|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

החשדות לשחיתות במועצת ההימורים (א)

האם גורמים פליליים שולטים היום במועצת ההימורים בישראל? מה חלקם של הפוליטיקאים? האם ישנם גורמים בספורט הישראלי הדואגים לאינטרסים שלהם על חשבון טובת הספורט בישראל? והכי חשוב-לאן הולך הכסף הגדול של מועצת ההימורים?
01/06/2007  |     |   תחקירים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  מלחמת עולם... התחתון והמשטרה
  המפכ"ל קראדי מסכם תקופה
  מי אחראי לביזיון בטדי?
  השם החם: יוסי סדבון
  יועץ הסתרים של השר דיכטר


מי ומי בפרשה

  • מנכ"ל מועצת ההימורים, שאול שניידר - איש ליכוד ומינוי פוליטי של השרה לשעבר, לימור לבנת.

  • יושב-ראש מועצת ההימורים, גדעון בריקמן - איש ספורט, לשעבר ממלא-מקום יושב-ראש הנהלת ההתאחדות לכדורגל. איש ליכוד ומינוי פוליטי של השרה לשעבר, לימור לבנת, ושל יושב-ראש תנועת הליכוד, בנימין נתניהו.

  • מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס - בודק את החשדות להתנהלות בלתי ראויה, מינויים פוליטיים, חשדות בדבר מעורבותם של גורמים פליליים בניהול המועצה, אי-סדרים במועצה להסדר ההימורים בספורט, חשדות להעברת תקציבים לגופים פיקטיביים, השפעתם של גורמים פוליטיים ספורטיביים בדרך העברת התקציבים למרכזים, מועדונים, קבוצות ועמותות ספורט שלא בדרך חוקית.

  • משטרת ישראל - חוקרת פרשת חשדות לקבלת טובות הנאה ומעילה באמון, זיוף מסמכים ומעורבות גורמים מחוץ למועצה והשפעתם על-פי החשד, בהחלטות במועצת ההימורים.

  • עוה"ד חיים קמחי - היועץ המשפטי של מועצת ההימורים. בקיא בכל רזי ההתנהלות של המועצה בחמש השנים האחרונות.

קשרים, טובות הנאה

מבקר המדינה וגורמי חקירה נוספים בודקים, מזה מספר חודשים, חשדות לאי-סדרים במועצת ההימורים. המוסד המגלגל בכל שנה כ-1.4 מיליארד ש"ח, הפך להיות כר פורה לגורמים מקורבים. פוליטיקאים לשעבר, חברי מרכז שעברו ועוברים ממפלגה למפלגה, עושים הכול כדי ליצור את הקשרים המתאימים עם ראשי המוסד ובעיקר למנות את מקורביהם, לתפקידים בכירים במוסד הזה. מינויים אשר רובם ככולם הינם מינויים פוליטיים או מינויים של מקורבים לשלטון הקודם - שלטון תנועת הליכוד, לשרה לשעבר לימור ליבנת, לשר האוצר לשעבר בנימין נתניהו, ובעיקר מקורבים לאותם פעילי ליכוד שדאגו להכניס, על-פי החשד, את נציגם לכנסת תמורת טובות הנאה שיקבלו במועד מאוחר יותר. חלק מאותן טובות הנאה קשורות בדרכים מסוימות גם לפעילות הענפה שמייצרת מועצת ההימורים, אשר אמורה לסייע במימון הספורט בישראל, בערים הגדולות ובעיקר בישובי הפריפריה.

אבל לא כך הוא. על-פי החשד שנבדק בחודשים האחרונים, כסף, הרבה כסף, עובר לגורמים אינטרסנטיים נטולי כל קשר לספורט הישראלי ומוסדותיו, הכול, על-פי החשד, בידיעת הגורמים הפוליטיים המחרישים ומעלימים עין, גורמים אינטרסנטיים השולטים למעשה במועצת ההימורים ובעיקר דואגים שהכסף הגדול לא הולך בדיוק לטובת קידום הספורט במדינת ישראל.

איך פועלת הקומבינה במועצת ההימורים?

