בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
לאחר שנים של מריחות וניצול קשה, הנהגים השכירים של תאגיד האוטובוסים "דן" יוצאים למאבק על תנאי עבודתם
ב-5 באפריל החלו הנהגים השכירים של "`דן" באזור ת"א בשביתה. הם נקטו בעיצומים איזוריים של יומיים כחלק ממאבקם נגד תנאי העבדות שנכפים עליהם כבר שנים. רבים מקרב 1,200 הנהגים השכירים נאלצים לעבוד 12 שעות ברציפות ביום! הם משתכרים פחות מ-20 ש"ח לשעה (ברוטו) גם לאחר יותר מעשר שנות עבודה! שכרם לא עודכן כלל בשש השנים האחרונות. בשנת 2002 הפך "דן" מקואופרטיב בבעלות הנהגים לתאגיד ובעקבות כך נחתם חוזה חדש עם הנהגים השכירים לפיו הם מוותרים על 700 ש"ח ממשכורת הברוטו שלהם למשך 4 שנים. גם בשנה האחרונה (בתום 4 שנים) ההנהלה ממשיכה לנכות סכום זה ומציעה שהחזרתו תיחשב כהעלאה בשכר. העובדים זועמים על התעלולים ודורשים העלאה מינימלית של 7.5% לשכרם. הם מסבירים כי "דן" גורפת רווחים עצומים משלטי הפרסומת על האוטובוסים שהם עצמם מסיעים ומכספים אלו אפשר לממן את ההעלאה. ההנהלה בתגובה מגייסת נהגים חדשים בתקופה זו בסטטוס של "דור ג'" כדי לקבע את התנאים הגרועים. רבים מקרב הנהגים הותיקים של "דן" - שאריות מהקואופרטיב מחזקים את ידיהם של הנהגים השכירים ומצדיקים את מאבקם. מצבם של הנהגים השכירים ב"דן" אינו שונה במיוחד מזה של מרבית נהגי האוטובוס השכירים בארץ. כתוצאה מהפרטה ו"פתיחת השוק לתחרות" ע"י ממשלת ביבי נכנסו תאגידים פרטיים לשוק ברחבי הארץ. התאגידים הרב-לאומיים ומשפחות ההון השתלטו על התחום ומילאו את חשבונות הבנק התפוחים ממילא שלהם על חשבון הנהגים והנוסעים בישראל. לשם כך הם הורידו עד למינימום את תנאי העבודה, נפטרו מקווים לא רווחיים והשליטו משטר של איומים וקנסות. על-רקע זה פרצה שביתת נהגי "מטרודן" בב"ש שהיו הראשונים שהחליטו לשים סוף להתעללות ונאבקו במשך 150 יום! השביתה הארוכה בתולדות ישראל. תנאי העבודה הגרועים של הנהגים והאינטרס של חברות האוטובוסים הפרטיות לחסוך בכל מחיר גורמות לצפיפות בלתי נסבלת בקווים, נהגים עייפים, איחורים ומצב קטסטרופלי ברחבי הארץ. בפ"ת תושבי העיר מנהלים מאבק עיקש שכולל הפגנות וחרם צרכני נגד חברת "קווים" בעקבות שירות זוועתי, צפיפות ואיחורים של יותר משעה בהגעת האוטובוסים. מה שקיבלנו זה הון עתק לבעלי החברות ותנאי עבודה גרועים ושירות זוועתי לעובדים ולאזרחים! נהגי האוטובוסים של כל החברות בארץ: דן, מטרודן, מטרופולין, קונקס, קווים, סופרבוס ואף אגד חייבים להתאחד למאבק כולל נגד תנאי ההעסקה בשילוב עם תמיכה ציבורית של הנוסעים הסובלים ואזרחי ישראל כולם.
|
|
הכותב הוא פעיל חברתי.
|
|
תאריך:
|
12/04/2007
|
|
|
עודכן:
|
12/04/2007
|
|
שחר בן חורין
|
|
לדברי סגן שר הביטחון, ד"ר אפריים סנה, איכלוס הבית הגדול שקרוב למסגד, רחמנא ליצלן, בחברון, היא חלק מתוכנית גדולה לשנות את המציאות הדמוגרפית בעיר חברון. הדבר מוצג כמזימה שטנית שנלקחה היישר מן הפרוטוקולים של זקני ציון. רציתי להרחיב קצת את היריעה של המזימות היהודיות.
|
|
|
ושוב הוא בראש הכותרות שעל סדר יומנו הדביק. היה זה מעייף עד מרגיז לקרוא ראיון שהעניק אך בתחילת אוגוסט 2006 ח"כ (?) עזמי בשארה ל-Ynet, שם הוא אמר על מאשימיו בזלזול: "אותם אנשים אפילו לא מסוגלים להבין את הספרים שאני כותב ואת הרעיונות שאני מעלה".
|
|
|
"אולמרטיזם" זהו מונח חדש שיש לי הכבוד להמציאו, המבטא שפל מדרגה חדש שאליו הגיעה הפולטיקה הישראלית של תחילת המאה ה-21. המושג מתאר שיטת התנהלות אישית צינית, מושחתת עד לשד עצמותיה, כוחנית, רודפת שררה ובצע, קולנית, גסה, אלימה (מילולית) ועוד כהנה וכהנה "טובין" שכולם מאפיינים את האיש, סביבתו הקרובה ופעולותיו.
|
|
|
פעמים רבות אנו נתקלים באותם מגלגלי עיניים ומצקצקי לשון מקצועיים, אלה שלא נותנים אפילו לעובדות לבלבל אותם. מדובר כמובן בדמגוגים משופשפים - כמו שטרסלר, רולניק, ארלוזורוב ושו"ת - שאחת לכמה זמן מוציאים את תסכוליהם או ליתר דיוק את אי הנחת שלהם, הנובעת מן העובדה הפשוטה, שכבר לא ניתן כיום להסתיר יותר את האופן הבלתי אנושי והמחליא - שלא לומר הפושע בחסות המדינה - שבו עושקים מיטיביהם והמעסיקים במשק את עובדיהם. וכך בעוד החברים בעשירונים העליונים לוגמים שיבאס ובולסים קוויאר להנאתם, מאות אלפי משפחות עובדות קורעות תחת נטל בעלי ההון, והחיים הבלתי אפשריים שהם מייצרים.
|
|
|
אחד המאפיינים של מדינה דמוקרטית הוא חופש הביטוי הפוליטי. במדינה דמוקרטית לכל אזרח יש את הזכות לומר דברים קשים על השלטון בלי לתת את הדין על דבריו. האם ישראל מכבדת את חופש הביטוי הפוליטי? לכאורה כן. בתי המשפט מכבירים עליו מלים רבות, אבל מה אומר החוק?
|
|
|
|