|   15:07:40
דלג
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הגאולה והחוכמה

29/04/2007  |   אלכס לוין   |   מאמרים   |   תגובות

הגאולה והחכמה מתחילות כאן, במדינת ישראל. בארץ ישראל הנחתי את יסודות תורת החכמה.

חב"ד ופרסום שמות ותצלומי כוחות הביטחון אשר עסקו בפינוי הישובים בממשלתו האחרונה של שרון.

ברצוני להרחיב בנושא המאמר הקודם בו עסקתי והוא פרסום הרשימות של חיילי צה"ל. המשטרה. כוחות הביטחון וכל מי שעסק בפינוי הישובים. כמו כן פרסום תמונותיהם של המפנים כתובותיהם ועוד.

ראשית נדהמתי ממספר התגובות שקבלתי בדואר האלקטרוני שלי מחבדניקים. חרדים ודתיים חובשי כיפות למיניהם. יש לציין כי קבלתי 238 מכתבים בדואר האלקטרוני בתגובה רק על הנושא הזה. יש לציין שכל התגובות הגיעו מאנשים שונים וזאת על-פי כתובות הדואר האלקטרוני אשר הופיע עם קבלת פרטי השולחים. דבר נוסף שברצוני לציין כי רק 17 מכתבים היו מכתבי איום וקללות וגידופים כל השאר היו מכתבים טובים, מנוסחים היטב, עניינים ורציניים.

מה שמעניין בכל הפרשה זאת העובדה שציבורים גדולים מאוד ביהדות החרדית גולשים באתרי האינטרנט השונים, מגיבים, כותבים ומתעניינים מה כותבים עליהם מהמגזרים החילוניים. כמו כן מעניין שהם משתתפים בפורומים שונים, למרות שלא תמיד מציגים את עצמם כחרדים.

העובדה שמספר רב כל כך של מגיבים מהמגזר החרדי פנה אלי באופן אישי מראה על היקף הפעילות של המגזר החרדי בארץ באינטרנט ( הדבר לא משקף, מבוסס רק על החומרים שאני קבלתי ולא מהווה כל סקר אמיתי ומדעי) והפעילות ברחבי ערוצי התקשורת האלקטרונית. אני חושב שהדבר חיובי ביותר ומראה כי הקהילה החרדית אינה נסגרת בגטאות שבהם הם חיים, העולם החיצוני כן מעניין אותם וכן מדאיג אותם וכן ציבורים די גדולים בעולם החרדי מה חושבים עליהם שם כלל ישראל.

ניגש לנושא בכללותו: התופעה שפלג מסוים המזוהה עם חב"ד הוציא פרסום עם תמונותיהם של המפנים של ישובי ההינתקות, הכתובות והצילומים של המפנים ועוד.

הציבור של חב"ד נבהל מכמות התקשורת שעסקה בנושא הזה, הם הבינו את הנזק התדמיתי שזה יוצר להם, ועל כן הם פרסמו מודעה אשר מתנערת ממעשה זה של קבוצה זאת אשר מזוהה עם חב"ד. להלן הפרסום של חב"ד כפי שפורסם בעקבות המתקפה התקשורתית עליהם. קבלתי את הפרסום הזה מהרב בורך ברוד.

להלן הציטוט המדויק.

"חב"ד: מתנגדים לרדיפת המפנים.

תנועת חב"ד מתנערת מהאחראים להפצת חוברת ובה צילומים של חיילים ושוטרים שהשתתפו בפינוי מתנחלים בהינתקות. אתמול פורסם... כי כמה מחברי הפלג המשיחי בתנועה קראו לרדוף את החיילים שהשתתפו בפינוי הגוש. בהודעת התנועה נמסר: יוזמה זו מנוגדת לחלוטין לאופייה ולדרכה של חסידות חב"ד, העוסקת באהבת ישראל והמקבלת כל אדם במאור פנים, יהיו דעותיו ומעשיו אשר יהיו. קל וחומר שאין לקשור את חב"ד עם רדיפת חיילי צה"ל. הארגון, המכנה עצמו "המטה להצלת העם והארץ", אינו חלק ממוסדות חב"ד הרשמיים, ואינו כפוף למרותם של רבני חב"ד". סוף ההודעה. על החתום חיים לוינסון".

