|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מגוייסים בשם השחיתות

כל היהודים היו עולים מהונגריה אחרי המלחמה, אבל טומי לפיד היה נשאר שם ומתנצר. ממשלת ישראל היתה נופלת כעבור שלושים שנה, כי איך זה החמיצה קצין וג'נטלמן אירופאי מדופלם... מה הקשר למציאות? שום קשר, בדיוק כמו הספין של לפיד בנאום ההגנה שלו על אולמרט "הכישלון באנטבה" על ממלכת השקרים והספינים של לפיד ומעריב
17/05/2007  |   יואב לוין   |   מאמרים   |   כשלי המלחמה בצפון   |   תגובות

עיתון מעריב, הביטאון לעיתונות מגוייסת, היכה שוב באזרחי ישראל בפעם המי יודע כמה. מעריב, שעבר בהתנהלותו חסרת האתיקה אף את יומון העם הסיני, הוציא פעם נוספת את המרצע מן השק, ונתן בפעם המי יודע כמה את הבמה לגזען, שיכול היה להשתלב לא רע במפלגתו של לה פן.

אמון על מדיניות זו בשליחותם של דנקנר ונמרודי, ניסה לפיד בפעם השנייה בתוך שבוע, בכתבתו "הכישלון באנטבה", שפורסמה אתמול ביום רביעי, באתר NRG של מעריב, לשכתב את ההיסטוריה לשם הצלתו של חברו הטוב והמושחת אולמרט, באמצעותה של אנלוגיה היסטורית מופרכת ומצוצה מן האצבע, שכל קשר בינה לבין המציאות מקרי בהחלט.

בכתבה זו ניסה לפיד לקשור בין מבצע אנטבה לכישלון בלבנון, תוך אנלוגיה דמגוגית ומופרכת, הטוענת כי ההצלחה באנטבה והכישלון בלבנון חד הם, הכל עניין של מזל. "שתי האפיזודות הללו", כותב לפיד, "יכלו להתרחש בדיוק באותה מידה של סבירות כמו להפך. מכאן, שוועדת חקירה בודקת אך ורק נתון אחד: למי היה יותר מזל?

אני חייב לציין, שצריך מידה לא מבוטלת של חוצפה, שלא לומר תכונות אחרות, כדי להעיז ולהטיח בפני הקוראים – חלקם מן הסתם אינם בקיאים בעובדות - את הקביעות הלא מנומקות המופיעות בגוף הכתבה או לחילופין לתת במה לגזען מהסוג הזה.

לפיד, אולי בשל היותו חסר הכשרה והבנה צבאית מינימלית, ואגב כולם מכירים את עברה הצבאי המפואר של משפחת לפיד, לוקה בכל התחומים בהם עוסקת כתבתו. בצרות אופקים ובצרות מוח, בגזענות של אליטת העושק היושבת במרומי האולימפוס הכלכלי של קריית הממשלה, הכנסת ומשרד האוצר, ובאי דיוקים שקל מאוד להפריכם. אז הכל מזל אומר לפיד, הבה נבחן האמנם זה כך?

חמש עובדות ונאחס אחד

  • עובדה ראשונה: ב-27.6.1976 גרמנים פרו פלשתינים חטפו את מטוס אייר פרנס שיצא מישראל. מטרת החוטפים היתה שחרור של 40 מחבלים שהיו כלואים בארץ. הם אף איימו שאם עד סוף החודש לא יישוחררו המחבלים, הם יתחילו בחיסול השבויים שברשותם.

  • עובדה שנייה: ישראל לא ממהרת להגיב לפעילותם של החוטפים. הממשלה מנהלת מו"מ עם החוטפים, אך במקביל היא נערכת ביחד עם הצבא לקראת מבצע צבאי להחזרת החטופים. תחילה המו"מ מצליח להתקדם, והחוטפים מסכימים לדחות בכמה ימים את האולטימטום המאיים.

  • עובדה שלישית: שמעון פרס, אז שר הביטחון, דוחק ברבין לפתוח כמה שיותר מהר במבצע צבאי אבל רבין מסרב. כמוהו מסרב גם מוטה גור, אך בני פלד ואביו של אודי אדם, קותי, מצליחים לשכנע את רבין ואת מוטה גור בנחיצותו של המבצע.

  • עובדה רביעית: בסופו של דבר, אחרי שהמו"מ נתקע ולא מצליח להתקדם, מבין רבין שאפסו הסיכויים לשחרור החטופים בדרכי שלום. רק בשלב זה הוא בוחן את התוכנית הצבאית של צה"ל - וכבר דובר רבות על הדרך שבה נבחנו התוכניות הללו לפני אישורן – והוא מורה להוציא אותן לדרך. כלומר, רק כשבוע אחרי תקרית החטיפה, ולאחר שמוצו כל האופציות האחרות, הוחלט ע"י הממשלה, ב-3.7.1976, לתת אור ירוק למבצע.

