|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

הטור של פריצי

פריצי, על התנהגות המועמדים לראשות קדימה הפרקליטות שממשיכה להעדיף מקורבים על-פני כיבוד החוק אלישבע ברק, שמקבלת פרס מההסתדרות וגאידמק, שמספק "לחם ושעשועים"
05/05/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
מאיר שטרית, גם הוא יתמודד


המועמד

הח"כים בהיסטריה טוטאלית: לרבים מהם הקדמת הבחירות היא סוף הדרך והקריירה. לכן חוץ מציפי לבני, עכשיו גם שאול מופז, אבי דיכטר ומאיר שטרית רואים את עצמם כיורשים לאהוד אולמרט. הכי הרבה עושה רעש שטרית, שרץ ומודיע מעל כל במה שהוא המועמד והוא יתמודד, לא חשוב איך, לא חשוב מתי, לא חשוב נגד מי, העיקר הוא יתמודד. הוא יהיה ראש הרשימה. הוא יהיה המנהיג. ונזכרתי:

בחווה אמריקנית בטקסס יצאה השמועה שהאיכר מביא מחר ברכבת פר הרבעה חדש מאריזונה. התכנסו פרי החווה והחליטו: שום כלום. החדש לא יקבל מהם לא פרה ולא חצי פרה ואפילו לא עגלה צעירה. שום כלום. לא מוותרים. למחרת, עומדים החבר'ה ליד המסילה ומחכים לרכבת, והנה יורד מהקרון האחרון פר. מה זה פר - מפלצת: ארבע רגלים עמודי פלדה, צוואר בעובי ארובת רדינג, קרניים ענקיות, שרירים של הרקולס, מבט של רוצח מקצועי, אש ועשן יוצאים מנחיריו ומהאברים האינטימיים... ישמור השם, וזה עוד ממרחק. מייד החליפו הפרים כמה מילמולים, והראשון הבהיר שבעצם הוא תמיד היה מוכן לוותר על איזה 30-20 פרות בשביל יחסי ידידות חדשים, והשני הודיע שגם הוא יוותר על 20-15 פרות למען השכן החדש ושלום הבית, והשלישי הכריז גם הוא על תרומת 7 פרות מצידו. ורק אסופי, הפר האחרון, כולו שלד של תת-תזונה בקושי מטר גובה, קרניים עקומות, נועל פרסות אורתופדיות וחוגר חגורת שבר, התחיל לבטוש בקרקע, הרים ענן אבק, התחיל לשאוג, לנהום ולקרוא תיגר ואפילו לקח בצד שלוק מסיגריה וניסה להוציא עשן מהנחירים. "היי" אמרו לו החברה, "אתה השתגעת? מכולם דווקא אתה רוצה ללכת איתו מכות? הוא הרי יכסח אותך בשנייה". "איזה מכות ואיזה בטיח'", השיב להם הפר. "מי הולך לריב? כל מה שאני רוצה זה רק שהוא יבחין בי, כדי שכשיגיע לחווה הוא לא יטעה לחשוב בטעות שגם אני פרה". מירוץ נעים, מאיר שטרית.

איטית כברק
אלישבע ברק, מקבלת פרס

אלישבע ברק, רעייתו של, ושופטת ביה"ד הארצי לעבודה שפרשה לגמלאות, מקבלת את פרס ההסתדרות ע"ש נמיר על "תרומתה לזכויות העובד". יש משהו פסול בכך ששופטים נוטלים פרסים ממי שהופיעו בפניהם במשפט וממשיכים להדיין כיום בפני חבריהם בבית המשפט. פוליטיקאי שיסכים לקבל עם פרישתו פרס כספי מגורם כלכלי שהוא טיפל בענייניו יועמד על כך לדין, ולכן מומלץ לשופטים לבדוק מחדש את כללי האתיקה שלהם. אבל מכיוון שהשופטת ברק היתה גם ידועה ומפורסמת באיטיות שלה, כמו כל בית הדין הארצי לעבודה שמתחרה בבית הדין הרבני על כך, הטעם הטוב היה מחייב להודיע לה השנה על מתן הפרס, אבל לתת לה אותו בעוד 7 שנים, בדומה לזמן הממוצע שחלק מהמתדיינים בבית הדין לעבודה חיכו לפסק הדין בעניינם.

קבורה חילונית
קבורה חילונית, בקומות...