אני שמח שחב"ד מתנערת ממעשה נבזה זה של גוף אשר פועל לפגיעה בכוחות הביטחון של מדינת ישראל. אני חושב שצילום חיילי צה"ל, צילום שוטרים, צילום אנשי ביטחון השונים, פרסום תמונותיהם בפרהסיה, פרסום הכתובות הפרטיות שלהם, ועוד הוא מעשה חמור ביותר. המעשה פוגע בביטחון מדינת ישראל. המעשה מעודד גופים קיצוניים לפגוע באלו אשר ביצעו החלטות לגיטימיות שהתקבלו על-ידי ממשלת ישראל. אני קורה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, לפרקליטות ולמשטרה מייד לפתוח בחקירה פלילית נגד מפיצי הספר השחור הזה. למצוא את האחראים לפעילות הבלתי החוקית הזאת ולהגיש נגדם כתבי אישום שונים על-פי חומרת מעשיהם. יש לשים גורמים חתרניים אלו מאחורי סורג ובריח למען הגן על חי כוחות הביטחון ומניעת פגיעה בהם ובבני משפחותיהם.

מעבר לכך ברצוני להעלות עוד מספר נקודות הסובבות את הנושא הזה בכל היקפו.

להלן מספר התרחשויות שאנשי חב"ד היו מעורבים בהן במשך השנים וגם הם מהווים אות וסימן די שלילי על האופן שבו הם נאמרו. כמו כן שיטות האלימות שבהם נקטו אישים שונים של חב"ד באירועים שונים.

פורסם במעריב ובגלי צה"ל בתאריך 12.07.99

"שישה פעילים של "דעת אמת" ופעילי "שינוי" הותקפו אתמול בכפר חב"ד, לאחר שהגיעו לשם וחילקו עלונים נגד כפייה דתית וקונטרס "דעת האמת" כמאה תלמידים חרדים התנפלו עליהם ותקפו אותם באלות ואבנים, אחד הפעילים נפצע בראשו וטופל בבית החולים אסף הרופא". לדברי אחד האמורים הגדולים בתורה לגבי מחלקים חומר לתלמידי חב"ד כך יש לנהוג במי שמחלק "קונטרסים לאנשי חב"ד".

"משנאיך ה' אשנא ובמתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים".

מעניין האם אנשי חב"ד היו רוצים שינהגו בהם כך כאשר הם מפיצים את החומר שלהם בסביבה החילונית. כל זה בא משולחנו של האדמו"ר, מנהיגם הרוחני של חסידות סלאנים. כלומר היכן כאן ואהבת לרעך? כלומר יש כאן התרת דמם של המסיתים כביכול. ראה גיליון מספר 870 של כפר חב"ד. הדברים המצוטטים שם קשים ביותר עד כדי הסתה לפגיעה פיזית. לעיון בדברי האדמו"ר תוכלו לגשת בסוף המאמר. העניין בכך שבדבריו מבטל האדמור הנכבד את כל הנושא של "ואהבת לרעך כמוך" כל זה בנוגע למסיתים על-פי עולמו של האדמו"ר. כך הוא מתיר את דמו של כל מי שיוצא נגד פעילותה של חב"ד או מציין את הפעולות השליליות שיוצאות ממנה. אני מבין שזה כולל גם אותי.

פורסם בידיעות אחרונות. מעריב והארץ 20.11.98

בתאריך 20.11.98 נעצר איש חב"ד בצפת בחשד שתכנן לרצוח את נתניהו (נלקח מעיתון ידיעות אחרונות, הארץ ומעריב). שמו של האיש שבתאי בלוך. בן 48, פעיל מרכזי בהפגנות חב"ד בעבר נגד הנסיגה. 22.11.98 חיפושים אחר חברו של החסיד מצפת. החשוד שתכנן עימו לפגוע בראש הממשלה (ציטוט מעיתון הארץ).

פורסם במעריב וידיעות אחרונות.

30.11.98 בכנס בכפר חב"ד קראו לנתניהו בשמות גנאי כ"בוגד". הרב מרדכי אשכנזי, הרב של כפר חב"ד היה החריף בדוברים. הוא טען שנתניהו "רמאי" "נוכל" ועוד. (נלקח ממעריב).

פורסם בעיתון מעריב וידיעות אחרונות: ועדת פרס החינוך החליטה שלא להעניק את פרס החינוך לבית הספר לבנות של חב"ד בקריית מלאכי משום שבית הספר מסרב לקבל לשורותיו תלמידות אתיופיות.

פורסם בעיתון הארץ בתאריך 4.4.99

מוסדות החינוך של חב"ד לא מקבלים תלמידים אתיופים בגלל "ספק ביהדותם".

