|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

קולות שדרות מזכירים את חיפה

מדיניות ההכלה אותה תקפו אולמרט ופרץ בצפון, הפכה למדיניות העדיפה על ידם בדרום עדיין אין מבצע צבאי משמעותי אולם הכשרת הקרקע לכך כבר החלה מה עושים כדי לגרום לעולם לעסוק בירי על ישראל, במקום בירי בין החמאס לפת"ח? המרוץ לנשיאות מתחמם ובמפלגת העבודה כבר הגיעו לרתיחה. אגם הברבורים.
18/05/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  הפרוטוקולים של זקני ציון
  שלושה ימים במאי
  ידידי אולמרט: הוא יפרוש מהפוליטיקה
  פולין כמשל
  מופלטה בגרונו של בג"צ

לא רק ראש הממשלה, גם שר הביטחון עמיר פרץ תמך בקו הזה. לדעתו, אחד היתרונות הבולטים שלו כשר ביטחון, נובעת מהעובדה שהיה הראשון מזה שש שנים שקרע את המסכה מעל פניה של המדיניות הנהוגה אז, והחליט שיש צורך להפר את המשוואה הקיימת על-ידי פעולה צבאית רחבה. מעל כל במה אומר פרץ כי היה הראשון שהעז. שהעז להגיב. שהעז להעיר את המערכת. לטלטל אותה.

עכשיו, תחת הנהגתו של אותו פרץ, חזרה המערכת לישון. ההכלה, חזרה גם היא. אומנם אין בשדרות צימרים, אבל גם פעולה צבאית הולמת אין. הסיוט הכי גדול עכשיו עבור אולמרט ופרץ, הוא מערכה צבאית. לא רק שהם לא יידעו לנהל אותה, שוב, אלא שאין להם גב ציבורי כלל. כל מה שיעשו, יתקפו אותם. ובמידה רבה של צדק יש לומר. המנדט היחידי אותו ביקשו מהציבור אחרי פרסום מסקנות הביניים של וינוגרד, הוא להישאר ולתקן את הנזק מהקיץ. גם את המנדט הזה הציבור ככל הנראה מסתייג מלתת, אבל לנהל עוד מלחמה? בשום אופן לא.

אולמרט יודע זאת. גם פרץ. גם הרמטכ"ל החדש. הערכה היא שישראל תסתפק בתגובה צבאית אווירית והחזרת החיסולים. לאחר מבצע כזה לא תהיה וועדת חקירה, אבל גם לא ייפסקו הקסאמים. במקרה הטוב, הם ייחלשו. זה מה שהממשלה יכולה להרשות לעצמה עכשיו. וזה לא שאם אולמרט היה מתפטר והיום היה מכהן ראש ממשלה אחר. זה גם לא משנה אם ראש הממשלה האחר היה נתניהו, ברק, ליבני, אילון, שטרית או פרס. המלחמה האחרונה הייתה טראומטית. מסקנות ועדת החקירה, טראומתיים גם. אף אחד במערכת הפוליטית לא מעוניין להגיש את צווארו על שולחן הקצבים של הציבור ולהסתבך.

למרות שעדיין לא התקבלה החלטה ברורה בדבר גודל התגובה הצבאית ומטרותיה, במערכת המדינית כבר נערכים למתקפה הבינלאומית שתגיע בעקבות תקיפת צה"ל. שרת החוץ ציפי לבני מרכזת את המאמצים בתחום. השבוע נפגשה לבני עם עמיתיה הגרמני והבריטי והדגישה בפניהם את המצב כפי שהוא משתקף בדרום הארץ. המצוקה העיקרית במערכת המדינית היא שהעולם לא מתעניין כרגע במה שקורה בשדרות. עיקר הפוקוס של העין הבינלאומית הוא על הנעשה דווקא בתוך הרצועה, מאבקי הכוחות בין החמאס לפת"ח. הדיפלומטיים הישראלים הונחו להסב את תשומת ליבה של התקשורת הבינלאומית לכך שישראל חוטפת ירי טילים על אזרחים, זאת ללא כל התגרות מהצד הישראלי. הערכה היא שהדבר ייתן קצת יותר מרחב תמרון, אולם איש אינו משלה את עצמו שהאשראי יהיה אין סופי. כשיתכנס הקבינט ביום ראשון לדון בצד המעשי של התגובה הישראלית, איש מהשרים לא יצפה למערכה מקיפה בעזה, כזו שתפתור את הבעיה. מקסימום תפחית את הלחץ מצד דעת הקהל הישראלי.

הגזרה במפלגת העבודה בוערת

הגזרה במפלגת העבודה כבר בוערת. מרכז המפלגה הכריע נגד ההצעה שמרבית המועמדים לראשות המפלגה תמכו בה. זו אולי הבעיה המרכזית בעבודה. חברי המפלגה מתחלפים ואילו חברי המרכז נשארים.