יושב-ראש הוועד האולימפי הישראלי, צבי וורשביאק, הוא האיש החזק ביותר בספורט הישראלי. הוא מעורב במרבית הפעולות בספורט הישראלי - מדוק, גוגואים, ריקודים סלוניים ועד ספורט אולימפי, כדורסל וכדורגל. עוצמתם של ורשביאק וראשי הוועד האולימפי גדולה מאוד, וזאת בעיקר נוכח חולשתם של איגודי הספורט בישראל. מדובר על נציגי הספורט השולטים למעשה בספורט האולימפי בפרט ובספורט הישראלי בכלל. הוועד האולימפי מורכב בין השאר: מארבעה נציגי מכבי, ארבעה נציגי הפועל, נציג אחד של אליצור, נציג אחד של בית"ר, ארבעה נציגים מהכדורגל, נציגי איגודי הספורט האולימפיים, נציג אחד מעוצמה (שלא קיימת), נציג אחד מאס"א, ד"ר שוקי דקל מרשות הספורט, שלושה נציגים מהכדורסל, נציג אחד מהכדורעף, נציג אחד מההחלקה על הקרח, אלכס גלעדי נציגינו בוועד האולימפי הבינלאומי, נציג אחד של הספורטאים, ובסך הכול 31 חברים בוועד האולימפי הישראלי. "רק" שישה מהם מייצגים איגודים שהשתתפו באולימפיאדות השונות.

הבעיה הגדולה היא: צבי וורשביאק מכהן בכפל תפקידים. הוא יושב-ראש הוועד האולימפי הישראלי, יושב הראש של מרכז "מכבי", וכן מכהן כדירקטור במועצת ההימורים. ניגודי אינטרסים לכאורה.

שי שני הוא מנכ"ל מרכז "הפועל" ומכהן כדירקטור במועצת ההימורים, שצריכה לאשר, בין השאר, גם את התקציבים לאיגודי הספורט האולימפיים וקבוצות הספורט, בין היתר כאלה ורבים הם אלה בעלי השתייכות למרכזי "מכבי" ו"הפועל".

כ-80% של קבוצות הספורט מקבלות את תקציבן השוטף מהמרכזים ובהם מרכז "מכבי" עליו שולט וורשביאק. ניגוד האינטרסים בא-לידי ביטוי, בין השאר, כאשר נדרש תקציב נוסף לאיגודים האולימפיים לקידום הספורט. במקום להעביר את הכסף שירת אליהם, פעל ורשביאק כך שמועצת ההימורים תעביר את התקציבים הנוספים דרך מרכז מכבי, וכך הוא משיג למעשה שליטה פוליטית ומוסדית בשימושים בכספים.

דודו מלכה היה אחד הדירקטורים המוצלחים שישב בדירקטוריון מועצת ההימורים. הוא אמר בדרך כלל את מה שחשב, דברים שלא תמיד נעמו לאוזניהם של פוליטיקאי הספורט היושבים במועצת הימורים והדואגים אומנם לכספים, אך בעיקר למושבם.

הקצבות פיקטיביות

מלכה הגיע למועצת ההימורים לפני כארבע שנים. עם כניסתו לתפקיד הוא פנה לאיגודי הספורט וביקש את רשימת הקבוצות של כל איגודי הספורט, זאת כדי שמרכזי הספורט לא יפברקו רשימות קבוצות פיקטיביות. בעקבות זאת נמצא כי ישנן 192 קבוצות שלא באו כבר כמעט שבע שנים!!! לקבל תקציב ממרכז "הפועל". עקב כך נצטברו עודפים של מיליוני שקלים בקופתו של מרכז "הפועל".

החמור מכך היה כי מרכז "הפועל" רשם זאת כיתרות חוב לאותה הקבוצה אשר לא לקחה את תקציבה. בכך, למעשה, כיסו את הגירעון שלהן, גירעון העומד על סכומים הנעים בין 13- 16 מיליוני שקלים. בין היתר מדובר בקבוצות ספורט שמזה זמן רב הפסיקו לפעול, ובהן: הפועל אפיקים ברכיבת סוסים. מבדיקה שנערכה נמצא שקבוצה כזו כלל אינה קיימת.