  • עובדה חמישית: מבצע אנטבה מהווה מודל למופת לתהליך קבלת החלטות ע"י מדינאים, מיצחק רבין כרמטכ"ל לשעבר וראש ממשלה (בפועל) בזמן המבצע, ועד למוטה גור כרמטכ"ל המכהן של צה"ל. שילוב מדהים בין מנהיג בעל ראייה מפוכחת לרמטכ"ל ראוי, שהצליח להוביל את צה"ל אחרי המפלה במלחמה יום כיפור. המודל של אנטבה לא אומץ בכלל ע"י אולמרט, פרץ וחלוץ הפזיזים, המושחתים והיהירים, שכולנו למדנו על בשרנו כמה שהשילוב הלא קדוש הזה הוא קטלני. בניגוד לדמגוגיה הזולה של לפיד המתאר את הפזיזות כנחישות, התנהלותם של השלושה מזכירה יותר את התנהגותו של הביריון השכונתי חסר השכל והמוח.

הנאחס הוא מדבק

זאת אף זאת, לפי הניתוח הלא חכם של לפיד סבלו אולמרט, פרץ וחלוץ כולם מלמעלה משלושים יום של מזל רע. אכן איזה נאחס, בעיקר כשהניחוס לא פסח כאן על אף אחד. הניחוס הזה הוא כנראה גם מדבק, שכן הוא לא פסח גם על הקצינים הבכירים והאלופים היהירים. לנאחס הזה יש גם מחיר כבד ואת המחיר הזה שילמנו כולנו. כולם כמובן חוץ מלפיד, הבן השקמיסט והחברים במעריב.

ובכן, הטה אוזניך בקפידה מר לפיד והסתכל במראה של חבריך המושחתים והרקובים: יש הבדל בין חוסר מזל המועצם והקשור בטיפשות, שחיתות ויהירות, לבין חוסר מזל הנובע מהמציאות ומנקודת הפתיחה הקשה, המורכבת והחמקמקה של שדה הקרב. מציאות של שדה קרב, שאותה לא אתה, לא הבן השקמיסט שלך ולא חברך הטוב והמושחת - כתב העיתון במחנה (ע"ע אהוד אולמרט) - מכירים או חוויתם אי פעם.

אכן המזל מהווה לפעמים מרכיב מכריע בשדה קרב. אבל כישלון כה מהדהד, כה ברור והמתפרס על ציר הזמן של המלחמה כולה וההכנות שמלפניה, נובע משיקול דעת מזעזע וחוסר יכולת תפקוד, כפי שקבעה הוועדה. הוועדה לא בדקה אירוע בודד, כפי שאתה מנסה לגמד באופן דמגוגי, כי אם מכלול של החלטות ותפקוד כולל. הבדיקה העלתה כישלון מערכתי בראשות אולמרט, פרץ וחלוץ, ובכך צדקה.

משפחת לפיד והמוסר הכפול של הבורגנות הלבנה והשבעה

זאת אף זאת, טומי לפיד, בשליחותו של דנקנר ומעריב, מתחילים לעבור את הגבול עם האנלוגיות ההיסטוריות שלהם, הטבולות בדמגוגיה זולה ומלוכלכת, ושמטרתן להציל את המושחת מלתת את הדין על מעשיו. אני רק תוהה איך אין לבן אדם בושה במעשיו.

בהקשר הזה מעניין גם המוסר הכפול של לפיד ושולחיו ממעריב. לפיד, סמל הבורגנות הלבנה והשבעה, חברם ועושה דברם של בעלי ההון, שלא ישבו דקה וחצי דקה במקלט, מתרפק ומתפנק על המקלדת, בהפרכת סיסמאות ותיאוריות מופרכות. האדון מדושן העונג הזה נוטה כרגיל לשכוח שבפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, שליש מהמדינה ישב מוזנח ומורעב במקלטים, ואלה היו ליתר דיוק החלשים והעניים.

הפקרת הצפון, נישולו והזנחתו לא היו פרי של חוסר מזל. אלו היו תוצאות של מדיניות כלכלית ניאו ליברלית רבת שנים. מדיניות אכזרית, מופקרת ומתוכננת עד לפרטי הפרטים האחרונים, שאולמרט כשר התמ"ת – וגם האדון לפיד עצמו - בממשלות הקודמות, נושאים באחריות לתוצאותיה הנאלחות והעלובות, כפי שבאו לידי ביטוי במלחמה האחרונה.

הייתה זו מדיניות שהאדונים הנכבדים ממעריב קידמו והריעו לה בלהט של להקת מעודדות משולהבות. מדיניות ממשלתית המבוססת על הנחת היסוד, כי ניתן לנהל מלחמה על הגב של החלש. מדיניות של עושק וגזל, של ממשלה שלא פספסה כאן כלום, ולא עיגלה פה שום פינה. ממשלה, שגם בסיום המלחמה לא טרחה לתקן את דרכיה.

בטוח מר לפיד, שלו אתה או הבן מדושן העונג שלך, הייתם יושבים במקלטים בזמן המלחמה, ולא בבראסרי או שהייתם מגוייסים בצו שמונה, הייתם מזמרים אחרת. אולם כפי שאנו יודעים ההוויה קובעת את התודעה.