התודה על זה שיש היום קבורה חילונית בישראל שייכת לעמותת "מנוחה נכונה" ולעו"ד ירושלמי (לשעבר) בשם אברהם גל. יום אחד שלח אותו אברהם גל מכתב רשום לכל אחת מ-9 החברות קדישא הפועלות בירושלים ובו הודיע להן שאם במקרה גופתו תגיע לידיהן, הוא אוסר עליהן לעשות בגופו טקס יהודי כלשהו, ואם יעשו זאת, כך הזהירן, הריהן פוגעות בכבודו ובצוואתו האחרונה ותהיינה חשופות לתביעות משפטיות מיורשיו. במענה, קיבל בחזרה 9 מכתבים רשומים שהודיעוהו בנימוס משהו כזה: "לאור פנייתך, אנו מתכבדים להודיעך שאם אי-פעם תגיע אלינו, חי או מת, אנו נסרב לגעת בך, וודאי שלא נקבור אותך ולכן מומלץ שתתחיל לחפש לך סידור אחר". עם המכתבים הללו הלך עו"ד גל לשופטי הבג"צ ובכה בפניהם שהוא בסך-הכל מבקש למצוא מנוחה לגווייתו האומללה בבוא-יומה – אבל אף אחד בירושלים לא מוכן לקבור אותו, ולכן הוא מבקש לחייב את משרד הדתות לתת לו חלקה קטנה לקבורה אזרחית.

השופטים השתכנעו, וככה קמה לה עמותת "מנוחה נכונה" שקוברת מאז בכל הארץ חילונים (ודתיים) ואת כל מי שמבקש להיקבר בטקס אזרחי ובסגנון לפי בחירתו ולא רק לפי הטקס היהודי הדתי. נזכרתי בתעלול, כשנתקלתי השבוע במודעה שפרסמה "הרשות הארצית לשירותי דת" ממשרד ראש הממשלה, שהודיעה שאפשר להתחיל לקבל תמיכה כספית ממשלתית "לפיתוח בתי עלמין המיועדים לקבורה אזרחית חלופית". הנה, לא רק שיש לנו כבר קבורה חילונית טריפה למהדרין, אלא שהמדינה אפילו מתקצבת אותה כאילו הייתה ישיבה או תלמוד תורה או (להבדיל אלף אלפי הבדלות) חברה קדישא.

הכי הצחיק אותי זה שבראש המודעה הזו היה כתוב בס"ד - בסיעתא דשמיא. בעזרת השם לקבורה חילונית? נראה שלפקידי משרד הדתות לשעבר קשה להיגמל מהרגלים ישנים, או שיש להם חוש הומור טוב: בע"ה לקבורת החילונים. רק שלא יופתעו אם עו"ד גל יופיע פתאום ויביא להם גם ממנו מכתב רשום שמודיע שהוא לא מוכן לעזור.

היסטוריה רומאית
גאידמק, לחם ושעשועים

הרופאים תמיד הזהירו מהשילוב בין שומן קבב לעשן המנגל. זה לא רק השומן אלא גם מולקולות הפחם השרוף שנכנסות לריאות ועולות עד המוח. ואכן, כמות התומכים והמגיבים כאן למען גאידמק בשבוע שעבר הוכיחה איך הפעלת כמה מנגלים בפארק יהושע יצרה פיגוע המוני. מכל מקום, לנוכחותו של גאידמק יש גם צד חיובי: זו ההזדמנות של מורים להיסטוריה להסביר לתלמידיהם את הרעיון של "לחם ושעשועים" ולהראות להם איך כאשר מישהו מתנהג כמו קיסר, כל האחרים מתנהגים כמו אספסוף.

התמים

עו"ד בשם אדם רסקין שעלה לפני כמה שנים מניו-יורק התמודד על תפקיד בפרקליטות מחוז תל אביב. ולמרות שיצא ראשון במבחני המיון המקצועיים (ראשון מכל 93 המתמודדים) הוא לא נבחר. בתביעה שהגיש לבית הדין לעבודה, הוא טוען ששוב נבחרו לתפקידים מי שכבר הועסקו קודם ובפועל כ"עובד זמני" (בלי מכרז) בפרקליטות, ושזו שיטת הפרקליטות שקודם היא לוקחת מקורב ומעסיקה אותו ללא מכרז ורק אח"כ מוציאה מכרז פורמלי, אבל דואגת שיזכה בו מי שממילא הוכנס קודם וכבר ממלא את המשרה. בכל מקום קוראים לזה תפירת מכרז, אבל ההיקף בו זה נעשה בפרקליטות מעיד כבר על קנוניה לעקיפת חוק ועל מעשי מרמה והונאה שיטתיים. זה כל כך מקובל ונהוג בפרקליטות עד שאפילו שני מבקרי המדינה האחרונים (והם תמיד עדינים ורכים במיוחד עם הפרקליטות) התריעו על התופעה ולינדנשטראוס עצמו כתב ש"עולה חשש לפגיעה בטוהר המידות". את זה, "פגיעה בטוהר המידות", הוא כתב הפעם על הפרקליטות, לא על אולמרט. עו"ד רסקין, העולה הניו-יורקי שלנו, דורש עכשיו מבית הדין לעבודה לבטל את המכרז המזויף. הוא בטח ציוני טוב ויתכן שהוא אפילו עורך דין מעולה ומשפטן מבריק, אבל רואים שהוא עולה חדש: הרי בתי המשפט בישראל מורכבים ברובם מאנשי הפרקליטות ובוגריה. אז איך אתה חושב שהם מונו, רסקין? במכרז אמיתי? הודות לכישורי אמת? ומהם אתה מבקש לחסל את שיטת הפרקליטות למנות מקורבים?