במרכז "מכבי" היו רשומות קבוצות ספורט כפיקציה. כך לדוגמא, ניתן היה למצוא את קבוצת השחיינים של מכבי לוד שמזמן אינה קיימת ופעילה, בגין רישום כוזב על קיומה של קבוצה זו, שילמו הקצבות לנציג מכבי, בגובה של עשרה שקלים כדמי שחיין לשנה במכפלה של עשרה שחיינים; ותמורת 100 שקלים קיבלה הקבוצה המדומה ממועצת ההימורים תקציב מלא העומד על אלפי שקלים בשנה.

מועצת ההימורים ניסתה להעביר הקצבות לאיגוד טניס השולחן, למרות שלא קוימה שם ליגה סדירה. מי שניסה למנוע את העברת התקציבים לטניס השולחן הוא ליאור מכלף, שמשמש במועצה כמנהל ביצוע ההקצבות לספורט. האיש סירב להעביר את ההקצבות, כיוון שידע כי זו פיקציה ואין קבוצות טניס שולחן, הם לא היו בליגה, ובכלל - הם לא שיחקו 18 משחקי ליגה כפי שמתחייב בתקנון. חוות הדעת של היועץ המשפטי של מועצת ההימורים, עוה"ד חיים קמחי, באה גם במקרה זה לשרת את דרישתו של המנכ"ל, שאול שניידר.

מדוע נתן עוה"ד חיים קמחי חוות דעת משפטית העומדת בסתירה לעובדות שהציג ליאור מכלף, בעניין העברת תקציב לאיגוד טניס השולחן?

  • תגובתו של שניידר כפי שנמסרה באמצעות עורך דינו יאיר שילה:

"במשך תקופה ארוכה, איגוד טניס השולחן לא קיבל הקצבות מהמועצה בשל התנהלותו הלא תקינה, שבעקבותיה אף נשלל ממנו אישור הניהול התקין. היה זה, בין היתר, עקב התנהלות האיגוד בתקופתו של מר גרסירו שכיהן כיו"ר האיגוד או כבעל תפקיד באיגוד או מטעמו. רשם העמותות הוא שעמד על אי-הסדרים בהתנהלות האיגוד, שלמיטב הידיעה באו לידי ביטוי, בין היתר, ברישום קבוצות פיקטיביות (ניתן לבדוק את הדברים לא רק אצל רשם העמותות, אלא גם במשטרת ישראל, לה הוגשה תלונה בנושא). למניעת ספק: היה זה בתקופת כהונתו של מר שני כמ"מ מנכ"ל".

"הדברים הגיעו כדי כך, עד שבית המשפט נאלץ למנות מפרק לאיגוד, תוך שהוא קובע כי ראשי האיגוד שיקרו לבית המשפט, וזה האחרון - בפיקוח בית המשפט, מפעיל היום את האיגוד. בהתאם לכך, על דעת רשם העמותות, ובלא שהיו חילוקי דעות במועצה בעניין זה, המפרק קיבל הקצבות בגין הפעילויות של האיגוד. המפרק, למותר לציין, פועל בפיקוח בית המשפט ואף הגיש לו דיווח מפורט על כל הכספים שקיבל מהמועצה".

"בכל מקרה, מנכ"ל המועצה לא היה ואיננו מעורב בהחלטות שהתקבלו ביחס לאיגוד טניס השולחן".

מריאן גרסריו, בעברו דירקטור במועצת ההימורים, דיבר עם לימור לבנת כשזו הייתה שרת החינוך והתרבות, ועם מתן וילנאי, שהיה שר הספורט, וביקש משני השרים שיורו על הורדת "הקצבות ה- 15%" למרכזי הספורט ולהורות להורידם עד לאפס.

כל אגודת ספורט התחייבה לתת יפויי כוח למועצת ההימורים, ונדרשה לבקש להעביר סכום כסף לזכותה, בחשבון המנוהל על-שמה. בסופו של התהליך, הייתה הסכמה בין לבנת לוילנאי על כך שלא תוגש הצעת חוק, אלא שעניין זה יעלה במסגרת חוק ההסדרים. נבחרה דרך תשלום חדשה, ובה, בין השאר, הצליחו השניים לשכנע את אופיר פינס שביקש להוריד את 15% מההקצבות. פינס בא לוועדה ואמר כי בשנת 2007 יוחלט אם יתנו 7.5% ואחוז דומה-נוסף שיועבר לקרן לפיתוח הספורט בישראל.