יש פער גדול בין שני הגופים המהווים את ליבה של המפלגה ההיסטורית. חברי המרכז הוא גוף תאב שלטון. פחות מעניין את המרכז ניצחון בבחירות, מאשר העובדה שהמפלגה תהיה בממשלה. המרכז אוהב את שרינו, כשהם באמת שרים. לא באופוזיציה. לכן הוא חוש מבחירות. לכן הוא חושש לעזוב את הקואליציה. המרכז הוא אותו מרכז שתמך בהישארות בממשלה כאשר ליברמן ניכנס. והוא אותו המרכז שהצביע כעת נגד פרישה למרות אולמרט.

המתפקדים, זה כבר דבר אחר. הם פחות נהנים ממנעמי השלטון, ויותר מעוניינים לקדם אדם זה או אחר לתפקיד ראש המפלגה. המנצח הגדול במרכז, עמיר פרץ, עומד להיות המפסיד הגדול בקרב המתפקדים בפריימריז. אגב, סיפור דומה קרה בליכוד ערב הבחירות לכנסת. שרון היה מקובל מאוד בציבור, אבל המתפקדים כבר החליטו לנקום בו על שלא כיבד את הצבעתם בנושא ההינתקות. בסקרים הפנימיים שערכו אנשיו של שרון, וגם של נתניהו, הצטיירה התמונה לפיה ביבי מנצח את שרון בפער גדול. שרון התקפל והקים את קדימה. פרץ, לצערו, כבר לא יכול להקים מפלגה אחרת. ימי עם אחד חלפו לבלי שוב.

הרב עובדיה שומר את הקלפים קרוב לחזה

סימן שאלה אחד גדול הוסר בנושא המרוץ לנשיאות. הרב לאו הודיע שהסיר את מועמדותו. עכשיו נותר רק סימן שאלה קטן. פרס. הורדת מועמדותו של הרב לאו סוללת את הדרך בפני פרס להתמודדות. אנשיו יודעים כי ח"כים לא מעטים מקדימה היו נוטים דווקא להצביע לרב לאו אם היה מחליט להתמודד. אפילו ראש הממשלה אהוד אולמרט היה מסוגל להצביע עבורו בהצבעה החשאית, סך הכל הוא זה שהעלה את שמו של הרב הראשי של תל אביב כמועמד פוטנציאלי מטעם קדימה.

בינתיים פרס מנסה לגייס אנשים. שבוע שעבר דיווחנו כאן שהמשנה לראש הממשלה אף פנה לח"כ אלי גבאי מהמפד"ל וביקש את תמיכתו. למרות שפרס עדיין לא הכריז באופן רשמי על הצטרפותו למרוץ על הנשיאות, כל המועמדים האחרים יודעים שהמערכה תהיה מולו.
מי שמנסה לעבוד כרגיל, כאילו אין פרס, היא מ"מ נשיא המדינה, ח"כ דליה איציק. דליה איציק מנסה כל העת לבדוק מהם אפשרויותיה, וכל זאת עם הבטחה כי אם פרס רץ, היא לא. הדבר לא הפריע לה לפגוש את הרב עובדיה יוסף ולבדוק את סיכוייה לקבל את תמיכת ש"ס.

הרב עובדיה יוסף שומר על הקלפים קרוב לחזה. עד ה- 4 ביוני, לאחר המועד האחרון להגשת מועמדות, אין סיכוי שש"ס תודיע במי תתמוך. ש"ס, כמו תמיד, תבדוק אם היא לשון מאזניים. והיא תהיה לשון מאזניים, ורק אז תחליט במי לתמוך. כשהגיע פרס לרב עובדיה הוא לא שמע ממנו דברים ברורים. גם ריבלין ואיציק לא. גם לא אולמרט שהגיע לרב כדי לבקש ממנו לתמוך בפרס, נאלץ להסתפק באמירה שמועצת חכמי התורה תתכנס ותחליט. בתוך ש"ס שני קולות מושכים לשני כיוונים. אלי ישי מעדיף את ריבלין. אריאל אטיאס מעדיף את פרס. בין השניים שוררים יחסים טעונים. ישי, שלקח לו שנים ארוכות לכבוש את ראשות המפלגה, עד שהצליח להגיע לרשימה הנוכחית בכנסת ואפילו עלה במנדט בבחירות האחרונות, מצא את אטיאס מוצנח מלמעלה מחוץ למערכת הפוליטית אבל אם קרבה אדירה לרב עובדיה. בהרבה בחינות, המאבק על הנשיאות יהיה גם המאבק הפנימי של ש"ס.


השרים רוצים מלחמה של ממש

אם רוצים לדעת מה באמת חושבים השרים, צריך לשמוע אותם בפורומים הסגורים. רבים מהם סבורים שיש לצאת למלחמה של ממש בעזה, אבל לא יאמרו זאת בקול. בסוף כשיהיה דיון בממשלה, יצביעו בעד מבצע מוגבל. גם במלחמת לבנון הצביעו שרים בעד המלחמה למרות שהתנגדו לה. כך נהג אלי ישי. כך גם נהג פרס. ככל שיחשפו יותר פרוטוקולים מוינוגרד, נדע על עוד שרים שנהגו כמוהם.

