פולקסווגן טוארג, רכב השטח האזרחי הראשון בתולדות קונצרן הגרמני, יוצג בתערוכת "רכב ויותר" שתערך בחופשת הפסח הקרוב.
את תערוכת תרבות הפנאי החדשה מארגן דורון גילר, יזם ביאנלת המכוניות הישראלית – אוטומוטור. כדי למלא את הפער בשנת השמיטה, מתכנן עתה גילר להציג בתערוכה החדשה ריכבי שטח, מיניוואנים ושידרוג לרכב פרטי. התערוכה תתקיים בחול המועד פסח בין ה-19 ל-23 באפריל, במרכז הירידים המחודש שבגני התערוכה בתל אביב.
על ה-TOUAREG דווחה מחלקה ראשונה לראשונה ב-1 למאי 2002, לרגל חג הפועלים הבינלאומי. המכונית פותחה במשותף על-ידי פולקסווגן ופורשה, שהרי פרדיננד פורשה היה גם ממציא החיפושית. בעידן הפוסט טראומטי בא הטוארג להעניק לבעליו את הטוב שבשני העולמות, שילוב של ביצועי כביש עם יכולת עבירות שטח.
לטוארג מגוון של ארבעה מנועים:
בנזין 3.2 ליטר V6 220 כ"ס
בנזין 4.2 ליטר V8 310 כ"ס
דיזל TDI V10 313 כ"ס
דיזל 2.5 TDI 174 כ"ס
לטוארג חצי תריסר כריות אויר, ריפוד עור, דיפון עץ, הגה מצופה עור ובעל מתגי שליטה אלקטרוניים, תיבת הילוכים מסוג טיפטרוניק, בקרת שיוט, רדיו - דיסק עם מחליף דיסקים ו-10 רמקולים, בקרת אקלים, מראות מושבים חשמליים.
את השילוב הייחודי בין ביצועי כביש לעבירות שטח משיג ה-TOUAREG בזכות מערכת מתלים ייחודית המאפשרת שינוי גובה המרכב ומרווח הגחון מגובה מינימלי של 14.5 ס"מ - המיועד להעניק מרכז כובד נמוך והתנהגות דינאמית בכביש ועד מרווח גחון של כ-30 ס"מ המיועד להעניק ל TOUAREGכושר עבירות שטח. הילוך כח (LOW) חזק במיוחד, ואפשרות לשלוש נעילות דיפרנציאלים.
ה-TOUAREG ישווק בישראל בשלוש רמות גימור אשר אחת מהן תהיה גרסת השטח בעלת מערכת המתלים המשתנה ונעילת דיפרנציאל אחורי ואילו השתיים האחרות תהיינה בעלות מרווח גחון קבוע בגובה 21.50 ס"מ. כל הגרסאות תהיינה מצויידות בהילוך כח ונעילת דפרנציאל מרכזית.
החשיפה הרשמית הראשונה של ה-TOUAREG בישראל תתקיים במסגרת תערוכת "רכב ויותר" והמכוניות הראשונות תימסרנה ללקוחות במהלך חודש יוני 2003.
הודעה באשר למחירים הצפויים ורמת האיבזור המדוייקת תימסר בניפרד, בהמשך.
המכונית החדשה קרויה על שמו של שבט הטוארג השוכן בצפון מערב אפריקה. שבט נוודים זה ידוע בכושר התמודדותו עם תנאי שטח קשים. בני השבט בוודאי היו שמחים לו זכו בחלק מתנאי הנוחות שמציע הטוארג לנוסעיו.