במעריב מתאריך 1.6.99 פורסם - בספר ילדים שנשלח כמתנה ליום ההולדת לילדים על-ידי חב"ד, את הספר שלחה חב"ד לילד ממשפחה חילונית בצפון הארץ. להלן הסיפור בתמצית: בספר מסופר על איש שהחליט לחזור בתשובה. האיש קבל מכתב שילדיו מאשתו הצוענייה נהרגו בתאונה. צא ולמד מהכתוב כך לפחות מבין אותו חוזר בתשובה שהוא התקבל על-ידי אלוהים הטוב כחוזר בתשובה.

בתוכניות הטלוויזיה שבה הופיע הרב אייכלר בתוכנית פופוליטיקה בנושא אחר לחלוטין אמר הרב אייכלר על שאלה שנשאל על-ידי אחד המשתתפים הקיבוצניקים באולפן "האם היית מקבל את משפחתי ואותי במאה שערים? "להלן תשובתו של הרב אייכלר" כמובן שלא, אנחנו הרי לא מאמינים בפלורליזם".

ידידתי צופיה מלר בנה חזר בתשובה (הוא התאבד זמן מה לאחר מכן). צופיה הייתה המדריכה שלי באוניברסיטת בן-גוריון במיקרו הוראה. היא ובעלה הוציאו ספר על מה שעבר עליה ועל בעלה עם בנה החוזר בתשובה.

כדאי לקרא את הספר בכדי להבין את כל התופעה של החוזרים בתשובה, מה עוברת המשפחה ועוד. כמובן שאין הנושא נוגע לחב"ד באופן ספציפי אלה לתופעה בכללותה. בעיתון החב"די שטורעם נט כל חב"ד יודעת, פורסם בעקבות הכתבה על הפצת הספר השחור, או החוברת כדבריהם, כי הפרסום של החוברת פוגע בכל קהילת חב"ד. הרב ברוד אומר כי "מדובר בפרובוקטור" זה שפרסם את דבר קיום הספר השחור. כמו כן הוא מציין ואומר באותו עיתון אלקטרוני כי מיליוני בני אדם נחשפו היום לידיעה מבזה בכותרת הראשית " ידיעות אחרונות." שהביאה לחילול ה' וחילול שם חב"ד ושמו של הרבי." לדברי הרב ברוד כפי שלקחתי אותם מהעיתון האלקטרוני שטורעם נט מצוטט הרב ברוד "הפלג שהפיץ את החוברת הוקם לקראת ההינתקות, ובראשו עומד הרב שלום דב וולפא מקרית גת", נאמר בידיעה. "לדבריו מטרת הספר היא: להנציח את האכזריות של שרון ושל חבריו שהרימו יד על ארץ ישראל ולהפחיד את הבאים אחריהם שלא יעזו ללכת בדרכם", נאמר בידיעה.

הידיעה כולה ( בעיתון ידיעות אחרונות) נכתבה כמובן בהכללה נגד כל חסידות חב"ד תחת הכותרת בעמוד השער (שם מוגדרת חב"ד בתואר: פלג חרדי קיצוני): "חב"ד רודף את מפני גוש קטיף", ובכותרת הידיעה עצמה: "מבוקשים על-ידי חב"ד: חיילי ושוטרי ההינתקות".

דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד הזכיר היום בפני 'שטורעם' התבטאויות שנאמרו על-ידי כ"ק אדמו"ר זי"ע אל אותו אדם שעומד בראש הארגון. "הרבי התבטא עליו: עוד יגרור אותי ואת חב"ד כולה למצב שנהיה מוקצה מחמת מיאוס", ובפעם אחרת התבטא הרבי על אחת מפעולותיו כי זו: מלחמה נגדי בכלל ובפרט", אמר הרב ברוד בשיחה ל'שטורעם'.

הרב ברוד אמר עוד בשיחה ל'שטורעם' כי "וולפא ואנשיו הם פרובוקטורים שמזכירים את אבישי רביב ופעולותיו. לא יאומן, ממתי הדרך של חב"ד לעשות כאלו דברים, ועוד לצאת בקמפיין שכל כולו חילול ה' וחילול שם חב"ד", אני שמח כבוד הרב ברוד שהתחלתם להבין כי לכל זריקת בומרנג יש גם מטרה. לפעמים הבומרנג הנזרק לא פוגע במטרה ואז הוא יכול לפגוע בשולח עצמו.אני שמח שאתם מגנים את מפרסמי הספר השחור. אך אותם מפרסמים לפי דעתי הם פרי החינוך שלכם. אין לי המושג בדיוק היכן הם התחנכו והיכן הם למדו את השיטות של המאפיה הסיציליאנית כפי שיוצא מפרסום הספר הזה המזכירה משטרים אפלים ביותר, הם בטוח לא קבלו את החינוך שלהם בחינוך הממלכתי הכללי וגם לא בחינוך הממלכתי הדתי. אני חושב שמה שנזרע כל כך בהתמדה, כל כך בקפדנות על-ידי החינוך החרדי, זה מה שיצר את העשבים השוטים הללו.

