|
שולטת בתחום סלטי החצילים. מעדני מיקי [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מנתונים עדכניים שפרסמה חברת סטורנקסט עולה (יום ג', 27.10.09) כי שוק סלטי החצילים במדינת ישראל גלגל כ-64 מיליון ש"ח בשנה האחרונה, המהווים למעלה מ-3327 טון של סלטי חצילים למיניהם.
הנתונים מתייחסים לתקופה שבין ספטמבר 2008 לספטמבר 2009 והוא כולל את נתוני המעדניות, הסופרמרקטים ורשתות השיווק.
במונחים כספיים קטגוריית סלטי החצילים צמחה בשנה האחרונה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ב-3.3% וב-4.2% מבחינה כמותית.
חברת מעדני מיקי הגדילה ב-19.7% את מכירות סלטי החצילים שלה לעומת צבר, השייכת לאסם, שהגדילה את מכירותיה ב-6.7% ואחלה של שטראוס שגדלה ב-2.7% בלבד.
גם בהיקף הכמויות הפגינה מעדני מיקי צמיחה משמעותית והובילה את תחום הכמויות שמכרה ב-2009 כאשר הנתונים מלמדים על צמיחה של 22.3%, צבר צמחה ב-7.2% ואחלה של שטראוס צמחה ב-0.6% בלבד.
משה קאופטייל, המנכ"ל והבעלים המשותף במעדני מיקי, אמר בתגובה כי "שוק הסלטים המצוננים צמא לחידוש ולרענון. מצאנו שהחצילים הם נישה שבה יש מקום 'להתפרע' ולהגיש לצרכן מוצרים חדשניים ורעננים לעומת החומוס שבו קיימת יציבות במגוון המוצרים".
קאופטייל הוסיף כי "הדרישה כיום לסלטים מצוננים הנמכרים על מדפי המקררים ברשתות השיווק עלתה לאין ערוך לאחר שבשנים האחרונות שיפרנו את הערכים התזונתיים של הסלטים, צמצמנו את שיעור השומן והנתרן והדגשנו בהבלטה את הערכים התזונתיים של הסלטים השונים באריזות החדשות כך שכל צרכן יוכל להתאים באופן אישי את סוג הסלט העדיף עליו: דל שומן, דל נתרן, דל כולסטרול, עשיר בסיבים תזונתיים וכדומה".