התרגילים הפוליטיים במועצת ההימורים

מריאן גרסריו היה דירקטור במועצת ההימורים ומקורב מאד לשר האוצר אברהם הירשזון. המדובר על חברות של 25 שנים. גרסריו נחשב למועמדו של שר האוצר (בהנחה שזה ימשיך בתפקידו?!), להתמנות, ביום מן הימים, ליושב-הראש של מועצת ההימורים. ועדת רביבי המאשרת מינויים ציבוריים, הסתייגה בזמנו ממינויו של שאול שניידר לתפקיד.

שאול שניידר ניסה להשתלט באופן אבסולוטי על הנעשה במועצת ההימורים. הוא העביר מתפקידו את מנהל מחלקת המתקנים, ומינה במקומו אדם חסר ניסיון מוכח, המקורב אליו. גם גזבר המועצה - הודח, כיוון שלא עמד בציפיותיו של שנייד; מריאן גרסירו הודח "בתרגיל המסריח". בשעה שגרסריו עשה בקטר, הצליח שניידר להקדים בשבוע ימים את ישיבת דירקטוריון המועצה, זאת כדי שגרסירו לא יהיה נוכח בישיבה. יושב-הראש באותה התקופה, ד"ר יום-טוב סמיה, ביטל באותה הישיבה את וועדת המנגנון, וכך פתח למעשה את הדרך לשאול שניידר למנות אנשים כאוות נפשו וזאת ללא בקרה של המנגנון.

גורמים בכירים לשעבר במועצת ההימורים ובדירקטוריון המועצה מדברים על כך, שצריך לשנות את כל החשיבה של המועצה. אותם גורמים בדירקטוריון מדברים על כך, כי גם עזיבתו הצורמת של יצחק שני, שבנה קבוצת עובדים מקצוענית, היה לטעמם צריך להישאר. השינוי המתבקש על-פי אותם הגורמים הוא: יצחק שני צריך לחזור ולהישאר במועצה. כך גם חושבים גורמים חיצוניים הבודקים את התנהלותו של שאול שניידר במועצת ההימורים, ואשר בודקים את האפשרות לחזרתו של שני לניהול המועצה, בשעה שמועצת ההימורים תנוהל ככל הנראה בניהול וועדה קרואה.

התנהלותו של המנכ"ל הנוכחי הצליחה להרגיז גם גורמים בכירים במועצת ההימורים, הטוענים היום באזני מקורבים כי שניידר צריך לעזוב. אותם גורמים (שמם שמור במערכת, א.מ.), מסתבר, יודעים על המתרחש במועצת ההימורים, אך מעדיפים להתנהג כבת יענה.

האם בכירים במועצת ההימורים, ובהם חברי דירקטוריון, עזבו בשנות כהונתך את תפקידם בעקבות אי-סדרים בניהול המועצה על ידך?

  • תגובתו של שניידר, כפי שנמסרה באמצעות עורך דינו, יאיר שילה:

"לא, הבכיר היחיד שהתפטר היה מר יצחק שני, בין היתר בעקבות גילוי אי-סדרים בהתנהלותו כמשנה למנכ"ל המועצה. לעניין זה אזכיר את שהמועצה כבר הגיבה בעבר".

"יצחק שני הגיש את התפטרותו לאחר סדרה של דוחות ביקורת חמורים ביותר של מבקר הפנים במועצה, שביקרו בחריפות את תפקודו וחשפו אי-סדרים ושחיתויות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועוד. לכך מתלווה פסק דין במשפט איידלין ואחרים נגד המועצה, שבו אמר השופט כספי שיצחק שני פעל בניגוד עניינים חמור: 'ואם הוא מאמין בדברי ההבל שיצאו מפיו, הוא אינו ראוי לעמוד בראש המשיבה'.".

"יש לציין שבפסק הדין הורה השופט כספי להעביר את כל החומר המשפטי למבקר המדינה, וזאת נוכח העובדות שעלו במשפט בדבר פעולותיו של מר שני. כמו כן, דוחות הביקורת החמורים נגד שני, הועברו על-ידי המנכ"ל למשרד מבקר המדינה".