הגיע הזמן הרב ברוד לפשפש היטב במה שקורה במוסדותיכם. הבומרנג חוזר אליכם והוא יפגע בכם אנושות. אתם מתנהגים כלפי הישראלים החילוניים בהתנהגות שאפשר לכנותה אחד בפה אחד בלב אך הרפש בסופו של דבר עולה וצף, הסירחון הולך ומתפשט כדוגמת אותו הספר השחור.

בסיום הכתבה בעיתון האינטרנטי שטורעם נט נטען כי ""הרבי מעולם לא פעל בכיוונים של פגיעה אישית באנשי ביטחון ומחאתו הופנתה תמיד כלפי הממשלה. סגנון כזה, מתאים לקבוצות קנאיות שנלחמו כל השנים בחב"ד וחס ושלום לתת לגיטימציה לדרך כזאת ועוד לתלותה בדברי הרבי", אמר לנו אחד הרבנים בתגובה." אני מוסיף זאת משתי סיבות. ראשית החשיבות שהרבנים מבינים כי קרה דבר בישראל. שנית כי עצם ההכחשה וההצטדקות גם הם ראשיתו של תהליך שאולי ייתן כיוון חדש.

עד כאן להפעם. אוסיף ואומר ואצטט כי "חורבן בית ראשון קרה בגלל שנאת חינם. שנאת אחים. כך גם חורבן בית שני. אני תקווה שכך לא יקרה בבית השלישי שאנו הקמנו כאן במדינת ישראל.

תאריך:  29/04/2007   |   עודכן:  29/04/2007
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגאולה והחוכמה
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי יוסי
29/04/07 13:18
2
מטה הגהנום
29/04/07 13:41
 
מטה הגיהינום
30/04/07 04:36
 
המבשר
23/06/07 23:44
3
זלמן.כ
29/04/07 15:01
4
חד קרן
29/04/07 18:38
5
אבי כהן
30/04/07 00:06
6
בערקה וולף
30/04/07 01:12
 
אלי23
1/05/07 01:44
 
דוד פיזאנטי - צ"צ
23/11/07 06:08
7
חן אילנה
30/04/07 07:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין צורך להמתין להמלצות ועדת וינוגרד כדי שתואיל לחשוף לעינינו את המחדל הגדול של ממשלת ישראל וצה"ל, שגרמו להפקרה הנפשעת של הצפון, שפרי הבאושים שלו היה "הניצחון בנקודות" במלחמת לבנון השנייה; מלחמה בת בלי שם, שזכתה בו ברוב עמל,
29/04/2007  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
אני משתמש במילים שיוצאות מהלב, אין בהם הטפה, ניסיון לשכנוע או הצגת דרך טובה יותר.
28/04/2007  |  אלירן דה-מאיו  |   מאמרים
אחרון המאמרים שרובם התמקדו בחוסר מוכנותו של צה"ל למלחמה, התפרסם באתר זה ביום השני למלחמת שלום הגליל השנייה. שם ניסיתי להאיר את עיני הקורא בצורך בהפסקה מיידית של האש,
28/04/2007  |  אמציה (פצי) חן  |   מאמרים
ביום שני (30.04.07) אמורה ועדת וינוגרד לפרסם דוח המצביע על הליקויים והאחראים למחדל שהתרחש בקיץ האחרון. קרוב ל-97% מאזרחי ישראל מחכים בכיליון עיניים לדוח בתיקווה שיוסר צל השחיתות, הפזיזות והיהירות מעל ראשינו. הוועדה שהוקמה לפני כשמונה חודשים, גבתה מאות עדויות והשקיעה אלפי שעות עבודה בדרכה להפצת דוח עב קרס. אך בטרם אנו נגשים למלאכת הקריאה, מומלץ לזכור מה היו מטרות המלחמה כפי שהוגדרו בתחילתה על-ידי אהוד אולמרט בנאומו בכנסת ביום 17 ביולי 2006:
28/04/2007  |  אופיר פלק  |   מאמרים
מסע מתוזמר היטב לרצח אופי של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, מתנהל בימים אלה על-ידי התקשורת הכתובה והאלקטרונית, כשבראש מוביל "העיתון של המדינה", שגייס למשימה את פרשנו הבכיר, חתן פרס ישראל נחום ברנע.
28/04/2007  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il