות בישראל, אברהם פריד, אפשר להוסיף למונה ערוץ חישוב נוסף אשר ינפיק קבלה שתכלול את תשלום האגרה על-פי התעריפים של כביש 6.

על-פי הצעת פריד, לקוח שיבקש מנהג המונית לעלות על כביש 6, יחויב בתשלום נוסף בסדר גודל שבין 12.87 ל-9.60 שקלים - לפי מספר הקטעים שיסע.

יהודה וילק המליץ בתגובה לכל בעלי המוניות, לרכוש מנוי פסקל או מנוי וידאו.

מדובר בשיווק קבוצתי של כ-18 אלף מינויים, ורכישת מנוי מוזילה את התעריף.

לגבי הנהלת כביש חוצה ישראל אין כל מניעה שעלות המעבר בכביש תוטל על הנוסע במונית, ובלבד שבעל המונית הוא שישלם את החשבונית המגיעה לכתובתו הרשומה, שהרי חיובי כביש 6 מתבצעים על-פי נתוני משרד הרישוי, המציינים את בעליו הרשום של כלי הרכב, ובמקרה זה - המונית.

גביה:

לקראת מחצית פברואר יחל משלוח חשבונות. לכבוד חודש הגביה הראשון של הכביש וכאקט חד פעמי, לקוחות שהצטרפו כמנויים לכביש יקבלו גם את נסיעות המזדמן שלהם שנעשו לפני פתיחת המנוי, בתעריף המנוי.


שירות לקוחות:

מאז נפתח הכביש ככביש אגרה טיפל שירות הלקוחות ב-16,870 פניות, וניתן שירות ל-113 לקוחות שנזקקו לעזרה על הכביש, ביניהם 16 מקרים של עזרה באספקת דלק, 19 החלפות צמיגים כתוצאה מתקרים, 11 מקרים של סיוע באספקת מים, ומקרים נוספים של טיפול בבעיות חשמליות, הזמנת גרר, הכוונה וליווי. שירותים אלה ניתנים על כביש 6 חינם, באמצעות ניידות שירות המסיירות על הכביש.

וילק הציע לפיכך בהומור במסיבת העתונאים לכל מי שארע תקר באחד מצמיגיו, להגיע לכביש 6, שם יתוקן התקר בחינם.

פתיחת קטעי כביש עתידיים:
במהלך חודש פברואר ייפתח מחלף בן שמן שיאפשר גישה ישירה, בלי רמזורים, מכביש 6 לכביש 1 - הוא כביש תל אביב ירושלים.

במרץ ייפתח מחלף נשרים - הסמוך למיפעלי המלט ברמלה, פתיחה לכוון נס ציונה, בילו, כביש 40.

לקראת אמצע השנה - יוני - יולי 2003, ייפתחו מחלף ניצני עוז בצפון מעבר לאייל, ושורק בדרום.

עם פתיחת קטעים אלה, ניתן יהיה לנסוע בכביש 6 ממסמיה ועד ניצני עוז - נתניה - בית ליד בכביש 57.

תאריך:  05/02/2003   |   עודכן:  06/02/2003
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעקבות פיגוע ירי בצומת בשומרון, עקרו חיילי צה"ל שורת עצים, ששימשו מסתור למחבלים. אחרי מותם של שלושה לוחמי משמר הגבול, הוחלט להרוס את המבנה הנטוש שניצב לצד מסלול סיורם הקבוע ושמאחורי קירותיו התמקם המארב הרצחני.
05/02/2003  |  ברק בן-עמוס  |   מאמרים
קצין מודיעין לא העביר ידיעה מודיעינית ובכך סיכל פעולה צבאית. הגיע הזמן לבחון סוגיות "מוסריות" בזוית קצת יותר רצינית - וקצת פחות מתחסדת. כל חייל צה"ל עובר במהלך הטירונות סדרת חינוך ובה מחודדת סוגיית הדגל השחור.
05/02/2003  |  עמיחי בורשטיין  |   מאמרים
התגובות בתקשורת הערבית לאסון מעבורת החלל קולומביה היו מגוונות. מאמרי המערכת של כמה עיתונים הביאו צער על הטרגדיה. לעומת זאת, בעלי טורים רבים קשרו בפרשנויותיהם את האסון לסכסוך הישראלי-ערבי, למלחמה הצפויה בעירק, ולמאבקה של ארה"ב בטרור. אחדים נקטו בטוריהם נימה לעגנית על האסון שפקד את ארה"ב, תוך מתן דגש מיוחד למותו של האסטרונאוט הישראלי, אילן רמון.
04/02/2003  |  ממר"י  |   מאמרים

04/02/2003  |  יואב יצחק  |   מאמרים
עמרם מצנע, יו"ר מפלגת העבודה, שהביא את המפלגה להישג ה"מדהים" של 19 מנדטים, ממשיך לנהוג כטירון פוליטי. הפעם אין מדובר רק בקואליציה עירונית שככל שתהיה עיר ואם גדולה בישראל, עדיין רחוקה היא מקואליציה לאומית שאמורה להנהיג את ישראל בעיתות משבר; הפעם אין מדובר רק במרקם העדין של יחסי ערבים-יהודים, כשהמחלוקות נעות בין רשיונות לפתיחת עסק ברחוב כזה ומתן אישורי בנייה במקום אחר. מדובר בהכרח הדחוף לנהל את המדינה.
03/02/2003  |  ניצן כהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il