לפיד מסיים את כתבתו וכותב: "אירועים היסטוריים צריכים להיבדק על-ידי היסטוריונים, בפרספקטיבה היסטורית, ולא על-ידי ועדת חקירה, באווירה של הסתה פרועה, תחת איומים של פובליציסטים שחברי הוועדה יומתו שבע מיתות משונות אם לא יוציאו פסק דין מרשיע נגד ראש הממשלה ושר הביטחון. מה כל זה מזכיר?".

ובכן, לאחר שהבנו את התנהלותו של לפיד, והמניעים העומדים מאחוריה, נזכיר לו גם מה כל זה מזכיר: "אנשים מסוגו של לפיד מדגימים את הרמה המוסרית, האינטלקטואלית והתרבותית שהם מייחסים לאחרים - חאפרים חסרי תקנה, מתלהמים ומושחתים, האוהבים להצטרף לזרם הכפשות, עכור ככל שיהיה.

הכותב הינו עיתונאי עצמאי ומשמש ככתב כלכלי חברתי באתר חדשות סקופ.
תאריך:  17/05/2007   |   עודכן:  17/05/2007
יואב לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מגוייסים בשם השחיתות
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גורג
17/05/07 09:14
2
איציקב
17/05/07 09:26
3
פרופורציה
17/05/07 09:27
 
קורן
17/05/07 10:18
4
אלון ה
17/05/07 10:30
 
הבקשה לקרדיט
17/05/07 14:12
5
א.ה.
17/05/07 10:48
6
איתן
17/05/07 11:00
7
חי דין
17/05/07 11:14
8
קאנט עמנואל
17/05/07 11:22
9
שושפרי
17/05/07 11:42
10
יחד אחים = י.א.
17/05/07 11:57
11
מתון
17/05/07 13:06
 
יאן אוכל קורצא
17/05/07 15:03
 
אישטוואן קרטש
17/05/07 15:56
12
אייל.
17/05/07 13:34
13
סולד מטומי
17/05/07 13:51
14
עזרא5
17/05/07 14:16
15
כבוד הרב
17/05/07 14:27
16
יודע
17/05/07 14:36
17
נב
17/05/07 15:00
18
פנחס
17/05/07 15:08
19
איתן
17/05/07 17:34
20
אני כלומר כולם
18/05/07 03:20
 
איתן
18/05/07 16:57
פורום: כשלי המלחמה בצפון כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרחק מאור הזרקורים, בקומתו הרביעית של בית, שחזיתו אכולת הטחב נשקפת אל מול ימה של תל אביב, מתנוסס על הדלת שלט כחול, זעיר-ממדים, בעברית ובערבית: "בית האדם". מעבר לדלת, בחדר צנוע, שבו שתי מיטות, ארון-בגדים, שולחן-כתיבה רעוע וערימת-ספרים מאובקת, מתגורר אדם שמאחוריו מגילה ארוכה של הושטת עזרה לזולת, אף שהוא עצמו זקוק לעזרה.
17/05/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
"שנים הרבה מצוי אני בענייני משפט ולא זכיתי לראות החלטה מעין זו... נראה כי אצה לו הדרך לבית משפט שלערעור להסיר מעל שולחנו ובמהירות תיק נוסף, גם אם הסרתו כך יש בה פסיקה נוגדת את הדין וגרימת דיונים נוספים בערכאה אחרת". אלה דבריו של שופט בית משפט השלום בתל אביב, צבי כספי, במסגרת החלטה, בה הוא דחה את בקשתה של אחת, יונית פוזיילוב, שיפסול עצמו מלשבת לדין בתביעה, שהיא הגישה נגד אביגדור חלפון.
כשדוד המלך קבע את ירושלים כבירת ישראל לפני 3,000 שנה, המדינות שסירבו להיות מיוצגות כאן היום עדיין לא התהוו. ראוי שיידעו: הקשר שלנו עם ירושלים הוא בן אלפי שנים. הוא כתוב בספר הספרים, הוא נקווה בים של דמעות ותקוות במשך שנות גלותנו הארוכה.
16/05/2007  |  בנימין נתניהו   |   מאמרים
אדוני שר המשפטים מר דניאל פרידמן, אתה חוזר על אותן טעויות שעשה מי שישב בכורסה שלך עד לא מזמן, מר טומי לפיד. גם הוא, כמוך, היה שר משפטים, שניהל את המשרד "מתוך הכיס של ראש הממשלה". לפני שזכה בחמישה עשר מנדטים, הוא הניף בגאון את דגל המלחמה בשחיתות. כשר משפטים, הוא מילא את פיו יין, לנוכח רמיסת הדמוקרטיה ע"י ראש הממשלה, ומשחקי המחבואים ששיחקו שני בניו עם שלטונות החוק. הרפיסות הזאת מול שרון, החזירה אותו למלונה, ממנה יגיח מדי יום, כדי לנבוח כלפי אלה "המאיימים" על אדונו- אדונך.
16/05/2007  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
על-פי דוח וינוגרד, ניתן לסכם את התנהלותה של הצמרת הביטחונית שלנו במלחמה האחרונה - במילה אחת: שרלטנות!
16/05/2007  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il