מדוע הודחו מריאן גרסירו ודוד מלכה מדירקטוריון המועצה?

  • תגובתו של יו"ר מועצת ההימורים, גדעון בריקמן, כפי שהועברה ע"י עורך דינו יאיר שילה:

"המועצה אינה מתערבת לעולם במינוי חבריה או בהפסקת כהונתם (אם כי, בכל מקרה לא זכור אירוע כלשהו של הפסקת כהונה יזומה)".

"על-פי החוק, מינוי כל חבר מליאה הוא לתקופה של שלוש שנים, החברים גרסירו ומלכה לא 'הודחו' ממליאת המועצה, אלא תוקף מינויים פג".

חשוב לציין כי, בדירקטוריון מועצת ההימורים ישבו, בין השאר: שלומית תור - שחיינית אולימפית לשעבר ואחראית על ספורט הנשים במשרד החינוך; אורנה סדגד - היום, העוזרת האישית של מנכל'ית משרד החינוך לשעבר, ח"כ רונית תירוש. סדגד הייתה מזכירתה של תירוש עוד כשזו כיהנה כמנהלת בית-ספר; ד"ר שוקי דקל, ראש מינהל הספורט במשרד החינוך ועובד של השרה לשעבר, לימור ליבנת. שלושתם עושי דברה של השרה לשעבר, בתוספת שני נציגי משרד האוצר, זכתה לימור ליבנת לרוב שיאפשר לה להעביר כל החלטה שרצתה להעביר בדירקטוריון מועצת ההימורים.

האם גורמים פוליטיים ואחרים ניסו וחלקם אף נכנסו ומכהנים בתפקידי מפתח במועצת ההימורים, למרות שלא אושרו כחוק?

  • תגובתה של ח"כ רונית תירוש שכיהנה כמנכלי'ת משרד החינוך:

"לא הייתה לי כל סמכות כלפי המועצה ו/או מינויים בתוכה. השרה לא שיתפה אותי בנושא זה, למעט מינויים של נציגי המשרד כמתבקש מהרכב המועצה".

כיצד ניסו ליירט את מנהל הרכש

נתן בן ציון, שכיהן כבכיר בספורטוטו ישראל, הינו מנהל הרכש של מועצת ההימורים. בן ציון מוגדר כאיש של אמת, אשר הקפיד על מינהל תקין ועל ביצוע הזמנות רק לאחר בדיקת אסמכתאות והשוואת מחירים. במסגרת תפקידו היה אחראי בן ציון על כל הפעילות הכספית, החל מגביית דמי מחזור המשחקים, שהסתכמו בהיקפים של מיליוני שקלים, וכן אחראי על כל מערך כספי המשתתפים, כולל מערך הנפקת הצ'קים והכספים, בסדר גודל של כ-400 מיליוני שקלים בשנה. בנוסף לכך, ניהל בן ציון את מערך החשבות של ה"חברה לקידום הספורט" וכן את "ספורטוטו ישראל", עמותה העוסקת ברישום נכסים. כמובן שבן ציון עסק בכל תחום השכר וההתנהלות מול המועצה, שלטונות המס ועוד. לכן אך טבעי הוא, שמועצת ההימורים הייתה מעוניינת לקלוט את נתן בן ציון כעובד מועצת ההימורים, לאחר ש"ספורטוטו ישראל" נסגר.

שניידר חשב אחרת וביקש ליירטו. ואולם הלחץ שהפעילו חבריו של נתן בן ציון, והתערבות מבקר המדינה, מנעו זאת. בן ציון "הוזז" לתפקיד אחר, אומנם בעל השפעה גדולה - מנהל "קרן המתקנים", שהייתה באותה עת ללא מנהל בפועל. בן ציון ואחרים ביצעו את המהלך הגדול ביותר של ארגון בקביעת דפוסי עבודה, והיה שותף מלא להכנסת הנהלים בתפעול "קרן המתקנים", כהמשך לדוח מבקר המדינה שהתריע אז על אי-סדרים ב"קרן המתקנים". במקביל לתפקידו זה, עסק בן ציון גם בענייני הרכש של מועצת ההימורים.