שוברי השביתה
יו"ר ור"ה משה קוה, איום סרק

ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע שהלימודים יחודשו ביום א', המרצים ילמדו וסטודנט שלא יגיע ללימודים יפסיד את הקורס. לא רק שזה איום סרק טיפשי וריק מתוכן, זה גם מעשה בזוי. ראוי שהפרופסורים הללו יתנו לסטודנטים לנהל את הקרב שלהם נגד הממשלה בלי הפרעות מצידם, כי הקרב הזה יקבע גם את מיקומה של האקדמיה בסדר העדיפויות של המדינה. ההסבר האמיתי למעשה נעוץ בכך שהמרצים חוששים שאם השביתה תתארך והסמסטר יתארך הם עלולים להפסיד את על נסיעות הקיץ שלהם לחו"ל ולכן הם רוצים שהשביתה תסתיים. לא רק שהם קטנים וקטנוניים, הם גם טיפשים. כי אם הסטודנטים יפסידו את הקרב, אז כל ממשלה בעתיד תקצץ בתקציבי האקדמיה בלי שום בעיה. ומי יצא אז להילחם ברחובות למען האקדמיה? לראשי האוניברסיטאות יש הרבה תארים אקדמים מתקדמים. חסר להם רק שכל פשוט.

הסיסמה
מחפשים לוגו וסלוגן

מודעה של משרד התיירות מבקשת הצעות ללוגו ולסלוגן שילוו את הפעולות והאירועים של משרד התיירות לרגל חגיגות ה-60 של המדינה. אפשר להציע עד חמש הצעות ויש פרסים כספיים, רק שזו בעיה להמציא סיסמה שגם תתאים למתרחש וגם תעודד תיירות. אני מניח ש"מדינה בהליכים" לא יתקבל כסלוגן, כמו שתמרור איסור נשיקה על-רקע של חוות סוסים לא יתקבל כלוגו בינלאומי, אבל "בוא לישראל - הארץ שתמיד צולבת את נבחריה" על-רקע של נציב רומאי ועדת חקירה ישראלית בהחלט תתאים למציאות, תתאים לתיירות ותיתן גם קצת פרספקטיבה היסטורית.

תאריך:  05/05/2007   |   עודכן:  13/08/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יודעת דבר מבפנים
5/05/07 10:48
2
הניה
5/05/07 11:02
 
וועלוואלע טרוקס ב
5/05/07 11:20
 
מומחה בתחום
5/05/07 15:27
3
אברשה . ש
5/05/07 15:42
4
המלבה"ד
5/05/07 16:39
5
גרשון ה
5/05/07 17:51
6
שמחה ניר, עו"ד
5/05/07 19:02
7
אחת מהעם
5/05/07 20:05
 
לאחת מהעם
5/05/07 23:33
 
סטודנט להסטוריה
6/05/07 06:53
 
אחת מהעם
6/05/07 09:35
8
דוד ירושלים
5/05/07 22:21
9
ilan
6/05/07 02:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

05/05/2007  |  יואב לוין  |   מאמרים
את המאמר הזה כתבתי לפני ההפגנה. לא נעים לטפוח על שכם עצמי, או להעיד על עיסתי, אך כל מילה יצאה אמת.
04/05/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
מאמר שפרסם מעריב ביום 03.05.07, מאת יעל פז-מלמד ("אל תלכו לכיכר"), מצטרף לדייסה הדביקה של צביעות, איפה-ואיפה ואמת-מידה כפולה, הנהוגים בשפע על-ידי השמאל בישראל. וזאת יש לדעת: אותה יעל קופצת מיד וכותבת מאמר, במיוחד כל אימת שהיא חשה כי מישהו בימין עשה עוול, ושנאתה למתנחלים בפרט, ולימין בכלל, מפעפעת מכל שורה במאמריה המזכירים אותם.
04/05/2007  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
מוטי אשכנזי יבוא לאוהל המחאה שמקים אופיר פינס מול בית ראש הממשלה. מישהו צריך להמשיך ולמקד את נחשול המחאה שהחל ביום חמישי בכיכר. פינס ינסה לעשות זאת.
04/05/2007  |  חיים שיבי  |   מאמרים
הנה הודעת ניחומים לשר האוצר הנבצר אברהם הירשזון: יש חיים אחרי משרד האוצר. לב לבייב מינה בימים אלו את טאקיס קלרידיס, שהיה שר האוצר של קפריסין, לדירקטור בחברת הנדל"ן AFI DEVELOPMENT, שהיא חברה-בת של אפריקה-ישראל, ומהווה את זרוע ההשקעות שלה ברוסיה. איננו יודעים כרגע מה יהיה שכרו של קלרידיס (זה יוודע בסוף השנה, בדוח התקופתי של החברה), אך יש להניח שהתפקיד כולל טיסות במחלקה ראשונה להנהלת החברה בלונדון, אולי עם טיבות למוסקבה ולערים אחרות ברוסיה, כולל אירוח כמו שלבייב יודע לתת.
04/05/2007  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il