נייקי ישראל משיקה קטלוג הדרכה לזיהוי מוצרים מקוריים בלעדי בישראל, הפונה לקהל הצרכנים במטרה למציאת ההבדלים בין מוצרי נייקי מקוריים למזויפים. הקטלוג יופץ בלמעלה מ-500 אלף עותקים, דרך העיתונים היומיים, ונעשה בהשקעה של כחצי מיליון ש"ח.
קטלוג ההדרכה החדש של נייקי הושק באופן בלעדי בישראל, ביוזמת נייקי ישראל, במטרה להתגבר על תופעת הזיופים ההולכת ומתרחבת בארץ למוצרי החברה.
מן החברה נמסר, כי תופעת הזיופים הינה תופעה שכיחה בקרב מותגים חזקים ופופולריים. רק לאחרונה נתפסו מעל ל-6000 נעלי SHOX של נייקי - אחת התפיסות הגדולות ביותר שהתגלו בישראל אי פעם.
ישראל נמצאת במקום גבוה מבחינת זיופים, כאשר סין נחשבת ל"מלכת הזיופים" בעולם, בתחום זיופי הנעליים. ההערכה היא שסך כל הזיופים בשנה הם בגובה מוערך של כ-2.5 מיליון דולר (במחירי צרכן).
נייקי ישראל בחרה להתמודד עם תופעת הזיופים הקשה, הן באמצעות כל האמצעים החוקיים (תביעות אזרחיות ופליליות) והן באמצעות הקטלוג החדש. הקטלוג מהווה מערך הסברה של ממש לצרכנים, אשר יש בו בכדי לענות על הצורך לזהות מוצרי נייקי מקוריים.
עוד נמסר מן החברה, כי קטלוג ההדרכה לזיהוי מוצרים מקוריים מעביר לצרכן מספר מסרים, אשר בראשם דגש על כך שנעלי נייקי מזויפות נראות חיצונית זהות למקוריות, אך הן נטולות טכנולוגיה חדשנית, מה שהופך אותן לכבדות משקל, בעלות אורך חיים קצר יותר ונטולות יכולת בלימת זעזועים והענקת יציבה טובה למשתמש. החסרונות הללו פוגעים בצרכנים מבחינה בריאותית וכלכלית כאחד.
הקטלוג החדש מדגיש גם, כי כיום ניתן למצוא את הדגמים החדשים ביותר של נייקי בארץ, במחירים נמוכים יותר ממחירם של נעליים זהות בחו"ל.
במסגרת קטלוג ההדרכה, נייקי מתווה לצרכן קווים מנחים שבעזרתם הוא יוכל להיות בטוח ברכישת פריט נייקי מקורי:
- מדבקת משווק מורשה על דלת הכניסה - לכל חנות מרשת המשווקים המורשים של נייקי יש מדבקת משווק ומורשה על דלת הכניסה.
- תעודת משווק מורשה על הקיר - לכל חנות מרשת המשווקים המורשים של נייקי יש תעודת משווק מורשה תלויה על קיר. אם לא תלויה, יש לבקש לראותה.
- מדבקת הולוגרמה אורגינלית על הקופסה - כל זוג נעליים מקוריות של נייקי מגיע בקופסה המסומנת במדבקת הולוגרמה מיוחדת, אשר אינה ניתנת לזיוף. זהו אישור למקוריות הנעליים ואחריות נייקי ישראל.
מנכ"ל נייקי ישראל, איתן סרנוף, מסר כי: "נייקי ישראל דואגת לקהל הצרכנים ומשיקה את קטלוג ההדרכה למניעת זיופים במטרה להגן עליהם. רכישת זיופים של נעלי נייקי האיכותיות גורמת לצרכן להוציא סכום זהה לנעל מקורית ולקבל מוצר פגום, כאשר מעבר לפגיעה במותג נייקי כמותג איכותי ומתקדם טכנולוגית, הצרכן נפגע פיזית וכלכלית ממוצרים מזויפים. בימים אלו של מיתון, קשה לנו לשאת את המחשבה שהצרכנים יוציאו מכספם על מוצר הנתפס כמהימן ואיכותי כשלנו ויקבלו בתמורה מוצר מזויף ופגום, אשר לא ישרתם נאמנה".