מבקר המדינה קיבל דיווח

נושא הרכש היה למעשה אחת הנקודות המשמעותיות בהתנהלות מועצת ההימורים ומנהליה, שכן תפקיד בעל ההשפעה של מנהל הרכש אויש עד אז על-ידי עובד שנזרק לאחר שנתפס באי-סדרים. עובד זה נודע בקרבתו היתרה לצבי וורשביאק - יו"ר הוועד האולימפי.

מקורות במועצת ההימורים (שמם שמור במערכת, א.מ.), אומרים: "הבחור שביצע בעבר את תפקיד מנהל הרכש, שמו היה תמיר אורנשטיין ומנכ"ל המועצה דאז החליט להוריד ממנו את נושא ההקצאות ולהשאיר אותו כמנהל רכש. הוא לא פיטר אותו מחשש מנחת זרועו של צבי וורשביאק".

על-פי החשד, העובד הנ"ל ביצע הקצבות בלתי תקינות לעמותות פיקטיביות לטובת מרכז ספורט מסוים ובכל נושא הרכש היה תוהו ובוהו. האיש נזרק בבושת פנים, ובן ציון קיבל על עצמו את התפקיד, רק שמינויו לא עלה בקנה אחד עם רצונותיהם של אותם בעלי אינטרסים שנציגם פוטר מהתפקיד החשוב והכוחני הזה, בבושת פנים.

מי הוא תמיר אורנשטיין ומה חלקו בניהול העמותות הפיקטיביות?

  • תגובת שאול שניידר באמצעות עורך דינו:

"תמיר אורנשטיין היה עובד במועצה בתקופתו של מר יצחק שני כמ"מ המנכ"ל. הוא עזב עוד לפני כהונת המנכ"ל הנוכחי".

גורמים בתוך מועצת ההימורים העבירו מסר למבקר המדינה, שבודק כאמור בחודשים האחרונים את התנהלות המועצה בשנים האחרונות. בין השאר כתבו אותם גורמים ללינדנשטראוס כי: "הדברים הנאמרים, נאמרים בתחושה קשה, שהרי יש מי שעוברים גיהינום בשנה האחרונה, עם מנגנון של דירקטורים ויושב-ראש לא ראוי הרוקד לחלילו של מנכ"ל לא ראוי, המנסים להמשיך ולהעיף מבית הטוטו את כל מי שעלול להפריע ואולי חס וחלילה להעביר דוח אמת למבקר המדינה. שהרי נתן בן ציון ראוי לכל תפקיד במועצה וניתן למנות כאלה רבים ונשמח להופיע בפני כל פורום להעיד".

מה מסתתר מאחורי החשדות לאי-סדרים בניהול "קרן המתקנים"?

  • תגובתו של יו"ר מועצת ההימורים-גדעון בריקמן, באמצעות עורך דינו יאיר שילה:

"אין חשדות לאי-סדרים בניהול 'קרן המתקנים'. יתרה מכך, דווקא בשנת 2006 איכות ניהול הקרן 'קפצה מדרגה', כאשר בניגוד למצב ששרר בתקופתו של מר יצחק שני - כיום נקבעים מראש אמות מידה, המפורסמות לציבור, ורק על פיהן מתקבלות החלטות, ראשי המועצה דהיום, הם שיזמו והם אחראים למהפכה של ממש זו".

חבר דירקטוריון שהודח (שמו שמור במערכת, א.מ.), אמר ל-Nfc: "לאחר שנכנס ה"טוטו ווינר" הורידו במועצה את תקציב הפרסום לכדי 18 מיליון שקלים בשנה. בשנה הראשונה לכהונתו של שניידר כמנכ"ל המועצה עלה התקציב ל-20 מיליון שקלים והיום עומד תקציב הפרסום מעל 50 מיליון שקלים".

מדובר, בין השאר, על פרסום סמוי. כך למשל, הוצבו שלטים במשחקי כדורגל וכדורסל נשים ומועצת ההימורים נתנה את הכסף לקבוצות עבור השימוש בשילוט במשחקיהן. החשד הנבדק אצל מבקר המדינה: כספי הטוטו שהועברו למשרדי פרסום, שימשו בחלקם (הקטן), באופן עקיף, למימון פוליטיקאים העובדים עם אותו משרד פרסום. "הייתה בדיקה של מבקר המדינה בגין חשדות אלה", אומר גורם במועצת ההימורים.