השבוע, באחד הדיונים שהתקיימו במליאת הכנסת, התקרב השר גדעון עזרא לכיסאו של ראש הממשלה. חייבים לעשות משהו בעזה, אמר לו. אולמרט שאל אותו מהי עמדתו. צריך לנתק אותם מהחשמל והמים, השיב עזרא. חייבים שהלחץ לא יבוא מכיוונה של ישראל, אלא דווקא מכיוונם של תושבי הרצועה עצמם. כשאמא לא תוכל לחמם בקבוק לתינוק שלה ושבלילה כולם יהיו בחושך, כולם יבואו לחמאס וידרשו שיפסיק לירות. עזרא אמר כי מהצד הישראלי לא צריכה להיות תגובה. זה יגביר את הלחץ של העזתים על החמאס, הסביר לאולמרט. ראש הממשלה השיב לעזרא שישקול את הדברים.


קרב הגנרלים בעבודה

הערה לסיום:

קרב הגנרלים במפלגת העבודה הפך לאובססיה מטורפת של המועמדים, וזאת למרות שכלל לא ברור עד כמה באמת מעניין את המצביעים איזה אלוף פיקוד לשעבר בחר בזה, או מיהו המועמד המועדף של מפקד הגיס ההוא.

בכתבת טלוויזיה ששודרה השבוע שעקבה אחרי יומו של המועמד עמי אילון, נראה רגע בו מתקשרים לאילון אנשיו ומודיעים לו כי מספר גנרלים הודיעו תמיכה בברק. אילון לרגע נדרך ושואל את בר שיחו מיהם הקצינים. כשנאמרו השמות, אילון נרגע. אלה לא החבר'ה שלו. זה בעצם הפרצוף האמיתי של קרב הגנרלים. בבחירות, כל אחד מגייס את החברים שלו. במקרה של אילון וברק, החברים הם פשוט אלופים לשעבר. למה לא להשתמש בהם?.

תאריך:  18/05/2007   |   עודכן:  18/05/2007
מתי טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קולות שדרות מזכירים את חיפה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פיליפ כהן
18/05/07 19:51
2
דיוגנס
19/05/07 11:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במדינת ישראל ישנם כמה שדרות על-שמם של מנהיגי הציונות וראשי הממשלות שנפטרו. שדרות רוטישלד, שדרות בגין, שדרות הרצל, ושדרות גולדה מאיר, הם רק חלק קטן מהשדרות ששמם הוא כשם המנהיגים הגדולים שהיו לנו. שמם של הרחובות נועד להוקיר את אותם מנהיגים שמדינת ישראל הייתה בידיהם למשמרת.
18/05/2007  |  משה ניסנבוים  |   מאמרים
בתקופה ששרתתי עד לפני מספר שנים במוסד ממלכתי בישראל, נתקלתי בתופעות של ביורוקרטיה ארגונית כבדה, שפגעה ביכולת שלי כמנהל מחלקה לקדם פרויקטים בתחום המחקר והכנת פרסומים בתחום בו עסקתי. חוסר מקצועיות של גופים נותני שירותים היה כאבן ריחיים כבדה, שלא איפשרה לי לעמוד במשימות בזמן שנקבע ואף לא באיכות הנדרשת. המצב היה כה מתסכל עד כדי כך שהחלטתי לעשות מעשה. עקפתי את המכשול. הכנתי בעצמי בזמני הפנוי בבית את הנדרש ומימנתי מכספי את ההוצאה לאור. השיטה עבדה ואני התבשמתי בתוצאות.
18/05/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בחיוך גדול יצא ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה) ממליאת הכנסת לאחר העברת הצעת החוק שלו בקריאה ראשונה המחייבת משאל עם לפני מסירת שטחים כחלק מהסכמי שלום. דבר ראשון, הוא ניגש לקבוצת הפעילים למען הגולן שחיכתה לו בעיניים בורקות ליד היציאה מהמליאה, והחיבוקים ביניהם לא הסתירו את ההתרגשות שהייתה באוויר. "אמרתי לכם שאני אעביר את ההצעה, וכך עשיתי", אמר בתוך המעגל האוהד. מספר דקות לאחר מכן, הגיע לברך ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל). ללא מילים התקרב, וליטף את פדחתו של יצחקי. לא היה צורך במילים.
18/05/2007  |  רונן ליבוביץ  |   מאמרים
מבחן הרמטכ"ל
18/05/2007  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
מפלגת "תפנית" בראשות עוזי דיין, לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות 2006. הגרעון הענקי בסכום של 3.4 מיליון ש"ח מקשה על פעילותה. גרעון זה אינו מאפשר משיכת כספים מחשבון המפלגה - לצורכי פעילותו שוטפת, היות שכל כסף שייכנס לחשבון "ייבלע" לצורך כיסוי החוב, לאותם גורמים להם חייבת המפלגה כספים. עוזי דיין מרבה בתקופה האחרונה לפעול נגד השחיתות הציבורית. במקביל הוא מתעקש, בכל זאת, לפעול בתחום הפוליטי/חברתי. וזו זכותו, כמובן, השאלה היא כיצד הוא מממן פעילות זו. וכאן טמון העוקץ, כפי שנבהיר בהמשך.
18/05/2007  |  איילת פישביין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il