את האינפורמציה המובאת כאן לראשונה קיבל ביום 13 בדצמבר 2006 הבודק במשרד מבקר המדינה הבודק את אי הסדרים במועצת ההימורים.

תאריך:  01/06/2007   |   עודכן:  01/06/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החשדות לשחיתות במועצת ההימורים (א)
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
1/06/07 13:18
2
יהודי גאה,
1/06/07 14:37
 
מיכל מירושלים
1/06/07 15:50
 
יהודי גאה,
1/06/07 17:56
 
מיכל מירושלים
1/06/07 19:14
 
יהודי גאה,
1/06/07 20:34
 
יהודי גאה,
1/06/07 20:46
 
מיכל מירושלים
1/06/07 21:31
3
חזי רפאל
1/06/07 15:52
4
יוסיפון
4/06/07 12:36
5
תבדקו
25/07/07 09:35
6
צדק
13/12/07 20:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפעם, חברה מאיי הבתולה
01/06/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
במהלך איסוף החומרים לתחקיר זה, הזדמן לביתי השכן י.ש. להתייעצות בענייני ועד הבית. סיפרתי לו על התחקיר שאני מכין. מצאתי עצמי מקריא לו קטע מהמסמך המכונן: "ערכי משטרת ישראל וחזונה" (כן, יש דבר כזה) שחובר בהשראתו והנחייתו של המפכ"ל משה קראדי: "על אנשי המשטרה לפעול מתוך שליחות ומתוך מחויבות, כדי להקנות ביטחון אישי וביטחון חברתי לאזרחי המדינה לתושביה ולאורחיה, להעניק להם שירות איכותי ושוויוני ולשפר את איכות חייהם ...".
22/05/2007  |  אורי שטרית   |   תחקירים
אחד הסודות השמורים ביותר במשך השנה האחרונה, נפרץ עתה ב-Nfc: אהוד אולמרט, בתפקידו כמ"מ ראש הממשלה, שר התמ"ת, ומ"מ שר האוצר, קיים לקראת סוף 2005 פגישה עם איל ההון, סמי עופר. הפגישה התקיימה בלשכת אולמרט, במסגרת המו"מ שניהל עופר עם המדינה לקבלת פיצוי בגין מניותיו בחברת בתי הזיקוק לנפט בע"מ. ואולם, וזה כאן הסיפור הנפיץ, כדי לקדם את המו"מ, נקט עופר בצעד יוצא דופן: הוא הביא עימו לפגישה את ידידו האישי, רפי גינת, שהיה אותה עת עורך ידיעות אחרונות. המטרה היתה ברורה ושקופה: הפעלת לחץ תקשורתי על אולמרט.
09/05/2007  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בבית יד לבנים בפתח תקוה, מוצגת בימים אלו תערוכה פוליטית עכשווית על האופן בו עוצבה האווירה הציבורית בעקבות מלחמת ששת הימים. היא מעוררת מחשבות נוגות, מה השתנה בארבעים השנים שחלפו. האוצרת מורידה את כפפות המשי ומצטיידת בכפפות איגרוף. חדר אחד הוא בית קברות זרוע מצבות. הכתובות עליהן הן שמות רחובות שנקראו על ארועים ונופלים במלחמה. אתה עובר משם של רחוב אחד למשנהו, שנקראו לפאר ולשבח, והנה הם הופכים לציוני אבל, תסכול וכישלון. בעודך סוקר את המצבות עולים באוזניך קולות מעבר לקיר.
08/05/2007  |  ד"ר שמואל גורדון  |   תחקירים
הרשויות המקומיות היו ועודן מקור לא אכזב לשחיתות. עשרות מיליארדי שקלים מתגלגלים מדי שנה בקופתן. פקידים בכירים רבים, יזמים זריזים וגם פושעים מועדים, הבינו היטב, כי במקום לשדוד בנק ולהילכד, עדיף לבצע הונאות קטנות או גדולות ברשויות המקומיות. העובדה שמערכות הפיקוח והבקרה ברשויות מתפקדות באופן לקוי, מבטיחה סיכוי סביר לכך שמבצע העבירה לא יילכד.
06/04/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il